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市場調査レポート
商品コード
1693976

欧州のキャットフード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Cat Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 309 Pages
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2~3営業日
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適宜更新あり
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欧州のキャットフード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 309 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のキャットフード市場規模は2025年に238億1,000万米ドルと推定され、2030年には324億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは6.36%で成長する見込みです。

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英国、フランス、ドイツで猫の飼育率が上昇しているため、食品セグメントが欧州市場を独占しています。

  • 欧州は、猫の人口が多く、市販のキャットフード製品の使用率が高い最大地域の一つであり、世界のキャットフード市場における重要性を高めています。2022年、欧州のキャットフード市場は194億米ドルを占めました。同市場は過去期間中の2017~2021年にかけて22.5%成長したが、これは同地域でペットの世話をし、ペットを家族の不可欠な一部とみなすなど、ペットの人間化が進んでいることによるプレミアム製品の使用量の増加に関連しています。
  • 欧州のキャットフード市場では、フードとスナックが主要セグメントで、2022年の市場規模はそれぞれ143億米ドルと26億米ドルを占めました。これらのセグメントのシェアが高いのは、猫に定期的に必要なフードを提供したり、しつけや娯楽の目的で重要な役割を担っているためです。
  • 猫の水分消費量は少なく、ウェットフードで補う必要があります。ウェットフードには水分が豊富に含まれているため、猫を飼っている人の間でウェットフードの利用が増加しています。そのため、ウェット・キャットフードは欧州のキャットフード市場で主要なペットフードタイプとして台頭し、2022年にはキャットフードセグメントの53.3%を占め、市場推定・予測期間中のCAGRは6.7%を記録すると予測されています。
  • 欧州のキャットフード市場では、栄養補助食品とペット用スナックも成長が加速すると予想され、予測期間中のCAGRはそれぞれ8.6%と8.2%です。猫はよく食べる動物であり、ペットの親は給餌ルーチンにスナックを取り入れています。ペットの健康に対する関心の高まりも、栄養補助食品の使用を促進しています。
  • したがって、猫の飼育率の上昇と市販のペットフード製品の使用量の増加は、予測期間中にCAGR 6.7%で欧州のキャットフード市場を牽引すると予測されます。

ドイツは猫の人口が多く、消費者のペットへの支出が高いため、欧州のキャットフード市場を独占している

  • 欧州は世界最大のキャットフード市場の一つであり、2022年には194億米ドルに達します。欧州のキャットフード市場は2017~2021年にかけて22.5%増加したが、これは同地域における市販キャットフード製品の利用増加とプレミアム化の進展に関連しています。
  • 欧州では、ドイツがキャットフード市場の最大国で、2022年には31億7,000万米ドルに達しました。同国の市場シェアが高いのは、猫の人口がやや多いことに加え、猫の飼い主のキャットフードへの支出が多いためです。例えば、同国の猫人口は2022年に同地域の猫人口の14.9%を占めました。
  • フランスと英国は欧州のキャットフード市場の主要国で、2022年の市場規模はそれぞれ27億9,000万米ドルと25億5,000万米ドルです。他の地域諸国に比べて猫の人口が多いこれらの国々の消費者は、プレミアムフードの利用を増やしています。長く厳しい冬が、ポーランドとロシアにおける猫の飼育を促進しており、これらの国もまた猫人口に関する主要国です。これらの国のキャットフード市場は、予測期間中にそれぞれ11.9%と11.6%のCAGRで推移すると推定・予測されます。
  • スーパーマーケットやハイパーマーケット、専門店が欧州のキャットフード市場における主要な流通チャネルであるが、eコマースプラットフォームの浸透と専門店のオムニチャネルサービスへのシフトがオンラインチャネルを牽引し、予測期間中のCAGRは7.7%を記録すると予測されます。
  • したがって、猫の飼育率の上昇とプレミアム化の進展が、予測期間中の欧州のキャットフード市場のCAGRを6.7%に押し上げると予測されます。

欧州のキャットフード市場動向

猫は幸運の象徴であり、狭い空間にも適応しやすいため、欧州では主要なコンパニオンアニマルとして飼われている

  • 欧州では、猫はペットを飼う親が採用する主要なペットであり、2022年のペット総人口の36.4%を占めます。猫の飼育率が高い主要理由は、狭い居住空間にも適応し、閉塞感を感じることなく室内で飼えるからです。また、英国、ドイツ、ロシアなど一部の欧州諸国では、猫は幸運や幸運の象徴とされています。
  • ペットを飼うことで、仲間意識、愛情、保護、飼い主とのユニークな絆が生まれます。そのため、EUでは2021年に9,000万世帯がペットを飼い、世帯の46%を占めました。欧州の猫人口は年々着実に増加しており、2017~2022年の間に14.9%増加しました。さらに、COVID-19パンデミック後のペットとしての猫の採用率の上昇は、主に孤独感、遠隔地での仕事、病気やアレルギーの予防に役立つことに刺激されたペットの人間化の増加に起因しています。2020~2022年にかけて、猫の人口は7.1%増加しました。
  • 欧州では、ロシアが2022年の総人口の19.6%を占め、ドイツ(14.8%)、フランス(13.2%)、英国(11.1%)と続きます。ロシアには猫に対する文化的な親近感があり、ロシアの文学作品には猫が重要な登場人物として登場するものが多く、ロシアの民間伝承では猫は幸運の動物とされています。ヨーロピアン・ショートヘア、シャルトリュー、ロシアンブルー、シベリアンは、ロシアとその地域で飼われている主要な猫種のひとつです。
  • ペット同伴の旅行に関する統一ルールの採用、猫のオンライン販売の増加、比較的低コストのメンテナンス、都市部での生活などが、この地域の猫人口、ひいてはペットフード市場を牽引する主要因となっています。

eコマースプラットフォームの容易な利用可能性とプライベートブランドフードブランドの消費拡大が、猫のペットフードの支出増加に寄与しています。

  • 調査期間中、欧州ではペットの支出が増加しました。これは、さまざまな種類のフードへの支出が増加していることと、ペットの親がペットの健康上の必要性に関心を持つようになり、プレミアム化が進んでいるためです。これらの要因は、2017~2022年の間に1匹当たりのペット支出を24%増加させるのに役立ちました。例えば、2022年には血統書付きの猫が人気を博し、ペルシャ猫の数は3倍、血統書付きの猫の数は2017~20%以上増加しました。欧州では猫の人口は犬よりも多いが、ペットフードの消費量は犬よりも少ないです。
  • ペットペアレントはプレミアムブランド製品を愛猫に与えています。ペットの人間化が進み、可処分所得が増加しているため、ペットの親は飼い猫にRoyal Canin、Purina、Whiskasなどのフードブランドを選ぶ傾向があります。中価格帯のペットフードセグメントは、プレミアム製品が提供する同様の栄養価により、売上が増加しています。低所得のペット保護者は、プレミアムブランドと比較して低価格であることから、猫用のプライベートブランドフードを購入しています。
  • COVID-19の大流行以来、Zooplusと提携したBewitalのような企業や、eコマース・ウェブサイトで入手できる商品数の増加による利便性から、オンラインチャネルを通じたペットフードの販売が増加しています。このため、Amazonは英国におけるペットフード販売のリーダー的存在となり、欧州におけるペットケアのオンライン販売は年率5~9%の成長が見込まれています。プライベートブランドフードブランドの消費の高まりと、健康的で栄養価の高いペットフードの利点に関する意識の高まりが、この地域でのペット支出増に貢献しました。

欧州のキャットフード産業概要

欧州のキャットフード市場はセグメント化されており、上位5社で22.76%を占めています。この市場の主要企業は、ADM、Affinity Petcare SA、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットフード製品
    • フード
      • サブ製品別
      • ドライペットフード
      • サブ製品別ドライペットフード
      • キブル
      • その他のドライフード
      • ウェットペットフード
    • ペット用栄養補助食品サプリメント
      • サブ製品別
      • ミルクバイオアクティブ
      • オメガ3脂肪酸
      • プロバイオティクス
      • タンパク質とペプチド
      • ビタミンとミネラル
      • その他の栄養補助食品
    • ペット用スナック
      • サブ製品別
      • カリカリスナック
      • デンタルトリーツ
      • フリーズドライ&ジャーキートリーツ
      • ソフト&モチートリーツ
      • その他のスナック
    • ペット用動物飼料
      • サブ製品別
      • 糖尿病
      • 消化器過敏症用
      • 経口ケア
      • 腎臓
      • 尿路疾患
      • その他の動物用飼料
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 国名
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ポーランド
    • ロシア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Affinity Petcare SA
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Heristo aktiengesellschaft
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001458

The Europe Cat Food Market size is estimated at 23.81 billion USD in 2025, and is expected to reach 32.41 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.36% during the forecast period (2025-2030).

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The food segment dominates the European market due to the rising cat adoptions in the United Kingdom, France, and Germany

  • Europe is one of the largest regions with a high cat population and a high usage of commercial cat food products, increasing its importance in the global cat food market. In 2022, the European cat food market accounted for USD 19.4 billion. The market grew by 22.5% between 2017 and 2021 during the historical period, which is associated with the increase in the usage of premium products due to the rising pet humanization in the region, including looking after pets and considering them as an integral part of the family.
  • In the European cat food market, food and treats were the major segments, accounting for market values of USD 14.3 billion and USD 2.6 billion in 2022, respectively. The higher shares of these segments were because of their significance in providing regular dietary requirements for cats and for training and entertainment purposes.
  • Cats consume less water and need to be compensated with a wet food diet. As wet food is rich in moisture content, the usage of wet food among people who own cats has increased. Therefore, wet cat food emerged as the major pet food type in the European cat food market, accounting for 53.3% of the cat food segment in 2022, and it is estimated to record a CAGR of 6.7% during the forecast period.
  • Nutraceuticals and pet treats are also expected to grow faster in the European cat food market, with CAGRs of 8.6% and 8.2%, respectively, during the forecast period. Cats are frequent eaters, and pet parents incorporate treats into feeding routines. The rising pet health concerns are also driving the usage of nutraceuticals.
  • Therefore, the rising cat adoption and the increasing usage of commercial pet food products are estimated to drive the European cat food market at a CAGR of 6.7% during the forecast period.

Germany dominates the European cat food market owing to its large cat population and consumers' higher expenditure on pets

  • Europe is one of the largest cat food markets globally, amounting to USD 19.4 billion in 2022, owing to pet owners making them a part of the family. The European cat food market increased by 22.5% between 2017 and 2021, which is associated with the increasing usage of commercial cat food products and the growing premiumization in the region.
  • In Europe, Germany was the largest country in the cat food market, amounting to a value of USD 3.17 billion in 2022. The higher market share held by the country is because of the slightly higher cat population along with the higher expenditure of cat owners on cat food. For instance, the cat population in the country accounted for 14.9% of the region's cat population in 2022.
  • France and the United Kingdom are the major countries in the European cat food market, with values of USD 2.79 billion and USD 2.55 billion, respectively, in 2022. Consumers in these countries, which have a higher cat population compared to other regional countries, are increasing their usage of premium food products. The long and harsh winters are driving cat adoption in Poland and Russia, which are also major countries concerning the cat population. The cat food market in these countries is estimated to record CAGRs of 11.9% and 11.6%, respectively, during the forecast period.
  • While supermarkets and hypermarkets and specialty stores are the major distribution channels in the European cat food market, the penetration of e-commerce platforms and the shift in specialty stores to omnichannel services are estimated to drive online channels to register a CAGR of 7.7% during the forecast period.
  • Therefore, the increase in cat adoption and the increase in premiumization are projected to drive the European cat food market at a CAGR of 6.7% during the forecast period.

Europe Cat Food Market Trends

Cats are the major companion animals adopted in Europe as they are a symbol of good luck and adapt easily to small spaces

  • In Europe, cats are the major pets adopted by pet parents, accounting for 36.4% of the total pet population in 2022. The high adoption of cats is mainly due to their adaptability to smaller living spaces, as they can be kept indoors without feeling cooped up. Also, in some European countries, including the United Kingdom, Germany, and Russia, cats are symbols of good luck and fortune.
  • Owning pets creates a sense of companionship, affection, protection, and unique bonds with the owners. Therefore, 90 million households in the European Union had pets in 2021, representing 46% of the households. The European cat population has been steadily increasing over the years, which increased by 14.9% during 2017-2022. Moreover, the higher adoption of cats as pets after the COVID-19 pandemic was mainly attributed to the increase in pet humanization, stimulated by loneliness, remote work, and helping prevent illness and allergies. From 2020 to 2022, the cat population increased by 7.1%.
  • In Europe, Russia consists of a large cat population, accounting for 19.6% of the total population in the region in 2022, followed by Germany (14.8%), France (13.2%), and the United Kingdom (11.1%). There is a cultural affinity for cats in Russia, with many Russian literary works featuring cats as important characters, and they are considered good luck in Russian folklore. European shorthair, Chartreux, Russian Blue, and Siberian are among the major cat breeds adopted in Russia and the region.
  • The adoption of harmonized rules for traveling with pets, growing online sales of cats, relatively lower maintenance, and urban living are some of the major factors that drive the cat population and, thereby, the pet food market in the region.

The easy availability of e-commerce platforms and the growing consumption of private-label food brands are contributing to an increase in pet cat expenditure

  • There was an increase in pet expenditure in Europe during the study period because of growing spending on different types of food and rising premiumization as pet parents are concerned about the health needs of their pets. These factors helped in increasing the pet expenditure per animal by 24% between 2017 and 2022. For instance, in 2022, pedigree cats gained popularity, with the number of Persian cats increasing three times and the number of pedigree cats growing by more than 20% since 2017. Although the cat population is higher than that of dogs in Europe, they consume less pet food than dogs.
  • Pet parents are providing premium brand products to their pet cats. Due to the increasing humanization of pets and rising disposable incomes, pet parents tend to opt for food brands such as Royal Canin, Purina, and Whiskas for their cats. The medium-priced pet food segment is witnessing increased sales due to the similar nutritional values offered by premium products. Low-income pet parents have been purchasing private-label brands for cats as they are low-priced compared to premium brands.
  • Since the COVID-19 pandemic, there has been an increase in pet food sales through online channels as companies such as Bewital partnered with Zooplus and the convenience of a higher number of products available on e-commerce websites. This helped Amazon to be a leader in pet food sales in the United Kingdom, and online pet care sales in Europe are expected to register an annual growth rate of 5-9%. The rising consumption of private-label food brands and growing awareness about the benefits of healthy, nutritious pet food helped in increasing pet expenditure in the region.

Europe Cat Food Industry Overview

The Europe Cat Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 22.76%. The major players in this market are ADM, Affinity Petcare SA, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Online Channel
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.5 Other Channels
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 France
    • 5.3.2 Germany
    • 5.3.3 Italy
    • 5.3.4 Netherlands
    • 5.3.5 Poland
    • 5.3.6 Russia
    • 5.3.7 Spain
    • 5.3.8 United Kingdom
    • 5.3.9 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Affinity Petcare SA
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.5 General Mills Inc.
    • 6.4.6 Heristo aktiengesellschaft
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Nestle (Purina)
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms