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市場調査レポート
商品コード
1693437

アジア太平洋地域の野菜種子:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Vegetable Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 398 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域の野菜種子:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 398 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の野菜種子市場規模は2025年に28億9,000万米ドルと推定され、2030年には36億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは4.90%で成長すると予測されます。

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ハイブリッド野菜種子の採用が増加し、高収量などの利点がハイブリッド種子市場を牽引すると予想されます。

  • アジア太平洋では、ハイブリッド種子分野が数量と金額で市場を独占し、2022年の野菜種子市場金額の75.4%を占めました。ハイブリッド野菜種子市場は2017年から2022年の間に32.4%成長しました。これは主に、中国、インド、バングラデシュなどの大国でハイブリッド種子品種が多く採用されたためです。
  • ナス科とウリ科がアジア太平洋のハイブリッド野菜種子市場を独占し、2022年には合計で約45.2%を占めました。ナス科とウリ科の種子のこの大きな市場シェアは、主にこの地域での大きな需要に起因しています。さらに、この地域では、種子の交換率が上昇し、高収量品種に対する認識が高まっています。
  • 中国とインドがこの地域の主要国で、2022年のハイブリッド野菜市場の61.3%を占めました。これは主に、耕作可能な地域が多いこと、消費者の需要が高いこと、商用ハイブリッドの使用率が高いことによるものです。
  • 2022年の市場シェアは、開放受粉品種とハイブリッド派生品種で24.6%でした。この低いシェアは主に、高収量で耐病性のハイブリッド品種への嗜好の高まりによるものです。
  • アジア太平洋諸国の中では、中国とインドが2022年の露地受粉品種市場の63.2%を占めました。開放受粉品種は、肥料や農薬などの投入資材が少なくて済み、低所得農家にとっては安価です。また、ハイブリッド種子の輸入への依存を減らすことができるため、この地域の市場を押し上げます。
  • したがって、食糧需要の増加と商業用ハイブリッド品種の導入に伴い、ハイブリッド育種技術が予測期間中に市場を独占する可能性が高いです。

栽培面積の増加、新技術の進歩、世界の野菜需要の高さがこの地域の野菜種子販売を牽引しています。

  • アジア太平洋地域は、世界市場において野菜の最大の生産者・消費者のひとつです。2022年のアジア太平洋地域の市場シェアは32.4%です。中国は、良好な気象条件が存在し、世界的にも国内的にも野菜の需要が高いため、世界的に野菜の主要生産国となっています。
  • アジア太平洋では、中国が野菜種子市場を独占し、2022年には32.3%を占め、次いでインドが23.5%、日本が8.5%、インドネシアが7.4%でした。さらに、中国の野菜生産量は最も多く、2021年には5億9,600万トンに達し、世界生産量の51.9%を占めました。
  • インドでは、野菜の需要が増加し、その健康効果に対する意識が高まっているため、予測期間中に野菜種子のシェアが上昇すると予想されます。
  • オーストラリアには多様な農業部門があり、野菜栽培は重要な食料収入源となっています。2022年にはアジア太平洋の野菜種子市場の4.6%を占めました。同国で栽培されている主な野菜作物は、タマネギ、エンドウ豆、カボチャ、スカッシュ、トマトです。
  • 日本では、都市農業が農業の新しい動向として開発されています。農地が制約を受ける中、温室などの都市農業が拡大しています。例えば、2022年にはトマトの約74%、キュウリとガーキンの約61%が保護栽培で栽培されています。
  • 栽培面積の増加、新技術の進歩、世界の需要の高さなどの要因が、予測期間中の同地域の野菜種子市場の成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋の野菜種子市場動向

サラダの高い消費需要、インドや中国などの主要な野菜生産国が栽培面積の増加を促進

  • アジア太平洋における野菜の栽培面積は連作作物に比べて少ないです。2022年には栽培面積の5.5%が野菜として栽培され、天候不順に弱く、障害リスクが高くなります。各国の需給を満たすための非効率性や、貯蔵のための良質なインフラの欠如も、生産者が米やトウモロコシなどの穀物よりも野菜を多く栽培することを抑制しています。
  • 野菜の栽培面積では、根菜類と球根類が最大のシェアを占めています。この地域はタマネギとジャガイモの主要生産地のひとつであるため、2022年にはこのセグメントのシェアは51%に達しました。同地域の消費者は調味料としてタマネギを好み、輸出の可能性が高いです。また、ジャガイモはアルー・ティッキ、パランタなどのインド料理に使用されるため、タマネギとジャガイモの栽培面積が多いです。例えば、アジア太平洋におけるタマネギの栽培面積は3,630万haで、2022年にはインドと中国が69%を占めています。
  • インドと中国はトマトの主要生産国です。インドのトマト栽培面積は2017年の797,000haから2022年には857,321.1haに増加し、中国では同期間に100万haから110万haに増加します。栽培面積の増加は、この地域におけるトマト種子の需要を増加させると思われます。さらに、レタス、ホウレンソウ、その他の緑葉野菜などのその他の分類されていない野菜は、高い栄養価を持つためこれらの野菜の需要が増加し、サラダの消費が増加するため、2017年から2022年にかけて栽培面積が3.1%増加しました。そのため、この地域は根菜類や球根類の主要生産地であり、野菜需要の高まりが、予測期間中に同地域の野菜栽培面積を増加させています。

適応性が広く、保護栽培に適したキャベツとレタスの種子は、新しい栽培方法を採用する農家の間で人気を集めています。

  • アジア太平洋は、世界のキャベツとレタスの主要生産国のひとつです。生産者からは、より高い利益を得るために、耐病性、耐ボルト性、より広い適応性などの形質を持つ種子品種に対する高い需要があります。Bayer AG、BASF SE、Syngentaといった市場の大手企業は、より高い生産性とともに、初期腐敗や葉の病気に抵抗する形質を持つ種子製品を提供しています。これらの種子品種は、病害による作物の損失を防ぎ、収量と品質を高めるために高い需要があります。葉の色、大きさ、耐暑性などの他の形質は、サラダ用や栄養価の高い作物を生産するレタスやキャベツの生産者に広く採用されています。
  • 作物の生産性に影響する気温の上昇や生育期の降雨パターンのシフトによる収量の変化により、より広範な適応性形質を持つ種子の需要は地域全体で増加すると予想されます。シンジェンタAG、BASF SE、バイエルAGなどの企業は、悪天候でも生育できるよう、こうした形質を持つ種子を提供しています。
  • レタスは冷涼野菜の作物です。農閑期におけるレタスの需要増加のため、農家はこの作物に保護栽培を行っています。温室内の夏の気温が高いと、レタスが早期に薹立ちすることがあります。そのため、薹立ちを防ぎ、夏場のレタス栽培を増やすために、薹立ち抵抗性品種の需要が伸びると予想されます。さらに、種苗会社はうどんこ病や大形葉脈病に抵抗する耐病性形質を持つ製品を提供しています。
  • さまざまな病害の流行、気象条件の変化、新しい栽培方法が、予測期間中に新しい種子品種の需要を高めています。

アジア太平洋地域の野菜種子産業の概要

アジア太平洋の野菜種子市場は断片化されており、上位5社で29.11%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 BASF SE, Bayer AG, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV and Syngenta Group(アルファベット順)

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 栽培面積
    • 野菜
  • 最も人気のある品種
    • キャベツ&レタス
    • トマトと唐辛子
  • 育種技術
    • 野菜
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 育種技術
    • 雑種
    • 開放受粉品種とハイブリッド派生品種
  • 栽培メカニズム
    • 露地栽培
    • 保護栽培
  • 作物ファミリー
    • アブラナ科
      • キャベツ
      • ニンジン
      • カリフラワー&ブロッコリー
      • その他のアブラナ
    • ウリ科
      • キュウリ・ガーキン
      • カボチャ・スカッシュ
      • その他ウリ科
    • 根菜・球根
      • ニンニク
      • タマネギ
      • ジャガイモ
      • その他の根菜類
    • ナス科
      • 唐辛子
      • ナス科
      • トマト
      • その他ナス科
    • 分類されていない野菜
      • アスパラガス
      • レタス
      • オクラ
      • エンドウ豆
      • ほうれん草
      • その他分類されていない野菜
  • 生産国
    • オーストラリア
    • バングラデシュ
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • ミャンマー
    • パキスタン
    • フィリピン
    • タイ
    • ベトナム
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Advanta Seeds-UPL
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • Bejo Zaden BV
    • East-West Seed
    • Groupe Limagrain
    • Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV
    • Sakata Seeds Corporation
    • Syngenta Group
    • Yuan Longping High-Tech Agriculture Co. Ltd

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 世界市場規模とDRO
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92499

The Asia-Pacific Vegetable Seed Market size is estimated at 2.89 billion USD in 2025, and is expected to reach 3.67 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.90% during the forecast period (2025-2030).

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The increasing adoption of hybrid vegetable seeds and their benefits, such as higher yield, are anticipated to drive the hybrid seed market

  • In Asia-Pacific, the hybrid seed segment dominated the market in terms of volume and value, which held 75.4% of the vegetable seed market value in 2022. The hybrid vegetable seed market grew by 32.4% between 2017 and 2022. This was mainly due to the high adoption of hybrid seed varieties in large countries such as China, India, and Bangladesh.
  • Solanaceae and cucurbits dominated the Asia-Pacific hybrid vegetable seed market, collectively accounting for about 45.2% in 2022. This large market share of solanaceous and cucurbits seeds is mainly attributed to their significant demand in the region. Moreover, there has been an increase in seed replacement rate and rising awareness about the high-yielding varieties in the region.
  • China and India were the region's major countries, collectively accounting for 61.3% of the hybrid vegetable market in 2022. This was mainly due to the presence of highly cultivatable areas, high consumer demand, and high usage of commercial hybrids.
  • The open-pollinated varieties and hybrid derivatives held a market share of 24.6% in 2022. The low share was mainly due to an increased preference for high-yielding and disease-resistant hybrids.
  • Among Asia-Pacific countries, China and India accounted for 63.2% of the open-pollinated variety market in 2022. Open-pollinated varieties require fewer inputs, such as fertilizers and pesticides, and are less expensive for low-income farmers. They also reduce the reliance on hybrid seed imports, thus boosting the market in the region.
  • Therefore, with increasing food demand and the implementation of commercial hybrid varieties, hybrid breeding technology is likely to dominate the market during the forecast period.

An increase in the cultivation area, new technological advancements, and high global demand for vegetables are driving vegetable seed sales in the region

  • The Asia-Pacific region is one of the largest producers and consumers of vegetables in the global market. In 2022, Asia-Pacific's market share was 32.4% in 2022. China is a leading vegetable producer globally due to the presence of favorable weather conditions and high demand for vegetables globally and in the country.
  • In Asia-Pacific, China dominated the vegetable seed market, accounting for 32.3% in 2022, followed by India with 23.5%, Japan with 8.5%, and Indonesia with 7.4%. Furthermore, China had the highest vegetable production, amounting to 596.0 million metric ton in 2021 and accounting for 51.9% of the global output.
  • In India, the share of vegetable seeds is expected to increase during the forecast period due to the increasing demand for vegetables and growing awareness about their health benefit.
  • Australia has a diverse agricultural sector, where vegetable farming is an important food source of income. It accounted for 4.6% of the Asia-Pacific vegetable seed market in 2022. The major vegetable crops grown in the country are onion, peas, pumpkin, squash, and tomato.
  • In Japan, urban agriculture is developing as a new trend in agriculture. As agricultural land faces constraints, urban agriculture, such as greenhouse, has been expanding in the country. For instance, about 74% of tomatoes and 61% of cucumbers and gherkins in 2022 were cultivated under protected cultivation.
  • Factors such as an increase in the cultivation area, new technological advancements, and high global demand are expected to fuel the growth of the vegetable seed market in the region during the forecast period.

Asia-Pacific Vegetable Seed Market Trends

High consumption demand of salad, and leading vegetable-producing countries such as India and China are driving the increase in the area of cultivation

  • The area under cultivation for vegetables in Asia-Pacific is lower than that of row crops. In 2022, 5.5% of the area was cultivated as vegetables, which are more vulnerable to adverse weather, leading to a higher risk of failure. The inefficiency in meeting the supply and demand in different countries and the lack of good quality infrastructure for storage also restrain the growers from cultivating more vegetables than grains such as rice and corn.
  • Roots and bulbs had the largest share in the area used to cultivate vegetables. The segment had a share of 51% in 2022 as the region is one of the major producers of onion and potato. Consumers in the region prefer onions for seasoning and high export potential, and potato is used in Indian cuisines such as aloo tikki, paranthas, and others, which lead to a high area under onion and potato cultivation. For instance, the area under onion cultivation in Asia-Pacific was 36.3 million ha, of which India and China accounted for 69% in 2022.
  • India and China are the primary producers of tomatoes. The area under tomato cultivation in India increased from 797,000 ha in 2017 to 857,321.1 ha in 2022 and from 1.0 million ha to 1.1 million ha during the same period in China. Increased cultivation area will increase demand for tomato seeds in the region. Moreover, other unclassified vegetables such as lettuce, spinach, and other green leafy vegetables witnessed a growth of 3.1% in the area cultivated from 2017 to 2022 due to an increase in the demand for these vegetables as they have high nutritional value and increase in the consumption of salads. Therefore, the rising demand for vegetables, with the region being a major producer of roots and bulbs, is increasing the area of vegetable cultivation in the region during the forecast period.

Cabbage and lettuce seeds with wider adaptability and suitable for protected cultivation are gaining popularity among farmers who are adopting new cultivation practices

  • Asia-Pacific is one of the leading global cabbage and lettuce producers. There is a high demand from growers for seed varieties with traits such as disease resistance, bolting tolerance, and wider adaptability to gain higher profits. The major players in the market, such as Bayer AG, BASF SE, and Syngenta, are providing seed products with traits that resist early rots and leaf diseases, along with higher productivity. These seed varieties are witnessing high demand to prevent crop losses from diseases and increase yield and quality. The other traits, such as leaf color, size, and heat resistance, are widely adopted by lettuce and cabbage growers to produce crops for salads and high nutritional values.
  • The demand for seeds with broader adaptability traits is expected to increase across the region due to the change in yields caused by increasing temperature and shifts in rainfall patterns in the growing seasons that affect crop productivity. Companies such as Syngenta AG, BASF SE, and Bayer AG provide seeds with these traits to grow in adverse weather conditions.
  • Lettuce is a cool-season vegetable crop. Due to the increasing demand for lettuce in the off-season, farmers are using protected cultivation for the crop. High summer temperatures in a greenhouse can cause lettuce to bolt prematurely. Therefore, the demand for bolting-resistant varieties is expected to grow to prevent bolting and increase lettuce cultivation in the summer. Furthermore, the seed companies provide products with disease-resistant traits to resist downy mildew and big veins.
  • The prevalence of different diseases, changes in weather conditions, and new cultivation methods are increasing the demand for new seed varieties during the forecast period.

Asia-Pacific Vegetable Seed Industry Overview

The Asia-Pacific Vegetable Seed Market is fragmented, with the top five companies occupying 29.11%. The major players in this market are BASF SE, Bayer AG, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV and Syngenta Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Cultivation
    • 4.1.1 Vegetables
  • 4.2 Most Popular Traits
    • 4.2.1 Cabbage & Lettuce
    • 4.2.2 Tomato & Chilli
  • 4.3 Breeding Techniques
    • 4.3.1 Vegetables
  • 4.4 Regulatory Framework
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Breeding Technology
    • 5.1.1 Hybrids
    • 5.1.2 Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives
  • 5.2 Cultivation Mechanism
    • 5.2.1 Open Field
    • 5.2.2 Protected Cultivation
  • 5.3 Crop Family
    • 5.3.1 Brassicas
      • 5.3.1.1 Cabbage
      • 5.3.1.2 Carrot
      • 5.3.1.3 Cauliflower & Broccoli
      • 5.3.1.4 Other Brassicas
    • 5.3.2 Cucurbits
      • 5.3.2.1 Cucumber & Gherkin
      • 5.3.2.2 Pumpkin & Squash
      • 5.3.2.3 Other Cucurbits
    • 5.3.3 Roots & Bulbs
      • 5.3.3.1 Garlic
      • 5.3.3.2 Onion
      • 5.3.3.3 Potato
      • 5.3.3.4 Other Roots & Bulbs
    • 5.3.4 Solanaceae
      • 5.3.4.1 Chilli
      • 5.3.4.2 Eggplant
      • 5.3.4.3 Tomato
      • 5.3.4.4 Other Solanaceae
    • 5.3.5 Unclassified Vegetables
      • 5.3.5.1 Asparagus
      • 5.3.5.2 Lettuce
      • 5.3.5.3 Okra
      • 5.3.5.4 Peas
      • 5.3.5.5 Spinach
      • 5.3.5.6 Other Unclassified Vegetables
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Australia
    • 5.4.2 Bangladesh
    • 5.4.3 China
    • 5.4.4 India
    • 5.4.5 Indonesia
    • 5.4.6 Japan
    • 5.4.7 Myanmar
    • 5.4.8 Pakistan
    • 5.4.9 Philippines
    • 5.4.10 Thailand
    • 5.4.11 Vietnam
    • 5.4.12 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Advanta Seeds - UPL
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Bayer AG
    • 6.4.4 Bejo Zaden BV
    • 6.4.5 East-West Seed
    • 6.4.6 Groupe Limagrain
    • 6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV
    • 6.4.8 Sakata Seeds Corporation
    • 6.4.9 Syngenta Group
    • 6.4.10 Yuan Longping High-Tech Agriculture Co. Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEEDS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Global Market Size and DROs
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms