デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1477021

厚膜抵抗器の世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、将来予測 (2024年~2030年)

Thick Film Resistor Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024-2030)

出版日: | 発行: Prescient & Strategic Intelligence | ページ情報: 英文 290 Pages | 納期: 2~3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=160.11円
厚膜抵抗器の世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、将来予測 (2024年~2030年)
出版日: 2024年04月01日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 290 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の厚膜抵抗器市場は2023年に7億1,220万米ドルの規模に達した後、CAGR5%以上のCAGRで成長し、2030年には10億1,420万米ドルに拡大します。

HEVの駆動には、電気駆動、内燃エンジン、回生ブレーキ、自律発進/停止システム、アクチュエーターなど、広範な自動車技術が採用されています。これらの技術を完璧に組み込み、パワーを効率的に管理するためには、複雑な電子制御ユニット (ECU) が必要です。このような技術の応用とハイブリッド電気自動車自体の需要の高まりが、抵抗器需要の拡大を押し上げると思われます。

商用車は乗用車に比べて安全性や高級性に劣ります。そのため各国の規制機関は、交通安全を高め、環境にやさしく効率的な人や物の輸送を実現するため、商用車の基準を更新しています。インド政府は2023年7月、2025年1月からトラックの客室に空調システムを取り付けるよう指示しました。米国では、連邦自動車運送安全局 (FMCSA) がすべての商用トラックにELD (電子ログ記録装置) を搭載するよう指示しています。このようなガイドラインは、商用車への電子機器の採用を後押しし、順次、業界の拡大を支援しています。

市場考察

地域別では、2023年にアジア太平洋が約45%のシェアを占め、今後数年間は最も高いCAGRで成長します。この背景には、電子・電気産業における部品ニーズの高まり、多くの参入企業の存在、自動車生産台数を増やすための新技術への資金提供の増加があります。中国は自動車業界の最大の中心地と考えられており、2025年には国内の自動車生産台数が3,500万台に達すると予想されるなど、世界最大の市場であり続けています。

北米市場も高いシェアを占めています。これは、航空宇宙・軍事分野で高品質電子部品への要求が急増しているためと考えられます。北米では、厚膜抵抗器の高い耐久性、信頼性、過酷な環境に耐える能力が受け入れられています。また、IoTの到来も北米での産業拡大を後押ししています。厚膜抵抗器は接続されたセンサーやアクチュエーターに広く採用されているからです。

エンドユーザー別では、自動車カテゴリーが2030年までに約40%のシェアを占め、最大のシェアを占める可能性が高いですこれは、これらの抵抗器が湿度、振動、温度のような環境および他の様々な外部要因に対する耐性と耐久性のために自動車用途に採用されているためと考えられます。抵抗器は湿気、衝撃、熱に対して高い耐性を持つため、車載電子回路の重要な要素となっています。車載用厚膜チップ抵抗器は、さまざまなサイズ、動作電圧、抵抗値レベルの製品が広く提供されています。これらの製品は、AEC (Automotive Electronics Council ) が実施する厳しい試験やその他のさまざまな条件を満たすことを目的としており、AEC-Q200に準拠しています。

この業界は、大企業が存在するため、統合が適度に進んでいます。この業界の大手企業は、市場シェアを拡大し収益性を向上させるため、提携や買収などさまざまな戦略に取り組んでいます。

当レポートでは、世界の厚膜抵抗器の市場について分析し、市場の基本構造・最新情勢や主な促進・抑制要因、世界全体および地域別・主要国の市場規模の動向見通し (数量・金額ベース、2017~2030年)、エンドユーザー別・種類別の詳細動向、現在の市場競争の状況、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

目次

第1章 分析範囲

第2章 分析手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場規模:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場規模:種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:種類別 (2017~2030年)
  • 市場規模:地域別 (2017~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場規模:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場規模:種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:種類別 (2017~2030年)
  • 市場規模:国別 (2017~2030年)
  • 市場収益:国別 (2017~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場規模:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場規模:種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:種類別 (2017~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場参入企業とその提供品目の一覧
  • 主要企業の競合ベンチマーク
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略展開状況

第30章 企業プロファイル

  • Vishay Intertechnology Inc.
  • Yageo Corporation
  • KOA Speer Electronics Inc.
  • Panasonic Industry Co. Ltd.
  • ROHM Co. Ltd.
  • Murata Manufacturing Co. Ltd.
  • TE Connectivity Corporation
  • TT Electronics PLC
  • Bourns Inc.
  • Viking Tech Corporation
  • Susumu Co. Ltd.

第31章 付録

目次
Product Code: 12964

The thick-film resistor market reached a value of USD 712.2 million in 2023, which will rise to USD 1,014.2 million, propelling at a more than 5% compound annual growth rate, by 2030.

Electric drives, internal combustion engines, and an extensive range of other automotive technologies, such as regenerative braking, autonomous start/stop systems, and actuators, are generally employed to drive HEVs.

Complex electronic control units (ECUs) are required for these technologies, to incorporate them flawlessly and manage power efficiently.

The application of such technologies as well as the rising demand for hybrid electric vehicles themselves, would boost the resistor demand growth.

Commercial vehicles compared to passenger cars have less safety and luxury features. Therefore, regulatory bodies across various nations are updating the standards for commercial automobiles, to enhance road safety and transportation of people and goods environment-friendlier and more efficient.

The government of India, in July 2023, directed the fitting of air conditioning systems in truck cabins from January 2025.

In the U.S., the Federal Motor Carrier Safety Administration (FMCSA) has instructed ELDS on every commercial truck.

Such guidelines boost the adoption of electronic devices in commercial automobiles, which, sequentially, assists the industry expansion.

Market Insights

APAC was the largest contributor to the industry in 2023, with a share of approximately 45%, and it will also advance at the highest compound annual growth rate in the coming years.

This can be because of the increasing need for these components in the electronic and electrical industries, the existence of many industry players, and their rising funding for new technologies to increase vehicle production.

China is considered the largest center for the automotive sector and continues to be the largest market globally with domestic automotive manufacturing expected to touch 35 million units in 2025.

North America is a significant contributor to the industry. This can be because of the surging requirement for high-quality electronic components in the aerospace and military sectors.

There is a rising acceptance of thick-film resistors because of their high durability, reliability, and capability to endure severe environments, in North America.

The arrival of IoT is also boosting the industry expansion in North America because these resistors are extensively employed in connected sensors and actuators.

The automotive category is likely to be the largest contributor to the industry, with a share of approximately 40% by 2030.

This can be because these resistors are employed in automotive applications for their resistance and durability to environmental and various other external factors like humidity, vibration, and temperature.

Thus, they are an important element of automotive electronic circuits due to their high resistance to moisture, shock, and heat. Thick-film chip resistors for automotive applications are widely available in different sizes, operating voltages, and resistance levels.

They are intended to meet the stringent testing and various other conditions implemented by the Automotive Electronics Council (AEC), making them AEC-Q200 compliant.

The industry is moderately consolidated because of the existence of large players. Major players in this industry are involved in different strategies like partnerships and acquisition, to enhance their market share and improve their profitability.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by end user
    • 1.4.2. Market size breakdown, by type
    • 1.4.3. Market size breakdown, by region
    • 1.4.4. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Volume
    • 1.5.2. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Volume, by end user (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by end user (2017-2030)
  • 6.4. Market Volume, by type (2017-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by type (2017-2030)
  • 6.6. Market Volume, by Region (2017-2030)
  • 6.7. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 7.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 7.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 7.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 8.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 8.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 8.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 9.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 9.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 9.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 10.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 10.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 10.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 11.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 11.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 11.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 12.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 12.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 13.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 13.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 14.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 14.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 15.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 15.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 16.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 16.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 17.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 17.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 18.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 18.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 19.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 19.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 20.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 20.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 21.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 21.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 22.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 22.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 23.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 23.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 24.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 24.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 25.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 25.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 26.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 26.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 27.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 27.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 28.4. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 28.5. Market Revenue, by Type (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Vishay Intertechnology Inc.
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Yageo Corporation
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. KOA Speer Electronics Inc.
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Panasonic Industry Co. Ltd.
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. ROHM Co. Ltd.
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. Murata Manufacturing Co. Ltd.
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. TE Connectivity Corporation
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. TT Electronics PLC
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. Bourns Inc.
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Viking Tech Corporation
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. Susumu Co. Ltd.
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports