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市場調査レポート
商品コード
1404075

機能性ウォーター:市場シェア分析、業界動向・統計、2024~2029年の成長予測

Functional Water - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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機能性ウォーター:市場シェア分析、業界動向・統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

機能性ウォーター市場規模は、2024年の96億2,000万米ドルから2029年には122億6,000万米ドルに成長し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.97%と予測されます。

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主なハイライト

  • 機能性ウォーターはビタミン、ミネラル、酸、ハーブ、生の果物や野菜で強化されています。また、水産用医薬品として知られる、栄養価を高める添加物も含まれています。その摂取は、免疫系、認知機能、腸の健康を高めるなど、健康上の利点と関連しています。健康とウェルネスへの注目が高まっているため、ブレンドされた風味を持つ機能性飲料水は小売市場で容易に入手できます。
  • さらに、ノンアルコール飲料に対する消費者の傾斜も、世界の機能性飲料水市場を支える重要な要因です。機能性飲料の需要は、フルーツジュースや炭酸飲料に比べて大きいです。さらに、カロリーゼロの無糖飲料や天然甘味料ベースの飲料の動向が高まっていることも、市場の成長に寄与しています。このほか、消費者の嗜好の変化に対応するため、多くの企業が機能性飲料水を発売しています。
  • 例えば、2022年にFlow Beverages Corp.は3種類のフレーバーのビタミン入り飲料水を発売しました。砂糖、カロリー、保存料はゼロで、オーガニック認定原料を使用しています。さらに、小売業界の拡大とeコマース、小売店、食料品店を通じて機能性飲料を簡単に入手できるようになったことが、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。例えば、Walmartによると、2022年末までに、Walmartは24カ国に46のバナーで10,500の店舗とクラブを展開し、eコマース・ウェブサイトを開設する計画です。

機能性ウォーター市場の動向

付加価値飲料に対する消費者の嗜好

  • 消費者は現在、疾病の発生を抑えながらフィットネスを維持する健康的なライフスタイルを維持する傾向が強まっています。このほか、医療費の増加や都市化率の上昇などの要因が、機能性飲料水のような健康的な水分補給製品に対する需要を押し上げています。
  • さらに、米国、中国、インド、オーストラリア、英国における肥満人口や糖尿病人口の増加は、消費者の関心を炭酸飲料からビタミン、ミネラル、その他の機能性成分を強化したボトル入り飲料水へとシフトさせています。
  • 2021年の国際食品情報協議会(International Food Information Council Foundation)の調査では、消費者の72%近くが飲食物を決める際にビタミンの有無を少なくとも時々考慮し、22%は常に考慮していることが明らかになった。そのため、主要企業は消費者の購買決定に影響を与え、小売業界における製品の人気を高めるため、研究開発や広告・販促に投資しています。
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北米が最大の市場シェアを占める

  • 北米は、同地域の消費パターンが健康的で機能的な成分を配合した飲料にシフトしていることから、突出した市場シェアを占めています。米国の消費者は、単純なリフレッシュメント以上の効果をもたらす飲料に関心を持ち始めており、機能性ウォーター市場の拡大に寄与しています。
  • 機能性飲料水は他のRTD(Ready-to-Drink)飲料よりも安価で、容器や1回分ボトルなど様々な包装オプションで容易に入手できます。さらに、国内外の多くのプレーヤーがこのオポチュニスティックな市場に魅力を感じ、さまざまな製品を発売し、消費者に豊富な製品ラインナップを提供しています。
  • 例えば、2021年、ネスレSAは、機能性ウォーターへの戦略的シフトの一環として、機能性ウォーターへの製品ポートフォリオを拡大するため、米国のEssentia Water社、Bothell社、Wash社を買収しました。

機能性ウォーター業界の概要

機能性飲料水市場は、包装形態、フレーバー、サイズが様々であるため競争が激しく、成長しています。市場ベンダーは、オーガニックや味のバリエーションを強調した新製品を開発し、市場シェアを拡大し、世界市場で牽引力を強めています。Flow Beverage Corp.、The Coca-Cola Company、PepsiCo Inc.、Vitamin Well、Nirvana Water Sciences Corp.が機能性飲料水市場における著名なプレーヤーです。これらの企業は、野草や有機ハーブで強化した水など、ユニークな製品ポートフォリオで市場での地位を確立しています。さらに、地域企業や国内企業は、スポンサーシップや多額の広告投資といった戦略で製品を販売しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 付加価値飲料に対する消費者の嗜好
    • 広告・販促活動への支出
  • 市場抑制要因
    • 他の機能性飲料への傾斜
    • 機能性水に関連する高コストが新興諸国での成長を妨げる
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ビタミン
    • タンパク質
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 最も活発な企業
  • 企業プロファイル
    • The Coca-Cola Co.(Glaceau Smartwater)
    • PepsiCo Inc.(Soulboost)
    • Balance Water Company(Balance Water)
    • Danone SA(Salus,ナサywiec Zdroj, Volvic, Aqua, Font Vella, Mizone)
    • Dr. Pepper Snapple Group Inc.(Canada Dry, Schweppes, Core Hydration, bai)
    • Function Drinks(function)
    • CENTR Brands Corporation(Centr)
    • Flow Beverage Corp.(Flow)
    • Disruptive Beverages Inc.(Ayala's Herbal Water)
    • Hint Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55766
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The functional water market size is expected to grow from USD 9.62 billion in 2024 to USD 12.26 billion by 2029, at a CAGR of 4.97% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Functional water is fortified with vitamins, minerals, acids, herbs, and raw fruit or vegetables. It also contains additives that offer extra nutritional value, known as aquaceuticals. Its consumption is associated with health benefits, such as boosting the immune system, cognitive function, and gut health. Due to the increasing focus on health and wellness, functional water with blended flavors is readily available in retail markets.
  • Moreover, consumer inclination toward non-alcoholic beverages is another significant factor sustaining the global functional water market. The demand for functional drinks is massive compared to fruit juices and carbonated beverages. Furthermore, the increasing trend of sugar-free or natural-sweetener-based drinks with zero calories contributes to market growth. Besides this, many companies are launching functional water to cater to changing consumer tastes and preferences.
  • For instance, in 2022, Flow Beverages Corp. launched vitamin-infused water in three different flavors. It has zero sugar, calories, or preservatives and is made with certified organic ingredients. Moreover, the expansion of retail industries and easy availability of functional drinks through e-commerce, retail, and grocery stores are anticipated to drive market growth during the forecast period. For instance, according to Walmart, by the end of 2022, Walmart plans to have 10,500 stores and clubs under 46 banners in 24 countries and e-commerce websites.

Functional Water Market Trends

Consumer Preferences Toward Value-added Beverages

  • Consumers are nowadays more inclined toward maintaining a healthy lifestyle that aids in sustaining fitness while reducing the incidence of diseases. This and other factors, such as rising healthcare expenditure and increasing urbanization rates, drive the demand for healthy hydration products, such as functional water.
  • Moreover, the rise in obese and diabetic populations in the United States, China, India, Australia, and the United Kingdom has shifted consumers' focus from carbonated soft drinks to bottled water fortified with vitamins, minerals, and other functional ingredients.
  • Research by the International Food Information Council Foundation in the year 2021 revealed that nearly 72% of consumers consider the presence of vitamins at least sometimes, and 22% consider it always when deciding what to eat and drink. Thus, key players are investing in R&D and advertisements/promotions to influence consumer purchasing decisions and increase the popularity of products in the retail landscape.
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North America Holds the Largest Market Share

  • North America holds a prominent market share as the consumption pattern in the region is shifting toward beverages infused with healthy and functional ingredients. Consumers in the United States have started to develop an interest in beverages that deliver benefits above and beyond simple refreshments, contributing to the expansion of the functional water market.
  • Functional water is cheaper than other ready-to-drink (RTD) beverages and readily available in various packaging options, including containers and single-serve bottles. Moreover, many domestic and international players are attracted to the opportunistic market and launch a variety of products, offering consumers an ample range of products to choose from.
  • For instance, in 2021, to expand its product portfolio toward functional water, Nestle SA acquired Essentia Water, Bothell, and Wash in the United States as part of its strategic shift toward fuanctional water.

Functional Water Industry Overview

The functional water market is competitive and growing due to products varying across packaging formats, flavors, and sizes. The market vendors are developing new products emphasizing organic and taste variants to increase their market shares and gain traction in the global marketplace. Flow Beverage Corp., The Coca-Cola Company, PepsiCo Inc., Vitamin Well, and Nirvana Water Sciences Corp are prominent players in the functional water market. These players have marked their position in the market with a unique product portfolio, such as water enhanced with wildflowers and organic herbs. Moreover, regional or domestic companies have been marketing their products with strategies such as sponsorships and significant advertising investments.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Consumer Preferences Toward Value-added Beverages
    • 4.1.2 Expenditure on Advertisement and Promotional Activities
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Inclination Toward Other Functional Beverages
    • 4.2.2 High Cost Associated With Functional Water Hampering Growth in Developing Countries
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Vitamin
    • 5.1.2 Protein
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Most Active Companies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Coca-Cola Co. (Glaceau Smartwater)
    • 6.3.2 PepsiCo Inc. (Soulboost)
    • 6.3.3 Balance Water Company (Balance Water)
    • 6.3.4 Danone SA (Salus, Żywiec Zdroj, Volvic, Aqua, Font Vella, Mizone)
    • 6.3.5 Dr. Pepper Snapple Group Inc. (Canada Dry, Schweppes, Core Hydration, bai)
    • 6.3.6 Function Drinks (function)
    • 6.3.7 CENTR Brands Corporation (Centr)
    • 6.3.8 Flow Beverage Corp. (Flow)
    • 6.3.9 Disruptive Beverages Inc. (Ayala's Herbal Water)
    • 6.3.10 Hint Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS