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市場調査レポート
商品コード
1693428

エビ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Shrimp - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 391 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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エビ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 391 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

エビ市場規模は2025年に1,273億米ドルと推定され、2030年には1,363億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは1.38%で成長する見込みです。

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外食産業が市場を牽引する見込み

  • 2022年にはオンチャネルが大きなシェアを占めます。エビの販売額は2021~2022年にかけて前年比成長率2.07%を記録。外食頻度の増加が市場の成長を世界的に押し上げました。例えば、米国、中国、マレーシア、インドなどの国々では、2022年には人口の約70%が外食で魚介類を摂取しています。エビの売上を世界的に押し上げたもう一つの大きな要因は、可処分所得の増加です。フードトラック、クイックサービスレストラン、フルサービスレストランなどのフードサービス施設の増加や、クラウドキッチンの新興動向も、オンチャネルを通じたエビの売上を押し上げました。
  • オフチャネルは予測期間中に最も速い成長を記録すると予想され、金額ベースのCAGRは2.76%です。オフチャネルの中では、スーパーマーケットとハイパーマーケットが2022年に61.02%以上のシェアを占めます。消費者はナショナルブランドではなく、南米産の白エビ、アジア産の白エビ、パン粉を付けたエビ製品など、より多くタイプのエビ製品を提供するプライベートブランドに切り替えています。プライベートブランドはむきエビ、加工エビ、殻付きエビなど幅広いエビ製品で消費者を惹きつけることができます。
  • オンラインチャネルは最も急成長するチャネルであり、予測期間中のCAGRは5.10%と予測されます。Amazon、Walmart、The Kroger Co.などの大手オンラインストアは、ASC認証を取得した商品を続々と発売しています。2021年には約46%の消費者が食料品をオンラインで購入しています。eコマース導入の増加は市場の成長に有利に働くと予想されます。

欧米市場と日本でエビの輸入が増加

  • 2022年には養殖投入物(飼料、燃料、輸送)のコストが大幅に上昇し、世界中のエビ養殖業者が困難に陥りました。アジアにおける2022年の養殖エビの生産と輸出は緩やかです。品種別では、バンナーメイ種のエビが供給の大半を占めました。2022年1月から6月までの上位5市場へのエビの累積輸入量は136万トンで、前年同期から13%増加しました。この期間、欧米市場と日本では主にベトナム、タイ、インドネシア、中国からの半加工品(むきえび)と加工品(パン粉付けなど)の輸入が増加しました。
  • えび市場はアジア太平洋が圧倒的なシェアを占めており、その市場シェアは北米を41%、欧州を41.5%上回っています。これは主に人口によるもので、世界人口の約59%がアジアに住んでいます。インド、タイ、中国などエビを生産する国が増え、世界の生産量の約58%を占め、生産されたエビの49%は地元で消費されています。残りはプレミアム価格で米国など他国に輸出されます。
  • 南米は最も急成長しているエビ市場になりそうです。予測期間中のCAGRは金額ベースで3.77%を記録する見込みです。同国はエビの高級品質と価格で知られています。投資と高級エビの需要の増加が市場を牽引すると予想されます。ブラジルのエビ生産者は、同国北東部での小規模生産者の爆発的増加に助けられ、2023年まで20%の成長を目標としています。この目標を達成すれば、生産量は18万トンに増加し、消費者が食生活に多様性を求める中、新規と既存の生産者が国内需要を活用できるようになります。

世界のエビ市場動向

疫病の発生と低品質の生産施設がアジアの生産に影響

  • 世界のエビ生産量は2017~2022年にかけて5.29%増加しました。世界の水産物・アライアンス(GSA)の年間生産量調査によると、世界のエビ生産量は、エクアドルのエビ養殖産業の急拡大に牽引され、過去最高の生産量に跳ね上がると予測されています。エクアドルのエビ生産量は2021年に41%の伸びを示し、これは養殖産業の中で唯一最大の名目成長率です。
  • 世界的には、アジア諸国が最も多くのエビを生産しています。世界のエビの約45%はアジア産です。アジアのエビ生産は、多くの養殖業者が播種を断念または削減したため、2023年には最小限の成長にとどまると予想されました。2022年には、中国とインドで天候問題、病気、飼料コストの上昇が発生し、全体としてマイナス成長となりました。エンテロシトゾーン・ヘパトペナエイ(EHP)や早期死亡症候群(EMS)といった絶えず発生する問題が重なり、生産コストの上昇につながりました。ベトナムの生産量は2022年には約横ばいとなりました。養殖場が小規模でローテクであること、汚染、水質の悪さ、塩水浸入などの気候変動の影響、質の高いインフラの欠如などが、同国のエビ生産を抑制する要因となっています。
  • インドネシアの生産量は、そのほとんどが好調な米国市場に依存しているため、わずかに増加しました。しかし、生産コストの上昇により、市場は低迷を予想しています。インドネシア政府は、2024年のエビ生産量を57万8,000トンまで増やすという目標を掲げています。エビ養殖は近年、伝統的拠点であるランプンや東ジャワ以外にも大きく拡大しており、スラウェシやインドネシア東部、特に東ヌサ・トゥンガラに新たな養殖クラスターが誕生しています。これらの新しい地域は、将来的にインドネシアのエビ生産において大きな役割を果たすと予測されています。

サプライチェーンコストの上昇が価格の上昇につながる

  • 2017~2022年にかけて、世界レベルでのエビの価格は8.47%上昇しました。運賃の高騰、船舶用燃料の高騰、各地域の海港でのボトルネックなど物流の混乱が卸売価格を押し上げました。エビの需要は東欧、西欧、米国で最も高い伸びが予想されます。運賃の高騰により、アジアから北米・欧州向けの輸入価格はkgあたり0.70~0.80米ドル上昇しました。運賃は2022年夏まで高止まりしました。
  • 米国では、2022年にエビの価格が前年比0.96%上昇しました。エビ価格の上昇は米国の需要減少につながるが、それでも漁業企業が在庫削減に努めるため、価格は高止まりすると予想されます。養殖業者へのエビ養殖の対価が減額され、その結果、世界的に在庫が減少しているにもかかわらず、米国の小売業者が消費者に提示する価格は、ウクライナ戦争によるエネルギー価格の高騰で増大した冷蔵保管コストに加え、数ヶ月前に製品を購入した際の価格に基づいています。
  • 2023年上半期の欧州では、エビの価格は33米ドル/kgから67米ドル/kgの間で変動しました。2021年、生産国におけるエビの農場出荷価格は7月まで安定していたが、アジアでの供給減少により8月以降上昇に転じた。エクアドルでは平均輸出価格が6米ドル/kg程度まで上昇し、2018年12月以来の高水準となりました。インドでは供給が不安定だったため価格は変動したが、エクアドルほど低価格にはならなかりました。価格上昇はエビのサプライチェーンに関わる全ての関係者に打撃を与え、COVID-19パンデミックによって蓄積された高価格在庫が2021年の需要急増を誘発しました。

エビ産業概要

エビ市場は細分化されており、上位5社で1.68%を占めています。この市場の主要企業は、Beaver Street Fisheries、Dulcich Inc.、Maruha Nichiro Corporation、Nippon Suisan Kaisha Ltd、Thai Union Group PCLなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 価格動向
    • エビ
  • 生産動向
    • エビ
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • カナダ
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 生鮮/冷蔵
    • 冷凍
    • 加工
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンラインチャネル
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
  • 地域
    • アフリカ
      • 形態別
      • 流通チャネル別
      • 国別
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 形態別
      • 流通チャネル別
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • 形態別
      • 流通チャネル別
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東
      • 形態別
      • 流通チャネル別
      • 国別
      • バーレーン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東
    • 北米
      • 形態別
      • 流通チャネル別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他の北米
    • 南米
      • 形態別
      • 流通チャネル別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米地域

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Admiralty Island Fisheries Inc.
    • Beaver Street Fisheries
    • Dulcich Inc.
    • Industrial Pesquera Santa Priscila SA
    • Maruha Nichiro Corporation
    • Nippon Suisan Kaisha Ltd
    • Operadora y Procesadora de Productos Marinos OMARSA S.A.
    • Premium Brands Holdings Corp.
    • Roda Internacional Canarias SL
    • Sysco Corporation
    • Thai Union Group PCL
    • The Waterbase Limited

第6章 CEOへの主要戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92487

The Shrimp Market size is estimated at 127.3 billion USD in 2025, and is expected to reach 136.3 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 1.38% during the forecast period (2025-2030).

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The foodservice industry is expected to drive the market

  • The on-trade channel accounted for a significant share in 2022. Shrimp sales witnessed a Y-o-Y growth of 2.07% by value from 2021 to 2022. The increase in the frequency of dining out boosted the market's growth globally. For instance, around 70% of the population in countries like the United States, China, Malaysia, and India dined out to consume seafood in 2022. Another major factor that drove the sales of shrimp globally was the increase in disposable incomes. The rise in the number of foodservice establishments, such as food trucks, quick-service restaurants, and full-service restaurants, and the emerging trend of cloud kitchens also boosted the sales of shrimp through the on-trade channel.
  • The off-trade channel is anticipated to register the fastest growth during the forecast period, with a CAGR of 2.76% by value. Among all off-trade channels, supermarkets and hypermarkets accounted for a share of more than 61.02% in 2022. Consumers switched to private-label brands instead of national brands, which offer more varieties of shrimp products, such as South American white shrimp, Asian white shrimp, and breaded shrimp products. Private-label brands are able to attract consumers with a wide range of shrimp products, such as peeled shrimp, processed shrimp, and shell-on shrimp.
  • The online channel is projected to be the fastest-growing channel, registering a CAGR of 5.10% during the forecast period. Major online stores like Amazon, Walmart, The Kroger Co., and others have launched more products with ASC certification. Around 46% of consumers made online purchases for groceries in 2021. The increase in the adoption of e-commerce is expected to favor the growth of the market.

Shrimp imports are increasing in the Western markets and Japan

  • The cost of aquaculture inputs (feed, fuel, and transportation) increased significantly in 2022, causing difficulties for shrimp farmers worldwide. Nevertheless, production and export of farmed shrimp in Asia were moderate in 2022. In terms of species, vannamei shrimp dominated the supply. From January to June 2022, the cumulative shrimp imports to the top five markets were 1.36 million tons, up by 13% from the same period last year. Imports of semi-processed (peeled shrimp) and processed shrimp (breaded and others) increased in Western markets and Japan during this period, mainly from Vietnam, Thailand, Indonesia, and China.
  • Asia-Pacific dominates the shrimp market, with a 41% higher market share than North America and a 41.5% higher market share than Europe. This is mainly due to its population, as around 59% of the global population lives in Asia. More countries are producing shrimp, such as India, Thailand, China, and others, which account for around 58% of global production, and 49% of the shrimp produced is consumed locally. The rest is exported to other countries like the United States for premium prices.
  • South America is likely to be the fastest-growing shrimp market. It is expected to record a CAGR of 3.77% by value during the forecast period. The country is known for the premium quality and prices of its shrimp. The increase in investments and demand for premium shrimp is expected to drive the market. Brazilian shrimp producers were targeting 20% growth through 2023, helped by an explosion of small-scale producers in the northeast of the country. Achieving this target would boost production to 180,000 tons and allow new and existing producers to capitalize on domestic demand as consumers sought variety in their diets.

Global Shrimp Market Trends

Occurrence of outbreaks and low-quality production facilities are impacting Asia's production

  • Global shrimp production grew by 5.29% from 2017 to 2022. As per the Global Seafood Alliance's (GSA's) annual production survey, global shrimp production is forecast to jump to the highest production ever, driven by a sharp expansion of Ecuador's shrimp farming industry. Ecuador's shrimp production saw 41% growth in 2021, the single largest nominal growth of any aquaculture industry.
  • Globally, Asian countries produce the most shrimp. About 45% of the world's shrimp come from Asia. Shrimp production in Asia was expected to see minimal growth in 2023, as many individual farmers either abandoned or reduced their sowing. In 2022, weather issues, disease, and rising feed costs in China and India resulted in negative overall growth. A combination of constantly occurring problems such as Enterocytozoon hepatopenaei (EHP) and early mortality syndrome (EMS) lead to an increase in production costs. Production in Vietnam remained almost flat in 2022. The small-scale and low-tech nature of the farms, pollution, poor water quality, impacts of climate change such as saltwater intrusion, and the lack of quality infrastructure are a few factors restraining the country's shrimp production.
  • Production in Indonesia grew slightly as the country is mostly dependent on the strong US market. However, the market is expecting a downturn due to higher production costs. In Indonesia, the government has set targets to increase its shrimp production to 578,000 MT in 2024. Shrimp farming has expanded significantly beyond the traditional hubs of Lampung and East Java in recent years, with new farming clusters emerging in Sulawesi and the eastern areas of Indonesia, particularly East Nusa Tenggara. These new regions are projected to play huge roles in Indonesia's shrimp production in the future.

Rising supply chain costs are leading to growth in prices

  • Between 2017 and 2022, the price of shrimp at a global level increased by 8.47%. High freight rates, the rising cost of marine fuels, and logistical disruptions, including bottlenecks at seaports across regions, propelled wholesale prices. Demand for shrimp is expected to grow at the fastest rates in East and Western Europe and the US. High freight costs have caused import prices to rise by USD 0.70 to USD 0.80 per kg for products going from Asia to North America and Europe. Shipping prices remained high until the summer of 2022.
  • In the United States, the price of shrimp increased by 0.96% in 2022 compared to the previous year. Higher shrimp prices are leading to lower demand in the United States, but even so, prices are expected to remain elevated as fishing companies work to reduce inventories. Even as farmers are paid less to grow shrimp, resulting in lower inventories worldwide, the prices US retailers offer consumers are based on what they paid for the product months ago, in addition to cold storage costs, which have grown with energy prices due to the war in Ukraine.
  • In Europe during the first half of 2023, the prices of shrimp varied from USD 33/kg to USD 67/kg. In 2021, the ex-farm prices of shrimp in producing countries remained stable until July but started to increase from August onward due to the lower supply in Asia. In Ecuador, average export prices rose to around USD 6.00/kg, the highest level since December 2018. In India, the prices fluctuated because supply was volatile, but the prices were not as low as in Ecuador. The price increase hit all parties involved in the shrimp supply chain, and the high-priced stocks accumulated by the COVID-19 pandemic induced a surge in demand in 2021.

Shrimp Industry Overview

The Shrimp Market is fragmented, with the top five companies occupying 1.68%. The major players in this market are Beaver Street Fisheries, Dulcich Inc., Maruha Nichiro Corporation, Nippon Suisan Kaisha Ltd and Thai Union Group PCL (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
    • 3.1.1 Shrimp
  • 3.2 Production Trends
    • 3.2.1 Shrimp
  • 3.3 Regulatory Framework
    • 3.3.1 Australia
    • 3.3.2 Canada
    • 3.3.3 China
    • 3.3.4 India
    • 3.3.5 Japan
    • 3.3.6 Mexico
    • 3.3.7 United States
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Canned
    • 4.1.2 Fresh / Chilled
    • 4.1.3 Frozen
    • 4.1.4 Processed
  • 4.2 Distribution Channel
    • 4.2.1 Off-Trade
      • 4.2.1.1 Convenience Stores
      • 4.2.1.2 Online Channel
      • 4.2.1.3 Supermarkets and Hypermarkets
      • 4.2.1.4 Others
    • 4.2.2 On-Trade
  • 4.3 Region
    • 4.3.1 Africa
      • 4.3.1.1 By Form
      • 4.3.1.2 By Distribution Channel
      • 4.3.1.3 By Country
      • 4.3.1.3.1 Egypt
      • 4.3.1.3.2 Nigeria
      • 4.3.1.3.3 South Africa
      • 4.3.1.3.4 Rest of Africa
    • 4.3.2 Asia-Pacific
      • 4.3.2.1 By Form
      • 4.3.2.2 By Distribution Channel
      • 4.3.2.3 By Country
      • 4.3.2.3.1 Australia
      • 4.3.2.3.2 China
      • 4.3.2.3.3 India
      • 4.3.2.3.4 Indonesia
      • 4.3.2.3.5 Japan
      • 4.3.2.3.6 Malaysia
      • 4.3.2.3.7 South Korea
      • 4.3.2.3.8 Rest of Asia-Pacific
    • 4.3.3 Europe
      • 4.3.3.1 By Form
      • 4.3.3.2 By Distribution Channel
      • 4.3.3.3 By Country
      • 4.3.3.3.1 France
      • 4.3.3.3.2 Germany
      • 4.3.3.3.3 Italy
      • 4.3.3.3.4 Netherlands
      • 4.3.3.3.5 Russia
      • 4.3.3.3.6 Spain
      • 4.3.3.3.7 United Kingdom
      • 4.3.3.3.8 Rest of Europe
    • 4.3.4 Middle East
      • 4.3.4.1 By Form
      • 4.3.4.2 By Distribution Channel
      • 4.3.4.3 By Country
      • 4.3.4.3.1 Bahrain
      • 4.3.4.3.2 Kuwait
      • 4.3.4.3.3 Oman
      • 4.3.4.3.4 Qatar
      • 4.3.4.3.5 Saudi Arabia
      • 4.3.4.3.6 United Arab Emirates
      • 4.3.4.3.7 Rest of Middle East
    • 4.3.5 North America
      • 4.3.5.1 By Form
      • 4.3.5.2 By Distribution Channel
      • 4.3.5.3 By Country
      • 4.3.5.3.1 Canada
      • 4.3.5.3.2 Mexico
      • 4.3.5.3.3 United States
      • 4.3.5.3.4 Rest of North America
    • 4.3.6 South America
      • 4.3.6.1 By Form
      • 4.3.6.2 By Distribution Channel
      • 4.3.6.3 By Country
      • 4.3.6.3.1 Argentina
      • 4.3.6.3.2 Brazil
      • 4.3.6.3.3 Rest of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 5.4.1 Admiralty Island Fisheries Inc.
    • 5.4.2 Beaver Street Fisheries
    • 5.4.3 Dulcich Inc.
    • 5.4.4 Industrial Pesquera Santa Priscila SA
    • 5.4.5 Maruha Nichiro Corporation
    • 5.4.6 Nippon Suisan Kaisha Ltd
    • 5.4.7 Operadora y Procesadora de Productos Marinos OMARSA S.A.
    • 5.4.8 Premium Brands Holdings Corp.
    • 5.4.9 Roda Internacional Canarias SL
    • 5.4.10 Sysco Corporation
    • 5.4.11 Thai Union Group PCL
    • 5.4.12 The Waterbase Limited

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEAFOOD INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms