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市場調査レポート
商品コード
1661178
キャットフードの市場規模、シェア、動向、予測:製品タイプ別、価格タイプ別、原材料タイプ別、流通チャネル別、地域別、2025~2033年Cat Food Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Pricing Type, Ingredient Type, Distribution Channel, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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キャットフードの市場規模、シェア、動向、予測:製品タイプ別、価格タイプ別、原材料タイプ別、流通チャネル別、地域別、2025~2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
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キャットフードの市場の世界市場規模は、2024年に370億7,000万米ドルとなった。今後、IMARC Groupは、2033年には498億米ドルに達し、2025~2033年のCAGRは2.99%になると予測しています。2024年の市場は現在、北米が約30.0%の大きなシェアを占めています。同市場は主に、高品質なペット栄養への関心の高まり、ペットとしての猫の採用の増加、特定の食事ニーズに関する認識、機能的処方の革新、環境に配慮した実践、製品の多様性の向上、可処分所得の増加、都市部でのペット飼育の増加、消費者の利便性を向上させるデジタルプラットフォームの利用可能性によって牽引されています。
キャットフードは、猫の栄養ニーズに応えるために特別に処方されたペットフードです。キャットフードは、猫特有の食事要件を満たし、全体的な健康と幸福を保証するバランスの取れた食事を猫に与えることが不可欠です。鶏肉、トルコ肉、魚、牛肉など、高品質の動物性タンパク源を使用しています。タンパク質、炭水化物、脂質、鉄分、ナトリウム、亜鉛、カルシウム、ビタミン、ミネラル、リン、マグネシウム、その他の必須栄養素が豊富に含まれています。また、健康な皮膚、光沢のある被毛、さまざまな身体機能をサポートする脂肪酸も含まれています。経済的で利便性が高く、猫の健康な免疫システムと丈夫な骨と筋肉を提供します。また、エネルギーと栄養豊富なカロリーを提供し、体重をコントロールし、便秘を治療し、肥満を防ぎ、消化を良くします。猫の年齢、健康状態、食事内容によって選択されます。
飼い猫の健康に対する保護者の関心の高まりは、世界中でキャットフードの需要を牽引している主な要因のひとつです。さらに、健康な腸の形成を促し、消化を促進するなどの数多くの利点があることから、キャットフードの栄養成分に関する認識が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。さらに、急速な都市化とペットの親の購買力の拡大により、高動物性タンパク質、ビタミン、ミネラル、抗生物質および抗酸化特性を強化したプレミアム品質のキャットフード製品に対する需要の高まりが、市場にプラスの影響を与えています。これとは別に、キャットフードを提供するペットフレンドリーなカフェやレストラン、ホテルの数が増加していることも、世界的にキャットフード製品の売上を伸ばしています。さらに、多くの国の行政機関が、猫の全体的な健康を向上させる健康的で安全な原材料の使用を奨励する取り組みを行っています。また、キャットフードの原材料の透明性の必要性も支持されています。このほか、製品メーカーは製品ポートフォリオを拡大するため、オーガニック、ナチュラル、グルテンフリーのキャットフードを発売しています。また、革新的なパッケージングソリューションを使って、業界で事業を展開する他の競合他社と自社製品を差別化しています。大手メーカーは、消費者層を拡大するために、便利なスタンドアップパウチ、再封可能な袋、1回分のパウチや袋入りのキャットフードを発売しています。
The global cat food market size was valued at USD 37.07 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 49.80 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 2.99% from 2025-2033. North America currently dominates the market in 2024, with a significant share of around 30.0%. The market is primarily driven by the growing interest in quality pet nutrition, increased adoption of cats as pets, awareness regarding specific dietary needs, innovation in functional formulations, environmentally responsible practices, improvement in product variety, increasing disposable incomes, growing urban pet ownership, and the availability of digital platforms that improve convenience for consumers.
Cat food is specially formulated pet food designed for catering to the nutritional needs of cats. It is essential to provide cats with a balanced diet that meets their specific dietary requirements and ensures their overall health and well-being. It is made using high quality animal protein sources, such as chicken, turkey, fish, or beef. It is rich in proteins, carbohydrates, fats, iron, sodium, zinc, calcium, vitamins, minerals, phosphorus, magnesium, and other essential nutrients. It also includes fatty acids that support healthy skin, a shiny coat, and various bodily functions. It is economical, convenient, and provides a healthy immune system and strong bones and muscles among cats. It also offers energy and nutrient-dense calories and controls weight, treats constipation, prevents obesity, and better digestion. It is selected depending on the age, health condition, and dietary requirements of the cat.
The increasing concerns among pet parents about the health of their cats represents one of the major factors driving the demand for cat food around the world. Moreover, the rising awareness about the nutritional facts of cat food products on account of their numerous advantages, such as encouraging a healthy gut and enhancing digestion, is favoring the growth of the market. In addition, the growing demand for premium quality cat food products that are fortified with high animal protein, vitamins, minerals, and antibiotic and antioxidant properties on account of rapid urbanization and expanding purchasing power of pet parents is influencing the market positively. Apart from this, the rising number of pet friendly cafes, restaurants, and hotels that serve cat food is increasing the sales of cat food products worldwide. Furthermore, governing agencies of numerous countries are undertaking initiatives to encourage the use of healthy and safe ingredients that improve the overall wellness of cats. They are also supporting the need for transparency in cat food ingredients. Besides this, product manufacturers are introducing organic, natural, and gluten free cat food variants to expand their product portfolio. They are also using innovative packaging solutions to distinguish their products from other competitors operating in the industry. Leading manufacturers are launching cat food in convenient stand-up pouches, re-closable bags, and single-serve pouches and bags to expand their consumer base.