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市場調査レポート
商品コード
1444523

無菌包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Aseptic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 188 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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無菌包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 188 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の無菌包装市場規模は、2024年に706億5,000万米ドルと推定され、2029年までに1,162億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.47%のCAGRで成長します。

世界の無菌包装- 市場

無菌包装とは、ウイルスや細菌の汚染を避けるために、超高温(UHT)で製品を包装し、包装を個別に滅菌または消毒し、無菌雰囲気下で融着および密封することです。さらに、パッケージ内容物の品質を維持し、防腐剤を必要としないため、世界の無菌包装市場に利益をもたらします。

主なハイライト

  • 持続可能な包装とより長い賞味期限は、食品および飲料業界の消費者にとって不可欠です。その結果、ほとんどの食品および飲料ベンダーは、コストと環境上の利点を理由に、無菌包装を採用する傾向にあります。また、無菌包装は、少量包装を好み、頻繁に購入する消費者をターゲットとする場合が多い、リサイクル可能なカートンや環境に優しいパウチや袋による包装をサポートするため、このような製品の需要は世界的に非常に高いです。
  • 消費者の食習慣の変化により、インスタント食品への嗜好が高まり、便利で高品質な食品への需要が高まり、市場成長へのさらなる扉が開かれています。世界のeコマース売上高の緩やかな増加と新興市場での成長機会、予測期間中に滅菌包装市場に大きな機会がもたらされると予想されます。
  • 市場関係者は、発展途上産業の先を行くために研究開発に投資します。新製品の発売も市場の需要をサポートします。しかし、製薬業界の無菌包装に対する需要も増加しています。各国政府は、無菌包装市場の成長を促進するために、ヘルスケア分野への支出を増やしています。
  • 使い捨てプラスチックの環境への影響や持続不可能な商行為に対する意識の高まりにより、消費者は環境への影響がより少ない、より高水準の製品を求めるようになりました。これにより、多くの市場関係者が高コストで持続可能なパッケージングに移行しており、市場の成長を妨げる可能性があります。
  • COVID-19の影響により、市場は大幅に成長しました。パンデミックにより、顧客はオンライン小売やパニックストッキングに移行し、牛乳、離乳食、野菜などの必需品の需要が増加しました。COVID-19感染症のパンデミックは、発展途上国と先進国の無菌包装材料に影響を与えました。さらに、滅菌包装食品に対する強い需要が情勢への投資を促進しています。業界関係者は、ヘルスケア業界がパッケージング技術に対して強い需要を示すと予想しています。

無菌包装市場の動向

市場を牽引する飲料需要の拡大

  • 持ち運び用飲料の人気の高まりと販売店数の増加により、飲料業界の市場の成長が促進されると予想されます。消費者のニーズの変化により、包装メーカーは飲料業界の革新的な包装ニーズを満たすためのいくつかの選択肢を得ることができます。
  • 消費者は、RTDコーヒーや紅茶、エナジードリンク、栄養補給が必要なときにいつでもどこでも摂取できるその他の飲料など、便利で機能的なドリンクを頻繁に手に取っています。そのため、比較的健康的で自然で、機能的かつ実用的な利点を提供するノンアルコール飲料は、忙しい消費者にアピールすることができます。電解質、ビタミン、ミネラル、その他の天然成分のエネルギーを高める天然の特性を新製品配合に活用することは、ブランドが特定の消費者層をターゲットにするのに役立ちます。
  • 野菜や果物などのいくつかの健康成分による栄養補助飲料および製品の需要の増加と、乳ベースの飲料の世界の需要の増加により、世界の機能の成長が促進されると予想され、予測期間中の飲料市場にとって不可欠な要素であると考えられます。
  • フィットネス愛好家の間で精神的および肉体的な刺激を提供するインスタントエナジードリンクの需要の増加により、予測期間中に機能性飲料市場に大きな成長機会が生まれると予測されています。
  • 市場の消費者は健康とウェルネスに対する意識をますます高めています。朝のジュースからエナジードリンクに至るまで、リフレッシュを提供するウェルネス動向の中にある製品への支出を増やしています。この傾向により、飲料包装分野では費用対効果の高い包装ソリューションに対する高い需要が生まれています。牛乳やその他の乳飲料分野からの無菌カートンの需要の増加は、製品の積み重ねの容易さや賞味期限の延長などの利点を提供するカートンの能力により、市場でのさらなる活動を引き起こす可能性があります。

アジア太平洋が最も急速な成長を遂げる

  • 中国は、アジア太平洋地域における無菌包装の主要消費国の一つです。飲食品の消費の増加は、予測期間中の市場の成長を支えると予想されます。パック詰めの食事の増加傾向、レストランやスーパーマーケットの数の増加、ボトル入りの水や飲料の消費量の増加が、この国の市場を牽引する重要な要因となっています。
  • インドでは、人口の増加、収入の増加、ライフスタイルの変化によってこの産業が推進されています。エンドユーザー部門の成長見通しにより、硬質プラスチック包装業界の需要が高まっています。さらに、市場の拡大製品は、パウチ包装の代替包装オプションの使用の増加によって制約されています。包装食品の需要の急速な伸びと可処分所得の増加により、インドはアジア太平洋の無菌包装市場で大きなシェアを握ると予測されています。
  • 日本では、特にソースやカレーなどにレトルトパウチの消費者が増えています。レトルトパウチは、プラスチックとアルミニウムをラミネートした素材でできているため、殺菌などの熱処理にも耐えることができ、従来の缶の代替品として使用できます。パウチ包装は、特に缶詰用の金属を輸入している国では缶よりも手頃な価格であり、これが日本での受け入れを促進する主な要因となっています。
  • オーストラリアは、アジア太平洋地域で最も急速に成長している包装市場の1つです。食肉、生鮮食品、加工食品産業は全国的に成長しています。消費者の倫理的懸念の高まりと健康と福祉の動向により、地元で生産された生鮮食品の需要が維持されています。さらに、長年にわたるこの国の軽食傾向に伴い、使い切りで再利用可能なパウチなどの包装オプションの使用が増加しています。 RTDパウチの需要は、乳製品や新鮮なフルーツジュースの需要が着実に増加していることによっても加速されています。
  • アジア太平洋地域では、韓国、インドネシア、ベトナム、タイ、シンガポール、バングラデシュ、台湾、マレーシアなどの国々も、調査対象市場でかなりのシェアを獲得できる可能性が高いです。

無菌包装業界の概要

無菌包装市場は競争が激しく、市場を独占するいくつかの大手企業で構成されています。市場で卓越したシェアを誇るこれらの大手企業は、顧客ベースを海外に拡大することに注力しています。これらの企業は、戦略的協力イニシアチブを活用して、買収や製品発売などを通じて市場シェアを拡大し、製品機能を強化しています。市場の主要企業には、Amcor Ltd、IPI SRL(Coesia Group)、Tetra Pak International SA、Sealedなどがあります。 Air Corporation、SIG Combibloc Group、Schott AG。

  • SIGは2023年2月に、世界最大の牛乳市場であり主要ジュース生産国の一つであるインドに初の無菌カートン施設を建設する予定です。施設はグジャラート州アーメダバードにあります。この投資は、印刷と仕上げに関する厳しい環境基準を満たす無菌カートンパックの最先端の製造能力に支払われます。
  • 2022年 11月、Amcor PLCは、すべての無菌製品をリサイクル可能にするという目標を発表しました。 Amcorは、2025年までにすべての製品をリサイクル可能、再利用可能、または堆肥化可能にするという目標に向けて前進しており、すでに同社の総生産重量の74%がリサイクル可能に設計されており、より環境に優しい機能を備えた創造的なソリューションの数は着実に増加しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響の評価
  • 飲料業界情勢
    • 飲料業界情勢-アルコール飲料
    • 飲料業界情勢-ノンアルコール飲料
  • 飲料の無菌包装- 需要の洞察

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 飲料需要の拡大
    • リサイクル可能なガラスの商品価値の高まり
  • 市場の課題
    • 原材料価格の変動

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • カートン(テトラパック、コンビブロックなど)
    • バッグとポーチ
    • ボトル
    • その他の製品(バイアル、アンプル、シリンジ、カップなど)
  • 用途別
    • 飲料
      • すぐに飲める飲み物
      • 乳製品飲料
      • その他の飲料
    • 食べ物
      • 加工食品
      • 果物と野菜
      • 乳製品
      • その他の食品
    • 医薬品
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリアとニュージーランド(太平洋)
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd.
    • IPI SRL(Coesia Group)
    • Tetra Pak International SA
    • Sealed Air Corporation
    • SIG Combibloc Group
    • Schott AG
    • Coveris Holdings SA
    • DS Smith PLC
    • Uflex Limited
    • Elopak AS
    • BIBP SP ZOO
    • CDF Corporation
    • Smurfit Kappa
    • Becton, Dickinson &Co.
    • Mondi PLC

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 47442

The Global Aseptic Packaging Market size is estimated at USD 70.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 116.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.47% during the forecast period (2024-2029).

Global Aseptic Packaging - Market

Aseptic packaging is packaging a product at ultra-high temperature (UHT), sterilizing or sanitizing the packaging separately, and fusing and sealing under sterile atmospheric conditions to avoid viral and bacterial contamination. In addition, it maintains the quality of the package contents and does not require preservatives, benefiting the global aseptic packaging market.

Key Highlights

  • Sustainable packaging and longer shelf life are essential to consumers in the food and beverage industry. As a result, most food and beverage vendors are inclining toward aseptic packaging due to its cost and environmental benefits. Also, as aseptic packaging supports packaging through recyclable cartons and eco-friendly pouches and bags, which often target consumers that prefer small-quantity packaging and make purchases more frequently, the demand for such products is considerably high worldwide.
  • Changing consumer eating habits lead to an increased preference for ready-to-eat meals and increased demand for convenient, high-quality food products, opening more doors for market growth. A gradual increase in global e-commerce sales and growth opportunities in emerging markets is anticipated to present significant opportunities for the sterile packaging market during the forecast period.
  • Market players invest in R&D to stay ahead of developing industries. New product launches also support market demand. However, the pharmaceutical industry's demand for aseptic packaging is also increasing. Governments of various countries are increasingly spending on the healthcare sector to boost the growth of the aseptic packaging market.
  • The increasing awareness regarding the ecological effect of single-use plastic and unsustainable business practices has encouraged consumers to demand a higher standard of products with less environmental impact. This has made many market players shift to high-cost sustainable packaging, which can hamper the growth of the market.
  • During COVID-19, the market grew significantly. Due to the pandemic, customers shifted toward online retail and panic stocking, which increased demand for essential food items such as milk, baby food, and vegetables. The COVID-19 pandemic affected aseptic packaging materials in developing and developed countries. Moreover, the strong demand for sterilized packaged foods has encouraged investment in the landscape. Industry players expect the healthcare industry to show strong demand for packaging technology.

Aseptic Packaging Market Trends

Growing Demand for Beverages to Drive the Market

  • The growing popularity of on-the-go beverages and the increasing number of outlets are expected to boost the market's growth in the beverage industry. The change in consumer needs provides packaging producers with several options for meeting innovative packaging needs in the beverage industry.
  • Consumers frequently grab convenient and functional drinks, such as RTD coffee and tea, energy drinks, and other beverages that can be consumed whenever and wherever they need a boost. As such, non-alcoholic beverages that offer functional and practical benefits that are relatively healthy and natural can appeal to busy consumers. Leveraging the natural, energy-boosting characteristics of electrolytes, vitamins, minerals, and other natural ingredients in new product formulations can help brands target a specific consumer base.
  • The increased demand for nutraceutical beverages and products due to several healthy ingredients such as vegetables and fruits and rising global demand for milk-based drinks are expected to boost global functional growth, presumed to be an essential factor for the beverage market during the forecast period.
  • The increasing demand for instant energy drinks that provide mental and physical stimulation among fitness enthusiasts is projected to create significant growth opportunities for the functional beverage market during the forecast period.
  • Consumers in the market are becoming increasingly conscious of health and wellness. From juice in the morning to energy drinks, they are spending more on products that provide refreshments and are well within the wellness trend. This trend has created a high demand for cost-effective packaging solutions in the beverage packaging segment. The increasing demand for aseptic cartons from the milk and other dairy beverages sectors may trigger additional activity in the market due to cartons' ability to offer benefits like easy stacking of products and longer shelf life.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth

  • China is one of the major consumers of aseptic packaging in the Asia-Pacific region. The growing consumption of food and beverages is anticipated to support the market's growth during the forecast period. The growing trend of packed meals, the increasing number of restaurants and supermarkets, and the increasing bottled water and beverage consumption are significant factors driving the market in the country.
  • In India, the industry is driven by a growing population, increased income, and changing lifestyles. Growth prospects of end-user segments are leading to a rise in the demand for the rigid plastic packaging industry. In addition, the market's expansion products are being constrained by the increased use of alternative packaging options for a pouch packaging. Due to the rapidly growing demand for packaged food goods and increased disposable income, India is projected to hold a significant share of the Asia-Pacific aseptic packing market.
  • Consumers increasingly use retort pouches in Japan, particularly for sauces and curries. Retort pouches can replace conventional cans since they are made of laminated plastic and aluminum, which can withstand the thermal processing used for sterilizing. Pouch packaging is more affordable than cans, especially in nations that import metal for canning, which is the key driver promoting acceptance in Japan.
  • Australia is one of the Asia-Pacific region's fastest-growing packaging markets. The meat, fresh produce, and processed food industries are growing nationwide. Rising consumer ethical concerns and trends in health and well-being have sustained the demand for locally produced, fresh food. In addition, the use of single-serve and reusable packaging options such as pouches has increased along with the country's tendency to snack over the years. The demand for RTD pouches is also being fueled by the steadily rising demand for dairy products and fresh fruit juices.
  • Under the Asia-Pacific region, other countries like South Korea, Indonesia, Vietnam, Thailand, Singapore, Bangladesh, Taiwan, Malaysia, etc., also have high potential scope for gaining a considerable share in the market studied.

Aseptic Packaging Industry Overview

The aseptic packaging market is highly competitive and consists of several major players dominating the market. With a prominent share in the market, these major players are focusing on expanding their customer bases across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market shares and strengthen their product capabilities through acquisitions, product launches, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, IPI SRL (Coesia Group), Tetra Pak International SA, Sealed Air Corporation, SIG Combibloc Group, and Schott AG.

  • In February 2023, SIG will build its first aseptic carton facility in India, the world's largest milk market and one of the major juice producers. The facility will be in Ahmedabad, Gujarat. The investment will pay for cutting-edge manufacturing capabilities for aseptic carton packs that meet strict environmental criteria for printing and finishing.
  • In November 2022, Amcor PLC unveiled its aim to make all its aseptic products recyclable. Amcor has made progress toward its goal of having all products recyclable, reusable, or compostable by 2025, with 74% of the company's total production weight already being designed to be a recyclable number of creative solutions with more eco-friendly features steadily increasing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Beverage Industry Landscape
    • 4.5.1 Beverage Industry Landscape - Alcoholic Beverages
    • 4.5.2 Beverage Industry Landscape - Non-alcoholic Beverages
  • 4.6 Aseptic Packaging for Beverages - Demand Insights

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Beverages
    • 5.1.2 Commodity Value of Glass Increased with Recyclability
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Volatility in the Raw Material Prices

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Cartons (Tetrapak, Combibloc, Etc.)
    • 6.1.2 Bags and Pouches
    • 6.1.3 Cans
    • 6.1.4 Bottles
    • 6.1.5 Other Products (Vials, Ampoules, Syringes, Cups, Etc)
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Beverage
      • 6.2.1.1 Ready-to-drink Beverages
      • 6.2.1.2 Dairy-based Beverages
      • 6.2.1.3 Other Beverages
    • 6.2.2 Food
      • 6.2.2.1 Processed Food
      • 6.2.2.2 Fruits and Vegetables
      • 6.2.2.3 Dairy Food
      • 6.2.2.4 Other Foods
    • 6.2.3 Pharmaceuticals
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Australia and New Zealand (Pacific)
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Argentina
      • 6.3.4.3 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Ltd.
    • 7.1.2 IPI SRL (Coesia Group)
    • 7.1.3 Tetra Pak International SA
    • 7.1.4 Sealed Air Corporation
    • 7.1.5 SIG Combibloc Group
    • 7.1.6 Schott AG
    • 7.1.7 Coveris Holdings SA
    • 7.1.8 DS Smith PLC
    • 7.1.9 Uflex Limited
    • 7.1.10 Elopak AS
    • 7.1.11 BIBP SP ZOO
    • 7.1.12 CDF Corporation
    • 7.1.13 Smurfit Kappa
    • 7.1.14 Becton, Dickinson & Co.
    • 7.1.15 Mondi PLC

8 FUTURE OF THE MARKET