デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1693992

英国のペット用食事:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

UK Pet Diet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 198 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
英国のペット用食事:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

英国のペット用食事の市場規模は、2025年に8億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)にCAGR 3.41%で成長し、2030年には10億米ドルに達すると予測されています。

UK Pet Diet-Market-IMG1

犬は、ペット用食事によって対処される様々な健康問題にかかりやすいため、英国のペット用食事市場を独占しています。

  • 2022年には、犬が英国のペット用動物食市場の主要シェアを占め、市場規模は4億250万米ドルでした。犬のシェアが高いのは、同国の人口が多いためで、2022年にはペット人口の33.8%(1,300万頭)を占めます。犬人口の増加に伴い、病気の有病率も上昇しています。2022年には、消化器過敏症と尿路疾患用動物用飼料が、犬用動物用飼料市場でそれぞれ23.3%と18.5%の主要シェアを占めています。この動向は、予測期間中にCAGR 3.7%で犬用動物用飼料セグメントを押し上げ、国内で最も急成長しているセグメントになると予想されます。
  • 猫は英国のペット用動物飼料市場で第2位のシェアを占め、2022年の市場規模は2億5,540万米ドルでした。しかし、猫の需要が犬よりも比較的低い主要因は、その人口の少なさです。英国におけるペットの猫人口はペット人口の33%を占め、これは同年の犬人口より30万人少ないです。さらに、犬に比べて猫の動物用飼料の消費量は著しく少ないです。
  • 鳥類、ウサギ、爬虫類、げっ歯類を含むその他のペットは、英国のペット人口の約33.1%を占めるが、2022年の動物用飼料市場額の12.3%を占めるに過ぎないです。これは、ペットのサイズが一般的に小さいため、比較的少量の餌しか必要としないという事実に起因しています。
  • パンデミック時のペット飼育の増加、ペットの病気の蔓延の増加、ペットの健康のための特殊な食事への需要の高まりとともに、ペット用動物用飼料市場は予測期間中に成長すると予測されます。

英国のペット用食事の市場動向

猫の飼育スペース、価格、メンテナンスが少なくて済むため、都市部での飼育志向の高まり

  • 英国では過去5年間、ペットとしての猫の飼育が増加しており、その増加の背景には、COVID-19パンデミック時の交友関係の必要性の増加、都市化の進展、閉じこもりを感じることなく室内で過ごせることなどがあります。これらの利点により、猫の人口は2019~2022年の間に69.3%増加しました。
  • 英国では、ペットとしての猫の人口が犬よりも多い地域は1つしかないです。2022年、ロンドンは国内で最も猫の飼育数が多く、ロンドンのペットの61%を占めました。ロンドンが猫を飼う割合が全国で最も高いのは、手頃な価格でメンテナンスの必要性が低いからです。狭いアパートや一軒家に住む人が増えており、犬よりも猫に適しています。国内で飼われている猫の大半は、都市部に住んでいます。都市部で猫を飼う人が多いのは、犬よりも場所をとらず、散歩の必要がないためで、ロンドンなどの賑やかな都市部では難しいです。また、猫は比較的おとなしい生き物であるため、アパートでの生活に適しています。
  • 同国の都市部には25万匹の野良猫がおり、今後数年間でペットの親が飼うことができるようになるため、同国の猫人口増加の可能性は高く、予測期間中にペット人口が増加し、キャットフード製品の需要も増加することが見込まれます。
  • 都市化の進展による猫個体数の増加、維持費の低下、将来的な猫の養子縁組の増加の可能性は、同国のペットフード市場の成長に貢献すると予想されます。

プレミアム化の動向の高まりと、さまざまな流通チャネル(特にオンラインチャネル)を通じた動物用飼料の入手可能性の増加が、消費者のアクセスを容易にし、同国でのペット支出を促進しています。

  • 英国では、ペットの飼い主が様々なペット用品にかける支出は一貫して増加傾向にあります。2019~2022年にかけて、ペット支出は約13.3%の大幅な増加が見られました。この成長は、2019年の2,150万人から2022年には3,840万人に増加した同国のペット人口の拡大に起因しています。さらに、ペットの人間化の動向の高まりにより、自然食や穀物不使用のペットフードなどのプレミアム製品に対する需要が高まっている
  • ペットペット用食事への支出は、2022年のペット1匹当たりの平均ペットフード支出の約16.3%を占めています。同国のペット1匹当たりのペット動物用飼料支出は、2017年の224.4米ドルから2022年には282.3米ドルに増加しました。この増加は主に、ペットの病気の発生率の増加、ペットの人間化の進行、予防医療に支出するペット飼い主の増加、ペット用動物食に関連する様々な健康上の利点に起因します。ペット動物の中では、犬に対するペット用動物食の支出が最も高く、2022年には犬1頭当たり107.9米ドルと評価されます。次いで猫97米ドル、犬77.4米ドルです。
  • ペットショップ、動物病院、スーパーマーケットといったオフラインの小売チャネルは、国内でペットフード製品を購入する際に好まれる流通チャネルです。しかし、eコマースは近年、特にCOVID-19の流行により人気を集めています。ペッツ・アット・ホームは国内有数のペットフード小売業者で、452以上の店舗を運営しています。高品質のペット用動物食の利点に関する意識の高まりと、ペット用品のプレミアム化の進行は、今後も同国のペット支出を促進すると予測されます。

英国のペット用食事の産業概要

英国のペット用食事市場はセグメント化されており、上位5社で33.66%を占めています。この市場の主要企業は、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)、Virbacです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ製品
    • 糖尿病
    • 消化器過敏症
    • 口腔ケア食
    • 腎臓
    • 尿路疾患
    • その他の動物用飼料
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • Dechra Pharmaceuticals PLC
    • FARMINA PET FOODS
    • General Mills Inc.
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001474

The UK Pet Diet Market size is estimated at 0.85 billion USD in 2025, and is expected to reach 1 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.41% during the forecast period (2025-2030).

UK Pet Diet - Market - IMG1

Dogs dominate the UK pet veterinary diets market as they are more susceptible to various health issues that are addressed by veterinary diets

  • In 2022, dogs held a major share of the UK pet veterinary diets market, with a market value of USD 402.5 million. The higher share of dogs can be attributed to their large population in the country, accounting for 33.8% (13 million) of the pet population in 2022. With the increasing dog population, the prevalence of diseases has been rising. In 2022, digestive sensitivity and urinary tract disease veterinary diets accounted for major shares of 23.3% and 18.5%, respectively, of the dog veterinary diets market. The trend is expected to boost the dog veterinary diets segment at a CAGR of 3.7% during the forecast period, making it the fastest-growing segment in the country.
  • Cats held the second-largest share in the UK pet veterinary diets market, valued at USD 255.4 million in 2022. However, the major factor for cats having a comparatively lower demand than dogs is their lower population. The pet cat population in the United Kingdom accounted for 33% of the pet population, which was 0.3 million less than that of dogs in the same year. Additionally, the consumption of veterinary diets is significantly lower for cats compared to dogs.
  • Although other pets, including birds, rabbits, reptiles, and rodents, make up around 33.1% of the pet population in the United Kingdom, they only accounted for 12.3% of the veterinary diets market value in 2022. This can be attributed to the fact that pets are typically small in size and, therefore, require relatively small amounts of food.
  • With the rise in pet ownership during the pandemic and the increasing prevalence of pet diseases, along with growing demand for specialized diets for pets' health, the pet veterinary diets market is projected to grow during the forecast period.

UK Pet Diet Market Trends

Increasing preference for adopting cats in urban areas as they require lesser space, affordability, and maintenance

  • The adoption of cats as pets has been increasing in the United Kingdom for the past 5 years, and the increase in the number can be attributed to an increase in the need for companionship during the COVID-19 pandemic, increasing urbanization, and their ability to stay indoors without feeling cooped up. These benefits helped the cat population increase by 69.3% between 2019 and 2022.
  • In the United Kingdom, only one region has a higher population of cats as pets than dogs. In 2022, London witnessed the highest cat ownership in the country, which accounted for 61% of the pets in London. London has the highest national share of cats adopted because of their affordability and lower maintenance requirements. Increasingly, people are living in small apartments and houses, which are better suited for cats than for dogs. The majority of the cats adopted in the country are found to be living in urban areas. The higher preference of people for adopting cats in urban areas is because they require less space than dogs and do not need to be taken on walks, which is difficult in busy cities such as London. Cats are also relatively quiet creatures, which is required while living in flats, making them a preferred choice for pet parents.
  • There is a high potential for the growth of the cat population in the country, with 250,000 stray cats in the urban areas of the country that can be adopted by pet parents in the coming years, which will help in increasing the pet population and also the demand for the cat food products during the forecast period.
  • The rising cat population due to the growth in urbanization, lower maintenance, and the potential of adoption of cats increasing in the future are anticipated to help in the growth of the pet food market in the country.

The growing trend of premiumization and increasing availability of veterinary diets through various distribution channels (particularly online channels), making access easy for consumers, are driving pet expenditure in the country

  • In the United Kingdom, there has been a consistent upward trend in pet owners' spending on various pet products. Between 2019 and 2022, there was a substantial increase of about 13.3% in pet expenditure. This growth can be attributed to the expanding pet population in the country, which rose from 21.5 million in 2019 to 38.4 million in 2022. Furthermore, the growing trend of pet humanization has resulted in a higher demand for premium products, including natural and grain-free pet foods.
  • Expenditure on pet veterinary diets accounted for about 16.3% of the average pet food expenditure per pet in 2022. The pet veterinary diet expenditure per pet in the country increased from USD 224.4 in 2017 to USD 282.3 in 2022. This increase is mainly attributed to the growing incidence of pet diseases, increasing pet humanization, a higher number of pet owners spending on preventive care, and the various health benefits associated with pet veterinary diets. Among pet animals, the pet veterinary diet expenditure on dogs is the highest, valued at USD 107.9 per dog in 2022. This is followed by cats and dogs, which were valued at USD 97 and USD 77.4, respectively, in the same year.
  • Offline retail channels, such as pet shops, vet clinics, and supermarkets, are the preferred distribution channels for purchasing pet food products in the country. However, e-commerce has gained popularity in recent years, particularly due to the COVID-19 pandemic. Pets at Home is one of the leading pet food retailers in the country and operates more than 452 stores. Growing awareness about the benefits of high-quality pet veterinary diets and the increasing premiumization of pet products are projected to continue driving pet expenditure in the country.

UK Pet Diet Industry Overview

The UK Pet Diet Market is fragmented, with the top five companies occupying 33.66%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated, Nestle (Purina), Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) and Virbac (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Product
    • 5.1.1 Diabetes
    • 5.1.2 Digestive Sensitivity
    • 5.1.3 Oral Care Diets
    • 5.1.4 Renal
    • 5.1.5 Urinary tract disease
    • 5.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Alltech
    • 6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.4 Dechra Pharmaceuticals PLC
    • 6.4.5 FARMINA PET FOODS
    • 6.4.6 General Mills Inc.
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Nestle (Purina)
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms