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市場調査レポート
商品コード
1639514

ラテンアメリカの無菌包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Latin America Aseptic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 105 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカの無菌包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカの無菌包装市場規模は2025年に82億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは10.86%で、2030年には138億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • ラテンアメリカは、多くの原料と食品を生産する地域であるため、市場調査において優れた可能性を提供しています。ブラジル、アルゼンチン、コロンビア、メキシコなどの国々における急速な工業化が経済成長を牽引しています。他の大陸と同様、より環境に優しい新技術の使用は、責任ある意識的消費の高まりという動向に対し、フードチェーン全体を通じて反応と解決策を提供する道を開いています。こうした開発は、品質と安全性を保証し、食品の賞味期限を延ばす加工と保存の段階で最も顕著に現れます。無菌包装は、より安全で収益性の高い食品包装の選択肢として人気が高まっている
  • より健康的な代替食品を好む消費者の嗜好は、その形式に関連する潜在的な技術的・コスト的問題があるにもかかわらず、無菌包装への投資の急増につながっています。より健康的な代替品に対する消費者の嗜好から無菌包装の人気が高まるにつれ、メーカーはこの需要に対応するため包装・充填技術に投資しています。ブラジルでは、機能的でより健康的な選択肢を求める消費者の嗜好が製品開発の原動力となっています。乳製品メーカーは、乳製品ベースの製品の需要増に対応するため、無菌充填機の導入に力を入れています。
  • これに伴い、ブラジルの乳業会社であるShefaとLider Alimentosは、無菌充填機と包装ソリューションの供給・設置の優先パートナーとしてSIGを選びました。SIGはブラジルで先進的無菌充填技術を提供しています。サンパウロとパラナの生産拠点に9台の無菌充填機を設置し、すでに稼働を開始しています。
  • Ball Corporationは南米での事業拡大を発表し、ペルーのチルカに製造工場を新設しました。拡大後、この工場は年間10億缶以上の飲料缶の生産能力を持つことになります。消費者が爽やかで新しい味と高級感のある包装を求め続けているため、プレミアム化はアルコールセグメントの企業にとって重要な促進要因となっています。産業各社は、世界のブランドや特殊プレミアムブランドの多様なポートフォリオを構築するための投資に注力してきました。
  • さらに、メキシコではソフトドリンクやその他のノンアルコール飲料の需要が伸びており、予測期間中に無菌包装のニーズが高まると予想されています。例えば、National Institute of Statistics and Geography(INEGI)によると、メキシコのフレーバー付き清涼飲料の生産額は、2023年2月の28億1,106万MXN(1億6,751万米ドル)に対し、2023年4月には34億7,471万MXN(2億705万米ドル)を超えました。
  • しかし、無菌カートンにはアルミニウムやポリエチレンの成分が含まれているため、この材料を包装から除去することは困難です。正確なリサイクル(材料が品質を損なうことなく生産サイクルの前の段階にリサイクルされること)を達成するためには、テトラパックのすべての層を分離し、より多くのテトラパックを生産するために再利用する必要があります。さらに、そのような機械を利用できるのは、特定の参入企業に限られています。リサイクルには多くの設備と、水やエネルギーなどの投入物が必要であり、多くのリサイクルセンターはこれらを備えていないです。こうした要因が市場成長の妨げになる可能性があります。

ラテンアメリカの無菌包装市場の動向

無菌カートンは調査対象市場で需要増加を確認する

  • 無菌カートンは、特にオレンジジュースやスープなどの液体用に多層包装で作られた食品容器です。これらの容器は紙、プラスチック、金属の層でできています。クリーンな流れに処理されれば、材料はリサイクル可能です。無菌カートンは、約70%が紙(硬さと強度のため)、約24%がポリエチレン(包装を密封するために4層で使用)、約6%がアルミ箔(空気と光に対するバリアとして使用)でできています。この箱は、冷蔵しなくても1年以上液体を安全に保つことができます。
  • その結果、飲食品ベンダーは、コスト面や環境面、特に常温輸送や保管における利点を考慮し、無菌包装に傾斜しています。また、無菌包装はリサイクル可能で環境に優しいパウチによる包装をサポートするため、少量を好み、購入頻度の高い消費者を対象にすることが多く、こうした製品に対する需要はかなり高いです。
  • この成長は主に、簡便でレディトゥイート製品の人気の高まりと保存技術の向上によってもたらされています。加えて、有機食品や健康食品に対する需要の高まりも、ブラジルにおける無菌包装の使用増加につながっています。Tetra Pak、Amcor、SIG Combiblocなどの大手無菌包装メーカーはブラジルに多額の投資を行っており、今後も継続すると予想されます。
  • ライフスタイルの変化と、それに伴う消費者の加工食品、包装食品、調理済み食品や飲食品への依存が、無菌包装ソリューションへの需要を高めています。スーパーマーケット文化の出現も買い物の風景を変え、特に飲食品における包装の必要性を高めています。人々のライフスタイルの変化は、レディトゥイート製品へのシフトをもたらしました。さらに、これらの製品は、製品が汚染されず、改ざんされず、安全に消費されることを保証するために、無菌包装で包装されています。
  • 牛乳用の無菌カートンは非常に高い温度で処理され、牛乳に含まれる有害なバクテリアはすべて破壊されます。その後、牛乳は瞬時に無菌環境で、空気の侵入を防ぐ特殊な包装にカートン詰めされます。この作業により、牛乳の賞味期限は格段に長くなります。牛乳用の無菌カートンは、製品を光や周囲の酸素から守るため、世界的に需要が高まっている
  • 米国農務省によると、メキシコの酪農産業は2023年に1,342万リットルの牛乳を生産し、2018年の約1,254万トンから増加します。このような生産量の伸びは、予測期間中の市場成長を支えるものと期待されます。

ブラジルが大きなシェアを占める見込み

  • ブラジルの食品産業は無菌包装の主要な消費者の1つであり、食品の保存期間を延ばし、汚染を減少させています。包装は医薬品や医療セグメントでも採用されており、腐敗を最小限に抑え、製品の安全性を向上させ、滅菌やその他の包装技術と併用することで製品の安全性を確保しています。
  • 市場開拓者は、新興国産業の先を行くために研究開発に投資しています。新製品発売の動向が市場の需要を支えています。特に、製薬産業の無菌包装に対する需要も増加しています。各国政府は、無菌包装市場の成長を後押しするため、医療セグメントへの規制を強化しています。
  • ブラジルの保健省は無菌包装を規制し、同国の適正製造規範(GMP)規制への準拠を保証しています。さらに、ブラジル政府は2019年にワーキンググループを設立し、ブラジルで無菌包装を使用するための戦略を協議・開発しています。
  • 無菌包装市場は、今後数年間で同国で飛躍的に拡大すると予想されています。成長率には、惣菜、朝食用シリアル、ベビーフード、ソース、ドレッシング、調味料、加工肉、水産物、スープなどが含まれます。Organic Trade Associationによると、ブラジルにおけるオーガニック包装飲食品の消費量は、2020年の7,400万米ドルから2025年には1億500万米ドルに増加すると予想されています。
  • 新技術とイノベーションによってメーカーがより効率的でサステイナブル無菌包装ソリューションを構築できるようになるため、市場は今後数年で成長すると予想されます。この地域ではアルコール飲料の消費が増加しており、ワインの包装にはバッグ・イン・ボックスが、ビールには缶が、蒸留酒にはボトルが使用されるようになると考えられます。例えば、Banco do Nordesteが発表した記事によると、ブラジルにおけるアルコール飲料の消費量は、2021年の110億9,000万リットルから2024年には122億9,000万リットルに達すると予想されています。

ラテンアメリカの無菌包装産業概要

ラテンアメリカの無菌包装市場は半固定的で、少数のベンダーが国内外市場で事業を展開しています。市場は中程度に統合されているようで、参入企業は製品イノベーション、合併、買収など様々な戦略を採用し、参入範囲を拡大し競合を維持しています。市場の主要参入企業には、Bemis Company Incorporation、DS Smith PLC、SIG Combibloc Group AG、Tetra Pak Internationalなどがあります。

  • 2023年3月、チリを拠点とする食品技術ユニコーンのNotCoはSIGと提携し、NotCoはSIGのカートン包装で動物由来の食品に代わる植物由来の代替食品NotCremeを発売できるようになりました。この提携により、ノットコは植物由来食品に関する専門知識と適応力をさらに強化することになります。ノットミルクオリジナル、ゼロシュガー、セミシュガー、チョコレートミルク製品もSIGの無菌カートンパックで発売される予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 飲食品産業における無菌包装の需要拡大
  • 市場課題
    • 包装材料のリサイクル困難性

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • カートン
    • 袋・パウチ
    • ボトル
  • 用途別
    • 飲料
      • レディトゥドリンク
      • 乳飲料
    • 食品
      • 加工食品
      • 果物・野菜
      • 乳製品
    • 医薬品
  • 国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Bemis Company Inc.
    • DS Smith PLC
    • Elopak AS
    • Mondi PLC
    • Reynold Group Holdings PLC
    • Sonoco Products Company
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • SIG Combibloc Group AG
    • Stora Enso Oyj

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 50885

The Latin America Aseptic Packaging Market size is estimated at USD 8.27 billion in 2025, and is expected to reach USD 13.85 billion by 2030, at a CAGR of 10.86% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Latin America offers excellent potential in the market studied as a region that produces a lot of raw resources and food products. Rapid industrialization in countries like Brazil, Argentina, Columbia, and Mexico is driving economic growth. As in other continents, the use of new, more environmentally friendly technology is paving the way for the provision of reactions and solutions along the whole food chain to the trend of rising responsible and conscious consumption. These developments are most apparent throughout the processing and preservation stages when they assure quality and safety and extend the food's shelf life. Aseptic packaging is becoming increasingly popular as a safer and more profitable food packaging option.
  • Consumers' preference for healthier alternatives is leading to a surge in investment in aseptic packaging despite the potential technical and cost issues associated with the formats. As aseptic designs become increasingly popular due to consumer preference for healthier alternatives, manufacturers are investing in packaging and fill technologies to meet this demand. In Brazil, product development is being driven by consumer preference for functional and healthier options. Dairy companies are focusing on installing aseptic fill machines to cater to the increasing demand for dairy-based products.
  • In line with this, Shefa and Lider Alimentos, two Brazilian dairy companies, selected SIG as their preferred partner for supplying and installing aseptic fillers and packaging solutions. SIG is the provider of advanced aseptic fill technology in Brazil. It installed nine aseptic fill machines at production sites in Sao Paulo and Parana, where the systems have already started operating.
  • Ball Corporation announced it was expanding its operations in South America, landing in Peru with a new manufacturing plant in Chilca. After expansion, the plant will have a production capacity of over 1 billion beverage cans annually. Premiumization has been a critical growth driver for players in the alcohol space due to consumers' continued desire for refreshing and newer tastes and premium packaging. The companies in the industry have been focused on investing in crafting a diverse portfolio of global and specialty premium brands.
  • Additionally, the growing demand for soft drinks and other non-alcoholic beverages in Mexico is expected to support the need for aseptic packaging in the forecast timeframe. For instance, according to the National Institute of Statistics and Geography (INEGI), the production value of flavored soft drinks in Mexico amounted to over MXN 3474.71 million (USD 207.05 million) in April 2023, compared to MXN 2811.06 million (USD 167.51 million) in February 2023.
  • However, it is difficult to remove this material from packaging due to the presence of aluminum and polyethylene components in aseptic cartooning. To achieve accurate recycling (where materials are recycled to a previous stage of the production cycle without loss of quality), all the layers of Tetra Pak would need to be separated and reused to produce more Tetra Pak. Additionally, the availability of such machines is limited to certain players. Recycling requires a lot of equipment and inputs, such as water and energy, and many recycling centers do not have these. Such factors might hinder market growth.

Latin America Aseptic Packaging Market Trends

Aseptic Cartons to Witness Increased Demand in the Market Studied

  • Aseptic cartons are food containers built from multi-layer packing, particularly for liquids like orange juice and soups. These containers are made of layers of paper, plastic, and metal. Once processed into a clean stream, the material is recyclable. Aseptic cartons are made up of approximately 70% paper (for stiffness and strength), roughly 24% polyethylene (used in four layers to seal the package hermetically), and nearly 6% aluminum foil (used as a barrier against air and light). The boxes keep liquids safe for a year or longer without refrigeration.
  • As a result, food and beverage vendors are inclining toward aseptic packaging, considering cost and environmental benefits, especially in terms of ambient shipping and storage. Also, as aseptic packaging supports packaging through recyclable and eco-friendly pouches, which often target consumers who prefer small quantities and make purchases more frequently, the demand for such products is considerably high.
  • This growth has been primarily driven by the increasing popularity of convenience and ready-to-eat products and the improvement in preservation technologies. In addition, the rising demand for organic and healthy foods has also led to the increased use of aseptic packaging in Brazil. Major aseptic packaging manufacturers, such as Tetra Pak, Amcor, and SIG Combibloc, have invested heavily in Brazil and are expected to continue in the coming years.
  • Changing lifestyles and the consequent dependence of consumers on processed, packaged, and pre-cooked food and beverages are increasing the demand for aseptic packaging solutions. The advent of the supermarket culture has also altered the shopping landscape and has increased the need for packaging, especially in food and beverage products. The altering lifestyle of people has resulted in the shift to ready-to-eat products. In addition, these products are packed in aseptic packaging to ensure that the products remain uncontaminated, tamper-proof, and safe for consumption.
  • Aseptic cartons for milk are processed at extremely high temperatures, which destroy any harmful bacteria in the milk. The milk is then instantly cartooned in a sterile environment into specialized packaging that prevents air from penetrating. The shelf-life of the milk becomes much longer after this operation. The demand for aseptic cartons for milk is increasing globally, as they protect the product from light and ambient oxygen, resulting in increased shelf life.
  • According to the US Department of Agriculture, the Mexican dairy industry produced 13.42 million liters of milk in 2023, up from around 12.54 million metric tons in 2018. Such production growth is expected to support the market growth during the forecast period.

Brazil is Expected to Hold a Significant Share

  • The Brazilian food industry is one of the primary consumers of aseptic packing, which extends the shelf life of food products and reduces contamination. Packaging is also employed in the pharmaceutical and medical sectors to minimize spoilage, improve product safety, and ensure product safety when used with sterilization or other packaging technologies.
  • Market players invest in research and development to stay ahead of developing industries. Market trends in new product launches support market demand. Notably, the pharmaceutical industry's demand for aseptic packaging is also increasing. Governments across the country are increasing regulations on the healthcare sector to boost the growth of the aseptic packaging market.
  • The Ministry of Health in Brazil regulates aseptic packing and ensures that it complies with the country's Good Manufacturing Practices regulations. Additionally, the Brazilian government established a Working Group in 2019 to discuss and develop strategies for using aseptic packing in Brazil.
  • The aseptic packaging market is expected to expand in the country exponentially over the next couple of years. The growth rates included ready meals, breakfast cereals, baby food, sauces, dressings and condiments, processed meat, seafood, and soup. According to the Organic Trade Association, the consumption of organic packaged food and beverages in Brazil is expected to increase from USD 74 million in 2020 to USD 105 million in 2025.
  • The market is expected to grow in the coming years as new technologies and innovations enable manufacturers to create more efficient and sustainable aseptic packaging solutions. Increasing consumption of alcoholic beverages in the region will boost the use of the bag in the box for wine packaging, cans for beers, and bottles for spirits. For instance, according to an article published by Banco do Nordeste, the consumption of alcoholic beverages in Brazil is expected to reach 12.29 billion liters by 2024 from 11.09 billion liters in 2021.

Latin America Aseptic Packaging Industry Overview

The Latin American aseptic packaging market is semi-consolidated, as a few vendors operate in the domestic and international markets. The market appears to be moderately consolidated, with the players adopting various strategies, such as product innovation, mergers, and acquisitions, to expand their reach and stay competitive. Some of the major players in the market are Bemis Company Incorporation, DS Smith PLC, SIG Combibloc Group AG, and Tetra Pak International.

  • In March 2023, Chile-based NotCo, a food-tech unicorn, partnered with SIG, enabling NotCo to launch NotCreme, a plant-based alternative to animal-derived food products, in SIG's carton packaging. This partnership further strengthens NotCo's expertise and adaptability in plant-based foods. NotMilk Originals, zero-sugar, semi-sugar, and chocolate milk products will also be available in aseptic carton packs from SIG.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Aseptic Packaging in the Food and Beverage Industry
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Difficulty in Recycling the Packaging Material

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Cartons
    • 6.1.2 Bags and Pouches
    • 6.1.3 Cans
    • 6.1.4 Bottles
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Beverages
      • 6.2.1.1 Ready-to-Drink
      • 6.2.1.2 Dairy-based Beverages
    • 6.2.2 Food
      • 6.2.2.1 Processed Food
      • 6.2.2.2 Fruits and Vegetables
      • 6.2.2.3 Dairy Food
    • 6.2.3 Pharmaceutical
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Brazil
    • 6.3.2 Argentina
    • 6.3.3 Mexico

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Bemis Company Inc.
    • 7.1.3 DS Smith PLC
    • 7.1.4 Elopak AS
    • 7.1.5 Mondi PLC
    • 7.1.6 Reynold Group Holdings PLC
    • 7.1.7 Sonoco Products Company
    • 7.1.8 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.9 SIG Combibloc Group AG
    • 7.1.10 Stora Enso Oyj

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET