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市場調査レポート
商品コード
1444502

ミールリプレースメント製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Meal Replacement Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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ミールリプレースメント製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ミールリプレースメント製品の市場規模は、2024年に139億7,000万米ドルと推定され、2029年までに207億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.26%のCAGRで成長します。

ミールリプレースメント製品-市場

主なハイライト

  • COVID-19感染症の流行により課された世界のロックダウンは、前例のない健康上の課題を引き起こし、消費者がこのライフスタイルに適応することが新たな常態として歓迎されています。動きが少なくなると、ストレス、過食、体重増加につながりました。この時期、健康的な食事は大きな支持を集め、自己免疫を維持するための消費者の努力が最も重要であり、市場での食事代替品の売上を支えました。
  • ミールリプレースメント製品市場は、西側諸国、特に欧州および北米地域でより確立されています。しかし、アジア太平洋地域には、今後数年間で差し迫った成長の可能性が秘められています。現在、世界のすべての国がコロナウイルスの影響を集中的に受けており、経済成長に悪影響を与える可能性があります。
  • とりわけ、肥満、糖尿病、心血管疾患の有病率の高さにより、減量や体重管理ダイエットに対する消費者の意識が高まり、需要が高まると予想されます。ミールリプレースメント製品には200~400カロリー、繊維、タンパク質、その他の必須栄養素が含まれており、便利で包括的な食品の選択肢となっています。この要因は市場の成長をさらに促進すると予想されます。
  • ミールリプレースメント製品は、主に体重管理や糖尿病のために血糖値を監視している消費者など、特別な食事を監視している消費者の間で注目を集めています。さらに、この市場は、従来のスナックではなく、より健康的で栄養価の高い製品に食事を置き換えることを支援することで、時間の制約、多忙なライフスタイル、多忙な仕事スケジュールを持つ消費者をターゲットにしています。

食事代替品の市場動向

便利で小分けな食品への需要の高まり

  • 米国農務省(USDA)によると、アメリカ人は短時間で少量の食事を求め、食費の半分以上を便利な食品に費やしています。これにより、プロテインバー、エナジーバー、シェイクの需要が増加し、調査対象市場がさらに拡大します。栄養バーは、持ち運びに便利で、簡単な食事や即時摂取に適した、より健康的な選択肢を提供します。さまざまな種類やフレーバーが入手できることも、市場を牽引する要因となっています。その結果、これらのバーは、特に労働者階級、十代の若者、ホステルに住む人々、独身者の間で非常に人気が高まっています。
  • ミールリプレースメント製品は保存が簡単で、賞味期限が長くなります。これらの製品のほとんどはバーまたはすぐに飲めるシェイクで入手できるため、持ち運びが簡単で、外出先でも簡単に摂取できます。粉末状は、特にフィットネス愛好家の間で最も人気のある製品タイプの1つです。多くのジムは、顧客に健康的なダイエット習慣を浸透させるために、ミールリプレースメント製品を宣伝しています。
  • さらに、消費者は、砂糖不使用、人工甘味料、硬化脂肪を含まない、全粒穀物、果物、ナッツ、ニンジンなどの野菜など、ミールリプレースメント製品に含まれる本物の食品成分を求めており、市場をさらに牽引しています。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 2021年の収益面では、北米地域が最大のシェアを占めました。米国は、この地域の主要なミールリプレースメント製品市場です。地元の選手たちは、低カロリーで健康的なプロテインシェイクなどの食事代替商品を紹介しました。したがって、ミールリプレースメント製品は、この地域の消費者の間で人気の選択肢として浮上しています。
  • さらに、市場関係者は消費者のニーズに応えるため、オールオーガニックのミールリプレイスメントシェイクの導入に注力しています。さらに、飲料などのミールリプレースメント製品の多目的機能と外出先での利便性が、北米中の消費者を魅了しています。
  • さらに、便利な食品に適した小売店の存在は、計画購入と衝動買いの両方で恩恵を受けることができ、他のスナックにはない利点をもたらします。

ミールリプレースメント製品業界の概要

食事代替品市場は競争が激しく、主要企業が市場全体のシェアの半分を占めています。メーカーは、市場での地位を維持するために、製品の研究開発、マーケティング、イノベーションへの投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。さらに、Simply Good Foods CompanyやAmway Corp.などの世界的企業は、シュガーフリー、ビーガン、グルテンフリー、大豆フリー、非遺伝子組み換え製品などの新興分野が提供する機会を活用しています。他の主要企業には、Abbot Laboratories、Glanbia Plc、The Kellogg Company、Nestle SAなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • RTD製品
    • 栄養バー
    • 粉末製品
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売業者
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Amway Corp.(Alticor)
    • Bob's Red Mill Natural Foods
    • Herbalife Nutrition
    • Glanbia PLC
    • The Simply Good Foods Company
    • The Kellogg Company
    • Nestle SA
    • The Kraft Heinz Company
    • The Ritebite Group

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 46977

The Meal Replacement Products Market size is estimated at USD 13.97 billion in 2024, and is expected to reach USD 20.76 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.26% during the forecast period (2024-2029).

Meal Replacement Products - Market

Key Highlights

  • The global lockdown imposed due to the COVID-19 epidemic created unprecedented health challenges, with consumers' adaption to this lifestyle being hailed as the new normal. Lesser movements led to stress, excessive eating, and weight gain. Healthy eating witnessed tremendous support during this period, and consumers' efforts to keep themselves self-immune was of utmost importance, supporting the sales of meal replacements in the market.
  • The meal replacement products market is more established in Western countries, preferably in the European and North American regions. However, the Asia-Pacific region poses an imminent growth potential over the coming years. Currently, all the countries of the world have been intensively affected by the coronavirus, thus potentially harming economic growth.
  • The high prevalence of obesity, diabetes, and cardiovascular diseases, among others, is expected to propel consumer awareness regarding weight loss and weight management diets, which will drive the demand. Meal replacement products contain 200 to 400 calories and fiber, protein, and other essential nutrients making them convenient and all-inclusive food options. This factor is expected to further fuel the market growth.
  • Meal replacement products are gaining traction among consumers who monitor special diets, mainly those managing weight or watching their blood sugar levels due to diabetes. Additionally, the market targets consumers with time constraints, busy lifestyles, and hectic work schedules by helping them replace their meals with healthier and nutritious products over conventional snacks.

Meal Replacement Products Market Trends

Rising Demand for Convenient and Small-portion Food

  • According to the United States Department of Agriculture (USDA), Americans spend more than half their food budget on convenient foods, looking for small, time-saving meals. This increases the demand for protein bars, energy bars, and shakes, further driving the market studied. The nutrition bars offer a portable, convenient, and often healthier choice for a quick, on-the-go meal or immediate consumption. The availability of various types and flavors is an added factor driving the market. As a result, these bars are becoming extremely popular, especially among the working-class population, teenagers, people living in hostels, and bachelors.
  • Meal replacement products are easy to store and have a longer shelf-life. Most of these products are available in bars or ready-to-drink shakes, making them easy to carry and consume on the go. The powdered form is one of the most popular product types, especially among fitness enthusiasts. Many gyms promote meal replacement products to inculcate healthy dieting habits among their clients.
  • Furthermore, consumers are looking for real food ingredients, such as whole grains, fruits, nuts, and vegetables, like carrots, with zero added sugars, less artificial sweeteners, and hydrogenated fats, in the meal-replacing products thus, driving the market further.

North America Accounted for the Largest Market Share

  • The North American region accounted for the largest share, in terms of revenue, in 2021. The United States is the region's leading meal replacement product market. Local players introduced meal replacement products, such as protein shakes, which are low in calories and healthy. Thus, meal replacement products are emerging as a popular choice among consumers in the region.
  • Moreover, market players are focusing on introducing all-organic meal replacement shakes to cater to the needs of consumers. In addition, the multi-purpose functionality and on-the-go convenience of meal replacement products, such as drinks, are attracting consumers across North America.
  • Furthermore, the presence of retail outlets suitable for convenient foods, which benefit from both planned and impulse purchases, puts forward an advantage that other snacks do not have.

Meal Replacement Products Industry Overview

The meal replacement products market is highly competitive, with the top players accounting for half of the total market share. The manufacturers are increasing their investments in R&D, marketing, and innovation of their products and expanding their distribution channels to maintain their market position. Moreover, global players such as the Simply Good Foods Company and Amway Corp. are leveraging the opportunities the emerging segments offer, like sugar-free, vegan, gluten-free, soy-free, and non-GMO products. Other key players include Abbot Laboratories, Glanbia Plc, The Kellogg Company, and Nestle S.A.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Ready-to-drink Products
    • 5.1.2 Nutritional Bars
    • 5.1.3 Powdered Products
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retailers
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 France
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Abbott Laboratories
    • 6.3.2 Amway Corp. (Alticor)
    • 6.3.3 Bob's Red Mill Natural Foods
    • 6.3.4 Herbalife Nutrition
    • 6.3.5 Glanbia PLC
    • 6.3.6 The Simply Good Foods Company
    • 6.3.7 The Kellogg Company
    • 6.3.8 Nestle SA
    • 6.3.9 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.10 The Ritebite Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS