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市場調査レポート
商品コード
1640324

欧州のアセプティック包装:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Aseptic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 156 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のアセプティック包装:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のアセプティック包装市場規模は2025年に163億8,000万米ドルと推計され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.9%で、2030年には262億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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欧州地域は、アセプティック包装業界における現地企業の優位性により、アセプティック包装製品・機器の主要市場の1つとなっています。同地域の大半の地域では市場規模は横ばいであるが、技術革新の進展により産業用途の拡大が期待されます。

主なハイライト

  • 高圧処理もまた、この地域のバルク処理システムによって大きく前進しています。これらのバルクシステムは、賞味期限延長を保証するために無菌充填システムと組み合わせて使用することができ、その結果、この地域ではアセプティック包装のためのスペースが開発されると期待されています。
  • さらに、7,000人の買い物客を対象とした欧州消費者包装意識調査によると、消費者の4分の3が、製品の包装が環境に与える影響が購買決定に大きく影響すると回答しており、90%がリサイクルしやすい包装を望んでいます。このように、市場における新製品開発においても、持続可能性が大きな役割を果たしています。
  • ネスレのような企業もまた、包装に関してより持続可能な素材を調査するためにSIGと協力しています。これは、プラスチック汚染に取り組むネスレの戦略に沿ったものです。2020年5月、ネスレ、ロジテック、その他の業界パートナーは、持続可能な包装材料の研究を支援するため、10年間で500万スイスフランを提供することを約束しました。
  • さらに、COVID-19の蔓延により、市場は大きな成長が見込まれています。パンデミックのため、顧客はオンライン小売やパニック的な仕入れにシフトし、ミルク、ベビーフード、野菜といった必要不可欠な食料品の需要増につながった。
  • さらに、COVID-19による食品衛生への懸念がアセプティック包装の需要を高めています。今後数年間で、顧客はそのような病気から身を守るために、より良い包装を好むと予想され、ベンダーは持続可能なアセプティック包装の線で考えることを余儀なくされるであろう。

欧州のアセプティック包装市場の動向

製品の長期保存に対する需要の増加

  • 消費者は賞味期限が長く、使いやすい製品を求めています。このため、各社は代替パッケージング・ソリューションを開発する必要に迫られています。賞味期限は製品の重要な側面です。洗練された低温貯蔵チェーンに依存することなく製品の提供を拡大しようとする企業にとって、より長い賞味期限を提供するパッケージの製造は必須となっています。
  • 酸素、湿気、微生物などの潜在的な劣化要因から製品を保護することで、賞味期限を延ばすことができます。製品を保護するために、企業は同じことを達成することができ、また費用対効果の高いパッケージング・ソリューションを必要としています。農業が環境に与える影響を軽減し、増大する食料需要に対応するためには、食料サプライチェーン全体を通しての無駄を削減することが重要な活動になると思われます。したがって、製品(特に乳製品、ベビーフード、栄養補助食品)の保存期間を延ばすために、効率的で低コストの持続可能な加工・包装ソリューションに投資することは実行可能な解決策であり、アセプティック包装の要件を増大させることになります。
  • ライフスタイルの変化とそれに伴う消費者の加工食品、包装食品、調理済み食品への依存は、アセプティック包装ソリューションへの需要を増大させています。スーパーマーケット文化の出現もまた、買い物の風景を変え、特に飲食品における包装の必要性を高めています。人々のライフスタイルの変化は、家庭料理から調理済み製品へのシフトをもたらしました。このような使い勝手の良さに加えて、これらの製品は新鮮で汚染されていないことを保証するような方法で包装される必要があります。
  • 食品包装はもはや、食品を保護し販売するという受動的な役割だけではなくなった。防腐剤の使用を減らすことが強調されていることも、アセプティック包装を使う原動力となっています。アセプティック食品保存法は、開封しない限り、防腐剤なしで加工食品を長期間保存することを可能にするからです。
  • さらに、この地域では人口の増加に伴い、牛乳が毎日の食事の一部となっているため、牛乳の生産量が増加しています。例えば、Food and Agriculture Policy Research Instituteによると、欧州連合における牛乳の生産量は2019年の1億5,520万トンに対し、2020年には1億5,750万トンとなります。このため、最大6ヶ月の長い保存期間が要求され、UHT処理された牛乳でフリオンになる前に包装が殺菌されるため、アセプティック包装が高く利用されています。

医薬品セクターは予測期間中に高い成長が見込まれる

  • プレフィラブルシリンジは、利便性、価格、正確性、無菌性、安全性の欠如といった非経口ドラッグデリバリーの欠点を克服しています。これらの注射器は、糖尿病や関節リウマチなどの慢性疾患の容易な管理を可能にし、予測期間中に自動注射器やペン型注射器の使用を促進すると予想されます。このため、欧州地域では糖尿病やその他の慢性疾患の有病率が高まっており、予測期間中に市場の需要が高まると予想されます。
  • プレフィルドシリンジは、製薬業界がより便利で新しいドラッグデリバリー方法を模索する中で、単位用量投薬のための最も急成長している選択肢の一つとして浮上しています。また、製薬会社は薬剤の廃棄を最小限に抑え、製品寿命を延ばす一方、患者は病院ではなく自宅で注射薬を自己投与できるようになっています。
  • イングランド公衆衛生局によると、イングランドにおける2型糖尿病登録者の年齢別分布(2020年)は、4.1%(40歳以下)、43.1%(40~64歳)、37.8%(65~79歳)、15.1%(80%以上)となっています。このように、インスリン市場の成長がプレフィラブルシリンジ市場を牽引し、アセプティック包装市場の成長をさらに後押しすると予想されます。
  • バイアルとアンプルの約80%はガラス製で、これは様々な薬剤の組み合わせに適しているためですが、剥離や破損などの課題に直面しています。サイクルオレフィンポリマー(COP)やサイクルオレフィンコポリマー(COC)のような代替プラスチックバイアルは、今後5年間で大きな市場シェアを獲得する可能性が高いです。Schott社やGerresheimer社などの大手企業は、医薬品用途のCOCで経験を積んでいます。このような開発は、この地域におけるアセプティック包装のニーズを促進しています。
  • さらに、包装の外側にシールを貼って展開される無線周波数識別タグ(RFID)のような、アンプルにおける革新的技術の使用は、サプライチェーン全体を通じて個々のセキュリティを提供する可能性があるため、拡大しています。これらすべてが、同地域のバイアル・アンプル分野のアセプティック包装市場を牽引すると期待されています。

欧州のアセプティック包装業界の概要

欧州のアセプティック包装市場は、国内外の市場で複数のベンダーが活動しているため、競争が激しいです。市場は適度に集中しているようで、プレーヤーは主に市場参入を拡大し競争力を維持するために、製品革新、合併、買収など様々な戦略を採用しています。市場の主なプレーヤーとしては、Schott AG、DS Smith Plc、Tetra Pak Internationalなどが挙げられます。

  • 2020年6月- テトラパック無菌充填機用ロール供給包装材料の最大手サプライヤーの一つであるGreatview Aseptic Packaging社は、ブランク供給メーカーとして設立され、SIG Combibloc充填機と互換性のあるスリーブを供給します。
  • 2020年6月- エコリーンの軽量包装ソリューションがハローフレッシュのミールキットの一部となり、顧客により持続可能で便利な包装オプションを提供。両社は持続可能性への取り組みを強化することを目指しています。Ecoleanのパッケージは、2020年4月からドイツとオーストリアで配布されているミールキットに含まれており、デンマークとスウェーデンがこれに続く。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 中東・アフリカアセプティック包装市場の機会
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • コールドチェーン物流のコスト削減需要の増加
    • 製品の長期保存に対する需要の高まり
  • 市場の課題
    • 環境とリサイクルに対する懸念
    • 製造の複雑化(原材料コストの上昇など)とROIの低下

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装材料別
    • 金属
    • ガラス
    • プラスチック
    • その他
  • 包装タイプ別
    • カートンボックス
    • 袋とパウチ
    • カップとトレイ
    • ボトルとジャー
    • 金属缶
    • プラスチック缶
    • 複合缶
    • その他
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • ロシア
    • イタリア
    • その他欧州
  • エンドユーザー産業
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品・医療
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Tetra Pal International SA
    • Amcor PLC
    • Schott AG
    • Ecolean Packaging
    • Reynolds Group Holdings
    • SIG Combibloc Group
    • WESTROCK COMPANY
    • DS SMITH PLC
    • Mondi PLC
    • Krones, Inc.
    • Reynolds Group Holdings
    • Greatview Aseptic Packaging
    • Sealed Air Corporation
    • Coesia S.P.A.
    • CFT S.P.A.

第8章 投資分析

第9章 欧州のアセプティック包装市場の将来性

目次
Product Code: 51401

The Europe Aseptic Packaging Market size is estimated at USD 16.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 26.25 billion by 2030, at a CAGR of 9.9% during the forecast period (2025-2030).

Europe Aseptic Packaging - Market - IMG1

The European region has been one of the leading markets for aseptic packaging products and equipment, owing to the dominance of local companies in the aseptic packaging industry. Although the market volumes have been static in most of the areas in the region, however, growing innovations are expected to expand the industrial applications.

Key Highlights

  • High-pressure processing is also taking a significant step forward in the region with the bulk processing systems in the region that unpackages the technology in order to allow a range of packaging formats. These bulk systems can be used in conjunction with an aseptic filling system to guarantee the shelf-life extension, which in turn, is expected to develop space for aseptic packaging in the region.
  • Moreover, according to an earlier European Consumer Packaging Perceptions Survey of 7,000 shoppers, three-quarters of the consumers said that the environmental impact of a product's packaging significantly affects the purchasing decisions, and 90% want the packaging to be made that is easily recyclable. Thus sustainability is also playing a major role in new product developments in the market.
  • Companies such as Nestle are also collaborating with SIG to research more sustainable materials regarding packaging. This goes in line with Nestle's strategy to tackle plastic pollution. In May 2020, the companies, Logitech, and other industry partners committed to providing CHF 5 million over ten years to support sustainable packaging materials research.
  • Further, Owing to the spread of COVID-19, the market is expected to witness significant growth. Due to the pandemic, customers have shifted towards online retail as well as panic stocking, which led to an increased demand for essential food items such as milk, baby food, and vegetables.
  • Moreover, the concerns regarding food hygiene due to Covid-19 have been increasing the demand for aseptic packaging. In the coming years, the customers are expected to prefer better packaging to prevent themselves from such diseases, which would compel the vendors to think on the lines of sustainable aseptic packaging.

Europe Aseptic Packaging Market Trends

Increasing Demand for Longer Shelf Life of Products

  • Consumers have been demanding products with extended shelf life and easier usage. This has necessitated the companies to develop alternate packaging solutions. Shelf life has been an important aspect of the product. With companies looking to expand their product offerings with less dependency on sophisticated cold storage chains, producing packages that provide longer shelf life has become imperative.
  • The shelf life can be increased by protecting the products from potential deteriorating agents, such as oxygen, moisture, and microbes. In order to protect their products, companies need a packaging solution that can achieve the same and is also cost-effective. Reducing wastage throughout the food supply chain is likely to become a crucial activity in order to reduce the environmental impact of agriculture and to serve the increasing food demand. Therefore, investing in efficient, low-cost, and sustainable processing and packaging solutions to increase the shelf life of products (especially dairy, baby food, and nutraceuticals) is a viable solution, thus augmenting the requirement of aseptic packaging.
  • Changing lifestyles and the consequent dependence of consumers on processed, packaged, and precooked food is increasing the demand for aseptic packaging solutions. The advent of the supermarket culture has also altered the landscape of shopping and has increased the need for packaging, especially in food and beverage products. The altering lifestyle of people has resulted in the shift from home-cooked to ready-to-eat products. In addition to this ease of use, these products should also be packaged in such a way to ensure they are fresh and uncontaminated.
  • Food packaging has no longer just a passive role in protecting and marketing a food product. The emphasis on the decrease of the use of preservatives is also a driving factor for the use of aseptic packaging as aseptic food preservation methods enable processed food to be kept for a longer period of time without preservatives as long as they are not opened.
  • Moreover, with the growing population in the region, the production of milk is increasing as cow milk is a part of the daily diet. For instance, according to Food and Agriculture Policy Research Institute, the production of cow milk in the European Union in 2020 accounted for 157,500 thousand metric tons compared to 155,200 thousand metric tons in 2019. This demands a longer shelf life of up to 6 months, and aseptic packaging is of high use as the packaging is sterilized prior to the fillion with UHT-treated milk.

Pharmaceutical sector is expected to higher witness growth during the forecast

  • Prefillable syringes overcome disadvantages of parenteral drug delivery, such as lack of convenience, affordability, accuracy, sterility, and safety. These syringes enable easy management of chronic diseases, such as Diabetes and Rheumatoid Arthritis, which is expected to boost the use of auto-injectors and pen injectors over the forecast period. Thus, the growing prevalence of Diabetes and other chronic diseases in the European region is expected to fuel the market demand over the forecast period.
  • Prefilled syringes are emerging as one of the fastest-growing choices for unit dose medication as the pharmaceutical industry seeks new and more convenient drug delivery methods. Also, Pharmaceutical companies are minimizing drug waste and increasing product life span, while patients are able to self-administer injectable drugs at their homes instead of the hospital.
  • According to Public Health England, the distribution of people registered with type 2 diabetes in England (in 2020) by age accounted for 4.1% (40 and under), 43.1%(age 40-64), 37.8% (for age 65-79) and 15.1% (for age over 80%). Thus, increasing growth of the insulin market is expected to drive the prefillable syringes market that would further aid the growth of the Aseptic Packaging Market.
  • Around 80% of the vials and ampoules are made from glass, owing to their suitability with varied drug combinations, but they face challenges like delamination, breakage, etc. Alternative plastic vials, like Cycle Olefin Polymer (COP) and Cycle Olefin Co-Polymer (COC) formats, are likely to gain significant market share over the next five years. Major players, such as Schott and Gerresheimer, possess experience in COC for pharmaceutical applications. Such developments are driving the need for aseptic packaging in the region.
  • Furthermore, the use of innovative technologies in ampoules, such as radio frequency identification tags (RFID), deployed with a seal applied outside the packaging, is growing owing to the potential to provide individual security throughout supply chains. All these are expected to drive the aseptic packaging market in the vials and ampoules segment in the region.

Europe Aseptic Packaging Industry Overview

The Europe Aseptic Packaging Market is highly competitive as there are multiple vendors operating in the domestic and international markets. The market appears to be moderately concentrated, with the players adopting various strategies such as product innovation, mergers, and acquisitions, among others, primarily to expand their reach and stay competitive in the market. Some of the major players in the market are Schott AG, DS Smith Plc, Tetra Pak International, among others.

  • Jun 2020 - Greatview Aseptic Packaging, one of the largest suppliers of roll-fed packaging material for Tetra Pak aseptic filling machines, was established as a blank-fed producer, supplying sleeves compatible with SIG Combibloc filling machines.
  • Jun 2020 - Ecolean's lightweight packaging solutions became part of HelloFresh's meal kits, offering customers a more sustainable and convenient packaging option. The companies aim to strengthen their commitment to sustainability. The Ecolean packages have been included in meal kits that have been distributed in Germany and Austria since April 2020, with Denmark and Sweden to follow.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Opportunities in the MEA Aseptic packaging market
  • 4.5 Assessment of COVID-19 impact on the industry
  • 4.6 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand to Reduce Cost of Cold Chain Logistics
    • 5.1.2 Increasing Demand for Longer Shelf Life of Products
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concerns over Environment and Recycling
    • 5.2.2 Manufacturing Complications( for example increasing cost of raw materials) & Lower ROI

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Packaging Material
    • 6.1.1 Metal
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Paper
    • 6.1.4 Plastics
    • 6.1.5 Others
  • 6.2 Packaging Type
    • 6.2.1 Carton Boxes
    • 6.2.2 Bags and Pouches
    • 6.2.3 Cups and Trays
    • 6.2.4 Bottles and Jars
    • 6.2.5 Metal Cans
    • 6.2.6 Plastic Cans
    • 6.2.7 Composite Cans
    • 6.2.8 Others
  • 6.3 Country
    • 6.3.1 Germany
    • 6.3.2 United Kingdom
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Russia
    • 6.3.5 Italy
    • 6.3.6 Rest of Europe
  • 6.4 End-User Industry
    • 6.4.1 Food
    • 6.4.2 Beverage
    • 6.4.3 Pharmaceutical & Medical
    • 6.4.4 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Tetra Pal International SA
    • 7.1.2 Amcor PLC
    • 7.1.3 Schott AG
    • 7.1.4 Ecolean Packaging
    • 7.1.5 Reynolds Group Holdings
    • 7.1.6 SIG Combibloc Group
    • 7.1.7 WESTROCK COMPANY
    • 7.1.8 DS SMITH PLC
    • 7.1.9 Mondi PLC
    • 7.1.10 Krones, Inc.
    • 7.1.11 Reynolds Group Holdings
    • 7.1.12 Greatview Aseptic Packaging
    • 7.1.13 Sealed Air Corporation
    • 7.1.14 Coesia S.P.A.
    • 7.1.15 CFT S.P.A.

8 Investment Analysis

9 Future of the Europe Aseptic Packaging Market