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市場調査レポート
商品コード
1693709

欧州の民間航空機客室用シート-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Commercial Aircraft Cabin Seating - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 125 Pages
納期
2~3営業日
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欧州の民間航空機客室用シート-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の民間航空機客室用シート市場規模は、2025年には4億3,160万米ドルと推定され、2030年には5億460万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは3.17%で成長すると予測されます。

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欧州では、技術的特徴が改善され、乗客の旅行快適性が向上した航空機用シートの需要が急増すると予想される

  • 最新世代の航空機用シートは、燃料費を削減し、航空機の持続可能性を高めるため、軽量の非金属材料で作られ、軽量設計となっています。機能強化や技術による利便性を備えたシートへの需要は高まっており、今後の市場拡大を加速させると考えられます。
  • ビジネスクラスへの嗜好が高まっているため、エコノミークラスよりも広いスペースを開発した充実した座席構造が不可欠となっています。世界の航空会社とOEMは、ゼロエミッション2050年目標を考慮し、軽量化とサステイナブル航空産業経営方法の開発への取り組みを強化しています。
  • 2017~2022年にかけて、ナローボディ機が納入機数の大半を占め、全体の82%を占めました。国内需要の拡大に伴い、ナローボディ部門はワイドボディ部門よりも速いペースで成長すると予想されます。2022年、同地域における新造航空機の調達量は、2019年比で38%増加し、大流行前の水準を上回りました。
  • 革新的な客室用シートの採用の増加、豪華な空の旅への需要の高まり、膨大な数の航空機発注などの要因が、予測期間中の市場を牽引すると予想されます。この点に関して、主要路線における機体拡大と航続距離の長い新型ナローボディ機による需要促進の一環として、ロステックが250機、ライアンエアーが200機、ウィズエアーが102機のナローボディ機を発注するなど、航空会社が新たな発注を行りました。2023~2030年にかけて、同地域には約2,647機の航空機が納入される予定で、同地域の座席市場全体を押し上げています。

格安航空会社の急増と乗客の座席体験向上への需要が欧州市場の成長を後押しすると予想される

  • 航空機における快適な座席の重要性が高まっています。その主要理由は、より良い乗客体験を提供するためです。旅客輸送量の増加は航空機の新規調達需要を促進し、客室内装品市場の拡大ニーズを生み出しています。欧州の航空会社は、主要国の航空旅客輸送量の増加に対応するため、航空機の増備計画を実施しています。英国、ドイツ、ロシアは、他の欧州諸国に比べ、新型航空機の最大需要を生み出すと予想されています。
  • 欧州の3大航空会社グループ、英・スペインの多国籍航空会社IAG、ドイツのルフトハンザ&エールフランスは、2023年の座席キャパシティを大幅に改善し、2022年と比較して路線網全体で健全なキャパシティを確保しています。こうした努力は強化されているもの、これらの航空会社は、パンデミック前に到達した水準にはまだ及ばないです。
  • 民間航空機メーカー、すなわちBoeingとAirbusは、この地域で多くの航空機を納入する見込みです。地域全体で約2647機のジェット機が新たに納入される見込みです。このうち、2354機がナローボディ機です。長距離ナローボディ機の導入とともに、より小型で経済的な航空機が好まれる傾向が強いです。
  • この地域ではLCCの成功率が高いです。エールフランス航空、ブリティッシュ・エアウェイズ、ルフトハンザドイツ航空など、この地域の大手航空会社は、航空機市場における旅客体験全体の向上に注力しています。これは、この地域の民間航空機客室内装品の需要を助けると予想されます。

欧州の民間航空機客室用シート市場動向

市場成長の主要理由は、欧州における航空機保有機数の拡大と旅客航空需要の増加です。

  • 欧州は2022年に航空旅客輸送量が最も多い第2位の地域となりました。欧州の航空旅客輸送量は2022年に10億5,000万人に達し、2017年から11%増加しました。航空会社は、航空需要の増加に対応するため、機材の大型化に注力しており、その結果、欧州では新造航空機の需要が大幅に増加する可能性があります。
  • 2017~2022年の間に、合計1,206機の新造航空機が欧州に納入され、2023~2030年の間にさらに2,647機の新造ジェット機が納入されると予想されています。この過去に、欧州で新たに納入されたジェット機は、世界の民間航空機納入数の約25%に達しました。予測期間中の納入機数の増加には、旅客の搭乗率を高め、競合コストを削減し、限られた予算の旅行者の需要を満たす組織構造を構築する一方で、明確で手頃な市場機会を創出するLCCの事業革新など、多くの要因が寄与している可能性があります。この間、合計1,206機のジェット機が納入され、そのうち990機がナローボディ機でした。
  • 2023年6月現在、この地域では約3,000機以上のAirbus機が納入されており、ナローボディセグメントではA320ceo、A320neo、A321ceo、A321neo、ワイドボディセグメントではA330-300、A350-900が主要納入機となっています。ライアンエアー、ルフトハンザ、ウィズエアー、アエロフロート・グループ、エールフランス-KLM、イージージェットなど、欧州の大手航空会社数社は、ナローボディとワイドボディの混合機を含め、1,600機以上の航空機の受注残を抱えています。こうした要因が、民間航空機の客室内装品市場の今後の成長を後押しすると予想されます。

航空旅客輸送量の伸びは、国内と国際航空旅行の需要増加によって支えられると予想されます。

  • 2022年に欧州各国の渡航制限が徐々に緩和されたことで、欧州大陸内の移動はCOVID-19の流行時よりもはるかに容易になりました。この動向により、国際線需要が急増し、封鎖期間中に旅行できなかった旅客は、国内で休暇を取る代わりに再び海外へ飛びたがりました。2022年、欧州全体の航空旅客数は13億人に達し、2021年比で8%の伸びを示しました。英国、ドイツ、スペインは、欧州の航空旅客輸送量全体の36%を占めており、したがって、今後数年間は、他の欧州諸国と比較して、新型航空機に対するより多くの需要を生み出す可能性があります。また、欧州の航空会社は、世界の国際航空旅客数の40%近くを輸送しています。
  • 2022年1~6月期の欧州の空港利用者数は2021年比で247%増加し、その結果、欧州大陸全体で6億6,000万人の旅客が増加しました。英国、オランダ、トルコ、ドイツは、最も利用者の多い空港を擁し、2022年上半期の旅客数は大幅な伸びを記録しました。2022年8月、欧州の上位5空港の旅客輸送量は68.1%増加したが、主にアジアで旅行制限が続いたため、流行前の2019年8月の水準を17.5%下回る水準にとどまりました。その他の欧州の空港でも、2022年8月に同様の航空旅客輸送量の増加が見られました。ウクライナの空港からは商業航空輸送量が減少し、ベラルーシとロシアの空港でもロシア・ウクライナ戦争が始まって以来、旅客数の減少が記録されました。2023~2030年にかけての航空旅客輸送量は、国内と国際航空需要の増加により31%急増すると予想されます。

欧州の民間航空機客室用シート産業概要

欧州の民間航空機座席市場はかなり統合されており、上位5社で98.19%を占めています。この市場の主要企業は、Collins Aerospace、Jamco Corporation、Recaro Group、Safran、Thompson Aero Seatingなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新規航空機納入数
  • 一人当たりGDP(現行価格)
  • 航空機メーカーの売上高
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 国名
    • フランス
    • ドイツ
    • スペイン
    • トルコ
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Adient Aerospace
    • Collins Aerospace
    • Expliseat
    • Jamco Corporation
    • Recaro Group
    • Safran
    • STELIA Aerospace(Airbus Atlantic Merginac)
    • Thompson Aero Seating
    • ZIM Aircraft Seating GmbH

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93605

The Europe Commercial Aircraft Cabin Seating Market size is estimated at 431.6 million USD in 2025, and is expected to reach 504.6 million USD by 2030, growing at a CAGR of 3.17% during the forecast period (2025-2030).

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Europe is expected to experience a surge in demand for aircraft seats with improved technological features and enhanced passenger travel comfort

  • Modern-generation aircraft seats are made from lightweight, non-metallic materials and have lightweight designs to reduce fuel expenses and increase the aircraft's sustainability. The demand for seats with enhanced features and technologically based convenience is increasing, which will accelerate market expansion in the future.
  • An enhanced seating structure with more developed space than economy-class seats is becoming highly essential due to rising preferences for business-class travelers. Worldwide airline operators and OEMs are increasing their efforts to reduce weight and develop a sustainable way to manage the airline industry in consideration of the zero-emission 2050 goal.
  • During 2017-2022, narrowbody aircraft accounted for the majority of deliveries, with 82% of the total aircraft delivered. As domestic demand has grown, the narrowbody segment is expected to grow at a faster rate than the widebody segment. In 2022, the procurement of new aircraft in the region exceeded the pre-pandemic levels by 38% compared to 2019.
  • Factors such as the rising adoption of innovative cabin seats, the growing demand for luxury air travel, and the huge number of aircraft orders are expected to drive the market during the forecast period. On this note, as part of fleet expansion and the demand driven by new narrowbody aircraft with long range on major routes, airlines placed new orders, such as Rostec ordering 250 aircraft, Ryanair ordering 200 aircraft, and Wizz Air ordering 102 narrowbody aircraft. During 2023-2030, around 2,647 aircraft are to be delivered to the region, boosting the overall seating market in the region.

The surge in low cost carriers and demand for improved passenger seating experience is anticipated to aid the market growth in Europe

  • The importance of comfortable seating in aircraft has increased. The major reason for this is to provide a better passenger experience. The increased passenger traffic drives the demand for new aircraft procurements, creating the need for a larger cabin interior market. Airline companies in the European region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic across major countries. The United Kingdom, Germany, and Russia are expected to generate the maximum demand for new aircraft compared to other European countries.
  • Europe's three most prominent airline groups, Anglo-Spanish Multinational Airline IAG and Germany's Lufthansa & Air France have significantly improved their seating capacity in 2023, with healthy capacities across their route networks compared to 2022. Although these efforts have been stepped up, these carriers are still behind the levels they reached before the pandemic.
  • The commercial aircraft manufacturers, namely Boeing and Airbus, are expected to deliver many aircraft in the region. About 2,647 new jets are expected to be delivered across the region. Of these, 2354 jets are expected to be narrow-body aircraft. There is a high preference for smaller and more economical aircraft, along with the introduction of long-range narrow-body aircraft.
  • The success of LCCs is high in this region. Major airline companies in the region, such as Air France, British Airways, and Lufthansa, focus on improving the overall passenger experience in the aircraft market. This is expected to aid the region's demand for commercial aircraft cabin interior products.

Europe Commercial Aircraft Cabin Seating Market Trends

The main reasons for market growth are the expansion of the fleet and the increased demand for passenger air travel in Europe

  • Europe was the second-largest region with the highest air passenger traffic in 2022. Air passenger traffic in Europe reached 1.05 billion in 2022, up by 11% from 2017. Airlines are concentrating on growing their fleet sizes to meet the rising demand for air travel, which may result in a significant increase in the demand for new aircraft in Europe.
  • Between 2017 and 2022, a total of 1,206 new aircraft were delivered to Europe, and another 2,647 new jets are anticipated to be delivered between 2023 and 2030. During the historic period, new jet deliveries in Europe amounted to around 25% of global commercial aircraft deliveries. A number of factors may contribute to the increasing number of deliveries during the forecast period, such as LCC's business innovation to increase passenger load factors, reduce competitive costs, and create an organizational structure that satisfies the demand for travelers with a limited budget while creating distinctly affordable market opportunities. On this note, a total of 1,206 jets were delivered during this period, of which 990 were narrowbody aircraft.
  • As of June 2023, around 3,000+ Airbus aircraft were delivered in the region, with major deliveries by A320ceo, A320neo, A321ceo, and A321neo aircraft in the narrowbody segment, and A330-300 and A350-900 in the widebody segment. Several major airlines in Europe, such as Ryanair, Lufthansa, Wizz Air, Aeroflot Group, Air France-KLM, and EasyJet, have a backlog of over 1,600 aircraft, including a mix of narrowbody and widebody jets. Such factors are expected to aid the growth of the commercial aircraft cabin interior market in the future.

The growth in air passenger traffic is expected to be supported by the increasing demand for domestic and international air travel

  • The gradual relaxation of travel restrictions in various European countries in 2022 made travel within the continent much easier than during the COVID-19 pandemic. Due to this trend, international demand soared, with passengers unable to travel during the lockdowns eager to fly abroad once again instead of taking domestic vacations. In 2022, air passenger traffic in the whole of Europe reached 1.3 billion, a growth of 8% compared to 2021. The United Kingdom, Germany, and Spain accounted for 36% of the total air passenger traffic in Europe and, hence, may generate more demand for new aircraft compared to other European countries over the coming years. European airlines have also been responsible for carrying almost 40% of global international air passengers.
  • European airport traffic grew by 247% in the first six months of 2022 compared to 2021, resulting in an additional 660 million passengers handled across the continent. The United Kingdom, the Netherlands, Turkey, and Germany, which have some of the countries with the busiest airports, recorded a significant rise in passenger traffic in H1 2022. In August 2022, passenger traffic in the top five European airports increased by 68.1% but remained -17.5% below pre-pandemic August 2019 levels, mainly due to continued travel restrictions in Asia. A similar increase in air passenger traffic was observed at airports in the Rest of Europe in August 2022. Commercial air traffic declined from Ukrainian airports, and airports in Belarus and Russia recorded declining passenger volumes as well since the beginning of the Russia-Ukraine War. The air passenger traffic is expected to surge by 31% during 2023-2030, with increased demand in domestic and international aviation.

Europe Commercial Aircraft Cabin Seating Industry Overview

The Europe Commercial Aircraft Cabin Seating Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 98.19%. The major players in this market are Collins Aerospace, Jamco Corporation, Recaro Group, Safran and Thompson Aero Seating (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 France
    • 5.2.2 Germany
    • 5.2.3 Spain
    • 5.2.4 Turkey
    • 5.2.5 United Kingdom
    • 5.2.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Adient Aerospace
    • 6.4.2 Collins Aerospace
    • 6.4.3 Expliseat
    • 6.4.4 Jamco Corporation
    • 6.4.5 Recaro Group
    • 6.4.6 Safran
    • 6.4.7 STELIA Aerospace (Airbus Atlantic Merginac)
    • 6.4.8 Thompson Aero Seating
    • 6.4.9 ZIM Aircraft Seating GmbH

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms