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市場調査レポート
商品コード
1693981

北米のペット用食事:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Pet Diet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 225 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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北米のペット用食事:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 225 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のペット用食事市場規模は、2025年に113億3,000万米ドルと推定され、2030年には184億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは10.19%で成長すると予測されます。

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ペットの飼い主がペットの健康を重視するようになったため、この地域では犬と猫がペット用動物食の最大の消費者です。

  • 動物用飼料は、ペットの特定の健康状態に対処するために配合された特殊なタイプのペットフードです。ペット用動物用飼料の価値は、ペット栄養科学と研究の進歩により、2017~2022年の間に100.1%増加しました。その結果、ペットの幅広い健康問題に対処できる、より専門的な動物用飼料が生まれました。その結果、2022年には、ペット用動物用飼料は金額ベースで北米のペット用食事市場の11.6%を占めるようになりました。
  • 動物用飼料は、犬の健康にとって専門的な栄養が重要であることを認識する飼い主の間で人気を博しています。犬はペット用動物食の最大の消費者であり、2022年の市場規模は46億8,000万米ドルです。このセグメントは2023~2029年にかけて101.3%の成長を遂げ、2029年には104億1,000万米ドルの市場規模に達すると予測されています。この成長は、同地域における犬の人口増加とペット飼育の増加傾向に起因しています。
  • 北米では、猫は2番目に人気のあるペットであり、ペット用栄養補助食品の重要な消費者基盤であり、その市場規模は24億2,000万米ドルです。2017~2022年にかけて猫の人口が13.6%の割合で急増していることに伴い、猫の動物用食事食市場は予測期間中にCAGR 9.1%を記録すると予測され、ペットの中で最も急成長しているセグメントの1つとなっています。
  • 鳥類、小型哺乳類、げっ歯類などの他の動物も、健康上の問題を予防するために動物用食餌に対する要求が大きいです。その結果、この地域におけるその他の動物のペット用栄養補助食品市場規模は、2022年には13億4,000万米ドルでした。
  • ペット個体数の増加、ペットの健康に対する懸念の高まり、ペットの健康問題の増加が予測期間中の市場成長を促進しています。

米国は、ペットの人間化の動向の高まりにより、北米最大のペット用獣医食市場です。

  • 動物用食事はペットのケアにおいて極めて重要であり、特定の病気や感染症を持つペットのために特別に配合されたフードを予防や治療のために記載しています。これらの食事は北米のペット用食事市場の重要なセグメントとなっており、2022年には11.6%のシェアを占めます。長年にわたり、動物用飼料市場はこの地域で着実な成長を示してきました。2020年には大幅な伸びを記録し、その後も成長を続けています。これは、パンデミック時にペットの飼育が増加したことに起因しています。
  • 北米では、米国が2022年にペット用動物用飼料の最大市場に浮上しました。その優位性は10年以上にわたって着実に高まっており、今後数年間も維持されると推定されます。米国における市場の成長は、市販のペットフードが広く使用されていることと、ペットが家族の一員とみなされ、専門的なケアを受けるというペットの人間化の傾向が強まっていることに起因しています。
  • 米国とメキシコは北米のペット用食事市場で最も急成長している国で、予測期間中にそれぞれ10.8%と8.5%のCAGRで推移すると予想されます。このような成長の加速は、これまでの動向に見られるように、ペットの飼育が急速に増加していることに起因しています。
  • 消化器過敏症と尿路疾患用食餌は、2022年にそれぞれ21%と20.5%と、大きなシェアを占めています。犬や猫などの一般的なペットの間でこれらの疾患の有病率が高いことが、市場シェアの拡大に寄与しています。
  • したがって、ペットの感染症や疾患の発生率の増加、動物用ダイエットの利点に関する飼い主の意識の高まりが、予測期間中にCAGR 10.5%を記録する北米市場を牽引すると予測されます。

北米のペット用食事の市場動向

ペットの人間化が進み、特に若年層やミレニアル世代による猫の飼育が増加し、猫人口を牽引

  • 北米では、交友関係の需要が高く、他のペットに比べて猫のペットフードへの支出が少ないことから、ペットに猫が採用されています。同地域では、ペットの人間化が進み、また、猫は生活スペースが少なくて済むため、ペットとしての猫の数は2017~2022年にかけて13.6%増加しました。例えば米国では、2020年には26%の世帯が猫をペットとして飼っています。
  • 米国、カナダ、メキシコでは、COVID-19の大流行後、リモートワークが刺激となってペット飼育が増加したため、ペットとして猫を飼う割合が高くなりました。ペットを飼う人の多くはミレニアル世代に属します。例えば、2022年には、ミレニアル世代が米国におけるペットの親の33%を占め、2020年には、猫のペット人口の40%が米国の動物保護施設から引き取られました。また、高収入のペットペアレントはペットショップから猫を購入しており、2020年には米国の猫ペアレントの43%がペットショップから猫を購入しています。したがって、北米における猫のペット人口は2020~2022年の間に5.34%増加しました。
  • 米国では、ペットの親による成猫に比べ、幼猫の飼育率が高いです。例えば、2021年の米国の猫の飼育数は約684,144頭で、若い猫が53.5%を占めています。ミレニアル世代がペットの親となる人口が増えることで、今後数年間は猫の高齢化が進むため、予測期間中の動物用ダイエットの成長に貢献すると予想されます。猫の養子縁組や購入の増加、ペットの人間化の進展といった要因が、ペット人口の増加を助け、ひいては同地域のペットフード市場の成長につながると予想されます。

北米では、ペットの親が負担する費用の中で獣医費用が2番目に高いです。

  • 北米では、ペット支出の増加傾向が見られます。ペットの支出増加の背景には、米国とカナダでさまざまなタイプのペットフードが入手可能になり、ペットフード製品のプレミアム化が進んでいることがあります。同地域では、カスタマイズ型ペットフードや天然ペットフード、オーガニックペットフードなどのプレミアムセグメントにもペットの親が出費しています。
  • 獣医費用は、北米でペットの親が負担する費用の第2位です。ペットの親、特に犬の飼い主は、ペットの初期に獣医食を与え、十分な栄養とともにペットのより良い世話のためにグルーミングやペットの散歩などのサービスを記載しています。2022年、米国におけるペットへの年間支出に占める動物医療費の割合は26.4%でした。カナダでは、ペットの親が他のサービスを含めて年間支出する金額は、犬で約960米ドル、猫で711米ドルです。米国では、ペットの親の約40%がプレミアムペットフードを購入し、2022年にはペットのグルーミングや散歩などのサービスに114億米ドルが費やされました。
  • ペットの親は、オンライン小売店、スーパーマーケット、ペットショップを通じてペットフードを購入します。ペットの親はeコマースサイトで入手できる膨大な数のペットフード製品にアクセスでき、パンデミックによってオンライン注文が増加したため、ペットフードの売上はオンライン小売業者経由の方が高いです。例えば米国では、フードを含むペットケア製品のオンライン販売は、2020年の32%から2022年には40%に増加しました。
  • プレミアム化と高品質フードの利点に関する意識の高まりは、この地域におけるペット支出を増加させるのに役立っていると予測される要因です。

北米のペット用食事産業概要

北米のペット用食事市場は適度に統合されており、上位5社で45.55%を占めています。この市場の主要企業は、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、General Mills Inc.、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ製品
    • 糖尿病
    • 消化器過敏症
    • 口腔ケア食
    • 腎臓
    • 尿路疾患
    • その他の動物用飼料
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他の北米地域

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Affinity Petcare SA
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • PLB International
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001463

The North America Pet Diet Market size is estimated at 11.33 billion USD in 2025, and is expected to reach 18.41 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.19% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs and cats are the largest consumers of pet veterinary diets in the region due to pet owners' increased focus on their pet's health

  • Veterinary diets are specialized types of pet food formulated to address specific health conditions of pets. The value of pet veterinary diets increased by 100.1% between 2017 and 2022 due to the advancements in pet nutrition science and research. This has resulted in more specialized veterinary diets that can address a wider range of health issues in pets. As a result, in 2022, pet veterinary diets accounted for 11.6% of the North American pet food market by value.
  • Veterinary diets have gained popularity among dog owners as they recognize the importance of specialized nutrition for dogs' health. Dogs are the largest consumers of pet veterinary diet food, with a market value of USD 4.68 billion in 2022. This segment is projected to experience a growth of 101.3% between 2023 and 2029, reaching a market value of USD 10.41 billion in 2029. This growth can be attributed to the increasing population of dogs in the region and the rising trend of pet adoption.
  • In North America, cats are the second most popular pets and a significant consumer base for pet nutraceuticals, with a value of USD 2.42 billion. In line with the rapid growth of the cat population at a rate of 13.6% between 2017 and 2022, the cat veterinary diet food market is projected to register a CAGR of 9.1% during the forecast period, making it one of the fastest-growing segments among pets.
  • Other animals, such as birds, small mammals, and rodents, have significant requirements for veterinary diets to prevent health problems. As a result, the pet nutraceuticals market value for other animals in the region was USD 1.34 billion in 2022.
  • The increasing pet populations, growing concerns about pet health, and rising pet health issues are driving the growth of the market during the forecast period.

The United States is the largest pet veterinary market in North America due to its growing trend of pet humanization

  • Veterinary diets are crucial in pet care, offering specially formulated foods for pets with specific diseases or infections, either for prevention or cure. These diets have become a significant segment of the pet food market in North America, accounting for an 11.6% share in 2022. Over the years, the veterinary diet market has shown steady growth in the region. It registered a significant increase in 2020 and has continued to grow ever since. This can be attributed to the rise in pet adoption during the pandemic.
  • In North America, the United States emerged as the largest market for pet veterinary diets in 2022. Its dominance has been steadily increasing for over a decade and is estimated to be sustained over the coming years. The market's growth in the United States can be attributed to the prevalent usage of commercial pet food and the growing trend of pet humanization, where pets are regarded as family members and receive specialized care.
  • The United States and Mexico are expected to be the fastest-growing countries in the pet veterinary diets market within North America, registering CAGRs of 10.8% and 8.5%, respectively, during the forecast period. This accelerated growth can be attributed to the rapid increase in pet adoption, as observed in previous trends.
  • Digestive sensitivity and urinary tract disease diets held significant shares, amounting to 21% and 20.5%, respectively, in 2022. The higher prevalence of these diseases among common pets, such as dogs and cats, contributes to their larger market shares.
  • Therefore, the increasing incidence of infections and diseases in pets and growing awareness among pet owners regarding the benefits of veterinary diets are projected to drive the North American market to register a CAGR of 10.5% during the forecast period.

North America Pet Diet Market Trends

Growing pet humanization and increasing adoptions of cats, particularly by young adults and millennials, driving the cat population

  • Cats as pets have been adopted in North America due to the high demand for companionship and less expenditure on pet food for cats compared to other pets. In the region, the number of cats as pets increased by 13.6% between 2017 and 2022 due to a rise in pet humanization and since cats require less space to live. For instance, in the United States, in 2020, 26% of households owned a cat as a pet.
  • The United States, Canada, and Mexico witnessed high adoption of cats as pets after the COVID-19 pandemic because there was an increase in pet ownership stimulated by remote work. A higher number of pet owners belong to the millennial generation. For instance, in 2022, millennials accounted for 33% of pet parents in the United States, and in 2020, 40% of the cat pet population was adopted from animal shelters in the United States. Pet parents with high incomes also purchased cats from pet stores, and in 2020, 43% of cat parents in the United States purchased cats from pet stores. Therefore, the cat pet population in North America increased by 5.34% between 2020 and 2022.
  • There is a higher adoption of young cats in the United States as compared to adult cats by pet parents. For instance, in 2021, the adopted cat population in the United States was about 684,144, and young cats accounted for 53.5% of the cats adopted in the country. The higher population of millennials being pet parents is expected to help in the growth of veterinary diets during the forecast period as cats will be older in the coming years. Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to help the growth of the pet population which in turn help in the growth of the pet food market in the region.

The veterinary cost is the second-highest expense incurred by pet parents in North America while increasing premiumization is driving pet expenditure in the region

  • An increasing trend in pet expenditure is being witnessed in North America. The rise in pet expenditure is due to the availability of different types of pet food and the growing premiumization of pet food products in the United States and Canada. Pet parents are also spending on premium segments such as customized pet food and natural as well as organic pet food in the region.
  • The veterinary cost is the second-highest expense incurred by pet parents in North America. Pet parents, particularly dog owners, provide their pets with veterinary diets in their initial days and services such as pet grooming and pet walking for better care of the pets, along with adequate nutrition. In 2022, the veterinary expenditure was 26.4% of the annual expenditure on pets in the United States. In Canada, pet parents have an annual expenditure, including other services, of about USD 960 for their dogs and USD 711 for cats, as people are willing to spend more on veterinary services than other expenses. In the United States, about 40% of pet parents purchased premium pet food, while USD 11.4 billion was spent on services such as pet grooming and pet walking in 2022.
  • Pet parents purchase pet food through online retailers, supermarkets, and pet stores. Pet food sales are higher through online retailers as pet parents have access to a vast number of pet food products available on e-commerce sites, and the pandemic increased online orders. For instance, in the United States, online sales of pet care products, including food, increased from 32% in 2020 to 40% in 2022.
  • Premiumization and rising awareness about the benefits of quality food are factors anticipated to have helped in increasing pet expenditure in the region.

North America Pet Diet Industry Overview

The North America Pet Diet Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 45.55%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Product
    • 5.1.1 Diabetes
    • 5.1.2 Digestive Sensitivity
    • 5.1.3 Oral Care Diets
    • 5.1.4 Renal
    • 5.1.5 Urinary tract disease
    • 5.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Canada
    • 5.4.2 Mexico
    • 5.4.3 United States
    • 5.4.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Affinity Petcare SA
    • 6.4.2 Alltech
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.5 General Mills Inc.
    • 6.4.6 Mars Incorporated
    • 6.4.7 Nestle (Purina)
    • 6.4.8 PLB International
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms