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市場調査レポート
商品コード
1693716

北米の民間航空機客室用シート:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Commercial Aircraft Cabin Seating - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 118 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
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北米の民間航空機客室用シート:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の民間航空機客室用シート市場規模は、2025年に8億6,000万米ドルと推定され、2030年には10億5,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.17%で成長すると予測されます。

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乗客の快適性とプライバシーを重視する航空会社の姿勢が、北米におけるナローボディ航空機の需要を牽引すると予想されます。

  • 最新世代の航空機シートは、燃料費を削減し、航空機の持続可能性を高めるため、軽量で非金属の材料と設計で作られています。技術的機能や利便性が強化されたシートへの需要が高まっており、それによって市場の成長が加速しています。世界中の航空会社とOEMは、2050年のゼロエミッション目標を考慮し、航空機の軽量化と航空産業のサステイナブル経営方法の開発への取り組みを強化しています。
  • 国内航空需要の増加に伴い、ナローボディ機の市場はワイドボディ機よりも早く回復すると予想されています。737 MAXが2020年後半に運航を再開したことが、ナローボディ市場の拡大を支えました。また、ビジネスクラス利用者の嗜好が高まっていることから、エコノミークラスよりも広いスペースを確保した座席構造の充実が必須となりつつあります。
  • 2017~2022年の間に納入された航空機については、合計2,049機がこの地域の様々な航空会社によって調達されました。これら2,049機のうち、ナローボディ機が92%を占め、ワイドボディ機が8%を占めました。新たな民間旅客機の納入が増加していることが、客室用シート市場の成長を積極的に後押ししています。例えば、2021年7月、ユナイテッド航空はBoeing737マックスとAirbusA320を270機発注したと発表し、Delta Air LinesはBoeing737-10を100機発注し、さらに30機のオプションを付けた。このような受注は北米の客室用シート市場の需要を喚起し、2023~2030年にかけて、合計2,885機の航空機が納入される見込みです。

航空会社による機体開発、燃費効率の高い航空機に対する需要の増加、個別化された旅行体験を求める乗客が市場開拓の要因となっている

  • 民間航空機セグメントは、主に北米における国内旅客数の増加によるナローボディ航空機の需要に牽引され、予測期間中に大きな成長が見込まれます。航空機のフリート開発、燃費効率の高い航空機に対する需要の増加、航空旅客数の増加、航空会社のゼロエミッション2050年目標の検討は、民間航空機の需要を促進する要因です。2023年8月現在、同地域には1,474機のBoeing機と986機のAirbus機の供給残があります。このうち、米国だけで2,405機の受注残があり、米国はさらに大きな成長が見込まれています。
  • 航空機の座席需要は、乗客が個人化された旅行体験を求めるようになるにつれて高まっています。航空各社は、足元スペースの拡大やライフラットベッドなど、様々な乗客の嗜好に応えるカスタマイズ可能な座席オプションに投資することで対応しています。アメリカン航空は2023年に新たな長距離路線を導入する計画を立てており、V787-9を25機、A321XLRを50機導入する予定です。新機材は、通路に直接アクセスできるフルフラットビジネスクラスシートと、適切なプレミアムエコノミーシートを装備する予定です。2021年6月、アメリカン航空はB737-800型機の「プロジェクト・オアシス」改修を完了しました。また、2021年末までにA321型機の同様の改修も完了しました。同様に、アラスカ航空(Alaska)はレカロ・エアクラフト・シーティング社に発注し、新型Boeing737 MAX機にCL4710とBL3530シートを装備させました。カナダのノリノール・アビエーションは、Boeing737-400型機にエクスプライザットのTiSeat E2を装備します。こうした開発により、市場は2023~2030年にかけて1.08%の成長が見込まれます。

北米の民間航空機客室用シート市場動向

航空会社は燃費の良い新型機を大量発注しており、LCCの拡大が市場成長に寄与している

  • 2022年の北米における航空旅客輸送量は、米国が全体の80%を占めます。そのため、予測期間中、米国は他の北米諸国に比べて新型航空機の納入需要が最も高くなると予想されます。航空会社は増大する航空需要に対応するため機体規模の拡大を図っており、北米では新造航空機に対する大きな需要が発生する可能性があります。
  • 北米では2017~2022年にかけて合計1,903機の新造旅客機が納入され、2023~2030年にかけてはさらに2,885機の新造ジェット機が納入される見込みです。納入された1,903機のジェット機のうち、1,748機がナローボディ機、155機がワイドボディ機でした。格安航空会社の拡大により、短距離路線での運航コストの低さや燃費の良さといった利点を持つ新世代のナローボディ機への需要が大きく伸びています。予測期間中に納入されるジェット機のうち、約2678機がナローボディ機になると予想されます。これは、経済的で小型の航空機が好まれること、格安航空会社の成功、長距離ナローボディ機の導入など、いくつかの要因によるものです。北米の大手航空会社には、アメリカン航空、Delta Air Lines、ユナイテッド航空、サウスウエスト航空、エア・カナダ、アラスカ航空があります。これらの航空会社は合計で2,460機以上の航空機を保有し、その中にはナローボディ機とワイドボディ機の両方が含まれています。COVID-19パンデミックの間、ほとんどの大手航空会社は、古い機種の一部を退役させ、採算を維持するために燃費効率の良い新型機を調達しました。航空会社はより若い機体を維持しようとしているため、予測期間中は新型機の大量発注が予想されます。

経済成長、観光産業の増加、規制の緩和が北米の安定した航空旅客輸送量増加の原動力となっています。

  • 広大な国土と多様な目的地を持つ北米は、国内線と国際線を利用する数百万人の旅客にとって人気の高い国です。経済の成長、航空券の値ごろ感、中産階級の台頭といった要因が、航空旅客数の大幅な増加に寄与しています。米国の2022年の航空旅客数は10億4,000万人に達し、2021年比で7%、2019年比で12%増加しました。2022年の1月から12月までに米国の航空会社が運んだ旅客数は8億5,300万人で、2021年の6億5,800万人、2020年の3億8,800万人を上回りました。カナダの航空会社が運んだ旅客数は2022年に1億700万人に達し、2021年の水準を6%上回りました。2022年のメキシコの航空旅客数は1億人で、2021年の水準と比較して7%の伸びを示しました。北米は、他の多くの国や地域よりも渡航制限が少なく、その期間も短いという恩恵を受けています。これは、大規模な自国市場の国内旅行と海外旅行を後押ししています。同地域の純利益は、2022年の99億米ドルから2023年には114億米ドルに増加すると予想されます。
  • 航空旅客輸送量による需要に対応するため、この地域のさまざまな航空会社が新しい航空機の調達を計画しています。例えば、2023年に納入される世界の航空機の約3分の1は北米の航空会社が受領すると予想されています。同地域の航空機納入数は2022年にはすでに2019年の水準を上回っていたが、2023年にはさらに72機の増加が見込まれています。全体として、安定した航空旅行により、この地域の航空旅客輸送量は、2022年に記録された12億人に対し、2030年には17億人増加すると予想されます。

北米の民間航空機客室用シート産業概要

北米の民間航空機客室用シート市場はかなり統合されており、上位5社で68.43%を占めています。この市場の主要企業は、Collins Aerospace、Expliseat、Recaro Group、Safran、Thompson Aero Seatingなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新規航空機納入数
  • 一人当たりGDP(現行価格)
  • 航空機メーカーの売上高
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 国名
    • カナダ
    • 米国
    • その他の北米地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Adient Aerospace
    • Collins Aerospace
    • Expliseat
    • Jamco Corporation
    • Recaro Group
    • Safran
    • STELIA Aerospace(Airbus Atlantic Merginac)
    • Thompson Aero Seating
    • ZIM Aircraft Seating GmbH

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93612

The North America Commercial Aircraft Cabin Seating Market size is estimated at 0.86 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.05 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.17% during the forecast period (2025-2030).

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The focus of airlines on passengers' comfort and privacy is expected to drive the demand for narrowbody aircraft in North America

  • The latest generation of aircraft seats are made from lightweight, non-metallic materials and designs to reduce fuel expenses and increase the aircraft's sustainability. The demand for seats with enhanced technological features and convenience is increasing, thereby accelerating market growth. Airline operators and OEMs worldwide are increasing their efforts to reduce aircraft weight and develop a sustainable way to manage the airline industry in consideration of the zero-emission 2050 goal.
  • As domestic aviation demand has increased, the market for narrowbody aircraft is anticipated to rebound faster than that of widebody aircraft. The 737 MAX's return to service in late 2020 supported the expansion of the narrowbody market. Additionally, an enhanced seating structure with more space than economy-class seats is becoming highly essential due to the rising preferences of business-class travelers.
  • In terms of deliveries during 2017-2022, a total of 2,049 aircraft were procured by various airlines in the region. Out of these 2,049 aircraft, narrowbody aircraft accounted for 92%, and widebody aircraft accounted for 8%. The rise in the delivery of new commercial passenger aircraft has positively driven the growth of the cabin seating market. For instance, in July 2021, United Airlines announced that it placed a 270-plane order for Boeing 737 Max and Airbus A320s, and Delta Airlines placed orders for 100 Boeing 737-10 aircraft, with an option for 30 more. Such orders are expected to generate demand for North America's aircraft cabin seating market, and during 2023-2030, a total of 2,885 aircraft are expected to be delivered.

Fleet development by airlines, an increase in demand for fuel-efficient aircraft, and passengers seeking personalized travel experiences are the factors driving the market

  • The commercial aircraft segment is expected to experience significant growth during the forecast period, primarily driven by the demand for narrowbody aircraft due to the growing number of domestic passengers in North America. Fleet development of aircraft, an increase in demand for fuel-efficient aircraft, growth in the number of airline passengers, and the consideration of the zero-emission 2050 goal of airlines are factors fueling the demand for commercial aircraft. As of August 2023, the region had a backlog of 1,474 Boeing aircraft and 986 Airbus aircraft. Of these, the US alone had 2,405 aircraft in backlog; hence, the country is expected to witness more significant growth.
  • The demand for aircraft seats is driven by passengers as they seek personalized travel experiences. Airlines are responding by investing in customizable seating options that cater to various passenger preferences, such as extra legroom and lie-flat beds. American Airlines had plans to introduce new long-haul routes in 2023; the airline is expected to start accepting deliveries of its next batch of 25 V787-9s and 50 A321XLRs. The new aircraft is expected to feature fully flat business-class seats with direct aisle access, along with proper premium economy seats. In June 2021, American Airlines finished the "Project Oasis" retrofit of its B737-800 fleet. It also completed a similar retrofit of its A321 fleet by the end of 2021. Similarly, Alaska Airlines (Alaska) has placed orders with Recaro Aircraft Seating to equip its new Boeing 737 MAX aircraft with the CL4710 and BL3530 seats. Canada's Nolinor Aviation is equipping its Boeing 737-400 fleet with the TiSeat E2 from Expliseat. With such developments, the market is expected to grow by 1.08% from 2023 to 2030.

North America Commercial Aircraft Cabin Seating Market Trends

Airlines are placing huge orders for new fuel-efficient aircraft, and the expansion of LCCs is contributing to the growth of the market

  • The United States accounted for 80% of the total air passenger traffic in North America in 2022. Therefore, the United States is expected to generate the highest demand for new aircraft deliveries compared to other North American countries over the forecast period. Airlines are looking to expand their fleet size to cater to the growing demand for air travel, which may generate significant demand for new aircraft in North America.
  • A total of 1,903 new passenger aircraft were delivered in North America between 2017 and 2022, and a further 2,885 new jets are expected to be delivered to the region during 2023-2030. Of the 1,903 jets delivered, 1,748 were narrowbody aircraft, and 155 were widebody aircraft. The expansion of low-cost carriers has resulted in huge demand for newer generation narrowbody aircraft, which offer advantages such as low operation costs and fuel efficiency in short-haul routes. It is expected that out of all the jets that will be delivered during the forecast period, around 2,678 of them will be narrowbody aircraft. This is due to several factors, including the preference for economical and smaller aircraft, the success of low-cost carriers, and the introduction of long-range narrowbody aircraft. Some of the major airlines in North America are American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, Southwest Airlines, Air Canada, and Alaska Airlines. These airlines together have a backlog of over 2,460 aircraft, including a mix of both narrowbody and widebody aircraft. During the COVID-19 pandemic, most major airlines retired some of their old aircraft models and procured new fuel-efficient aircraft to remain profitable. As the airlines try to maintain a younger fleet, large orders for new aircraft are expected during the forecast period.

Rising economy, increase in tourism industry and ease of restrictions are the driving factors for a consistent air passenger traffic growth in North America

  • North America's vast landmass and diverse destinations make it a popular choice for millions of passengers who choose to fly both domestically and internationally. Factors such as a growing economy, increased affordability of air travel, and a rising middle class have contributed to a significant uptick in air passenger traffic. Air passenger traffic in the United States reached 1.04 billion in 2022, up by 7% compared to 2021 and 12% compared to 2019. In 2022, from January through December, US airlines carried 853 million passengers, up from 658 million in 2021 and 388 million in 2020. The total number of passengers carried by airlines in Canada reached 107 million in 2022, surpassing the levels in 2021 by 6%. In 2022, Mexico had 100 million air passenger traffic, representing a 7% growth compared to its 2021 traffic levels. North America has benefitted from fewer and shorter-lasting travel restrictions than many other countries and regions. This has boosted domestic travel in the large home market, as well as international travel. Net profits in the region are expected to rise from USD 9.9 billion in 2022 to USD 11.4 billion in 2023.
  • To cater to the demand driven by air passenger traffic, various airlines in the region are planning to procure new aircraft. For instance, around one-third of global aircraft deliveries in 2023 were anticipated to be received by various carriers in North America. Although the region's aircraft deliveries were already above 2019 levels in 2022, they were expected to grow by an additional 72 units in 2023. Overall, with consistent air travel, the region's air passenger traffic is expected to increase by 1.7 billion in 2030 compared to 1.2 billion recorded in 2022.

North America Commercial Aircraft Cabin Seating Industry Overview

The North America Commercial Aircraft Cabin Seating Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 68.43%. The major players in this market are Collins Aerospace, Expliseat, Recaro Group, Safran and Thompson Aero Seating (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 Canada
    • 5.2.2 United States
    • 5.2.3 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Adient Aerospace
    • 6.4.2 Collins Aerospace
    • 6.4.3 Expliseat
    • 6.4.4 Jamco Corporation
    • 6.4.5 Recaro Group
    • 6.4.6 Safran
    • 6.4.7 STELIA Aerospace (Airbus Atlantic Merginac)
    • 6.4.8 Thompson Aero Seating
    • 6.4.9 ZIM Aircraft Seating GmbH

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms