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市場調査レポート
商品コード
1693760

欧州の農業用生物製剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Agricultural Biologicals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 263 Pages
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2~3営業日
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欧州の農業用生物製剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 263 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の農業用生物製剤市場規模は2025年に101億2,000万米ドルと推定・予測され、2030年には153億6,000万米ドルに達し、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは8.69%で成長すると予測されています。

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  • 過剰な肥料や農薬の使用が生態系に及ぼす悪影響はいくつかあります。栄養剤の散布は大気汚染を引き起こし、亜酸化窒素の排出は気候変動の原因となり、水性に浸出します。合成肥料の製造は、EUにおける農業排出量の40%以上を占めています。
  • 有機農業は、非農業的な投入物の使用や依存を大幅に削減した農業システムの開発を目指しています。したがって、Farm to Fork戦略と生物多様性戦略の目標達成は、有機農業に大きく依存しています。2030年までに、これらの目標は、土壌肥沃度を低下させないようにしながら、肥料消費量を少なくとも20%削減し、養分損失を少なくとも50%削減することを目指しています。
  • 作物栄養セグメントでは、フランスが14.4%の最大シェアを占め、2022年には8億4,790万米ドルとなります。フランスは、この6年間で連作作物専用面積が150%増の30万8,420ヘクタールと最も大きく伸びたため、2021年に第1位に浮上しました。このような成長要因は、バイオ肥料やバイオスティミュラントといった作物栄養製品の需要増につながると予想されます。
  • 作物保護セグメントでは、イタリアが17.3%の第3位のシェアを占め、2022年には3億6,450万米ドルとなりました。生物農薬は86.0%と高いシェアを占め、2022年の市場規模は約3億1,350万米ドル、次いで生物防除剤が約5,100万米ドルでした。
  • 合成肥料の有害な影響に対する消費者の意識の高まりにより、国際的・国内的に有機農産物への需要が高まっています。このため、同地域では2023~2029年にかけて市場の成長が見込まれています。
  • 欧州は世界最大の有機農作物生産地のひとつであり、欧州諸国では有機製品の消費量が多いです。ドイツとフランスは、この地域の主要な有機作物生産国のひとつであり、有機製品の消費市場が最も高いです。
  • 有機農業は欧州の農業の主要部門です。2019年、欧州の有機農業従事者数は約33万戸で、加盟国の耕作面積シェアは最大20%に達しています。さらに、「Farm to Fork戦略」の目標のひとつは、欧州における有機農業の農地総面積を拡大することであり、2030年までにEUの農地の少なくとも25%を有機農業にすることです。こうした取り組みが、2023~2029年にかけて農業用生物製剤市場を牽引する可能性があります。
  • この地域の全体的な有機栽培面積は、2017年の490万ヘクタールから2022年には690万ヘクタールに増加しました。このように有機作物全体の作付面積が増加傾向にあることから、同地域の生物製剤市場も2017~2022年の間に約22.9%増加しました。2023~2029年にかけては約63.4%増加し、2029年末には141億2,000万米ドルに達すると予測されています。
  • 個々の国としては、ドイツがオーガニック製品の世界市場に大きく貢献しており、オーガニック製品の需要は2021年には63億米ドルに達し、世界総需要の約10.0%を占めています。ドイツは欧州の農業用生物製剤市場を独占しており、2022年の市場金額の8.0%を占めています。
  • 欧州委員会は、農業における化学品の投入を全体的に減少させる計画やプロジェクトを行っており、有機作物の作付面積の増加や有機製品に対する需要の増加が、2023~2029年にかけて市場を牽引すると予想されます。

欧州の農業用生物製剤市場の動向

欧州のグリーンディールが地域全体の有機栽培拡大に大きく貢献

  • 欧州諸国は有機農業をますます推進しており、有機栽培に分類される土地の量は過去10年間で大幅に増加しています。2021年3月、欧州委員会は、2030年までに農地の25%を有機農業にするという欧州グリーンディール目標を達成するため、有機行動計画を立ち上げました。オーストリア、イタリア、スペイン、ドイツは、欧州における有機栽培の主要国のひとつです。イタリアは農地面積の15.0%を有機栽培しており、EU平均の7.5%を上回っています。
  • 2021年には、EUの有機栽培地は1,470万ヘクタールと記録されました。農業生産面積は、耕地作物(主に穀物、根菜類、生鮮野菜)、永続的草地、永続的作物の3つの主要な利用タイプに分けられます。2021年の有機耕地面積は650万ヘクタールで、EU全体の有機農業面積の46%に相当します。
  • EUにおける穀物、油糧種子、タンパク質作物、豆類の有機栽培面積は、2017~2021年の間に32.6%増加し、160万ヘクタールを超えました。130万ヘクタールで生産されている多年生作物は、2020年には有機栽培地の15%を占めます。オリーブ、ブドウ、アーモンド、柑橘類はこのグループに属する作物の数例です。スペイン、イタリア、ギリシャは有機オリーブの重要な栽培国であり、近年ではそれぞれ19万7,000ヘクタール、17万9,000ヘクタール、4万7,000ヘクタールとなっています。オリーブもブドウも、国内外に需要のある特産品に加工できるため、欧州の農業にとって極めて重要です。この地域における有機栽培面積の増加は、欧州の有機農業産業を強化すると予想されます。

同地域における有機製品に対する需要の増大と1人当たり支出の増加

  • 欧州の消費者は、自然材料や自然製法で作られた商品をますます購入するようになっています。有機食品が欧州連合全体の農業生産に占める割合はまだわずかであるもはやニッチ産業ではないです。欧州連合は、オーガニック商品の単一市場としては国際的に2番目に大きく、1人当たりの年間平均支出額は74.8米ドルです。欧州におけるオーガニック食品への1人当たりの支出は、過去10年間で倍増しています。2020年には、スイスとデンマークの消費者が有機食品に最も多く支出した(それぞれ1人当たり494.09米ドルと453.90米ドル)。
  • 世界のオーガニックトレードのデータによれば、ドイツは欧州最大のオーガニック食品市場であり、米国に次いで世界第2位の市場規模を誇り、2021年の市場規模は63億米ドル、1人当たり消費額は75.6米ドルです。同国は世界の有機食品需要の10.0%を占め、2021~2026年にかけて2.7%のCAGRで推移すると推定されます。
  • フランスの有機食品市場は力強い成長を示し、2021年の小売売上高は12.6%増加しました。世界のオーガニックトレードのデータによると、同国のオーガニック食品に対する1人当たり支出額は2021年に88.8米ドルを記録しました。2018年、Agence BIO/Spirit Insight Barometerが記録したように、フランス人の88%がオーガニック製品を消費したことがあると宣言しました。健康、環境、動物福祉の保護が、フランスでオーガニック食品を消費する主要理由です。オーガニック市場は、スペイン、オランダ、スウェーデンを含む他のいくつかの国でも、オーガニックストアの開店とともに成長し始めています。有機食品の売上は、COVID-19の大流行中とその後に伸びた。消費者が健康問題に関心を持ち始め、従来の方法で栽培された食品の悪影響を知ったためです。

欧州の農業用生物製剤産業概要

欧州の農業用生物製剤市場はセグメント化されており、上位5社で2.19%を占めています。この市場の主要企業は、Agronutrition、Biolchim SpA、Koppert Biological Systems Inc.、Symborg Inc.、Trade Corporation Internationalなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ロシア
    • スペイン
    • トルコ
    • 英国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 機能
    • 作物栄養
      • バイオ肥料
      • アゾスピリラム
      • アゾトバクタ
      • 菌根菌
      • リン酸可溶化菌
      • 根粒菌
      • その他のバイオ肥料
      • バイオ肥料
      • アミノ酸
      • フルボ酸
      • 腐植酸
      • タンパク質加水分解物
      • 海藻エキス
      • その他バイオスティミュラント
      • 有機肥料
      • 肥料
      • ミールベース肥料
      • オイルケーキ
      • その他の有機肥料
    • 作物保護
      • 生物防除剤
      • マクロ微生物
      • 微生物
      • 生物農薬
      • バイオ殺菌剤
      • バイオ除草剤
      • 生物殺虫剤
      • その他の生物農薬
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 耕作作物
  • 生産国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ロシア
    • スペイン
    • トルコ
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Agronutrition
    • Andermatt Group AG
    • Atlantica Agricola
    • Biolchim SpA
    • Bionema
    • Koppert Biological Systems Inc.
    • Lallemand Inc.
    • Sustane Natural Fertilizer, Inc
    • Symborg Inc.
    • Trade Corporation International

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 500020

The Europe Agricultural Biologicals Market size is estimated at 10.12 billion USD in 2025, and is expected to reach 15.36 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 8.69% during the forecast period (2025-2030).

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  • There are several adverse effects of excessive fertilizer and pesticide use on the ecosystem. Applying nutrients causes air pollution, while nitrous oxide emissions contribute to climate change and leach into water systems. The manufacturing of synthetic fertilizers is responsible for over 40% of the agricultural emissions in the European Union.
  • Organic farming aims to develop agricultural systems that use and depend on non-farm inputs far less. Thus, accomplishing the goals of the Farm to Fork and Biodiversity strategies depends heavily on organic agriculture. By 2030, these goals seek to reduce fertilizer consumption by at least 20% and reduce nutrient losses by at least 50% while ensuring that soil fertility does not decline.
  • In the crop nutrition segment, France occupies the largest share of 14.4%, valued at USD 847.9 million in 2022. France rose to first place in 2021 as the country experienced the strongest growth in areas dedicated to row crops in six years, amounting to 308,420 hectares, an increase of 150%. Such growth factors are expected to result in increased demand for crop nutrition products such as biofertilizers and biostimulants.
  • In the crop protection segment, Italy occupied the third-largest share of 17.3%, valued at USD 364.5 million in 2022. Biopesticides occupied a higher share of 86.0%, valued at about USD 313.5 million in 2022 in the market, followed by biocontrol agents, valued at about USD 51.0 million in the same year.
  • The increasing awareness among consumers regarding the harmful impact of synthetic fertilizers has increased the demand for organic produce at the international and domestic levels. Thus, the market is expected to experience growth in the region between 2023 and 2029.
  • The European region is one of the world's largest organic crop producers, and organic product consumption is high in European countries. Germany and France are some of the major organic crop producers in the region, and they have the highest organic product consumption markets.
  • Organic farming is a key sector of European agriculture. In 2019, there were almost 330,000 organic farmers in Europe, reaching up to 20% share of the farming area in the Member States. In addition, one of the targets of the Farm to Fork Strategy concerns the increase in the total farmland under organic farming in Europe, with at least 25% of the EU's agricultural land to be under organic farming by 2030. These initiatives may drive the agricultural biologicals market between 2023 and 2029.
  • The overall organic area in the region increased from 4.9 million hectares in 2017 to 6.9 million hectares in 2022. With this increasing trend in overall organic crop area, the biologicals market in the region also increased by about 22.9% between 2017 and 2022. It is anticipated to increase by about 63.4% between 2023 and 2029 and reach USD 14.12 billion by the end of 2029.
  • As an individual country, Germany significantly contributed to the global market for organic products, with demand for organic goods reaching USD 6.3 billion in 2021, or around 10.0% of the total global demand. Germany dominates the European agricultural biologicals market, and it accounted for 8.0% of the market value in 2022.
  • The European Commission schemes or projects to decrease the overall chemical inputs in agriculture and the increase in the organic crop area and demand for organic products are anticipated to drive the market between 2023 and 2029.

Europe Agricultural Biologicals Market Trends

European green deal is majorly contributing for increasing organic cultivation across the region

  • European countries are increasingly promoting organic farming, and the amount of land categorized as organic has significantly increased over the last 10 years. In March 2021, the European Commission launched an organic action plan to achieve the European Green Deal target of ensuring that 25% of agricultural land is under organic farming by 2030. Austria, Italy, Spain, and Germany are among the leading countries for organic cultivation in the European region. Italy has 15.0% of its agricultural area under organic farming, which is higher than the EU average of 7.5%.
  • In 2021, organic land in the European Union was recorded at 14.7 million hectares. The agricultural production area is divided into three main types of use: arable land crops (mainly cereals, root crops, and fresh vegetables), permanent grassland, and permanent crops. The area of organic arable land was 6.5 million hectares in 2021, the equivalent of 46% of the European Union's total organic agricultural area.
  • The organic cultivation area of cereals, oilseeds, protein crops, and pulses in the European Union increased by 32.6% between 2017 and 2021, amounting to more than 1.6 million hectares. With 1.3 million hectares in production, perennial crops accounted for 15% of the organic land in 2020. Olives, grapes, almonds, and citrus fruits are a few examples of crops in this group. Spain, Italy, and Greece are significant growers of organic olive trees, with 197,000, 179,000, and 47,000 hectares, respectively, in recent years. Both olives and grapes are crucial for the European agricultural industry because they can be turned into specialty products that are in demand locally and globally. The increasing organic acreage in the region is expected to strengthen the organic agricultural industry in Europe.

Growing demand and rising the per capita spending on organic products in the region

  • European consumers are increasingly purchasing goods made using natural materials and methods. Even though organic food still only makes up a fraction of the European Union's overall agricultural production, it is no longer a niche industry. The European Union represents the second-largest single market for organic goods internationally, with an average per capita spending of USD 74.8 annually. The per capita spending on organic food in Europe has doubled in the last decade. In 2020, Swiss and Danish consumers spent the most on organic food (USD 494.09 and USD 453.90 per capita, respectively).
  • Germany is the largest organic food market in Europe and the second largest market in the world after the United States, with a market size of USD 6.3 billion in 2021 and a per capita consumption of USD 75.6, as per Global Organic Trade data. The country accounted for 10.0% of the global organic food demand and is estimated to record a CAGR of 2.7% between 2021 and 2026.
  • The organic food market in France witnessed strong growth, with a 12.6% rise in retail sales in 2021. The country's per capita spending on organic food was recorded at USD 88.8 in 2021, as per Global Organic Trade data. In 2018, as recorded by the Agence BIO/Spirit Insight Barometer, 88% of French people declared having consumed organic products. The preservation of health, environment, and animal welfare are the primary justifications for consuming organic foods in France. The organic market has begun to grow in several other nations, including Spain, the Netherlands, and Sweden, with the opening of organic stores. Organic food sales grew during and post the COVID-19 pandemic as consumers began paying more attention to health issues and learned the adverse effects of conventionally grown food.

Europe Agricultural Biologicals Industry Overview

The Europe Agricultural Biologicals Market is fragmented, with the top five companies occupying 2.19%. The major players in this market are Agronutrition, Biolchim SpA, Koppert Biological Systems Inc., Symborg Inc. and Trade Corporation International (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 France
    • 4.3.2 Germany
    • 4.3.3 Italy
    • 4.3.4 Netherlands
    • 4.3.5 Russia
    • 4.3.6 Spain
    • 4.3.7 Turkey
    • 4.3.8 United Kingdom
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Function
    • 5.1.1 Crop Nutrition
      • 5.1.1.1 Biofertilizer
      • 5.1.1.1.1 Azospirillum
      • 5.1.1.1.2 Azotobacter
      • 5.1.1.1.3 Mycorrhiza
      • 5.1.1.1.4 Phosphate Solubilizing Bacteria
      • 5.1.1.1.5 Rhizobium
      • 5.1.1.1.6 Other Biofertilizers
      • 5.1.1.2 Biostimulants
      • 5.1.1.2.1 Amino Acids
      • 5.1.1.2.2 Fulvic Acid
      • 5.1.1.2.3 Humic Acid
      • 5.1.1.2.4 Protein Hydrolysates
      • 5.1.1.2.5 Seaweed Extracts
      • 5.1.1.2.6 Other Biostimulants
      • 5.1.1.3 Organic Fertilizer
      • 5.1.1.3.1 Manure
      • 5.1.1.3.2 Meal Based Fertilizers
      • 5.1.1.3.3 Oilcakes
      • 5.1.1.3.4 Other Organic Fertilizers
    • 5.1.2 Crop Protection
      • 5.1.2.1 Biocontrol Agents
      • 5.1.2.1.1 Macrobials
      • 5.1.2.1.2 Microbials
      • 5.1.2.2 Biopesticides
      • 5.1.2.2.1 Biofungicides
      • 5.1.2.2.2 Bioherbicides
      • 5.1.2.2.3 Bioinsecticides
      • 5.1.2.2.4 Other Biopesticides
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 France
    • 5.3.2 Germany
    • 5.3.3 Italy
    • 5.3.4 Netherlands
    • 5.3.5 Russia
    • 5.3.6 Spain
    • 5.3.7 Turkey
    • 5.3.8 United Kingdom
    • 5.3.9 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Agronutrition
    • 6.4.2 Andermatt Group AG
    • 6.4.3 Atlantica Agricola
    • 6.4.4 Biolchim SpA
    • 6.4.5 Bionema
    • 6.4.6 Koppert Biological Systems Inc.
    • 6.4.7 Lallemand Inc.
    • 6.4.8 Sustane Natural Fertilizer, Inc
    • 6.4.9 Symborg Inc.
    • 6.4.10 Trade Corporation International

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms