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市場調査レポート
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欧州クラフトビール市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Craft Beer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 85 Pages
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2~3営業日
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欧州クラフトビール市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州クラフトビール市場は予測期間中にCAGR 8.62%を記録する見込みです。

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Brewers-of-Europeの統計によると、COVID期間中、アルコール飲料の持ち帰り制限撤廃が欧州のクラフトビール産業に影響を与えました。2020年に採択された政府のCOVID-19規制は、バーやレストランに大きな影響を与え、欧州のビール接待販売量の42%を削除しました。

中期的には、新しい醸造所を設立するためのメーカーの努力、新製品を作成するための支出、欧州全体の可処分所得の増加、および他の要因は、予測期間中に市場を大幅に駆動します。

欧州の醸造業者のデータによると、地ビール醸造所とクラフトビール醸造所の数は過去5年間で大幅に増加しています。業界では、ビールメーカーによる革新的な製品のリリースが行われています。こうした製品の革新は、顧客が独特の味や嗜好に惹かれることから、市場を拡大しています。さらに、クロアチア、ルーマニア、セルビアなど、この地域の新興経済国が市場を後押ししています。これらの新興国では人々の可処分所得が上昇しており、アルコール度数の低いクラフトビールの消費が急速に拡大しています。

イタリア、フランス、英国、ドイツ、スイス、オランダ、ベルギー、スペインは、欧州のクラフトビール醸造業者にとって最も魅力的な市場です。予測期間(2022-2027年)には、これらの国々が欧州クラフトビール市場を活性化させると思われます。

欧州クラフトビール市場動向

マイクロブルワリーの増加

クラフトビールは若い消費者の間で非常に人気があります。クラフトビールによって、顧客はビールの種類や風味の特徴を幅広く探求することができます。低アルコール飲料を求める傾向が強まっており、健康志向の消費者の関心が高まった結果、ノンアルコールビールや低アルコールビールの売上が増加しています。

マクロ・ブリュワリーのクラフト・ビール市場への参入は、味のバラエティやフレーバーに対する顧客の欲求の変化からもたらされました。マクロビールメーカーの積極的な参入は、クラフトビール分野の拡大に貢献しています。Brewers of Europe report 2020の報告データによると、地ビール醸造所の数は2008年のわずか1,992から2020年には9,500以上へとかつてない増加を見せ、現在も増え続けています。欧州地域では、フランス、英国、ドイツ、イタリア、スペインなどで、活動中の地ビール醸造所の数が増加しています。

これらの新しいビール醸造所が輸出の原動力となり、欧州のクラフトビール産業はまず安定し、その後少しずつ成長しています。より多くの地ビールメーカーが参入する中、市場では、フレーバー、パッケージング、価格、製造技術による製品の革新と差別化という点で、これらのビールメーカー間の激しい競合があります。

ビールの生産と消費をリードするドイツ

ドイツは、間違いなく世界で最も古い継続的醸造文化を持っています。ドイツの伝統的なビール醸造の状況は、早くから業界プレイヤーの統合が見られた他のビール市場に比べ、非常に断片的なままです。2020年、欧州ビール動向統計報告書によると、ドイツのビール生産量は87,027本(1000HL)でした。

クラフトビールは同地域の男性や若者の間で人気を集めており、ドイツの若者人口がクラフトビールの市場シェア拡大を担うと予想されます。ビール業界における製品革新はかつてないほど進んでおり、様々なビール製品に対する需要の増加と世界の味覚嗜好の変化を目の当たりにしています。さらに、近年ドイツのクラフトビール市場では、地元に根ざし、持続可能で革新的な、独創的で想像力豊かな手造りビールを専門とする小規模な独立系地ビールメーカーが台頭しています。こうした特徴は、同業他社とは一線を画しています。

欧州クラフトビール産業の概要

欧州のクラフトビール市場は断片化されており、この分野の主要企業には、Brewdog Plc、Heineken Nv、Molson Coors Beverage Company、Anheuser-Busch Inbev、Stone Brewing Co.

例えば、ブリュービルト・マニュファクチャリング社は2022年、フィンランドのマッド・フィン・ブリューイング社向けに10BBLの醸造所と20BBLのセラータンクを納入することを皮切りに、ブリュービルト社の設備とクラフトビールを欧州に導入すると発表しました。これは、新興の欧州クラフトビール市場に参入する企業が増えていることを示す一例に過ぎないです。この分野は、多くの国営企業や地元企業が存在するため、かなり競合が激しいです。地ビールメーカーは、クラフトビール市場の大部分を供給しています。フレーバー、パッケージ、アルコール度数など、製品の大幅な改良により、世界企業も地域企業も、製品に対する顧客需要の高まりに対応しています。

予測期間(2022-2027年)には、市場の競合が激しくなると予想され、世界メーカーは地ビールメーカーと競争しなければならず、また、製品の革新とパッケージングに基づくプレーヤー間の競争も激しくなります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • エール
    • ピルスナー・ペールラガー
    • スペシャリティビール
    • その他のタイプ
  • 販売チャネル別
    • オントレード
    • オフトレード
  • 地域別
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cloudwater Brew Co.
    • Molson Coors Beverage Company
    • Omnipollo AB
    • Heineken NV
    • Anheuser-Busch InBev
    • Stone and Wood Brewing Co.
    • Sierra Nevada Brewing Co.
    • Magic Rock Brewing Co. Ltd
    • D.G. Yuengling & Son Inc.
    • Stone Brewing Co.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92200

The Europe Craft Beer Market is expected to register a CAGR of 8.62% during the forecast period.

Europe Craft Beer - Market - IMG1

According to Brewers-of-Europe statistics, the removal of alcoholic drinks from takeaway limits had an influence on the European craft beer industry during the COVID period. Government Covid-19 regulations adopted in 2020 have had a significant impact on bars and restaurants, removing 42% of beer hospitality sales volumes in Europe.

Over the medium term, Manufacturers' efforts in establishing new breweries, expenditures in creating new products, a rise in disposable income across Europe, and other factors will drive the market substantially in the projected period.

The number of microbreweries and craft breweries has increased significantly in the previous five years, according to data from European brewers. The industry is experiencing innovative product releases from brewers; these product innovations are increasing the market, as customers are drawn to unique tastes and tastes. Furthermore, the market is fueled by the region's emerging economies such as Croatia, Romania, Serbia, and others. People's disposable income is rising in these developing nations, and consumption of low-alcohol content craft brews is expanding rapidly.

Italy, France, the United Kingdom, Germany, Switzerland, the Netherlands, Belgium, and Spain are the most attractive markets for European craft beer brewers. In the forecast period (2022-2027), these countries will fuel the Europe Craft beer Market.

Europe Craft Beer Market Trends

Rising Number of Microbreweries

Craft beer has become extremely popular among young consumers. Craft beer allows customers to explore a wide range of beer types and flavor characteristics. There is a growing trend for low alcohol by volume drinks, and sales of no-alcohol or low-alcohol beers have increased as a result of increased interest from health-conscious customers, as well as a greater selection of new varieties with superior flavor.

The entry of macro-breweries into the craft beer market has resulted from a shift in customer desire toward flavor variety and flavors. The active engagement of macro brewers is helping the expansion of the craft beer sector. As per the report data from the Brewers of Europe report 2020, the number of microbreweries has seen an unprecedented increase from merely 1,992 in 2008 to more than 9,500 in 2020 and continues to grow. The European region has witnessed an increase in the number of active microbreweries in France, the United Kingdom, Germany, Italy, and Spain among others.

These new brewers have been driving the exports that first led to the stabilization, and then the incremental growth in the European craft beer industry. With more and more microbreweries participating, the market has been witnessing an intense competition among these brewers in terms of product innovation and differentiation by means of flavors, packaging, price, and producing techniques.

Germany leads the Beer Production and Consumption

Germany has arguably the oldest continuous brewing culture in the world. The traditional German brewing landscape remains highly fragmented compared to other beer markets which have seen consolidation through industry players early on. In 2020, as per the European Beer Trends Statistics Report, beer production in Germany was 87,027 (in 1000 HL).

Craft beer is gaining popularity among the men and the youth of the region, and it is anticipated that the youth population in Germany will be responsible for the increase in the market share of craft beer. Product innovation in the beer industry is at an all-time high and is witnessing an increased demand for various beer products and shifting global taste preferences. Additionally, small independent local breweries specializing in exclusive and imaginative handcrafted brews that are local, sustainable, and innovative have emerged in the German craft beer market in recent years. These characteristics distinguish them from their competitors in the industry.

Europe Craft Beer Industry Overview

The Craft beer market in Europe is fragmented; among the leading players in the sector include Brewdog Plc, Heineken Nv, Molson Coors Beverage Company, Anheuser-Busch Inbev, And Stone Brewing Co.

In 2022, BrewBilt Manufacturing Inc., for example, announced that it is bringing BrewBilt equipment and craft beer to Europe, starting with a 10 BBL brewhouse and 20 BBL cellar tanks for Mad Finn Brewing Company in Finland. This is just one example of how more companies are entering the emerging Europe Craft Beer market. The sector is quite competitive due to the presence of many national and local businesses. Local brewers supply a major portion of the craft beer market. With their significant product improvements in terms of flavors, packaging, and alcohol content, both global and regional firms have accommodated the growing customer demand for the product.

In the forecast period (2022-2027), it is anticipated that the market will be highly competitive, global manufacturers have to compete with the local brewers, also, there will be high competition among players based on product innovation and packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Ales
    • 5.1.2 Pilsners and Pale Lagers
    • 5.1.3 Specialty Beers
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Distibution Channel
    • 5.2.1 On-trade
    • 5.2.2 Off-trade
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 Germany
    • 5.3.2 France
    • 5.3.3 Italy
    • 5.3.4 Spain
    • 5.3.5 United Kingdom
    • 5.3.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cloudwater Brew Co.
    • 6.3.2 Molson Coors Beverage Company
    • 6.3.3 Omnipollo AB
    • 6.3.4 Heineken NV
    • 6.3.5 Anheuser-Busch InBev
    • 6.3.6 Stone and Wood Brewing Co.
    • 6.3.7 Sierra Nevada Brewing Co.
    • 6.3.8 Magic Rock Brewing Co. Ltd
    • 6.3.9 D.G. Yuengling & Son Inc.
    • 6.3.10 Stone Brewing Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER