デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1690941

北米の段ボール包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Corrugated Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
北米の段ボール包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米の段ボール包装の市場規模は、2025年に427億4,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは2.68%で、2030年には487億8,000万米ドルに達すると予測されます。

North America Corrugated Packaging-Market-IMG1

段ボール素材は段ボール繊維板から作られます。段ボール包装の主な目的は、出荷、輸送、保管の際に製品を保護することです。北米ではeコマース、飲食品、電子産業が急成長しており、段ボール市場は拡大しています。

主なハイライト

  • 段ボール包装は、様々な製品を保護、保存、輸送するための多用途でコスト効率の高い方法です。段ボールは軽量で生分解性があり、リサイクル可能です。そのため、包装業界の不可欠な構成要素となっており、市場の成長を牽引しています。
  • 北米におけるeコマース産業の活況は、市場成長の重要な原動力となっています。アマゾンのような著名なeコマース企業は、製品保護を提供し、顧客満足度を確保するため、主要な梱包に段ボール箱を使用しています。eコマースに使用される段ボール箱は、高品質のグラフィックが印刷され、梱包された内容物に合わせてカスタマイズされる可能性が高く、コストを節約し、箱を開ける際の美的インパクトを高める。
  • さらに、段ボール包装のメーカーはeコマースベンダーと直接協力し、より機敏でカスタマイズ可能なソリューションを提供しています。アマゾンは、出荷ごとに適切なサイズの箱を製造することで、顧客の段ボール廃棄物を最小限に抑え、注文の効率を最大化するよう努めており、これが市場の成長をさらに押し上げると予想されます。
  • この地域の主要企業は、市場での存在感と地位を高めるため、さまざまな拡大、買収、提携活動に取り組んでいます。例えば、2024年4月、米国の包装会社インターナショナル・ペーパー(IP)は、英国のDSスミスPLCの買収を発表しました。この戦略的買収は、欧州と北米におけるイノベーションと持続可能性の成長を通じて、IP社の世界・パッケージング事業を強化するものと思われます。
  • 持続可能な包装に対する消費者の意識の高まりは、様々なメーカーや小売業者にとって環境に優しい包装の使用を促しています。様々な企業が、顧客にサービスを提供するための生産能力強化のため、持続可能なコラボレーションへの投資に注力しています。例えば、2023年9月、アイルランドを拠点とするパッケージング企業のSmurfit Kappa LLCは、米国を拠点とするWestRock社と提携し、北米、欧州、アジアで持続可能な段ボールと消費者向けパッケージングの選択肢を創出しました。
  • 北米では様々な軟包装オプションとの競合が激しいため、段ボール箱の需要が減少する可能性があります。多くのeコマース企業は、硬質包装に比べて軽量であり、最適な物流ソリューションを提供することから、軟質包装オプションを使用しています。そのため、利便性、コスト削減、持続可能性といった要因によって、包装メーカーは硬質包装から軟質包装へとシフトし、製品需要の妨げとなる可能性があります。

北米の段ボール包装市場の動向

加工食品セグメントは堅調な成長が見込まれる

  • 北米では加工食品や缶詰に段ボール包装を使用する人気が高まっており、市場の成長をもたらしています。シリアル、缶詰の果物や野菜、香ばしいスナックなどの加工食品に対する消費者の需要の高まりが、この地域における段ボール包装の需要を押し上げています。
  • 段ボール包装の使用は、適切な空気の流れを可能にすることで包装食品の風味を保つのに役立ち、これがこの地域における加工食品の需要を押し上げています。段ボール包装は特定の包装ニーズに合わせてカスタマイズできるため、企業は独自の食品包装を作ることができます。
  • 環境に優しく持続可能な包装オプションへの消費者シフトの高まりにより、企業はリサイクルしやすい段ボール箱を製造しています。持続可能な段ボールは多くの企業にとって費用対効果が高いため、製品需要が高まっています。
  • 食品会社は、製品を保護しながらも軽量化し、食品パックの迅速な開封方法を重視するため、最適な材料使用によるカスタマイズされたパッケージング・ソリューションを選択し、その結果、加工食品セグメントにおける段ボールパッケージング・ソリューションの需要が高まっています。
  • 加工食品の出荷と保管には軽量で強度の高い段ボール箱の使用が好まれるが、飲食品業界向けの便利でコスト効率の高い段ボール包装がこの地域の市場成長を牽引しています。
  • 段ボール箱は三層構造になっており、出荷や輸送中の外力から製品を保護するクッション効果があります。米国からの加工食品輸出の増加は、段ボール包装の需要をさらに押し上げています。米国農務省(USDA)によると、米国は2023年に365億1,000万米ドルの加工食品を輸出しました。

米国が高い市場シェアを維持する見込み

  • 米国の食品、飲食品、小売セクターの成長が市場成長を後押しすると推定されます。消費者とブランド所有者の環境に対する意識が高まっています。持続可能性への志向の高まり、技術革新、魅力的な経済性は、米国における段ボール包装市場の成長の理由の一部です。
  • 飲料用段ボール包装を使用することで、頑丈でありながら柔軟性のある選択肢を提供し、飲料を安全に保管できることが、市場成長を促進する大きな要因となっています。飲料メーカーはプラスチックの使用をなくす目的で、北米で段ボール包装の適応に力を入れています。2023年8月、米国の食品・スナック・飲料会社であるPepsiCoは、米国とカナダで飲料のマルチパックに板紙包装を使用し始め、同地域での循環型経済を推進しています。
  • 同国ではパッケージ飲料の消費が伸びており、市場の成長を後押ししています。飲料用の段ボール包装は、さまざまな目的に使用されます。この包装は、飲料ボトルを漏れや汚染から守るために使われることもあります。場合によっては、日光への露出を防ぐバリアとして使用されることもあります。段ボール箱の費用対効果の高さが、この国の市場成長を後押ししています。
  • 段ボール箱は高度にカスタマイズ可能であり、米国企業は用途に合ったパッケージにするため、異なるフルーティング、厚み、デザインでカスタマイズされた印刷箱を提供しており、これが同国における同製品の需要を牽引しています。
  • 米国におけるeコマース産業の急成長は、製品出荷用段ボール包装の需要を促進しています。米国国勢調査局によると、2023年第1四半期のeコマース小売売上高は全体の14.9%であったが、2024年第1四半期は15.9%でした。さらに、同機関によると、米国における飲食品の売上高は2021年の8,906億9,000万米ドルから2023年には9,791億6,000万米ドルに増加しました。
  • 米国国勢調査局によると、同国の飲食料品店の売上高が前年比で増加しているのは、食料品店やスーパーマーケットでの飲食品への消費支出が増加しているためです。このため、米国の食品業界では段ボール包装の使用が増加しています。

北米段ボール業界の概要

北米の段ボール市場は断片化されており、International Paper Company、Packaging Corporation of America、Cascades Inc.などの大手企業が存在します。段ボールのサプライヤーが多岐にわたるため、消費者は複数のベンダーから選択することができ、市場では地元企業間の競合が激化しています。以下のような企業が参入しています。 Smurfit Kappa and Sealed Air are aiming to promote sustainability as a part of their growth strategy.

  • 2024年3月DSスミスは北米で、リサイクル不可能な発泡スチロール(EPS)製段ボール箱の代わりに、DryPackシーフードボックスを発売しました。DSスミスのドライパックは、水漏れせず、耐水性があり、リサイクル可能な箱で、氷を詰めると、コールドチェーン作業で40時間以上、華氏40度(摂氏4度)以下の魚の鮮度を保つことができます。DryPackは、国際航空運送協会によって航空貨物用として承認された唯一の段ボール製水産物箱であり、水産加工業者が鮮魚を安全に輸送することを可能にすると言われています。
  • 2023年12月持続可能なパッケージングを提供するDSスミスは、サウスカロライナ州コロンビアの段ボール製造工場に、エネルギー消費を20%削減するスチームリサイクル技術の設置を完了しました。製造工場に導入された新技術は、工場のメンテナンス・ダウンタイムを削減することで生産性を向上させ、より迅速な生産を可能にします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • 最近の地政学的シナリオが業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • eコマース分野からの強い需要
    • 電子機器・パーソナルケア分野の成長を促進する軽量素材の採用拡大と印刷イノベーションの可能性
  • 市場の課題
    • 段ボール製品の材料入手性と耐久性に対する懸念
  • 業界の主な動向と発展
    • より細いフルート製品の出現と段ボール原紙のリサイクル性の重視の高まり
    • デジタル印刷と新しいコーティング技術の役割

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 加工食品
    • 生鮮食品と青果物
    • 飲料
    • 紙製品
    • 電気製品
    • その他エンドユーザー産業
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • International Paper Company
    • Mondi Group
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • DS Smith PLC
    • WestRock Company
    • Packaging Corporation of America
    • Viking Packaging
    • Georgia-Pacific LLC
    • Rengo Co. Ltd
    • Sealed Air Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 72559

The North America Corrugated Packaging Market size is estimated at USD 42.74 billion in 2025, and is expected to reach USD 48.78 billion by 2030, at a CAGR of 2.68% during the forecast period (2025-2030).

North America Corrugated Packaging - Market - IMG1

Corrugated material is made from corrugated fiberboard. The prime purpose of corrugated packaging is to protect products in shipments, transit, and storage. The market for corrugated packaging is growing, owing to rapidly rising e-commerce, food and beverage, and electronic industries in North America.

Key Highlights

  • Corrugated board packaging is a versatile and cost-efficient method to protect, preserve, and transport a wide range of products. A corrugated board is light in weight, biodegradable, and recyclable. Therefore, it is an integral component of the packaging industry and, thus, drives the market's growth.
  • The booming e-commerce industry in North America is a significant driving factor in the market's growth. Prominent e-commerce companies, such as Amazon, have been using corrugated board boxes for principal packaging as they provide product protection and ensure customer satisfaction. Corrugated boxes used for e-commerce are more likely to be printed with high-quality graphics and customized to fit packaged contents to save on costs and increase the aesthetic impact during unboxing.
  • Furthermore, manufacturers of corrugated board packaging directly collaborate with e-commerce vendors to provide more agile and customizable solutions. Amazon works toward minimizing cardboard waste for the customer to maximize the efficiency of the order by producing the right-sized boxes for each shipment, which is expected to further boost market growth.
  • Major players in the region have been involved in various expansion, acquisition, and collaboration activities to enhance their presence and position in the market. For instance, in April 2024, International Paper (IP), a US-based packaging company, announced the acquisition of DS Smith PLC, a UK-based company. This strategic acquisition is likely to strengthen IP's global packaging business through growth in innovation and sustainability across Europe and North America.
  • The rising consumer consciousness regarding sustainable packaging is encouraging the use of environment-friendly packaging for various manufacturers and retailers. Various companies have been focusing on investing in sustainable collaborations for enhanced production capabilities to serve customers. For instance, in September 2023, Smurfit Kappa LLC, an Ireland-based packaging company, partnered with WestRock, a US-based company, to create sustainable corrugated and consumer packaging options in North America, Europe, and Asia.
  • The demand for corrugated boxes may decline due to significant competition from a variety of flexible packaging options in North America. Many e-commerce companies use flexible packaging options as they are lightweight and provide optimizing logistics solutions compared to rigid packaging. Hence, factors such as convenience, cost-savings, and sustainability can result in packaging manufacturers shifting from rigid to flexible packaging, thus hampering product demand.

North America Corrugated Packaging Market Trends

Processed Foods Segment Expected to Witness Robust Growth

  • The growing popularity of the use of corrugated packaging for processed and canned foods in North America has resulted in market growth. Rising consumer demand for processed foods, including cereals, tinned fruits and vegetables, and savory snacks, has boosted the demand for corrugated packaging in the region.
  • The use of corrugated packaging helps preserve the flavors of packaged food by enabling proper airflow, which is boosting the demand for processed foods in the region. Corrugated packaging can be customized to meet specific packaging needs, allowing businesses to create unique food packaging.
  • The growing consumer shift toward eco-friendly and sustainable packaging options has resulted in companies making corrugated boxes that are easy to recycle. Sustainable corrugated boxes are cost-effective for many companies, thus boosting product demand.
  • Food companies opt for customized packaging solutions with optimal material use to protect yet reduce the weight of the product and focus on quick opening methods for the food packets, resulting in the growing demand for corrugated packaging solutions in the processed food segment.
  • While the use of lightweight and strong corrugated boxes for shipment and storage of processed food is preferred, convenient and cost-effective corrugated packaging for the food and beverage industry drives market growth in the region.
  • Corrugated boxes have a triple-layer structure that creates a cushioning effect that shields the products from any external forces during shipping and transit. The rising exports of processed foods from the United States are further boosting the demand for corrugated packaging. According to the US Department of Agriculture (USDA), the United States exported USD 36.51 billion of processed food in the year 2023.

United States Expected to Hold High Market Share

  • The growth in the food, beverage, and retail sectors in the United States is estimated to boost market growth. Consumers and brand owners are becoming more environmentally aware. Growing inclination toward sustainability, technological innovation, and appealing economics are some of the reasons for the corrugated packaging market's growth in the United States.
  • The use of corrugated packaging for beverages to provide a sturdy yet flexible option to keep beverages secure is a significant factor driving market growth. Beverage companies are focusing on adapting cardboard packaging in North America with the aim of eliminating the use of plastic. In August 2023, PepsiCo, an American food, snack, and beverage company, started using paperboard packaging on beverage multipacks in the United States and Canada to promote a circular economy in the region.
  • The growing consumption of packaged beverages in the country boosts market growth. Corrugated board packaging for beverages serves different purposes. The packaging is sometimes used to protect beverage bottles from any leakage or contamination. In some cases, it may be used as a barrier as a form of protection against sunlight exposure. Corrugated boxes' cost-effective feature has driven the country's market growth.
  • Corrugated boxes are highly customizable, and US companies provide customized printed boxes with different fluting, thickness, and designs to make the package fit for its purpose, which drives the product's demand in the country.
  • Rapid growth in the e-commerce industry in the United States is driving the demand for corrugated packaging for shipping products. According to the US Census Bureau, e-commerce retail sales in Q1 2023 were 14.9% of total sales, whereas they were 15.9% in Q1 2024. Further, as per the organization, sales of food and beverages in the United States rose from USD 890.69 billion in 2021 to USD 979.16 billion in 2023.
  • According to the US Census Bureau, the growing Y-o-Y sales in food and beverage stores in the country are attributable to the growing consumer spending on food and beverages in grocery stores and supermarkets. This is increasing the use of corrugated box packaging in the food industry in the United States.

North America Corrugated Packaging Industry Overview

The North American corrugated packaging market is fragmented, with the presence of significant players like International Paper Company, Packaging Corporation of America, and Cascades Inc. There is increasing competition among local players in the market as consumers can choose from multiple vendors due to the wide range of corrugated board suppliers. Players such as Smurfit Kappa and Sealed Air are aiming to promote sustainability as a part of their growth strategy.

  • March 2024: DS Smith launched its DryPack seafood box in North America, replacing non-recyclable expanded polystyrene (EPS) foam boxes. DS Smith's DryPack is a no-leak, water-resistant, and recyclable box that, when packed with ice, can keep fish fresh below 40 degrees Fahrenheit (4 degrees Celsius) for over 40 hours in cold chain operations. DryPack is reportedly the only containerboard seafood box approved for air freight by the International Air Transport Association, enabling seafood processors to ship fresh fish safely.
  • December 2023: DS Smith, a provider of sustainable packaging, completed the installation of its steam recycling technology that reduces energy consumption by 20% in its Columbia, South Carolina, corrugated packaging facility. The new technology installed at the manufacturing plant increases productivity by reducing maintenance downtime at the plant, thus enabling faster output.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of Substitutes
    • 4.2.4 Threat of New Entrants
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of Recent Geopolitical Scenario on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Strong Demand From the E-commerce Sector
    • 5.1.2 Growing Adoption of Light-Weighting Materials and Scope for Printing Innovations Propelling Growth in the Electronics and Personal Care Segment
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concerns Over Material Availability and Durability of Corrugated Board-Based Products
  • 5.3 Key Industry Trends and Developments
    • 5.3.1 Emergence of Finer Flute Products and Growing Emphasis on Recyclability of Containerboard Stocks
    • 5.3.2 Role of Digital Printing and New Coatings-based Technologies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Industry
    • 6.1.1 Processed Foods
    • 6.1.2 Fresh Food and Produce
    • 6.1.3 Beverages
    • 6.1.4 Paper Products
    • 6.1.5 Electrical Products
    • 6.1.6 Other End-user Industries
  • 6.2 By Country
    • 6.2.1 United States
    • 6.2.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 International Paper Company
    • 7.1.2 Mondi Group
    • 7.1.3 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.4 DS Smith PLC
    • 7.1.5 WestRock Company
    • 7.1.6 Packaging Corporation of America
    • 7.1.7 Viking Packaging
    • 7.1.8 Georgia-Pacific LLC
    • 7.1.9 Rengo Co. Ltd
    • 7.1.10 Sealed Air Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET