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市場調査レポート
商品コード
1331271

パーソナルケア包装市場の規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Personal Care Packaging Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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パーソナルケア包装市場の規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

パーソナルケア包装市場規模は2023年に305億3,000万米ドルと推定され、2028年には398億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023年・2028年)のCAGRは5.47%で成長する見込みです。

COVID-19の蔓延は、サプライチェーンの混乱により市場に悪影響を及ぼし、世界的に工場閉鎖が拡大しました。ボトラー、カートンメーカー、ポンプメーカーがパーソナルケア企業に供給することは、ロジスティクス上困難でした。

主なハイライト

  • ほとんどの国で、政府はパーソナルケア産業を「必需品」のカテゴリーに分類し、その機能を認めています。それでも、箔、包装材、印刷機、練炭やガス(ボイラーを動かすのに必要)のようなユーティリティ消耗品を製造する補助装置の運用については、もっと明確にする必要があります。
  • 一次容器、二次フレキシブルパウチ、キャップ、クロージャー、そしてノズルの形をしたプラスチックは、化粧品業界で使用される主要包装材料の一つです。プラスチックチューブは、液状固形物や半固形物を貯蔵し、製品を制御された割合で吐出することができるため、化粧品業界において最も重要な容器の一つです。
  • 様々なサプライヤーが、チューブ需要の増加に対応するため、市場で様々なコラボレーションやイノベーションを打ち出しています。例えば、2021年11月、化粧品、スキンケア、パーソナルケア、オーラルケア市場向けにプラスチックチューブやラミネートチューブを提供する大手企業の1つであるAlbea Tubes社は、U.T.C.G.社およびeXpackUSA社と提携し、消費者再生(PCR)後のプラスチックから作られたメイド・イン・アメリカのチューブを美容・パーソナルケア事業者に提供しています。
  • さらに、2021年11月、ディオールはキャプチャー・トータル・スーパー・ポテント・アイセラムを販売するために、化粧品パッケージング・サプライヤーであるCosmogen社のTense Tubeを採用しました。LVMHが所有するラグジュアリー・ブランドの新製品は、人間工学に基づいた金属製アプリケーターで、顔や手に触れることなく目の輪郭部分にフィットするため、新鮮な印象を与えます。

パーソナルケア製品のパッケージ市場は、COVID-19の世界的流行により需要が大幅に低迷しました。特定の製品カテゴリーは市場で安定した製品需要を維持しました。しかし、特定のタイプでは需要が減少しました。例えば、自宅隔離期間中、人々は自宅待機を始め、通勤を減らしたため、洗髪サイクルが長くなり、シャンプーの需要に影響を与えました。

パーソナルケア包装市場の動向

ヘアケアが大きなシェアを占める見込み

  • ヘアケア・ブランドは、サロンでもそれ以外でもパッケージを活用しています。小売セグメント向けのヘアケアは競争が激しく、ヘアケアブランドは消費者とのつながりを築くためにパッケージの差別化に頼っています。ほとんどのヘアケアブランドは、マットとグロスの印刷技術の相互作用を試し、感覚的要素をパッケージに取り入れることが増えています。熱によるスタイリングの保護、ツヤの付与、縮れ毛の減少を目的としたトリートメントオイルの使用により、スポイト式パッケージの使用が増えています。
  • 多くの日本の美容大手は、欧州でのプレゼンス向上に躍起になっています。例えば、東京に本社を置く花王のヘアケアブランド「Guhl」は、持続可能な製品に対する需要の高まりを利用しています。ドイツ、オーストリア、スイス、オランダで販売されている花王傘下のヘアケアブランド「Guhl」は、新しいサステナブル・パッケージを発売しました。シャンプーボトルの50%が再生ポリエチレンテレフタレート(rPET)で構成されています。さらに、コンディショナー・ボトルは100%ポリプロピレン(PP)製で、完全にリサイクル可能です。
  • 多くのヘアケア・ブランドが、より良い代替包装を提供するためにパートナーシップを結んでいます。各社は、製品を単独で購入する代わりに、消費者がボトルを持ち帰り、補助価格で詰め替えることを奨励する詰め替えイニシアチブにますます取り組んでいます。P&Gビューティは、初の詰め替え用アルミボトルシステムを、欧州のヘッド&ショルダーズ、パンテーン、ハーバルエッセンス、オージーの各ブランドで大規模に発売すると発表しました。この詰め替えシステムは、新しい再利用可能な100%アルミボトルとリサイクル可能な詰め替えパウチを使用し、標準的なブランドボトルよりも1mLあたりのプラスチック使用量が60%少ないです。消費者のシャンプーボトルの購入、使用、廃棄方法を変える道を開くと期待されています。

マッカーナン社は、ヘアケア製品パッケージ用の容器とクロージャーの豊富な品揃えを提供しています。同社はPET、HDPE、LDPE、PVC、PPを扱っています。これらのボトルは、小さな「トラベル」サイズや「サンプル」サイズから、多くのシャンプーやコンディショナーに見られる大きな「エコノミー」サイズまで幅広いです。ガラス瓶のパッケージは、ヘア・セラムやオイルに最適です。また、ジェル、保湿クリーム、コンディショニング・トリートメント、ヘア・セラム、スタイリング・ワックスに最適な折りたたみ式のチューブやセットも取り扱っています。折りたたみ可能なチューブは、パーマネントや一時的なヘアカラー、ヘアグリッターにも使用されます。

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アジア太平洋地域が大きなシェアを占めると予想される

  • 健康的で衛生的な生活を求める個人の健康志向の高まりが、アジア全域における家庭用品(パーソナルケア用品を含む)に対する一人当たり支出の増加に寄与しています。中国は世界で最もホットスポットであり、最も変化の激しい美容市場のひとつであり、業界をリードするイノベーションを導入し、世界の動向をリードしています。
  • 中国のパーソナルケア市場は、ここ数年で最も急成長している分野のひとつであり、消費者層の拡大が市場の成長を後押ししています。
  • 中国国家統計局(NBS)によると、2021年11月の中国の化粧品小売売上高は309億9,000万人民元でした。また、一般的に消費財販売に影響を与えたCOVID-19パンデミックのため、化粧品業界は2020年の最初の数ヶ月間に大幅な減収をしめしたとしています。しかし、中国の効果的なパンデミック管理により、小売取引額はすぐに回復しました。さらに、スキンケアに対する男性の意識の変化が、中国における男性用化粧品市場の活況を促進しています。
  • 化粧品やパーソナルケア製品への消費支出は伸び続けており、加工され、パッケージ化され、高価な製品を採用する傾向が促進されています。スキンケアと装飾用化粧品は健全に成長しており、フェイシャルケアとメディカルスキンケアが旺盛な需要を目の当たりにしています。さらに、アンチエイジング製品や環境汚染からの保護を目的とした製品にも成長の可能性があります。
  • Tmallイノベーションセンターによると、新世代の若い女性は中国の化粧品セクターの成長を牽引する最も重要な消費者グループとなっています。新世代は独立した消費力を持っており、この層が同時に美容とスキンケアへの関心を高めたことで、大きな成長につながっています。これが中国の化粧品パッケージ市場の開拓を後押ししています。
  • 高級品に対する需要の増加は、ポンプボトルやスポイトの成長を促進すると予想されます。ドロッパーを製造しているVirospack社は、プレミアムケアカテゴリーに位置づけようとする中国ブランドが増え始めているため、中国の可能性が高まっていると考えています。
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パーソナルケア包装業界の概要

パーソナルケア包装市場は、主要地域に多くのプレーヤーが存在するため、非常に断片化されています。世界レベルでも地域レベルでも、複数の中規模・小規模メーカーが存在するため、市場は高いライバル関係にあります。市場は様々な合併や提携も示しています。主なプレーヤーは、Amcor PLC、AptarGroup Inc.、Gerresheimer AG、Albea SA、Silgan Holdings Inc.などです。

2022年12月、Amcor Packaging Solutionsは中国の恵州に最新鋭の製造工場を開設すると発表しました。約1億米ドルを投資した59万平方フィートの工場は、生産能力で中国最大の軟包装工場であり、アジア太平洋全域で拡大する顧客需要に対応するアムコーの能力をさらに強化します。この新工場では550人以上の従業員が働く予定で、食品やパーソナルケア製品向けのフレキシブル・パッケージング・ソリューションを生産します。

2022年4月には、自然派美容企業のオリーブ・ナチュラル・スキンケアが、ほぼ完全にリサイクル可能な新しいパッケージを導入する予定です。最近、同社はニュージーランドの独立機関Ekosから事業活動がゼロ・カーボン認証を受けたと発表しました。エコスのゼロ・カーボン認証は、同社がCO2排出量を100%測定し、オフセットしていることを保証するものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19によるパーソナルケア包装市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 可処分所得の増加に伴うパーソナルケア製品の消費の増加
    • 革新的で魅力的な包装への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 新しい包装ソリューションの研究開発・製造コストの高さ

第6章 市場セグメンテーション

  • 素材タイプ
    • プラスチック
    • ガラス
    • 金属
  • 包装タイプ
    • プラスチックボトルと容器
    • ガラス瓶・容器
    • 金属容器
    • 折りたたみカートン
    • 段ボール箱
    • チューブ&スティック
    • キャップ・クロージャー
    • ポンプとディスペンサー
    • フレキシブルプラスチック包装
    • その他の包装タイプ
  • 製品タイプ
    • オーラルケア
    • ヘアケア
    • カラー化粧品
    • スキンケア
    • メンズグルーミング
    • デオドラント
    • その他の製品タイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • インドネシア
      • タイ
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Albea SA
    • HCP Packaging Co. Ltd
    • RPC Group Plc(Berry Global Group)
    • Silgan Holdings Inc.
    • DS Smith PLC
    • Graham Packaging Company
    • Libo Cosmetics Company Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Amcor PLC
    • Cosmopak Ltd
    • Quadpack Industries SA
    • Rieke Packaging Systems Ltd
    • Gerresheimer AG
    • Raepak Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56232

The Personal Care Packaging Market size is estimated at USD 30.53 billion in 2023, and is expected to reach USD 39.85 billion by 2028, growing at a CAGR of 5.47% during the forecast period (2023-2028).

The spread of COVID-19 negatively impacted the market due to disruptions in the supply chain, resulting in extended factory closures globally. It has been difficult for bottlers, carton makers, and pump manufacturers to supply personal care companies logistically.

Key Highlights

  • In most countries, the governments put the personal care industry under the "essential commodity" category, allowing it to function. Still, there needs to be more clarity on the operation of ancillary units that make the foil, packaging material, printers, and utility consumables like briquettes and gasses (required to run boilers).
  • Plastic, in the form of primary containers, secondary flexible pouches, caps, and closures, as well as the nozzle, is one of the primary packaging materials used by the cosmetic industry. The plastic tube is one of the most significant containers in the cosmetic industry, as it can store liquid-solid and semi-solid materials and dispense products in controlled proportions.
  • Various suppliers have come up with different collaborations and innovations in the market to cater to the increasing demand for tubes. For instance, in November 2021, Albea Tubes, one of the significant providers of plastic and laminate tubes for the cosmetic, skincare, personal care, and oral care markets, partnered with U.T.C.G. and eXpackUSA to offer Made in America tubes made from post-consumer recycled (PCR) plastics to beauty and personal care businesses.
  • Additionally, in November 2021, Dior chose the Tense Tube from cosmetic packaging supplier Cosmogen to market its Capture Totale Super Potent Eye Serum. The new product from the luxury brand owned by LVMH has a fresh look because it has an ergonomic metal applicator that fits the eye contour area without touching the face or hands.

The personal care product packaging market saw a significant slump in demand due to the global outbreak of COVID-19. Specific product categories maintained stable product demand in the market. However, particular types observed a decline in demand. For instance, during the home quarantine period, people started staying home and reduced traveling to work, resulting in longer hair wash cycles and impacting the demand for shampoo.

Personal Care Packaging Market Trends

Hair Care is Expected to Hold Significant Share

  • Haircare brands use packaging to their advantage, both in the salon and beyond. Haircare for the retail segment is highly competitive, and hair care brands are relying on packaging differentiation to forge a connection with consumers. Most hair care brands experiment with the interplay of matte and gloss printing techniques and are increasingly incorporating sensory elements into their packaging. The use of treatment oils for added heat styling protection, imparting shine, or decreasing frizz has led to the increased use of dropper packaging as a dosing and precision application method.
  • Many Japanese beauty giants are eager to push forward their presence in Europe. For instance, Kao's haircare brand, Guhl, based in Tokyo, is tapping into the rising demand for sustainable products. Guhl, a Kao-owned hair care player available in Germany, Austria, Switzerland, and the Netherlands, has launched a new sustainable packaging, meaning its shampoo bottles now consist of 50% recycled polyethene terephthalate (rPET). Moreover, the conditioner bottles used were made of 100% polypropylene (PP) and were therefore fully recyclable.
  • Many hair care brands are entering partnerships to provide better packaging alternatives. Companies are increasingly engaging in refilling initiatives that encourage consumers to bring back their bottles and refill them at a subsidized price instead of purchasing the product independently. P&G Beauty announced its first-ever refillable aluminum bottle system to launch at scale with its Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences, and Aussie brands in Europe. The refill system uses a new, reusable 100% aluminum bottle and recyclable refill pouch that use 60% less plastic per mL than a standard brand bottle. It is expected to pave the way for changing the way consumers buy, use, and dispose of their shampoo bottles.

McKernan, Inc. offers a large selection of containers and closures for hair care product packaging. The company carries PET, HDPE, LDPE, PVC, and PP. These bottles range from smaller "travel" or "sample" sizes up to the larger "economy" sizes seen with many shampoos and conditioners. Packaging in glass bottles is of great use with hair serums and oils. The company also carries a line of collapsible tubes and sets perfect for gel, moisturizing creams, conditioning treatments, hair serums, and styling waxes. Collapsible tubes are also used for permanent and temporary hair coloring applications and hair glitter.

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Asia Pacific is Expected to Hold Significant Share

  • The increasing awareness of a healthier lifestyle among individuals for a healthy and hygienic living has contributed to the increase in per capita expenditure on household products (including personal care products) across Asia. China is one of the world's hotspots and fastest-changing beauty markets, introducing industry-leading innovations and setting trends globally.
  • The personal care market in China has been one of the fastest-growing sectors in the last few years, benefiting from an increasingly engaged consumer base, which is augmenting the growth of the market studied.
  • According to China's National Bureau of Statistics (NBS), the retail sales of cosmetics in China amounted to CNY 30.99 billion in November 2021. It also states that the cosmetics industry witnessed a significant decrease in revenue during the first months of 2020 due to the COVID-19 pandemic, which generally affected consumer goods sales. However, retail trade value quickly recovered due to China's effective pandemic management. In addition, the changing attitude among men toward skincare fosters the booming men's cosmetics market in China.
  • Consumer spending on cosmetics and personal care products continues to grow, facilitating the trend toward adopting processed, packaged, and expensive products. Skincare and decorative cosmetics are growing soundly, with facial care and medical skincare witnessing robust demand. Moreover, growth potential is also provided by anti-aging products and those intended to protect against environmental pollution.
  • According to the Tmall Innovation Center, the young women of the new generation have become the most crucial consumer group driving growth in China's cosmetic sector. The new generation has independent consuming power, and this demographic's simultaneous surge in interest in beauty and skincare has translated into significant growth. This is aiding the development of the cosmetic packaging market in the country.
  • The increase in demand for luxury products is anticipated to drive the growth of pump bottles and droppers. Virospack, a company that makes droppers, thinks that China's potential is growing because more and more Chinese brands are starting to position themselves in the premium care category.
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Personal Care Packaging Industry Overview

The personal care packaging market is highly fragmented, as many players are present across the key regions. The presence of several medium and small-scale manufacturers on a global and regional level keeps the market at a high rival position. The market is witnessing various mergers and partnerships as well. Key players include Amcor PLC, AptarGroup Inc., Gerresheimer AG, Albea SA, Silgan Holdings Inc., etc.

In December 2022, Amcor Packaging Solutions announced the opening of its new state-of-the-art manufacturing plant in Huizhou, China. With an investment of almost USD 100 million, the 590,000-square-foot plant is the largest flexible packaging plant by production capacity in China, further strengthening Amcor's ability to meet growing customer demand throughout Asia Pacific. The new facility is expected to employ more than 550 people, producing flexible packaging solutions for food and personal-care products.

In April 2022, natural beauty company Olive Natural Skincare is set to introduce new, almost fully recyclable packaging. Recently, the company announced that its business operations were certified zero-carbon by the independent agency Ekos in New Zealand. The Ekos Zero Carbon certification ensures that the process has measured and offset 100% of its CO2 emissions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact due to COVID-19 on the Personal Care Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumption of Personal Care Products With Growing Disposable Income
    • 5.1.2 Growing Focus on Innovative and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Costs of R&D and Manufacturing of New Packaging Solution

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Paper
  • 6.2 Packaging Type
    • 6.2.1 Plastic Bottles and Containers
    • 6.2.2 Glass Bottles and Containers
    • 6.2.3 Metal Containers
    • 6.2.4 Folding Cartons
    • 6.2.5 Corrugated Boxes
    • 6.2.6 Tube and Stick
    • 6.2.7 Caps and Closures
    • 6.2.8 Pump and Dispenser
    • 6.2.9 Flexible Plastic Packaging
    • 6.2.10 Other Packaging Types
  • 6.3 Product Type
    • 6.3.1 Oral Care
    • 6.3.2 Hair Care
    • 6.3.3 Color Cosmetics
    • 6.3.4 Skin Care
    • 6.3.5 Men's Grooming
    • 6.3.6 Deodorants
    • 6.3.7 Other Product Types
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Italy
      • 6.4.2.5 Spain
      • 6.4.2.6 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 South Korea
      • 6.4.3.6 Indonesia
      • 6.4.3.7 Thailand
      • 6.4.3.8 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Argentina
      • 6.4.4.4 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa
      • 6.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Albea SA
    • 7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
    • 7.1.3 RPC Group Plc (Berry Global Group)
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Graham Packaging Company
    • 7.1.7 Libo Cosmetics Company Ltd
    • 7.1.8 AptarGroup Inc.
    • 7.1.9 Amcor PLC
    • 7.1.10 Cosmopak Ltd
    • 7.1.11 Quadpack Industries SA
    • 7.1.12 Rieke Packaging Systems Ltd
    • 7.1.13 Gerresheimer AG
    • 7.1.14 Raepak Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS