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市場調査レポート
商品コード
1692061

北米のエビ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Shrimp - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 200 Pages
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2~3営業日
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適宜更新あり
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北米のエビ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のエビ市場規模は2025年に104億8,000万米ドルと推定・予測され、2030年には112億1,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは1.35%で成長すると予測されます。

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サプライチェーンと保管技術の進歩が、取引外チャネルによる冷凍エビの小売成長を後押ししています。

  • 全体として、オントレード・チャネルを通じたエビ製品の売上は2020~2022年の間に28.91%増加しました。エビのいくつかの健康上の利点により、この地域では近年消費が増加しています。米国人がエビを含むシーフードを食べるためにレストランで支払う金額は約65%であるため、オントレードチャネルはエビ販売の主要チャネルです。冷凍エビの売上の大半は、オントレード・チャネルを通じたものです。卸売の機会に関して言えば、質の良い冷凍エビは外食産業全体で需要が高いです。エビの供給は季節によって変動することもあるが、消費者は年間を通じて高品質の冷凍エビを定価で外食店で手に入れることができます。オントレード・チャネルで販売される冷凍エビの販売額は、2019年から2022年にかけて7.09%の成長を記録しました。
  • オフトレードは北米で最も急成長するセグメントと予測され、この地域全体でオンライン食料品配達サービスが拡大していることが大きな影響を及ぼしています。オンラインチャネルは、オフトレード分野で最も急成長する流通チャネルになると予測されます。予測期間中のCAGRは金額ベースで12.82%と予測されます。この成長は、2020年から2021年にかけて1,100万人増加したスマートフォンユーザーの増加によってもたらされています。人口の約45%がモバイル機器を通じてオンラインサイトを閲覧しています。
  • スーパーマーケットとハイパーマーケットは、地域全体に広がる店舗網と、セルフレジ、キャッシュレス/カードレス決済、ドアステップ配送といった消費者に好まれる技術の導入により、2022年には金額ベースで市場シェアの66.58%を占め、非商業流通チャネルセグメントを支配しています。地域のスーパーマーケットにおける主なエビブランドは、シーパック、ワイルド・ガルフ・シュリンプ、サムズ・チョイスです。

米国が市場を独占しており、キャンペーン戦略による大きな支持に後押しされています。

  • カナダは北米のエビ市場で最も急成長している国であり、予測期間中のCAGRは3.97%となる見込みです。持続可能なシーフード、地元産など、ラベルに配慮した製品に対する需要が伸びています。このような成長は、骨や脳の健康促進、アンチエイジング効果など、エビを摂取することによる様々な健康上の利点によるものです。このような動向が、カナダにおけるエビ消費の増加傾向に寄与しています。
  • 米国は2022年に高いエビ消費率を記録しました。エビの販売額は2017年から22年にかけてCAGR 4.04%を記録しました。エビを摂取することによる様々な健康上の利点により、米国での消費は増加しており、予測期間中も継続すると予想されます。同国におけるこの関心の高まりは、「Eat Seafood America」などの様々な啓発キャンペーンによって後押しされています。藻類に含まれ、いくつかの慢性疾患の予防に役立つ物質であるアスタキサンチンはエビに豊富に含まれており、これも消費率の高さに寄与しています。
  • 2022年には、メキシコが顕著なシェアを占めました。エル・メルカド・デ・ラ・ビガはメキシコ最大の水産物港であり市場で、2,200万人以上の人口を抱える同国の首都圏への供給を担っています。しかし、全国の小規模な地元漁業協同組合(生協)は、エビを含む高品質で環境にやさしく、しかもリーズナブルな水産物への需要を満たすことが難しくなっています。

北米エビ市場の動向

漁法の革新と政府機関の取り組みが生産を後押し

  • 米国はこの地域の主要生産国です。米国のエビ市場は予測期間中、金額ベースで0.89%の成長が見込まれます。米国のエビ養殖業界は、インド、インドネシア、エクアドルなどの主要メーカーから輸入される低価格エビとの競争に苦戦しています。しかし、同国におけるエビの消費量の増加に伴い、カリフォルニア州やフロリダ州における小型・大型の再循環式養殖システム(RAS)からテキサス州における伝統的な池での養殖に至るまで、あらゆる形や規模のエビ養殖プロジェクトが全米で新たに立ち上がりつつあります。
  • カナダでは、地元でのエビ生産へのニーズが高まる中、2022年1月、カナダ漁業海洋省(DFO)は2022-23年版の「エビとエビのトラップによる統合漁業管理計画(IFMP)」の草案を発表し、30日間の協議期間を設けた。この計画は、将来の世代のために太平洋クルマエビ漁業の豊かさを向上させるという政府の継続的なコミットメントを継続するものです。
  • 2022年、メキシコは世界第2位のエビ生産国となりました。総生産量の22%が湾内で漁獲され、78%が養殖で養殖されたエビです。シナロア州は養殖エビの生産でトップで、2021年の生産量は9万5,000トンという歴史的な数字であり、ソノラ州、ナヤリット州がこれに続きます。2022年、この地域のエビ養殖で最大のイノベーションを起こしたのは、シュリンプボックスの開発で知られるメキシコ・メキシコシティに本拠を置く新興技術企業、アタラヤです。同社は輸送用コンテナを小型の商業用エビ養殖場「シュリンプボックス」に改造しました。シュリンプボックスは水交換を最小限に抑え、自動給餌システムとバイオフロック排泄物除去システムを内蔵しており、ユニット内でのエビ養殖にかかる作業を最小限に抑えながら、抗生物質や化学物質の使用を不要にしています。

需要の増加と生産コストの上昇が価格上昇につながる

  • 2017年から2022年にかけて、エビ部門は北米で7.74%の価格上昇率を記録しました。エビは同地域で最も販売量の多い魚介類です。この地域はエビの生産基盤が突出しており、地元のエビの大半は養殖によって生産されています。2022年には養殖投入物(飼料、燃料、輸送)のコストが大幅に上昇し、世界中のエビ養殖業者に苦難をもたらしました。しかし、この地域は依然として、増大する需要を満たすためにアジアの主要生産国からの輸入に依存しています。2022年、米国は50億米ドル相当の冷凍エビを輸入しました。このように、輸入が消費に占める割合は大きく、価格の上昇を招いています。
  • 主要市場におけるエビの需要と価格は、2022年1月から8月までは比較的安定していました。9月以降、国際貿易におけるエビ価格は弱含みで推移し、10月には低水準に達しました。運賃の高騰、船舶用燃料の高騰、海港でのボトルネックや米国でのトラック運転手不足などの物流の混乱が卸売価格を押し上げると予想されます。甲殻類に対する世界の需要の増加が、価格上昇の大きな要因となっています。エビはオファーで販売される魚介類の中でも上位を占めており、2021年にはエビ販売の39%がプロモーションで行われます。米国では、ハリケーン「イアン」がフロリダ州南西部沿岸に深刻な影響を与え、エビ漁船や港湾施設が破壊されました。
  • 2017年から2022年にかけて、カナダではエビの価格が23.48%の成長率を記録しました。人口の大半は海岸から離れて暮らしており、カナダで入手できる活エビはほとんどが海水エビです。生きたエビは沿岸から魚市場まで空輸されます。また、エビを空輸するのは非常に高価です。

北米エビ産業の概要

北米のエビ市場は断片化されており、上位5社で9.56%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Admiralty Island Fisheries Inc., Beaver Street Fisheries, Dulcich Inc., Pacific American Fish Company Inc. and Sysco Corporation(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 価格動向
    • エビ
  • 生産動向
    • エビ
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 缶詰
    • 生鮮/冷蔵
    • 冷凍
    • 加工
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンラインチャネル
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他北米地域

第5章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Admiralty Island Fisheries Inc.
    • Beaver Street Fisheries
    • Dulcich Inc.
    • Gulf Shrimp Co. LLC
    • Millennium Ocean Star Corporation
    • NaturalShrimp Inc.
    • Pacific American Fish Company Inc.
    • Paul Piazza & Son Inc.
    • Sysco Corporation
    • The American Shrimp Company

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90360

The North America Shrimp Market size is estimated at 10.48 billion USD in 2025, and is expected to reach 11.21 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 1.35% during the forecast period (2025-2030).

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Advancements in supply chain and storage technology are assisting the retail growth of frozen shrimp by means of off-trade channels

  • Overall, the sales of shrimp products through the on-trade channel increased by 28.91% during 2020-2022. Several health advantages of shrimp have led to increased consumption in the region in recent years. The on-trade channel is the major channel for shrimp sales, as Americans spend around 65% of their money in restaurants to eat seafood, including shrimp. The majority of the sales of frozen shrimp were through the on-trade channel. When it comes to wholesale opportunities, good-quality frozen shrimp is in high demand across the restaurant business. Shrimp supply sometimes varies seasonally, but consumers have year-round access to high-quality frozen shrimp at a fixed price in restaurants. The sales value of frozen shrimp sold through on-trade channels registered a growth of 7.09% from 2019 to 2022.
  • Off-trade is predicted to be the fastest-growing segment in North America, majorly influenced by the expansion of online grocery delivery services across the region. The online channel is expected to be the fastest-growing distribution channel in the off-trade segment. It is projected to register a CAGR of 12.82% by value during the forecast period. This growth is favored by the increasing number of smartphone users, which increased by 11 million between 2020 and 2021. Around 45% of the population browse online websites through mobile devices.
  • Supermarkets and hypermarkets dominate the off-trade distribution channel segment, occupying 66.58% of the market share by value in 2022 due to the expansive network of outlets across the region and the incorporation of consumer-favorable technologies, like self-checkout, cashless/cardless payment, and door-step delivery. The major shrimp brands in the regional supermarkets are SeaPak, Wild Gulf Shrimp, and Sam's Choice.

The United States dominates the market, propelled by significant support by campaign strategies

  • Canada is the fastest-growing country in the North American shrimp market, and it is expected to register a CAGR of 3.97% during the forecast period. There is a growth in demand for label-friendly products such as sustainable seafood, locally produced, etc. This growth can be attributed to various health benefits of consuming shrimp, such as promoting bone and brain health and its anti-aging properties. Thus, such factors contribute to the growing trend of shrimp consumption in Canada.
  • The United States recorded a high consumption rate of shrimp in 2022. The sales value of shrimp registered a CAGR of 4.04% over 2017-22. Due to the various health benefits of consuming shrimp, consumption in the United States is rising and is anticipated to continue during the forecast period. This growing interest in the country is boosted by various awareness campaigns such as 'Eat Seafood America.' Astaxanthin, a substance found in algae that aids in preventing several chronic diseases, is abundant in shrimp, which also contributes to its high consumption rate.
  • In 2022, Mexico occupied a notable share of the market. El Mercado de la Viga is the largest seafood port and market in Mexico, responsible for supplying a population of more than 22 million to the country's metropolitan area. However, small local fishing cooperatives (co-ops) nationwide are finding it difficult to meet the demand for high-quality, environmentally friendly, yet reasonably priced seafood products, including shrimp.

North America Shrimp Market Trends

Innovations in methods and initiatives from government bodies are boosting the production

  • The United States is the major producer in the region. The shrimp market in the United States is expected to register a growth of 0.89% by value during the forecast period. The US shrimp farming industry is struggling to compete with low-cost shrimp imported from major manufacturers, including India, Indonesia, and Ecuador. However, with the growing shrimp consumption in the country, new shrimp-farming projects of all shapes and sizes are cropping up across the country, from small and large recirculating aquaculture systems (RAS) in California and Florida to traditional pond aquaculture in Texas.
  • In Canada, with the growing need for local shrimp production, in January 2022, Fisheries and Oceans Canada (DFO) released the draft 2022-23 Prawn and Shrimp by Trap Integrated Fisheries Management Plan (IFMP) for a 30-day consultation period. The plan continues the government's ongoing commitment to enhance the abundance of the Pacific prawn fishery for future generations.
  • In 2022, Mexico was the world's second-largest producer of shrimp. The total production consists of 22% caught in bays and 78% aquaculture-farmed shrimps. Sinaloa is the leading state in farm shrimp production, with a historic figure of 95,000 tons produced in 2021, followed by the states of Sonora and Nayarit. The biggest innovation in the region's shrimp aquaculture in 2022 was Atarraya, a start-up tech company based in Mexico City, Mexico, known for developing the Shrimpbox. It has converted a shipping container into a small commercial shrimp farm, the Shrimpbox, which requires minimal water exchange and contains an automated feeding system and bio floc waste-removal system, minimizing the work involved in farming shrimp in the unit while eliminating the need for using antibiotics and chemicals.

Growing demand and rising production costs are leading to price hikes

  • During 2017-2022, the shrimp segment registered a price growth rate of 7.74% in North America. Shrimp is the highest-sold species of seafood in the region. The region has a prominent shrimp production base, with the majority of local shrimp produced by aquaculture. The cost of aquaculture inputs (feed, fuel, and transportation) increased considerably in 2022, causing hardship for shrimp farmers worldwide. However, the region still depends on imports from major producing Asian countries to fulfill the increasing demand. In 2022, the US imported frozen shrimp worth USD 5 billion. Thus, imports account for a significant share of consumption, resulting in price growth.
  • The demand and prices of shrimp in the major markets were relatively stable from January to August of 2022. From September, shrimp prices in the international trade started to weaken, reaching low levels in October. High freight rates, the rising cost of marine fuels, and logistical disruptions, including bottlenecks at seaports and shortages of truck drivers in the United States, are expected to boost wholesale prices. The increasing global demand for crustaceans is a major factor in the increasing prices. Shrimp is among the top seafood species sold on offers, with 39% of shrimp sales happening under promotions in 2021. In the United States of America, Hurricane Ian severely affected the Southwest coast of Florida, destroying shrimp vessels and port facilities.
  • During 2017-2022, shrimp prices registered a growth rate of 23.48% in Canada. The majority of the population lives away from the coasts, and the live shrimps available in Canada are mostly saltwater shrimp. Live shrimp are flown from the coast to the fish market. It is also very expensive to fly shrimp.

North America Shrimp Industry Overview

The North America Shrimp Market is fragmented, with the top five companies occupying 9.56%. The major players in this market are Admiralty Island Fisheries Inc., Beaver Street Fisheries, Dulcich Inc., Pacific American Fish Company Inc. and Sysco Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
    • 3.1.1 Shrimp
  • 3.2 Production Trends
    • 3.2.1 Shrimp
  • 3.3 Regulatory Framework
    • 3.3.1 Canada
    • 3.3.2 Mexico
    • 3.3.3 United States
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Canned
    • 4.1.2 Fresh / Chilled
    • 4.1.3 Frozen
    • 4.1.4 Processed
  • 4.2 Distribution Channel
    • 4.2.1 Off-Trade
      • 4.2.1.1 Convenience Stores
      • 4.2.1.2 Online Channel
      • 4.2.1.3 Supermarkets and Hypermarkets
      • 4.2.1.4 Others
    • 4.2.2 On-Trade
  • 4.3 Country
    • 4.3.1 Canada
    • 4.3.2 Mexico
    • 4.3.3 United States
    • 4.3.4 Rest of North America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 5.4.1 Admiralty Island Fisheries Inc.
    • 5.4.2 Beaver Street Fisheries
    • 5.4.3 Dulcich Inc.
    • 5.4.4 Gulf Shrimp Co. LLC
    • 5.4.5 Millennium Ocean Star Corporation
    • 5.4.6 NaturalShrimp Inc.
    • 5.4.7 Pacific American Fish Company Inc.
    • 5.4.8 Paul Piazza & Son Inc.
    • 5.4.9 Sysco Corporation
    • 5.4.10 The American Shrimp Company

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEAFOOD INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms