市場調査レポート
商品コード
1444242

軍事衛星 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Military Satellite - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 197 Pages | 納期: 2~3営業日

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軍事衛星 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

軍事衛星市場規模は2024年に319億7,000万米ドルと推定され、2029年までに538億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.99%のCAGRで成長します。

軍事衛星- 市場

通信中継の高速化により、LEOセグメントは2023年に84.8%という主要なシェアを占めるようになる

  • 衛星や宇宙船は通常、地球の周りを回る多くの特別な軌道の1つに配置されるか、意図された用途に基づいて惑星間旅行に打ち上げられます。地球低軌道(LEO)、静止軌道(GEO)、地球中軌道(MEO)の3つの軌道のうち、LEO軌道は地球に近いため、最も広く好まれています。
  • 多くの気象衛星や通信衛星は、地表から最も遠い高い地球軌道を周回する傾向があります。地球の平均(中)軌道上の衛星には、特定のエリアを監視するように設計されたナビゲーション衛星と特殊衛星が含まれます。各距離には、カバー範囲の拡大やエネルギー効率の低下など、利点と課題があります。 NASAの地球観測システムチームを含むほとんどの科学衛星は、地球の低軌道上にあります。
  • 2017年から2022年にかけて、MEO軌道で打ち上げられた57機の衛星のうち、ほとんどがナビゲーション/全地球測位の目的で構築されました。同様に、GEO軌道上の147個の衛星のうち、ほとんどが通信と地球観測の目的で配備されました。当時、製造および打ち上げられた約4,131機のLEO衛星は北米の組織によって所有されていました。
  • エレクトロニクスインテリジェンス、地球科学/気象学、レーザーイメージング、光学イメージングなどの分野での衛星の利用の増加により、予測期間中の衛星開発の需要が高まると予想されます。

世界の防衛衛星の数の急増が軍事衛星市場を支援すると予想される

  • 世界の国防支出は2022年に2兆米ドルを超え、主要な軍事大国である米国は国防支出を7,730億米ドル急増しました。米国宇宙軍の重要性が高まっているのは、すべての軍事衛星通信衛星の運用を宇宙軍が引き継いでいることによる。米国軍は作戦における衛星への依存度が高まる中、宇宙システムと空、陸、海のプラットフォームを統合しています。
  • 米国に続いて中国、インド、ロシア、英国も国防支出をそれぞれ14%、5%、6.8%、13%増加させました。主要な防衛関係者は、防衛衛星分野に対して十分に確立された予算を持っています。例えば、2022年3月、フランス国防省は宇宙分野に7億600万米ドルを支出する計画を立て、2019年から2025年の間に軍事宇宙能力とサービスに53億ユーロを割り当てた。
  • 市場では、業界の新たな機会を活用するために研究開発に巨額を投じる民間企業の参入が見られます。北米の企業は、軍事衛星市場における新しい衛星バスの開発に重点を置いています。たとえば、2023年1月にロッキード・マーチン初のマルチミッション宇宙船であるLM 400は、軍用ユーザーに適応可能な柔軟な中型衛星で、同社のデジタルファクトリー生産ラインから準備され、2023年に打ち上げられる予定です。、製造および打ち上げられた約230基以上の衛星は、北米の軍事および政府組織によって所有されていました。多額の軍事予算支出と技術開発により、北米市場は2023年から2029年にかけて91%に達する健全な成長率で成長すると予想されています。

世界の軍事衛星市場動向

衛星の小型化に対する世界の需要の高まりが市場の成長を推進

  • 小型衛星が従来の衛星のほぼすべての機能をわずかなコストで実行できるため、小型衛星群の構築、打ち上げ、運用の可能性が高まりました。北米からの需要は主に米国によって牽引されており、米国は毎年最も多くの小型衛星を製造しています。北米では、2017年から2022年にかけて、さまざまな地域の関係者によって合計 596個の超小型衛星が軌道上に投入されました。 NASAは現在、これらの衛星の開発を目的としたいくつかのプロジェクトにも関与しています。
  • 欧州の市場需要は主にドイツ、フランス、ロシア、英国によって牽引されており、これらの国は毎年最も多くの小型衛星を製造しています。 2017年から2022年にかけて、地域のさまざまな関係者によって50機以上のナノ衛星および超小型衛星が軌道上に投入されました。電子部品やシステムの小型化と商品化により市場への参加が促進され、その結果、現在の市場シナリオを利用して強化することを目指す新たな市場プレーヤーが出現しています。たとえば、英国に本拠を置く新興企業Open CosmosはESAと提携して、約90%の競争力のあるコスト削減を確保しながら商用超小型衛星打ち上げサービスをエンドユーザーに提供しています。
  • アジア太平洋からの需要は主に中国、日本、インドによって牽引されており、これらの国々は年間最も多くの小型衛星を製造しています。 2017年から2022年にかけて、地域のさまざまな関係者によって190機を超えるナノ衛星および超小型衛星が軌道上に投入されました。中国は宇宙ベースの能力の強化に向けて多大な資源を投資しています。この国は、これまでアジア太平洋で最も多くのナノ衛星および超小型衛星を打ち上げてきました。

投資機会の急増により、世界の衛星製造市場が拡大すると予想される

  • 北米では、宇宙プログラムに対する世界の政府支出は、2021年に約1,030億米ドルの記録に達しました。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAの存在により、宇宙のイノベーションと調査の中心地です。 2022年、米国政府は宇宙計画に約620億米ドルを支出し、宇宙計画への支出額としては世界で最も高額になりました。米国では、連邦政府機関が毎年議会から援助を受けています。資金提供として知られ、NASAは2023年に子会社のために323億3,000万米ドルを受け取りました。
  • 欧州諸国は宇宙分野におけるさまざまな投資の重要性を認識しており、世界の宇宙産業で競争力を維持するために革新的な活動への支出を増やしています。 2022年11月、ESAは、地球観測における欧州のリードを維持し、航行サービスを拡大し、米国との宇宙探査におけるパートナーであり続けることを目的として、今後3年間で宇宙資金を25%増額することを提案したと発表しました。欧州宇宙機関(ESA)は加盟22カ国に対し、2023年から2025年までに約185億ユーロの予算を支援するよう求めています。ドイツ、フランス、イタリアが主な貢献国です。
  • アジア太平洋地域における宇宙関連活動の増加に伴い、2022年の日本の予算案では宇宙予算が増加し、その額は14億米ドルを超えました。これには、H3ロケット、技術試験衛星9号、および国の情報収集衛星(IGS)プログラムの開発が含まれていました。同様に、インドの宇宙計画に対する2022会計年度の予算案は18億3,000万米ドルでした。韓国科学情報通信省は、2022年に衛星、ロケット、その他の主要な宇宙機器の製造に6億1,900万米ドルの宇宙予算を投入すると発表しました。

軍事衛星産業の概要

軍事衛星市場はかなり統合されており、上位5社が85.32%を占めています。この市場の主要企業は、中国航天科技公司(CASC)、ロッキード・マーチン社、レイセオン・テクノロジーズ社、ROSCOSMOS、Thales(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 衛星の小型化
  • 衛星質量
  • 宇宙プログラムへの支出
  • 規制の枠組み
    • 世界
    • オーストラリア
    • ブラジル
    • カナダ
    • 中国
    • フランス
    • ドイツ
    • インド
    • イラン
    • 日本
    • ニュージーランド
    • ロシア
    • シンガポール
    • 韓国
    • アラブ首長国連邦
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(米ドル建ての市場規模、2029年までの予測、および成長見通しの分析を含む)

  • 衛星質量
    • 10~100kg
    • 100~500kg
    • 500~1000kg
    • 10kg未満
    • 1000kg以上
  • オービットクラス
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • 衛星サブシステム
    • 推進ハードウェアと推進剤
    • 衛星バスとサブシステム
    • 太陽電池アレイと電源ハードウェア
    • 構造、ハーネス、メカニズム
  • 用途
    • コミュニケーション
    • 地球観測
    • ナビゲーション
    • 宇宙観測
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 北米
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、中核事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品とサービス、および最近の動向の分析を含む)。
    • Airbus SE
    • BAE Systems
    • China Aerospace Science and Technology Corporation(CASC)
    • Elbit Systems
    • General Dynamics
    • Indian Space Research Organisation(ISRO)
    • Information Satellite Systems Reshetnev
    • Lockheed Martin Corporation
    • Raytheon Technologies Corporation
    • ROSCOSMOS
    • Thales
    • Viasat, Inc.

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 54751

The Military Satellite Market size is estimated at USD 31.97 billion in 2024, and is expected to reach USD 53.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.99% during the forecast period (2024-2029).

Military Satellite - Market

Faster relay of communication is driving the LEO segment to occupy a major share of 84.8% in 2023

  • A satellite or a spacecraft is usually placed into one of many special orbits around the Earth, or it can be launched into an interplanetary journey based on its intended application. Out of the three orbits, namely low Earth orbit (LEO), geostationary orbit (GEO), and medium Earth orbit (MEO), the LEO orbit is the most widely preferred one because of its proximity to the Earth.
  • Many weather and communication satellites tend to have high Earth orbits, which are farthest from the surface. Satellites in mean (medium) Earth orbit include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Each distance has benefits and challenges, including increased coverage and decreased energy efficiency. Most science satellites, including NASA's Earth Observation System team, are in low Earth orbit.
  • During 2017-2022, out of the 57 satellites launched in the MEO orbit, most were built for navigation/global positioning purposes. Similarly, out of the 147 satellites in the GEO orbit, most were deployed for communication and Earth observation purposes. Around 4,131 LEO satellites manufactured and launched were owned by North American organizations in that period.
  • The increasing use of satellites in areas such as electronics intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, and optical imaging is expected to drive the demand for the development of satellites during the forecast period.

The surge in the number of defense satellites globally is expected to aid the military satellites market

  • The global defense expenditure crossed over USD 2 trillion in 2022, with the major military power, the United States, surging its defense expenditure by USD 773 billion. The increasing importance of the US Space Force is due to it taking over the operation of all military satellite communications satellites. The US armed forces are integrating space systems with air, land, and sea platforms as military forces increasingly rely on satellites for operations.
  • The United States was followed by China, India, Russia, and the United Kingdom, which also increased their defense expenditures by 14%, 5%, 6.8%, and 13%, respectively. The major defense players have well-established budgets for their defense satellite domain. For instance, in March 2022, France's Armed Forces Ministry planned to spend USD 706 million in the space domain and earmarked EUR 5.3 billion on military space capabilities and services during 2019-2025.
  • The market is witnessing the entry of private players spending huge amounts on R&D to exploit new opportunities in the industry. Companies in North America have emphasized developing new satellite buses in the military satellite market. For instance, in January 2023, Lockheed Martin's first multi-mission spacecraft, the LM 400, is a flexible mid-sized satellite adaptable for military users, readied from the company's Digital Factory production line and scheduled for launch in 2023. During 2017-2022, around 230+ satellites manufactured and launched were owned by military and government organizations in North America. High military budget spending and technology development are expected to drive the North American market at a healthy growth rate, amounting to 91%, during 2023-2029.

Global Military Satellite Market Trends

Rising demand for satellite miniaturization globally is driving market growth

  • The ability of small satellites to perform nearly all the functions of traditional satellites at a fraction of their cost has increased the viability of building, launching, and operating small satellite constellations. The demand from North America is primarily driven by the United States, which manufactures the largest number of small satellites each year. In North America, during 2017-2022, a total of 596 nanosatellites were placed into orbit by various regional players. NASA is also currently involved in several projects aimed at developing these satellites.
  • The market demand in Europe is primarily driven by Germany, France, Russia, and the United Kingdom, which manufacture the largest number of small satellites each year. During 2017-2022, more than 50 nano and microsatellites were placed into orbit by various regional players. The miniaturization and commercialization of electronic components and systems have driven market participation, resulting in the emergence of new market players who aim to capitalize on and enhance the current market scenario. For instance, UK-based startup Open Cosmos partnered with ESA to provide commercial nanosatellite launch services to end users while ensuring competitive cost savings of around 90%.
  • The demand from Asia-Pacific is primarily driven by China, Japan, and India, which manufacture the largest number of small satellites annually. During 2017-2022, more than 190 nano and microsatellites were placed into orbit by various regional players. China is investing significant resources toward augmenting its space-based capabilities. The country has launched the most significant number of nano and microsatellites in Asia-Pacific to date.

The surge in investment opportunities is expected to boost the global satellite manufacturing market

  • In North America, global government expenditure for space programs reached a record of approximately USD 103 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space programs in the world. In the United States, federal agencies receive aid from Congress every year,?Eknown as funding, NASA received USD 32.33 billion in 2023 for its subsidiaries.
  • European countries are recognizing the importance of various investments in the space domain and are increasing their spending on innovative activities to remain competitive in the global space industry. In November 2022, ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years designed to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in space exploration with the United States. The European Space Agency (ESA) is asking its 22 nations to back a budget of some EUR 18.5 billion for 2023-2025. Germany, France, and Italy are the major contributors.
  • In line with the increase in space-related activities in the Asia-Pacific region, in 2022, Japan's draft budget registered a rise in its space budget, which amounted to over USD 1.4 billion. It included the development of the H3 rocket, Engineering Test Satellite-9, and the nation's Information Gathering Satellite (IGS) program. Similarly, the proposed budget for India's space programs for FY22 was USD 1.83 billion. In 2022, the South Korean Ministry of Science and ICT announced a space budget of USD 619 million for manufacturing satellites, rockets, and other key space equipment.

Military Satellite Industry Overview

The Military Satellite Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 85.32%. The major players in this market are China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Lockheed Martin Corporation, Raytheon Technologies Corporation, ROSCOSMOS and Thales (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Miniaturization
  • 4.2 Satellite Mass
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 Global
    • 4.4.2 Australia
    • 4.4.3 Brazil
    • 4.4.4 Canada
    • 4.4.5 China
    • 4.4.6 France
    • 4.4.7 Germany
    • 4.4.8 India
    • 4.4.9 Iran
    • 4.4.10 Japan
    • 4.4.11 New Zealand
    • 4.4.12 Russia
    • 4.4.13 Singapore
    • 4.4.14 South Korea
    • 4.4.15 United Arab Emirates
    • 4.4.16 United Kingdom
    • 4.4.17 United States
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Satellite Mass
    • 5.1.1 10-100kg
    • 5.1.2 100-500kg
    • 5.1.3 500-1000kg
    • 5.1.4 Below 10 Kg
    • 5.1.5 above 1000kg
  • 5.2 Orbit Class
    • 5.2.1 GEO
    • 5.2.2 LEO
    • 5.2.3 MEO
  • 5.3 Satellite Subsystem
    • 5.3.1 Propulsion Hardware and Propellant
    • 5.3.2 Satellite Bus & Subsystems
    • 5.3.3 Solar Array & Power Hardware
    • 5.3.4 Structures, Harness & Mechanisms
  • 5.4 Application
    • 5.4.1 Communication
    • 5.4.2 Earth Observation
    • 5.4.3 Navigation
    • 5.4.4 Space Observation
    • 5.4.5 Others
  • 5.5 Region
    • 5.5.1 Asia-Pacific
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 North America
    • 5.5.4 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 BAE Systems
    • 6.4.3 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)
    • 6.4.4 Elbit Systems
    • 6.4.5 General Dynamics
    • 6.4.6 Indian Space Research Organisation (ISRO)
    • 6.4.7 Information Satellite Systems Reshetnev
    • 6.4.8 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.9 Raytheon Technologies Corporation
    • 6.4.10 ROSCOSMOS
    • 6.4.11 Thales
    • 6.4.12 Viasat, Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms