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市場調査レポート
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1693706

アジア太平洋の民間航空機客室用座席-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Seating - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 128 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋の民間航空機客室用座席-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の民間航空機用客室用座席の市場規模は、2025年に9億5,000万米ドルと推定され、2030年には15億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは9.86%で成長する見込みです。

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アジア太平洋の航空会社による長距離路線でのナローボディ機の採用が増加

  • ボディタイプ別に見ると、旅客機はナローボディとワイドボディに区分されます。ナローボディ機セグメントは納入数で市場を席巻し、2017~2022年に2,460機以上が納入されました。2020年には、ナローボディとワイドボディを含む旅客機カテゴリー全体では、同地域で35%の減少が見られました。航空機の新規発注は、航空会社による国内線・国際線の渡航制限による遅延にも影響されました。
  • アジア太平洋の航空会社は、長距離路線でナローボディ機の使用頻度を高めており、同市場における人間工学に基づいたシートの導入を促進しています。例えば、アシアナ航空と大韓航空は、人間工学に基づいたデザイン、個別に調整可能なカーフレスト、プライバシー機能の導入により、フライト中の快適さと全体的な体験のレベル向上に取り組んでいます。また、韓国初のハイブリッド航空会社であるエア・プレミアは、ワイドボディ機によるフルサービスのアメニティと低コストの空の旅を提供しています。同航空はB787-9型機にレカロのPL3530プレミアムエコノミークラスとCL3710エコノミークラスのシートを装備しました。インドの航空市場は、IndiGo、SpiceJet、Go Firstのような格安航空会社が支配的で、ナローボディ機のみを運航しています。エアインディアやヴィスタラのようなフルサービスキャリアは、ナローボディ機とワイドボディ機が混在しています。
  • より広いスペースを確保した座席構造は、旅行者の間で非常に好まれるようになっています。2023~2030年にかけて、この地域では約5,000機以上の航空機が納入される見込みです。ナローボディ機やワイドボディ機の大量発注を通じて、これらの航空会社が予測期間中の民間航空機座席の成長を牽引すると予測されます。

アジア太平洋で最も高い成長を遂げるのは中国

  • アジア太平洋は、予測期間中に最も急成長する民間航空機客室用シート市場のひとつになると予想されます。パンデミックが同地域の航空産業に与えた影響にもかかわらず、国内航空旅客輸送量は2021年に緩やかな成長を見せた。同地域は、2021年の世界航空旅客輸送量の27.5%を占めます。
  • 経済インフラ開発の進展による一人当たり所得の増加が航空旅客の増加を後押ししました。また、国内航空会社や地域航空会社の機材拡大計画も後押ししました。
  • 過去数年間、中国、インド、日本など、この地域の主要国は旅客輸送量の急激な増加を目の当たりにし、その結果、この地域で運航する航空会社から新型航空機の大量発注を受けました。中国は、世界最大の航空市場のひとつである同地域の民間航空市場を牽引しています。
  • 新型民間旅客機の納入数の増加は、同地域の民間航空機客室用座席市場の成長を積極的に牽引しました。2021年、Boeingはこの地域に91機の航空機を納入し、Airbusは30%の航空機を納入しました。
  • 最新世代の航空機シートは、燃料費を削減し、航空機の持続可能性を高めるため、非金属材料と軽量設計で作られています。機能強化や技術的利便性を備えたシートへの需要が高まっており、今後の市場拡大を後押しする可能性があります。例えば、Thompson Aero Seatingは、多機能二つ折りテーブル、PEDホルダー、改良されたコンソール表面スペースを備えたビジネスクラスの次世代スイート、VantageXLを発売しました。

アジア太平洋の民間航空機客室用座席市場動向

長距離ナローボディ機の導入がアジア太平洋の主要市場の促進要因

  • アジア太平洋における航空機の新規納入は、予測期間中にCAGR 11%を記録する見込み。航空会社は増大する航空需要に対応するため機体規模の拡大を図っており、同地域では新型機に対する大きな需要が発生する可能性があります。中国は、アジア太平洋の総航空旅客輸送量の37%を占めています。したがって、同国は他のアジア太平洋諸国と比較して、新型航空機に対する最も高い需要を生み出すと予想されます。
  • 2017~2022年にかけて、この地域では合計2,469機の新造航空機が納入されました。さらに、2023~2030年の間に、この地域に6,000機の新型ジェット機が納入される見込みです。過去に同地域で納入された航空機は、世界の民間航空機納入総数の42%を占めました。経済的で小型の航空機が好まれること、LCCの成功、長距離ナローボディ機の導入など、いくつかの要因により、予測期間中により多くの納入が見込まれます。
  • エアインディア、シンガポール航空、中国南方航空、Qantas Airways Limited、ヴィスタラ航空、大韓航空など、この地域の大手航空会社は、ナローボディとワイドボディの両方のジェット機を含め、3,500機以上の発注残を抱えています。これらの航空会社は、COVID-19パンデミックの間、利益を維持するために、古い機種の一部を退役させ、燃費効率の良い新機種を購入することを選択しました。航空各社はより若い機体を維持しようとする可能性があるため、アジア太平洋諸国では今後3年間、新型機の大量発注が予想されます。

COVID-19パンデミック後の国際旅客輸送量の増加が市場の需要を牽引しています。

  • COVID-19パンデミック後の2022年に国境を越えた旅行が徐々に回復するにつれて、アジア太平洋の航空会社は、人々の旅行願望と2年間の隔離期間に蓄積された貯蓄の現金化に刺激され、殺到する需要に応えるために増便を急いです。その結果、2022年には、同地域の航空旅客輸送量は他の地域よりも急速にパンデミックから回復しました。例えば、2022年のアジア太平洋全体の航空旅客数は19億人を記録し、2021年比で6%、2020年比で151%の伸びとなりました。この地域の航空会社は、主要国における航空旅客輸送量の増加に対応するため、機材の拡大計画を実施しています。中国、インド、日本、インドネシアは同地域の航空旅客輸送量全体の70%を占めており、他のアジア太平洋諸国と比較して新造航空機に対する高い需要を生み出しています。
  • アジア太平洋の航空会社はまた、世界的に経済状況が厳しさを増しているにもかかわらず、旅行需要が成長を促進し続けたため、国際航空旅客市場の順調な回復を目の当たりにしました。例えば、2022年8月の国際線旅客数は1,310万人を記録し、140万人であった2021年8月と比較すると836%の伸びとなりました。年初来の8ヵ月間における国際線旅客数の健全な伸びは、ビジネスとレジャー消費者からの強い旅行需要を示しています。同地域における航空旅客輸送量の急増は、今後の航空輸送産業を牽引するものと期待されます。

アジア太平洋の民間航空機客室用座席産業概要

アジア太平洋の民間航空機客室用座席市場はかなり統合されており、上位5社で74.88%を占めています。この市場の主要企業は、Collins Aerospace、Jamco Corporation、Recaro Group、Safran、Thompson Aero Seatingなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新規航空機納入数
  • 一人当たりGDP(現行価格)
  • 航空機メーカーの売上高
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 国名
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • シンガポール
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Adient Aerospace
    • Collins Aerospace
    • Expliseat
    • Jamco Corporation
    • Recaro Group
    • Safran
    • STELIA Aerospace(Airbus Atlantic Merginac)
    • Thompson Aero Seating
    • ZIM Aircraft Seating GmbH

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93602

The Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Seating Market size is estimated at 0.95 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.53 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 9.86% during the forecast period (2025-2030).

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The adoption of narrowbody aircraft in the longer-haul routes by the airlines in Asia-Pacific has increased

  • By body type, passenger aircraft have been segmented into narrowbody and widebody. The narrowbody aircraft segment dominated the market in terms of the number of deliveries, with 2,460+ deliveries during 2017-2022. In 2020, the overall passenger aircraft category, including narrowbody and widebody, witnessed a decline of 35% in the region. New aircraft orders were also affected by delays by airline companies due to travel restrictions on domestic and international routes.
  • Airlines in Asia-Pacific are using narrowbody aircraft more frequently on longer routes, facilitating the introduction of ergonomic seats in the market. For instance, Asiana Airlines and Korean Air are working to improve the level of comfort and overall experience during the flight by implementing ergonomic design, individually adjustable calf rests, and privacy features. Air Premier, the first hybrid airline in South Korea, also offers full-service amenities and low-cost air travel through its widebody aircraft fleet. The airline equipped its B787-9 fleet with Recaro's PL3530 Premium Economy Class and CL3710 Economy Class seats. The Indian aviation market is dominated by low-cost carriers like IndiGo, SpiceJet, and Go First, which operate a fleet of only narrowbody aircraft. Full-service carriers like Air India and Vistara have a mixed fleet of narrowbody and widebody aircraft.
  • An enhanced seating structure with more developed space is becoming highly preferred among travelers. During 2023-2030, around 5,000+ aircraft are expected to be delivered in the region. Through their huge orders for narrowbody and widebody aircraft, these airlines are projected to drive the growth of commercial aircraft seats during the forecast period.

China will witness the highest growth in the Asia-Pacific

  • The Asia-Pacific region is expected to become one of the fastest-growing commercial aircraft cabin seating markets during the forecast period. Despite the impact of the pandemic on the region's aviation industry, domestic air passenger traffic witnessed gradual growth in 2021. The region accounted for 27.5% of the global air passenger traffic in 2021.
  • The rising per capita income due to increased economic and infrastructure development aided the growth of air passengers. It also supported the fleet expansion plans of domestic and regional airlines.
  • In the past few years, major countries in the region, like China, India, and Japan, witnessed a rapid increase in passenger traffic, resulting in large orders for new aircraft from airlines operating in the region. China drives the commercial aviation market in the region, one of the largest global aviation markets.
  • The growing number of deliveries of new commercial passenger aircraft positively drove the growth of the region's commercial aircraft cabin seating market. In 2021, Boeing delivered 91 aircraft to the region, while Airbus delivered 30% of its aircraft.
  • The latest generation aircraft seats are made from non-metallic materials and lightweight designs to reduce fuel expenses and increase the aircraft's sustainability. The demand for seats with enhanced features and technological convenience is increasing, which may boost the market's expansion in the future. For instance, Thompson Aero Seating launched the next-generation VantageXL, a business-class suite with a multi-function bi-fold table, a PED holder, and improved console surface space.

Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Seating Market Trends

The introduction of long-range narrowbody aircraft is the key market driver in Asia-Pacific

  • New aircraft deliveries in Asia-Pacific are expected to register a CAGR of 11% during the forecast period. Airlines are looking to expand their fleet sizes to cater to the growing demand for air travel, which may generate significant demand for new aircraft in the region. China accounted for 37% of the total air passenger traffic in Asia-Pacific. Hence, the country is anticipated to generate the highest demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • During 2017-2022, a total of 2,469 new aircraft were delivered in the region. In addition, 6,000 new jets are expected to be delivered to the region between 2023 and 2030. The aircraft deliveries in the region during the historic period accounted for 42% of the total commercial aircraft deliveries worldwide. More deliveries are anticipated during the forecast period due to several factors, such as the preference for economical and smaller aircraft, the success of LCCs, and the introduction of long-range narrowbody aircraft.
  • Some major airlines in the region, such as Air India, Singapore Airlines, China Southern Airlines, Qantas, Vistara, and Korea Airlines, have a backlog of over 3,500 aircraft, including a mix of both narrowbody and widebody jets. These airlines, in order to stay profitable during the COVID-19 pandemic, opted to retire some of the old aircraft models and purchase new aircraft that are fuel-efficient. As the airlines may try to maintain a younger fleet, large orders for new aircraft are expected over the next three years across Asia-Pacific countries.

An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand

  • As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.

Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Seating Industry Overview

The Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Seating Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 74.88%. The major players in this market are Collins Aerospace, Jamco Corporation, Recaro Group, Safran and Thompson Aero Seating (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 China
    • 5.2.2 India
    • 5.2.3 Indonesia
    • 5.2.4 Japan
    • 5.2.5 Singapore
    • 5.2.6 South Korea
    • 5.2.7 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Adient Aerospace
    • 6.4.2 Collins Aerospace
    • 6.4.3 Expliseat
    • 6.4.4 Jamco Corporation
    • 6.4.5 Recaro Group
    • 6.4.6 Safran
    • 6.4.7 STELIA Aerospace (Airbus Atlantic Merginac)
    • 6.4.8 Thompson Aero Seating
    • 6.4.9 ZIM Aircraft Seating GmbH

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms