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市場調査レポート
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1693977

欧州のペットフード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Pet Diet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 243 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のペットフード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 243 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のペットフード市場規模は2025年に58億8,000万米ドルと推定され、2030年には87億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは8.13%で成長する見込みです。

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ペット動物の中では犬が最大のシェアを占めており、他のペット動物に比べて犬への支出が多いことから市場を独占しています。

  • ペットフードは、ペットの特定の健康状態に対応するために開発された特殊なペットフード製品です。欧州市場では、ペット用ペットフードは2017~2021年の間に25.4%という大幅な急増を経験しました。この成長は、ペットの栄養科学と研究の進歩により、ペットの幅広い健康問題に対処できるより専門的な食事療法の革新につながったためと考えられます。そのため、2022年の欧州のペットフード市場の9.6%をペット用動物食が占めています。
  • 欧州の動物の中では犬が市場を独占し、2022年には44.1%を占めました。この支配は、同地域の人口が多く、同年の欧州のペット人口の29.9%を占めていることに起因しています。
  • 猫は2022年にペット人口の36.3%を占めました。猫のペット人口が多いにもかかわらず、市場の41.9%を占め、犬に比べると相対的に少ないです。この差は、同地域では猫に比べて犬の人間化が進んでいるためと考えられます。また、犬1匹当たりの平均ペット支出は4,900米ドルであったのに対し、猫では2022年に4,400米ドルでした。この結果、猫に比べて犬の人口は少ないにもかかわらず、犬の市場シェアは大きくなりました。
  • その他のペット動物は、2022年の市場金額の13.9%を占めました。2022年にペット人口の33.8%を占めたことからも明らかなように、その他のペット動物には獣医食の面で可能性があります。
  • ペットの人間化の高まりと疾病の発生率の増加が、予測期間中の欧州のペット用ペットフード市場を牽引すると予想されます。

英国とドイツは、他の国に比べてペット人口が多いため、欧州のペット用ペットフード市場で最大のシェアを占めています。

  • ペットフードは、ペットの特定の病気や感染症の治療に重要な役割を果たしています。予防と治療の両方の目的で使用されます。ペットの健康と福祉に対する意識の高まりとともに、ペットフードはこの地域のペットフード市場で重要な地位を獲得しています。2022年には、ペットフードは欧州のペットフード市場の9.5%を占めます。
  • 2017~2022年にかけて、欧州のペット用ペットフード市場は44.6%の安定した成長を遂げたが、これはCOVID-19パンデミック時のペット飼育率の上昇や、ペットの特定のニーズを満たす幅広い食事オプションの利用可能性といった要因によるものです。
  • 欧州諸国の中では、英国とドイツがペット用動物食の最大シェアを占めており、2022年の市場規模はそれぞれ7億5,030万米ドルと6億7,510万米ドルでした。この地域市場における優位性は、他の国に比べてペット人口が多いこと、製造施設が確立していること、プレミアム化の傾向が強まっていることなどによる。
  • ポーランドとロシアは、予測期間中にCAGRがそれぞれ11.0%と10.3%となり、最も速い成長を記録すると予想されます。
  • ペットの様々な感染症に対処するために特別に配合された多様なペットフードが入手可能であること、ペットの飼い主がペットの健康増進に投資する意欲を高めていることが、欧州のペットフード市場の成長を促進する要因であると予想されます。同市場は予測期間中にCAGR 8.3%を記録すると予測されています。

欧州のペットフードの市場動向

猫は狭い空間への適応性が高く、幸運の象徴とされるため、欧州では主要なコンパニオンアニマルとして飼われている

  • 欧州では、猫はペットを飼う親が採用する主要なペットであり、2022年のペット総人口の36.4%を占めています。猫の採用率が高いのは、主に狭い居住空間への適応性による。また、英国、ドイツ、ロシアなど一部の欧州諸国では、猫は幸運や幸運の象徴と考えられています。
  • ペットを飼うことで、仲間意識、愛情、保護意識が生まれ、飼い主とペットの間に独特の絆が生まれます。2021年、欧州連合(EU)では9,000万世帯がペットを飼っており、これは全世帯数の46%を占めています。また、欧州の猫人口は年々着実に増加しており、2017~2022年にかけて14.9%増加しています。COVID-19の大流行後、猫をペットとして採用する割合が高まったのは、主に孤独や遠隔地での仕事に刺激されてペットの人間化が進んだためです。2020~2022年にかけて、猫の人口は7.1%増加しました。
  • 欧州ではロシアが猫人口が多く、同地域の総人口の19.6%を占め、次いでドイツ(14.8%)、フランス(13.2%)、英国(11.1%)と続きます。ロシアには猫に対する文化的な親近感があり、多くのロシア文学作品に猫が重要なキャラクタとして登場します。ロシアの民間伝承では、猫は幸運の印とされています。ヨーロピアン・ショートヘア、シャルトリュー、ロシアンブルー、シベリアンは、ロシアや欧州全般で飼われている主要な猫種のひとつです。
  • ペット同伴旅行の調和されたルールの採用、猫製品のオンライン販売の増加、比較的低メンテナンス、都市生活は、猫人口を促進し、この地域での市場の成長を後押しすると予想される主要因の一部です。

プレミアム化の進展、ペットの人間化の進展、可処分所得の増加が欧州のペット支出を促進

  • 欧州のペット支出は調査期間中に増加したが、これはさまざまな種類のフードへの支出が増加したことと、ペットの親がペットの健康ニーズにより関心を持つようになり、プレミアム化の傾向が強まったためです。これらの要因は、2017~2022年の間に1匹当たりのペット支出を25%押し上げました。2022年には、犬が最大のシェアを占め、37.8%を占めました。犬は専用のペットフードを与えられ、猫よりもペットフードの消費量が多いからです。例えば英国では、2022年の人々の平均ペットフード費は330米ドルで、猫の食費150米ドルを上回りました。犬には、グルーミングや他の犬との社会化のためのトレーニングといったサービスも提供されています。
  • ペットの親は、猫や犬などのペットに高級品を与えます。ペットの親は、ペットの人間化の進展と可処分所得の増加により、Royal Canin、Purina、Whiskasといったブランドのフードを好んで与えます。また、中価格帯のペットフードの栄養状態が改善されたため、中価格帯のペットフードの購入も増加しています。
  • COVID-19の大流行時には、スーパーマーケットの大半が営業停止で商品数を減らしたため、オンラインチャネルでのペットフードの販売が増加しました。また、eコマースサイトは商品数が多いです。パンデミック以降、年間5億7,900万人以上のアクセスがあり、Amazonは英国におけるペットフード販売のリーダー的存在となりました。プレミアムペットフードの消費量の増加と、健康的で栄養価の高いペットフードの利点に関する意識の高まりが、この地域におけるペット支出増に貢献しました。

欧州のペットフード産業概要

欧州のペットフード市場は細分化されており、上位5社で31.23%を占めています。この市場の主要企業は、Affinity Petcare SA、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)and Virbacです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ製品
    • 糖尿病
    • 消化器過敏症
    • 口腔ケア食
    • 腎臓
    • 尿路疾患
    • その他のペットフード
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 国名
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ポーランド
    • ロシア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Affinity Petcare SA
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Heristo aktiengesellschaft
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001459

The Europe Pet Diet Market size is estimated at 5.88 billion USD in 2025, and is expected to reach 8.7 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 8.13% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs hold the largest share among pet animals, dominating the market due to the higher expenditure on them compared to other pet animals

  • Veterinary diets are specialized pet food products developed to address specific health conditions in pets. In the European market, pet veterinary diets experienced a significant surge of 25.4% between 2017 and 2021. This growth could be attributed to advancements in pet nutrition science and research, leading to the innovation of more specialized diets capable of addressing a broader range of health issues in pets. Therefore, pet veterinary diets accounted for 9.6% of the European pet food market in 2022.
  • Among animals in Europe, dogs dominated the market, accounting for 44.1% in 2022. This domination could be attributed to their large population in the region, accounting for 29.9% of the European pet population in the same year.
  • Cats held a share of 36.3% of the pet population in 2022. Despite the larger pet cat population, they accounted for 41.9% of the market, relatively less compared to dogs. This difference could be attributed to greater dog humanization compared to cats in the region. Also, the average pet expenditure per dog was USD 4.9 thousand, whereas, for cats, it was USD 4.4 thousand in 2022. This resulted in a larger market share for dogs despite their smaller population compared to cats.
  • Other pet animals accounted for 13.9% of the market value in 2022. There is potential for other pet animals in terms of veterinary diets, evidenced by the fact that these animals accounted for 33.8% of the pet population in 2022.
  • The rising pet humanization and increasing incidence of diseases are anticipated to drive the European pet veterinary diet market during the forecast period.

The United Kingdom and Germany held the largest shares in the European pet veterinary diets market due to their high pet populations compared to other countries

  • Pet veterinary diets play a vital role in treating specific diseases and infections in pets. They are used for both preventive and curative purposes. With the increasing awareness of pet health and well-being, veterinary diets have gained significant importance in the pet food market across the region. In 2022, veterinary diets accounted for 9.5% of the European pet food market.
  • Between 2017 and 2022, the European pet veterinary diets market experienced a steady growth of 44.6%, attributed to factors such as the rising pet adoption during the COVID-19 pandemic and the availability of a wider range of dietary options to meet pets' specific needs.
  • Among European countries, the United Kingdom and Germany held the largest shares in veterinary diets for pets, with market values of USD 750.3 million and USD 675.1 million, respectively, in 2022. Their dominance in the regional market can be due to their high pet populations compared to other countries, well-established manufacturing facilities, and the growing trend of premiumization.
  • Poland and Russia are expected to register the fastest growth, with CAGRs of 11.0% and 10.3%, respectively, during the forecast period due to the increasing penetration of these diets and the growing pet population in these countries.
  • The availability of a diverse range of veterinary diets specifically formulated to address various pet infections and pet owners' growing willingness to invest in enhancing the health of their pets are the factors that are expected to drive the growth of the pet veterinary diets market in Europe. The market is anticipated to register a CAGR of 8.3% during the forecast period.

Europe Pet Diet Market Trends

Cats are the major companion animals adopted in Europe due to their adaptability to small spaces and because they are regarded as a symbol of good luck

  • In Europe, cats are the major pets adopted by pet parents; they accounted for 36.4% of the total pet population in 2022. The high adoption of cats is mainly due to their adaptability to smaller living spaces; they can be kept indoors without feeling cooped up. Also, in some European countries, including the United Kingdom, Germany, and Russia, cats are considered to be symbols of good luck or fortune.
  • Owning pets creates a sense of companionship, affection, and protection, developing unique bonds between the owners and their pets. In 2021, 90 million households in the European Union had pets, which represented 46% of the total number of households. Also, the European cat population has been steadily increasing over the years, increasing by 14.9% from 2017 to 2022. The higher adoption of cats as pets after the COVID-19 pandemic is mainly attributed to the increase in pet humanization stimulated by loneliness and remote work. From 2020 to 2022, the cat population increased by 7.1%.
  • In Europe, Russia consists of a large cat population, which accounted for 19.6% of the total population in the region, followed by Germany (14.8%), France (13.2%), and the United Kingdom (11.1%). There is a cultural affinity for cats in Russia, with many Russian literary works featuring cats as important characters. Cats are considered as a sign of good luck in Russian folklore. European shorthair, Chartreux, Russian Blue, and Siberian are among the major cat breeds adopted in Russia and Europe in general.
  • The adoption of harmonized rules for traveling with pets, growing online sales of cat products, relatively lower maintenance, and urban living are some of the major factors expected to drive the cat population, boosting the market's growth in the region.

The growing premiumization, increasing pet humanization, and rising disposable incomes are driving pet expenditure in Europe

  • Pet expenditure in Europe increased during the study period because of increased spending on different types of food and the growing trend of premiumization, with pet parents becoming more concerned about the health needs of their pets. These factors boosted the pet expenditure per animal by 25% between 2017 and 2022. In 2022, dogs held the largest share, accounting for 37.8%, as dogs are fed specialized pet food and have a higher consumption of pet food than cats. For instance, in the United Kingdom, people's average pet food expense was USD 330 in 2022, which was more than a cat's food expense of USD 150. Dogs are also provided with services such as pet grooming and training for socialization with other dogs.
  • Pet parents provide premium products to their pets, such as cats and dogs. Pet parents prefer to feed their pets food from brands such as Royal Canin, Purina, and Whiskas because of the growing pet humanization and an increase in disposable income. There is also a rise in purchases from the medium-priced segment of pet food due to improvements in the pet food nutrition offered by these medium-priced products.
  • During the COVID-19 pandemic, there was an increase in the sales of pet food through online channels, as the majority of supermarkets had fewer product offerings due to the lockdowns. Also, e-commerce websites have a higher number of products available. It helped Amazon to be a leader in pet food sales in the United Kingdom, with the website receiving more than 579 million visits annually since the pandemic. The higher consumption of premium pet food and growing awareness about the benefits of healthy, nutritious pet food helped increase pet expenditure in the region.

Europe Pet Diet Industry Overview

The Europe Pet Diet Market is fragmented, with the top five companies occupying 31.23%. The major players in this market are Affinity Petcare SA, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Virbac (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Product
    • 5.1.1 Diabetes
    • 5.1.2 Digestive Sensitivity
    • 5.1.3 Oral Care Diets
    • 5.1.4 Renal
    • 5.1.5 Urinary tract disease
    • 5.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 France
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 Italy
    • 5.4.4 Netherlands
    • 5.4.5 Poland
    • 5.4.6 Russia
    • 5.4.7 Spain
    • 5.4.8 United Kingdom
    • 5.4.9 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Affinity Petcare SA
    • 6.4.2 Alltech
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.5 General Mills Inc.
    • 6.4.6 Heristo aktiengesellschaft
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Nestle (Purina)
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms