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市場調査レポート
商品コード
1690989

英国の動物性たんぱく質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United Kingdom Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 213 Pages
納期
2~3営業日
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英国の動物性たんぱく質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 213 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国の動物性たんぱく質の市場規模は2025年に2億7,390万米ドルと推計され、2030年には3億7,610万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.55%で成長します。

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ゼラチン、コラーゲン、昆虫タンパク質など、乳糖を含まない動物性たんぱく質のような製品を革新するメーカーの戦略により、飲食品部門が市場をリードしています。

  • 用途別では、飲食品産業が英国動物性蛋白質市場の主要エンドユーザーセグメントであり、サプリメントがこれに続きます。飲食品分野では、ベーカリー製品のサブセグメントが主要量を占め、次いでスナック菓子のサブセグメントが続きます。飲食品セグメントは金額で他の用途の成長を上回り、予測期間(2023-2029年)のCAGRは6.79%を記録するとみられます。英国では乳糖不耐症の人口が増加しているため、国内の約4,000のパン屋がゼラチン、コラーゲン、昆虫タンパクのような無乳糖動物性タンパクのような製品を継続的に革新・開発しています。
  • サプリメント分野は、スポーツ/パフォーマンス栄養産業が主導する英国の動物性たんぱく質市場で2番目に大きなシェアを占めており、予測期間中にCAGR値6.67%を記録すると予想されています。すべての動物性たんぱく質の中で、昆虫タンパク質は、牛乳タンパク質などの他の有名な動物性たんぱく質よりも40%コストが低いため、市場で価格優位性を持っています。スポーツとフィットネス愛好家の数は2021年に約18万人に増加し、それによってサプリメントの需要が増加しています。
  • 市場は、2018年から2020年にかけて、金額ベースで前年比0.91%の上昇を観測しました。COVID-19パンデミック関連の規制と在宅勤務規範により、スナック菓子市場は2019年から2020年にかけて約200万米ドル増加しました。この状況は、英国の動物性たんぱく質市場の成長にプラスの影響を与えました。例えば、2020年と2021年には約560万人が在宅勤務となり、スナック、飲料、ベーカリー製品の消費が大きく増加しました。

英国の動物性たんぱく質市場動向

動物性たんぱく質の消費拡大が原料部門の主要企業にチャンスを与える

  • 英国の消費者は、都市化の進展、高齢者人口の増加、ライフスタイルの変化、登録労働者における女性の増加により、より健康的な食品の選択肢を求めています。タンパク質強化食品に対する需要も、同国の消費者の間で日々の食事要件を満たすために高まっています。動物性たんぱく質は、知名度の低い商品から価値を高める成分へと変貌を遂げています。動物性たんぱく質全体の1人当たり消費量は、2018年の60.4gから2022年には65.2gに増加しました。
  • 高度に成熟した飲食品業界では、健康志向の人々から高品質のタンパク質原料に対する需要が高まっています。また、英国ではパーソナルケアやスポーツ栄養製品の人気も高まっています。これらの産業が動物性たんぱく質市場を後押ししています。動物性たんぱく質は、体重管理を促進し、免疫力を高める製品の主要成分のひとつです。2022年7月現在、英国の消費者の約40%が、運動スケジュールのために飲食品を選ぶ際にタンパク質を探しています。18~29歳では需要が50%近く増加しました。
  • 総合的な健康とクリーンラベル製品に大きな注目が集まる中、スポーツ栄養セグメントからの天然成分への需要が伸びています。ホエイプロテイン市場は、健康的なライフスタイルを送るという意向の高まりが主な要因となっています。ヘルス&フィットネスクラブの数は、この動向によって大きく増加し、市場成長の可能性を大きく高めています。英国のホエイプロテイン市場もまた、高品質なプロテイン原料に対する消費者の需要における業界の経験によって牽引されました。英国のジムとフィットネスセンターの数は、2017年の2,642から2021年には3,060に増加しました。

乳製品加工産業の急速な開発が生乳生産を促進する

  • 動物性たんぱく質市場には、牛、鶏、豚の骨付き肉、牛の生乳、牛の脱脂乳、乾燥ホエイパウダーのような明確な原材料の生産が含まれます。消費者は、牛肉/仔牛肉や豚肉を含む自家と畜肉の消費に傾いています。2020年には、牛肉・子牛肉と豚肉の需要はそれぞれ1.92%と2.81%増加し、93万2,100トンと98万4,300トンに達します。食肉生産量の絶え間ない増加は、同国の動物性たんぱく質部門に貢献しています。
  • 英国では、乳牛の頭数が減少し続けているにもかかわらず、牛乳生産量は絶えず増加しています。2016年から2019年の間、19歳から64歳の個人の1日平均タンパク質摂取量は1人当たり76gで、成人の1日平均必要摂取量の64g/日を上回っていました。この数値は、1日当たり体重0.83g/kgの摂取基準値を用いて算出されました。1人あたりの1日平均動物性たんぱく質消費量は39.6gと予測され、25.9gが肉および肉製品から、9.9gが牛乳および牛乳製品から摂取されています。それに伴い、国内の牛乳生産量は増加しています。国内生産量の7%未満が輸出されており、メーカーにとっては入手しやすいです。
  • 予測年である2023年は、英国の養豚業界にとって課題でした。2022年に繁殖豚群が縮小したため、2023年には仕上豚数が大幅に減少しました。この結果、清浄豚のと畜数は過去10年間で最低の数字に落ち込んだため、生産量は前年比で減少すると予想されました。2023年の推定養豚生産コストは低下し、純マージンは2年以上ぶりにプラスに転じた。

英国の動物性たんぱく質産業の概要

英国の動物性たんぱく質市場は断片化されており、上位5社で30.12%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Arla Foods AmbA, Darling Ingredients Inc., Glanbia PLC, Kerry Group PLC and Koninklijke FrieslandCampina NV(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • エンドユーザー市場規模
    • ベビーフードおよび乳児用調製乳
    • ベーカリー
    • 飲料
    • 朝食用シリアル
    • 調味料/ソース
    • 菓子類
    • 乳製品および乳製品代替製品
    • 高齢者栄養・医療栄養
    • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
    • RTE/RTC食品
    • スナック
    • スポーツ/パフォーマンス栄養
    • 動物飼料
    • パーソナルケアと化粧品
  • タンパク質消費動向
    • 動物
  • 生産動向
    • 動物
  • 規制の枠組み
    • 英国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • タンパク質の種類
    • カゼインとカゼイネート
    • コラーゲン
    • 卵タンパク質
    • ゼラチン
    • 昆虫プロテイン
    • ミルクプロテイン
    • ホエイプロテイン
    • その他動物性たんぱく質
  • エンドユーザー
    • 動物飼料
    • 飲食品
      • サブエンドユーザー別
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 朝食用シリアル
      • 調味料/ソース
      • 菓子類
      • 乳製品・乳製品代替品
      • RTE/RTC食品
      • スナック菓子
    • パーソナルケアと化粧品
    • サプリメント
      • サブエンドユーザー別
      • ベビーフードおよび乳児用調製乳
      • 高齢者栄養と医療栄養
      • スポーツ/パフォーマンス栄養

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Agrial Enterprise
    • Arla Foods AmbA
    • Carbery Food Ingredients Limited
    • Darling Ingredients Inc.
    • Glanbia PLC
    • Insect Technology Group Holdings UK Limited
    • Jellice Pioneer Private Limited
    • Kerry Group PLC
    • Koninklijke FrieslandCampina NV

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90155

The United Kingdom Animal Protein Market size is estimated at 273.9 million USD in 2025, and is expected to reach 376.1 million USD by 2030, growing at a CAGR of 6.55% during the forecast period (2025-2030).

United Kingdom Animal Protein - Market - IMG1

With manufacturers strategy to innovate products like lactose-free animal proteins, like gelatin, collagen, and insect proteins, has led the food and beverage sector to lead the market

  • By application, the food and beverage industry is the leading end-user segment in the UK animal protein market, followed by supplements. The bakery products sub-segment accounts for the major volume in the food and beverage segment, followed by the snacks sub-segment. The food and beverage segment is likely to outpace the growth of other applications in terms of value and record a CAGR of 6.79% during the forecast period (2023-2029). Around 4,000 bakers in the country are continuously innovating and developing products like lactose-free animal proteins, like gelatin, collagen, and insect proteins because the lactose-intolerant population is increasing in the United Kingdom.
  • The supplements segment accounts for the second-largest share of the UK animal protein market, led by the sports/performance nutrition industry, which is anticipated to register a CAGR value of 6.67% during the forecast period. Among all animal proteins, insect protein has a price advantage in the market because it costs 40% lesser than other well-known animal proteins, such as milk proteins. The number of sports and fitness enthusiasts increased to around 180,000 in 2021, thereby increasing the demand for supplements.
  • The market observed a hike of 0.91% in terms of value on a Y-o-Y basis from 2018 to 2020. Due to the COVID-19 pandemic-related restrictions and work-from-home norms, the market for snacks grew by around USD 2 million from 2019 to 2020. This situation positively impacted the growth of the animal protein market in the United Kingdom. For instance, around 5.6 million people were working from home in 2020 and 2021, which majorly increased the consumption of snacks, beverages, and bakery products.

United Kingdom Animal Protein Market Trends

The consumption growth of animal protein fuels opportunities for key players in the ingredients segment

  • Consumers in the United Kingdom are looking for healthier food options due to increasing urbanization, the growing geriatric population, lifestyle changes, and the increasing number of women in the registered workforce. The demand for protein-fortified foods is also growing among consumers in the country to meet their daily dietary requirements. Animal protein has transformed from a low-profile commodity to a value-enhancing ingredient. The per capita consumption of overall animal protein increased from 60.4 g in 2018 to 65.2 g in 2022.
  • The highly matured food and beverage industry witnessed a rising demand for high-quality protein ingredients from health-conscious people. There is also a growing popularity of personal care and sports nutrition products in the United Kingdom. These industries are boosting the animal protein market. Animal protein is one of the primary ingredients in products that promote weight management and boost immunity. As of July 2022, around 40% of consumers in the United Kingdom looked for protein while choosing foods and beverages for their exercise schedules. The demand rose by almost 50% among people aged 18-29 years.
  • With a significant focus on overall health and clean-label products, the demand for natural ingredients from the sports nutrition segment is growing. The market for whey protein is mostly driven by the rising intention of leading healthy lifestyles. The number of health and fitness clubs increased largely due to this trend, significantly enhancing the market's growth possibilities. The UK whey protein market was also driven by the industry's experience in consumers' demand for high-quality protein ingredients. The number of gyms and fitness centers in the United Kingdom increased from 2,642 in 2017 to 3,060 in 2021.

Rapid development in dairy processing industry to drive milk production

  • The animal protein market and the graph given include the production of distinct raw materials, like meat from cattle, chickens, and pigs with bone, raw milk from cattle, skim milk from cows, and dry whey powder. Consumers are inclined toward consuming home-slaughtered meat, including beef/veal and pig. In 2020, the demand for beef/veal and pig meat increased by 1.92% and 2.81%, respectively, amounting to 932.10 thousand tons and 984.30 thousand tons, respectively. The constant rise in meat production is catering to the country's animal protein sector.
  • Milk production is constantly rising in the United Kingdom despite the continuous decline in the number of dairy cows. During 2016-2019, the average daily protein intake of individuals aged 19 to 64 years was 76 g per person, which was more than the 64 g/day average adult daily requirement. This number was calculated using a reference intake value of 0.83 g/kg of body weight per day. The average daily consumption of animal protein per person is projected to be 39.6 g, with 25.9 g coming from meat and meat products and 9.9 g from milk and milk products. Accordingly, the total domestic milk production has risen. Less than 7% of the domestic production is exported, providing easy access to manufacturers.
  • The forecast year, 2023, was challenging for the UK pig industry. The contraction in the breeding herd in 2022 led to a significant reduction in the number of finishing pigs in 2023. This, in turn, was expected to result in production volumes falling Y-o-Y as clean pig slaughter fell to its lowest number in a decade. The estimated cost of pig production fell in 2023 and moved net margins into a positive position for the first time in over two years.

United Kingdom Animal Protein Industry Overview

The United Kingdom Animal Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 30.12%. The major players in this market are Arla Foods AmbA, Darling Ingredients Inc., Glanbia PLC, Kerry Group PLC and Koninklijke FrieslandCampina NV (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 End User Market Volume
    • 3.1.1 Baby Food and Infant Formula
    • 3.1.2 Bakery
    • 3.1.3 Beverages
    • 3.1.4 Breakfast Cereals
    • 3.1.5 Condiments/Sauces
    • 3.1.6 Confectionery
    • 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
    • 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
    • 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
    • 3.1.10 RTE/RTC Food Products
    • 3.1.11 Snacks
    • 3.1.12 Sport/Performance Nutrition
    • 3.1.13 Animal Feed
    • 3.1.14 Personal Care and Cosmetics
  • 3.2 Protein Consumption Trends
    • 3.2.1 Animal
  • 3.3 Production Trends
    • 3.3.1 Animal
  • 3.4 Regulatory Framework
    • 3.4.1 United Kingdom
  • 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Protein Type
    • 4.1.1 Casein and Caseinates
    • 4.1.2 Collagen
    • 4.1.3 Egg Protein
    • 4.1.4 Gelatin
    • 4.1.5 Insect Protein
    • 4.1.6 Milk Protein
    • 4.1.7 Whey Protein
    • 4.1.8 Other Animal Protein
  • 4.2 End User
    • 4.2.1 Animal Feed
    • 4.2.2 Food and Beverages
      • 4.2.2.1 By Sub End User
      • 4.2.2.1.1 Bakery
      • 4.2.2.1.2 Beverages
      • 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
      • 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
      • 4.2.2.1.5 Confectionery
      • 4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
      • 4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
      • 4.2.2.1.8 Snacks
    • 4.2.3 Personal Care and Cosmetics
    • 4.2.4 Supplements
      • 4.2.4.1 By Sub End User
      • 4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
      • 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
      • 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 5.4.1 Agrial Enterprise
    • 5.4.2 Arla Foods AmbA
    • 5.4.3 Carbery Food Ingredients Limited
    • 5.4.4 Darling Ingredients Inc.
    • 5.4.5 Glanbia PLC
    • 5.4.6 Insect Technology Group Holdings UK Limited
    • 5.4.7 Jellice Pioneer Private Limited
    • 5.4.8 Kerry Group PLC
    • 5.4.9 Koninklijke FrieslandCampina NV

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms