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市場調査レポート
商品コード
1690912

米国の金属缶:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States (US) Metal Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
2~3営業日
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米国の金属缶:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の金属缶市場規模は2025年に213億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.13%で、2030年には249億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 金属缶の人気が高まっているのは、その持続可能性、耐久性、使いやすさに加え、非プレミス消費の増加、缶が好ましい包装である新形態(アルコール、ノンアルコール)、食品、エアロゾルに対する消費者の嗜好など、さまざまな要因によるものです。
  • 金属缶、特にアルミ缶は、世界中で最もリサイクルされている包装単位です。アルミ缶は、品質劣化なしにライフサイクル終了時にリサイクルできるため、プラスチックや紙といった他の材料に先駆け、あらゆる産業のブランドにとって好ましい包装材料となっています。米国では、毎分10万5,784個のアルミ缶がリサイクルされており、全体のリサイクル率は約50%で、飲料容器としては最高のリサイクル率となっています。
  • アルミ缶の需要は2030年までに大幅に増加すると予想されており、北米、特に米国はその需要拡大に大きく貢献すると見込まれています。米国では、金属製容器包装の膨大な需要を背景に、垂直的・水平的な提携が絶えず行われています。2023年5月、Manna CapitalはBall Corporationと提携し、米国でアルミ缶シートの製造とリサイクル施設を拡大しました。
  • 金属缶はペットフード包装に使用され、プラスチックフリーのペットフード包装で重要な役割を果たしています。米国におけるペットフードの需要増が、ペットフード包装用金属缶の生産能力増の原動力となっています。2023年7月に発表されたペット・サステイナビリティ連合(PSC)の調査によると、ペットフードとスナック産業は米国だけで年間推定3億ポンドのプラスチック廃棄物を排出しています。これは、一部の加工業者がプラスチック包装から脱却し、ペットフードの金属缶に傾倒している重要な要因です。
  • 金属缶包装は、他の包装ソリューションとの競合に直面しています。プラスチック、紙、ガラスなどの代替包装ソリューションが利用可能です。プラスチック包装は金属包装の主要競争相手であり続けています。金属缶の主要ユーザーである飲食品産業は、リサイクル可能なプラスチック包装ソリューションを採用し始めています。プラスチック缶は透明で、ブランドが食品の品質を示すのに役立ちます。
  • さらに、プラスチック包装の段階的強化が市場に脅威をもたらしています。これは主に、代替品としてポリエチレンテレフタレート(PET)などのプラスチックが普及していることに起因しています。PETプラスチックは、飲食品セグメントにおける金属缶包装ソリューションに取って代わる恐れがあります。

米国金属缶市場の動向

アルミニウムが成長を確認

  • アルミ缶は長期的な食品の品質保持効果があり、光、酸素、湿気、その他の汚染物質からほぼ100%保護されます。この材料は錆びにくく腐食しにくいため、あらゆる包装の中で最も賞味期限が長いものひとつです。飲食品産業におけるアルミ缶の用途の増加は、その保護特性、持続可能性の利点、利便性に起因しています。メーカーと消費者の両方がアルミ包装に関連する利点を認識しているため、この動向は今後も続くと予想されます。
  • 大幅な軽量化は、スラグメーカーと共同でアルミ製エアロゾル缶用の新しい合金を開発することで可能になります。これにより、持続可能性がさらに高まります。同じことが、このセグメントでより頻繁に利用され、物流と環境に利益をもたらす完全層輸送包装にも当てはまります。
  • アルミ製エアロゾル缶の市場シェアは、パーソナルケアと自動車産業での使用増加によって牽引されています。100~250mlのアルミ製エアロゾル缶は、その実用的な包装オプションにより、より広く使用されるようになっています。251ml~500ml、100ml以下、その他を含むその他のセグメントは、世界市場でより良い収益を獲得しています。
  • アルミ缶は、競合する包装タイプよりもリサイクル率が高く、リサイクル含有量も多いです。アルミニウム協会によると、アルミ缶は市場で最もリサイクルされている材料のひとつです。2022年4月、Ball CorporationはRecycle Aerosol LLCと提携し、米国におけるアルミ製エアロゾル缶のリサイクル率を向上させました。この提携により、エアロゾル缶のリサイクルが促進され、使用済み缶が新しいエアロゾル缶にリサイクルされるクローズド・ループシステムが確立されます。
  • アルミニウム協会によると、アルミニウム産業は年間400億缶以上をリサイクルしています。米国では、現在埋立地に埋め立てられているアルミニウムの量をリサイクルすることで、年間8億米ドルの節約につながっています。
  • 最近では、飲料用アルミ缶は国内で最もリサイクル可能な飲料容器となっています。缶メーカー協会(CMI)の飲料産業メンバーは、米国のアルミリサイクル率を新たなレベルに引き上げることを使命としています。CMIは、CMIの野心的な2020~2021年のリサイクル率目標がどのように達成されたかを説明する詳細な入門書とロードマップを発表しました。CMIメンバーが発表した新しいアルミ飲料リサイクル率目標は、米国において2030年までに70%、2040年までに80%、2050年までに90%のリサイクル率を達成することを目標としています。

成長が見込まれるノンアルコール飲料

  • 飲料産業には、炭酸飲料、ジュース、コーヒー、紅茶など様々な飲料が含まれます。爽やかで嗜好性の高い飲料を求める、嗜好の変化し続ける消費者が対象です。健康やウェルネスへの関心は、消費者がより健康的な飲料を求める原動力となっています。そのため、強化水、スポーツドリンク、ビタミン・ミネラル強化飲料、プロバイオティクスなどの機能性飲料の需要が高まっています。消費者は、砂糖の摂取量とそれが健康と幸福に与える影響について、ますます意識するようになっています。その結果、砂糖不使用、天然、オーガニック飲料へのニーズが高まっています。飲料産業の情勢が進化していることが、ノンアルコール飲料缶市場の成長の主要因となっています。
  • ノンアルコール飲料セグメントでの新製品の発売が成長に大きく寄与しています。例えば、PepsiCoは2023年1月、レモンとライムの炭酸入り清涼飲料「Starry」を発売しました。米国の小売店では、レギュラーとゼロシュガーの2種類が販売されています。炭酸飲料は伝統的に缶入りで、PepsiCoがスターリーを導入したことで、包装に缶を使用する製品がまたひとつ市場に加わりました。これにより、炭酸飲料によく使われる標準的な飲料缶やスリムな飲料缶の需要が増える可能性があります。
  • 飲料産業誌によると、レッドブルは2022年、約68億5,000万米ドルの売上による米国最大のエネルギー飲料ブランドでした。レッドブルを含むエナジー飲料は、その利便性、携帯性、製品の鮮度と炭酸を保つ能力から、一般的に缶に詰められています。レッドブルの売上が伸びるにつれ、この製品カテゴリーの主要な包装として飲料缶の需要が高まることに直接貢献しています。
  • Organic Trade Associationによると、2022年の米国のオーガニック飲料消費額は25億米ドルで、2025年には28億米ドルに達すると予測されています。オーガニック飲料には、オーガニックジュース、紅茶、その他の健康志向のオプションが含まれることが多く、通常、オーガニックと持続可能性の原則に沿ったエコフレンドリー容器に包装されています。
  • アルミ缶はリサイクル可能で、オーガニック運動の持続可能性の理念に合致しているため、オーガニック飲料に適した選択肢です。消費が拡大するにつれて、オーガニック飲料の包装オプションとしての缶の需要も増加する可能性があります。

米国金属缶市場概要

米国の金属缶市場は競争市場です。消費者がより識別性の高いブランドを好む傾向にあるため、ブランドID確認が市場で重要な役割を果たしています。市場浸透は拡大しており、既存市場では大手企業が存在感を示し、戦略的提携が競争をさらに激化させています。同市場には、産業内で高いシェアを持つ大手企業も存在します。金属缶メーカーはかなり特殊な資産の大幅な売却を必要とするため、市場撤退の障壁は高く、競争企業間の敵対関係は激化する傾向にあります。この地域で事業を展開する主要企業には、Crown Holdings Inc.、Ball Corporation、Silgan Holdings Inc.、Mauser Packaging Solutions(BwayHolding Corporation)、Ardagh Metal Packaging SA(Ardagh Group SA)などがあります。

  • 2023年9月、サステイナブルアルミニウムソリューションプロバイダであるNovelisは、北米のBall Corporationとアンカーカスタマー契約を締結したと発表しました。この契約は、ノベリスが契約条件に基づき、北米のボール缶製造施設にアルミニウム板を提供することを規定しています。
  • 2023年5月、飲料用アルミ缶の製造業者であるArdagh Metal PackagingとCrown Holdingsは、シングルストリーム・リサイクルの選別を専門とする資源回収施設内に、さらなるアルミ缶の捕獲装置の設置を奨励する取り組みへの継続的支援の一環として、新たな助成金イニシアティブに投資する計画を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 金属包装の高いリサイクル率
    • 缶が提供する利便性と低価格
  • 市場抑制要因
    • 代替包装ソリューションの存在

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • アルミニウム
    • スチール
  • 缶タイプ別
    • 食品
      • 野菜
      • 果物
      • ペットフード
      • スープ
      • コーヒー
      • その他
    • エアロゾル
      • 化粧品・パーソナルケア
      • 家庭用品
      • 医薬品・動物用医薬品
      • 塗料・ワニス
      • 自動車・産業用
      • その他エアロゾル
    • 飲料
      • アルコール飲料
      • ノンアルコール飲料

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Crown Holdings Inc.
    • Ball Corporation
    • Silgan Holdings Inc.
    • Mauser Packaging Solutions(Bway Holding Corporation)
    • Ardagh Metal Packaging S.A.(Ardagh Group SA)
    • DS Containers
    • CCL Container(CCL Industries Inc.)
    • Independent Can Company
    • Tecnocap Group
    • CAN-PACK Group(Giorgi Global Holdings Inc.)
    • Allstate Can Corporation
    • Envases Group(ABA Packaging Corporation)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 72442

The United States Metal Cans Market size is estimated at USD 21.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 24.94 billion by 2030, at a CAGR of 3.13% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The increasing popularity of metal cans can be attributed to various factors, including their sustainability, durability, and ease of use, as well as the increase in non-premise consumption and consumer preference for new formats (alcoholic and nonalcoholic), food and aerosol in which cans are the preferred packaging.
  • Metal cans, especially aluminum, are the most recycled packaging units worldwide. They can be recycled at the end of their lifecycle without quality degradation, making them the preferred packaging material for brands across industries, ahead of other materials, such as plastic and paper. In the United States, 105,784 aluminum cans are recycled each minute, leading to an overall recycling rate of nearly 50%, the highest recycling rate for any beverage container.
  • The demand for aluminum cans is expected to increase significantly by 2030, and North America, specifically the United States, is anticipated to contribute hugely to that demand growth. Several vertical and horizontal alignments are constantly taking place in the country owing to the immense demand for metal packaging. In May 2023, Manna Capital collaborated with Ball Corporation to expand the aluminum can sheet manufacturing and recycling facility in the United States.
  • Metal cans are used for pet food packaging and have played a significant role in plastic-free pet food packaging. The increased demand for pet food in the United States is driving the increase in the production capacity of metal cans for pet food packaging. According to a Pet Sustainability Coalition (PSC) study published in July 2023, the pet food and treats industry generates an estimated 300 million pounds of plastic waste annually from the United States alone. This is a significant factor due to which some processors are moving away from plastic packaging and gravitating more toward metal cans for pet food.
  • Metal cans packaging faces much competition from other packaging solutions. Alternatives such as plastic, paper, or glass packaging solutions are available. Plastic packaging continues to be the main competitor of metal packaging. The food and beverage industry, the primary user of metal cans, has started adopting recyclable plastic packaging solutions. Plastic cans are transparent, which helps brands to show their food's quality.
  • Moreover, incremental enhancements in plastic packaging are posing a threat to the market. This can primarily be attributed to the popularity of plastics, such as polyethylene terephthalate (PET), as substitutes. PET plastics threaten to displace metal can packaging solutions in the food and beverage sector.

United States (US) Metal Cans Market Trends

Aluminum to Witness the Growth

  • Aluminum cans offer long-term food quality preservation benefits and nearly 100% protection against light, oxygen, moisture, and other contaminants. The material is rust and corrosion-resistant, providing one of the most extended shelf lives considering any packaging. The rising application of aluminum cans in the food and beverage industry can be attributed to their protective properties, sustainability advantages, and convenience. This trend is expected to continue as both manufacturers and consumers recognize the benefits associated with aluminum packaging.
  • Significant weight reductions are made possible by creating new alloys for aluminum aerosol cans, which are advanced in collaboration with slug manufacturers. This promotes even greater sustainability. The same applies to complete-layer transport packaging, which is utilized more frequently in the sector and benefits logistics and the environment.
  • The aluminum aerosol can market share is driven by the increased usage of these cans in the personal care and automotive industries. Due to their practical packaging options, 100 to 250-ml aluminum aerosol cans are becoming more widely used. Other segments, including 251 ml to 500 ml, less than 100 ml, and others, are capturing better revenue in the global market.
  • Aluminum cans have a higher recycling rate and more recycled content than competing package types. According to the Aluminum Association, it is one of the most recycled materials on the market. In April 2022, Ball Corporation partnered with Recycle Aerosol LLC to boost the recycling rates of aluminum aerosol cans in the United States. The collaboration would increase aerosol can recycling and establish a closed-loop system in which used cans are recycled into new aerosol cans.
  • According to the Aluminum Association, the aluminum industry recycles more than 40 billion cans annually. The United States saves up to USD 800 million per year by recycling the amount of aluminum that goes into landfills presently.
  • Recently, aluminum beverage cans have become the most recyclable beverage containers in the country. The beverage industry members of the Can Manufacturers Institute (CMI) are on a mission to raise US aluminum recycling rates to new levels. CMI published an in-depth primer and roadmap to explain how the CMI's ambitious 2020-2021 recycling rate targets were met. The new aluminum beverage recycling rate targets, announced by CMI members, aim to achieve 70% by 2030, 80% by 2040, and 90% recycling rates by 2050 in the United States.

Non-alcoholic Beverages to Witness Growth

  • The beverage industry includes a variety of beverages, from carbonated soft drinks and juices to coffee and tea. It targets consumers with ever-changing tastes for refreshing and indulgent drinks. Health and wellness concerns are driving consumers to seek healthier beverages. This has increased the demand for functional drinks such as fortified water, sports drinks, vitamin and mineral-fortified beverages, and probiotics. Consumers are becoming increasingly aware of their sugar intake and its impact on their health and well-being. As a result, there is a growing need for sugar-free, natural, and organic drinks. The evolving landscape of the beverage industry has been a key driver for the growth of the non-alcoholic beverage cans market.
  • New product launches in the non-alcoholic beverage sector have significantly contributed to the growth. For instance, in January 2023, PepsiCo launched Starry, a lemon and lime carbonated soft drink with a crisp and refreshing taste. The drink is available in Regular and Zero Sugar versions at United States retailers. Carbonated soft drinks are traditionally packaged in cans, and PepsiCo's introduction of Starry adds another product to the market that relies on cans for packaging. This can increase demand for standard and slimline beverage cans commonly used for carbonated beverages.
  • According to the Beverage Industry Magazine, Red Bull was the United States' largest energy beverage brand in 2022, based on sales of about USD 6.85 billion. Energy drinks, including Red Bull, are typically packaged in cans due to their convenience, portability, and ability to preserve the product's freshness and carbonation. As Red Bull's sales grow, it directly contributes to an increased demand for beverage cans as the primary packaging choice for this product category.
  • According to the Organic Trade Association, in 2022, the US consumption of organic beverages amounted to USD 2.5 billion and is forecasted to reach USD 2.8 billion by 2025. Organic drinks, which often include organic juices, teas, and other health-conscious options, are typically packaged in eco-friendly containers that align with organic and sustainable principles.
  • Aluminum cans are a suitable choice for organic beverages because they are recyclable and align with the sustainability ethos of the organic movement. As consumption grows, the demand for cans as a packaging option for organic beverages may also increase.

United States (US) Metal Cans Market Overview

The US metal cans market is competitive in nature. Brand identity plays a significant role in the market due to the consumers' inclination toward a more well-identified brand. Market penetration is growing, with a strong presence of major players in established markets, and strategic partnerships are further intensifying the competition. The market also has significant players operating in the industry with higher shares. The barriers to exiting the market are high since metal can manufacturers require a significant divestment of quite specialized assets, which tends to intensify the competitive rivalry. Some of the key players operating in the region include Crown Holdings Inc., Ball Corporation, Silgan Holdings Inc., Mauser Packaging Solutions (BwayHolding Corporation), and Ardagh Metal Packaging SA (Ardagh Group SA).

  • In September 2023, Novelis, a sustainable aluminum solutions provider, declared that it entered into an anchor customer agreement with Ball Corporation in North America. The agreement stipulates that Novelis will provide aluminum sheets to the Ball can manufacturing facilities in North America under the terms of the contract.
  • In May 2023, Ardagh Metal Packaging and Crown Holdings, producers of aluminum beverage cans, announced their plans to invest in a new grant initiative as part of their ongoing support for initiatives to encourage the installation of further aluminum can capture equipment within material recovery facilities, which specialize in sorting single-stream recyclables.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High Recyclability Rates of Metal Packaging
    • 5.1.2 Convenience and Lower Price offered by Canned Food
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Presence of Alternate Packaging Solutions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Aluminum
    • 6.1.2 Steel
  • 6.2 By Can Type
    • 6.2.1 Food
      • 6.2.1.1 Vegetables
      • 6.2.1.2 Fruits
      • 6.2.1.3 Pet Food
      • 6.2.1.4 Soups
      • 6.2.1.5 Coffee
      • 6.2.1.6 Other Foods
    • 6.2.2 Aerosols
      • 6.2.2.1 Cosmetics and Personal Care
      • 6.2.2.2 Household
      • 6.2.2.3 Pharmaceutical/Veterinary
      • 6.2.2.4 Paints and Varnishes
      • 6.2.2.5 Automotive/Industrial
      • 6.2.2.6 Other Aerosols
    • 6.2.3 Beverages
      • 6.2.3.1 Alcoholic Beverages
      • 6.2.3.2 Non-alcoholic Beverages

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.2 Ball Corporation
    • 7.1.3 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.4 Mauser Packaging Solutions (Bway Holding Corporation)
    • 7.1.5 Ardagh Metal Packaging S.A. (Ardagh Group SA)
    • 7.1.6 DS Containers
    • 7.1.7 CCL Container (CCL Industries Inc.)
    • 7.1.8 Independent Can Company
    • 7.1.9 Tecnocap Group
    • 7.1.10 CAN-PACK Group (Giorgi Global Holdings Inc.)
    • 7.1.11 Allstate Can Corporation
    • 7.1.12 Envases Group (ABA Packaging Corporation)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET