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市場調査レポート
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1693762

インドの農業用生物製剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Agricultural Biologicals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 217 Pages
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2~3営業日
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インドの農業用生物製剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 217 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの農業用生物製剤市場規模は2025年に31億9,000万米ドルと推定・予測され、2030年には44億3,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.78%で成長すると予測されています。

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  • 化学肥料と農薬の過剰使用は、国内における深刻な課題のひとつです。固定された場所での窒素の継続的な使用は、土壌の健康と作物収量に悪影響を及ぼし、いくつかのマクロと微量栄養素の欠乏を示しています。NPKを推奨量以上使用しても、微量と二次栄養素の欠乏が収量を制限する要因となっています。
  • サステイナブル農法や有機農法を採用すれば、化学肥料の環境への影響を減らすことができます。インド農業研究評議会(ICAR)は、化学肥料の使用を減らし、土壌の健全性や環境の悪化、地下水の汚染を防ぐために、無機と有機の両方の植物栄養源を併用する総合栄養管理を推奨しています。
  • これらの要因と有機農業の栽培面積の増加が、インドの農業用生物製剤市場を牽引しています。作物保護セグメントが市場を独占しています。2022年の市場規模は約18億5,000万米ドルでした。同年の作物栄養部門の市場規模は7億5,930万米ドルでした。
  • 同国では連作作物栽培が主流で、2022年のインド農業用生物製剤的製剤市場の約87.7%を占めています。同国は、Parampragat Krishi Vikas Yojana(PKVY)やMission Organic Value Chain Development for North East Region(MOVCD-NER)の下で有機農業を推進しています。国内と国際市場における有機製品に対する需要も、2023~2029年にかけてインドの農業用生物製剤市場を牽引すると予想されます。

インドの農業用生物製剤市場の動向

有機生産者の増加が、主に連作作物における有機栽培面積の増加を後押し

  • インドは、認証された有機生産者の総数では世界最大の国であり、2019年には130万人の有機生産者がいます。多くの有機生産者がいるにもかかわらず、同国の有機栽培面積は同国の農業総面積の2.0%程度です。2021年には、国内の有機栽培面積は70万ヘクタールと記録され、2017年と比較して約3.4%増加しました。
  • 国内の有機農業上位10州が有機作物総面積の約80.0%を占めています。有機農業上位のマディヤ・プラデシュ州、ラジャスタン州、マハラシュトラ州など、有機農業の改善に率先して取り組んでいる州がいくつかあり、2019年はマディヤ・プラデシュ州が27.0%を占めています。
  • 国内では連作作物の有機栽培が優勢で、2021年には有機作物総面積の約59.7%を占めました。穀物生産は米、小麦、雑穀、トウモロコシが主流です。ほとんどの穀類作物はカリフ期(6月~9月)に栽培されます。この季節に栽培される作物は、主に雨に左右されるか、稲、トウモロコシ、綿花、大豆のように多くの水を必要とします。
  • 有機換金作物全体の栽培面積は、2017年の27万ヘクタールから2021年には28万ヘクタールに増加します。同国で生産される主要換金作物は、綿花、サトウキビ、紅茶、スパイスです。同国では現在、有機園芸作物の成長は限られています。有機製品に対する需要の高まりとインド政府の有機栽培への取り組みにより、2023~2029年にかけて有機作物の栽培面積が増加すると予想されます。

需要の高まりとeコマースチャネルによる入手の容易さにより、有機食品への1人当たり支出が増加

  • インドのオーガニック製品に対する1人当たり支出は0.23米ドルと、アジア太平洋のオーガニック製品に対する1人当たり支出の平均と比べると比較的低いです。しかし近年は、オーガニック製品は免疫力が高く、品質が高く、eコマースチャネルを通じて入手しやすいと認識する顧客が増えたため、消費者の需要がオーガニック製品へとシフトしています。インドは有機食品と飲食品の有望な市場です。インド国内の有機飲食品産業は、2019~2024年にかけてCAGR13%で上昇し、2024年までに1億3,800万米ドルの規模になると予想されています。
  • 2022年に国内で消費された有機飲食品の合計は1億800万米ドル相当でした。同国における有機製品の消費額は、2016年の4,500万米ドルから2021年には9,600万米ドルに増加しました。オーガニック食品の販売動向は、主に消費者意識の高まりにより増加傾向にあり、高所得の消費者がオーガニック飲食品の消費を促進しています。最も需要を獲得したカテゴリーには、有機卵、乳製品、果物・野菜などの必須食品が含まれます。
  • 有機飲料消費が市場を独占し、2022年の有機食品と有機飲料の合計市場金額の約85.2%を占めました。有機飲料セグメントには、承認された認証機関によって認証された有機包装飲食品が含まれます。有機飲料の消費額は2020~2022年にかけてCAGR 14%で増加しました。有機製品に関連する価格プレミアムは、低所得層の消費者のアクセスを妨げ、有機食品消費の主要制限要因となっています。しかし、有機製品の積極的なプロモーションと利点が、予測期間中の有機食品市場を牽引します。

インドの農業用生物製剤産業概要

インドの農業用生物製剤市場はセグメント化されており、上位5社で20.64%を占めています。この市場の主要企業は、Coromandel International Ltd、Gujarat State Fertilizers & Chemicals Limited、Madras Fertilizers Limited、Prabhat Fertilizer、Chemical Works、Swaroop Agrochemical Industriesなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • インド
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 機能
    • 作物栄養
      • バイオ肥料
      • アゾスピリラム
      • アゾトバクタ
      • 菌根菌
      • リン酸可溶化菌
      • 根粒菌
      • その他のバイオ肥料
      • バイオ肥料
      • アミノ酸
      • フルボ酸
      • 腐植酸
      • タンパク質加水分解物
      • 海藻エキス
      • その他バイオスティミュラント
      • 有機肥料
      • 肥料
      • ミールベース肥料
      • オイルケーキ
      • その他の有機肥料
    • 作物保護
      • 生物防除剤
      • マクロ微生物
      • 微生物
      • 生物農薬
      • バイオ殺菌剤
      • バイオ除草剤
      • 生物殺虫剤
      • その他の生物農薬
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 耕作作物

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Coromandel International Ltd
    • Gujarat State Fertilizers & Chemicals Limited
    • Indian Farmers Fertiliser Cooperative Limited
    • Koppert Biological Systems Inc.
    • Madras Fertilizers Limited
    • Prabhat Fertilizer and Chemical Works
    • Rallis India Ltd
    • Samriddhi Crops India Pvt. Ltd
    • Swaroop Agrochemical Industries
    • Valagro

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 500022

The India Agricultural Biologicals Market size is estimated at 3.19 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.43 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.78% during the forecast period (2025-2030).

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  • The overuse of chemical fertilizers and pesticides is one of the serious challenges in the country. The continuous use of nitrogen at fixed sites had a negative impact on the health of the soil and crop yield, indicating deficiencies in several macro and micronutrients. Even with recommended doses of NPK and more, deficiency of micro and secondary nutrients has become a yield-limiting factor.
  • The adoption of sustainable agricultural practices or organic farming can decrease the effect of chemical fertilizers on the environment. The Indian Council of Agricultural Research (ICAR) recommends integrated nutrient management through conjunctive use of both inorganic and organic sources of plant nutrients to reduce the use of chemical fertilizers, preventing deterioration of soil health and environment and contamination of groundwater.
  • These factors and the growing organic agricultural cultivation area are driving the Indian agricultural biologicals market. The crop protection segment is dominating the market. It was valued at about USD 1.85 billion in 2022. The crop nutrition segment was valued at USD 759.3 million in the same year.
  • Row crop cultivation is dominant in the country, accounting for about 87.7% of the Indian agricultural biologicals market in 2022. The country is promoting organic farming under the Parampragat Krishi Vikas Yojana (PKVY) and the Mission Organic Value Chain Development for North East Region (MOVCD-NER). The demand for organic products in domestic and international markets is also expected to drive the Indian agricultural biologicals market between 2023 and 2029.

India Agricultural Biologicals Market Trends

Growing number of organic producers helping the increase in area under organic cultivation, primarily in row crops

  • India is the largest country, in terms of the total number of certified organic producers in the world, with 1.3 million organic producers in 2019. Despite having a large number of organic producers, organic cultivation areas in the country account for around 2.0% of the total agriculture area in the country. In 2021, the organic area in the country was recorded as 0.7 million hectares, which increased by about 3.4% compared to 2017.
  • The top ten organic farming states in the country account for about 80.0% of the total organic crop area. A few states have taken the lead in improving organic farming including Madhya Pradesh, Rajasthan, and Maharashtra, the top organic farming states, with Madhya Pradesh accounting for 27.0% in 2019.
  • Organic cultivation of row crops is dominant in the country, which accounted for about 59.7% of the total organic crop area in 2021. Cereal crop production is dominant rice, wheat, millet, and maize are the major cereals produced. Most cereal crops are grown in the kharif season (June - September). The crops grown in this season are mainly rain-dependent or require more water, like rice, maize, cotton, and soybean.
  • The overall organic cash crop cultivation area increased from 0.27 million hectares in 2017 to 0.28 million hectares in 2021. The major cash crops produced in the country are cotton, sugarcane, tea, and spices. There is a limited growth of organic horticultural crops currently in the country. The increasing demand for organic products and Indian government initiatives to go organic are anticipated to increase organic crop area between 2023 and 2029.

Growing demand and their easy accessibility through e-commerce channels, rising the per capita spending on organic food

  • India's per capita spending on organic products is relatively low at USD 0.23 compared to the average per capita spending on organic products in Asia-Pacific. However, in recent years, shifting consumer demand has increased toward organic products as more customers perceive these items offer better immunity, higher quality, and more accessibility through e-commerce channels. India is a promising and developing market for organic foods and beverages. India's domestic organic food and beverage industry is expected to be worth USD 138.0 million by 2024, rising at a compound annual growth rate of 13% between 2019 to 2024.
  • In 2022, the total combined organic food and beverages worth USD 108.0 million consumed in the country. The consumption value of organic products in the country increased from USD 45 million in 2016 to USD 96.0 million in 2021. Organic food sales have seen an increasing trend mainly due to increasing consumer awareness, and high-income consumers are propelling organic food and beverage consumption. Categories that gained the most demand included essential foods, such as organic eggs, dairy, and fruits and vegetables.
  • Organic beverage consumption dominated the market and accounted for about 85.2% of the total combined organic food and beverages market value in 2022. The organic beverages segment includes organic packaged food and beverages that are certified by the approved certification body. Organic beverage consumption value increased at a CAGR of 14% between 2020 to 2022. The price premium associated with organic products hampers lower-income consumer access and is the major limiting factor for organic food consumption. However, organic products' active promotion and advantages drive the organic food market during the forecast period.

India Agricultural Biologicals Industry Overview

The India Agricultural Biologicals Market is fragmented, with the top five companies occupying 20.64%. The major players in this market are Coromandel International Ltd, Gujarat State Fertilizers & Chemicals Limited, Madras Fertilizers Limited, Prabhat Fertilizer and Chemical Works and Swaroop Agrochemical Industries (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 India
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Function
    • 5.1.1 Crop Nutrition
      • 5.1.1.1 Biofertilizer
      • 5.1.1.1.1 Azospirillum
      • 5.1.1.1.2 Azotobacter
      • 5.1.1.1.3 Mycorrhiza
      • 5.1.1.1.4 Phosphate Solubilizing Bacteria
      • 5.1.1.1.5 Rhizobium
      • 5.1.1.1.6 Other Biofertilizers
      • 5.1.1.2 Biostimulants
      • 5.1.1.2.1 Amino Acids
      • 5.1.1.2.2 Fulvic Acid
      • 5.1.1.2.3 Humic Acid
      • 5.1.1.2.4 Protein Hydrolysates
      • 5.1.1.2.5 Seaweed Extracts
      • 5.1.1.2.6 Other Biostimulants
      • 5.1.1.3 Organic Fertilizer
      • 5.1.1.3.1 Manure
      • 5.1.1.3.2 Meal Based Fertilizers
      • 5.1.1.3.3 Oilcakes
      • 5.1.1.3.4 Other Organic Fertilizers
    • 5.1.2 Crop Protection
      • 5.1.2.1 Biocontrol Agents
      • 5.1.2.1.1 Macrobials
      • 5.1.2.1.2 Microbials
      • 5.1.2.2 Biopesticides
      • 5.1.2.2.1 Biofungicides
      • 5.1.2.2.2 Bioherbicides
      • 5.1.2.2.3 Bioinsecticides
      • 5.1.2.2.4 Other Biopesticides
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Coromandel International Ltd
    • 6.4.2 Gujarat State Fertilizers & Chemicals Limited
    • 6.4.3 Indian Farmers Fertiliser Cooperative Limited
    • 6.4.4 Koppert Biological Systems Inc.
    • 6.4.5 Madras Fertilizers Limited
    • 6.4.6 Prabhat Fertilizer and Chemical Works
    • 6.4.7 Rallis India Ltd
    • 6.4.8 Samriddhi Crops India Pvt. Ltd
    • 6.4.9 Swaroop Agrochemical Industries
    • 6.4.10 Valagro

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms