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市場調査レポート
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ラテンアメリカの金属缶:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

LA Metal Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカの金属缶:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカの金属缶市場は予測期間中にCAGR 2.13%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 缶、ドラム缶、ボトル、キャップ、クロージャーなど、さまざまな種類の金属パッケージの中で、缶が最も普及しています。使いやすさと入手しやすさが、前世紀の間にいくつかの包装用途で金属缶の採用を後押ししました。さらに、小型サイズやマルチパック包装形態への嗜好といった消費者動向が、調査対象市場における金属缶市場の量的成長を支えています。
  • ミニ缶に対する需要の増加は、特にブラジルやメキシコなどの中南米市場で観察されています。そのため、同地域のほとんどの飲料会社はミニ缶を提供しています。ミニ缶は一般に、従来の缶詰製品よりも少量の製品が入っており、価格も安いです。
  • この動向は、より実質的な単位消費量をもたらしています。さらに、環境への関心が高まるにつれ、消費者は環境への影響が少ない金属缶を求めるようになっています。金属缶のリサイクル性の高さは、ある地域では市場促進要因の一つとなっているが、他の地域では経済状況や缶詰の低価格が市場促進要因となっています。
  • クラウンホールディングスのような飲料缶ベンダーは、2021年の需要増加の中、ブラジルで缶施設の拡張を計画しています。同社は、2022年第2四半期末までに、あらゆるサイズの2ピースアルミ缶を年間24億缶生産することを目標としています。
  • また、中間所得層の人口増加、ライフスタイルの変化、消費者の嗜好の進化に伴い、中南米諸国の消費率も着実に上昇しています。世界銀行によると、中南米地域の一人当たり国民総所得は8775.3米ドルです。

ラテンアメリカの金属缶市場動向

アルミ缶が主要市場シェアを占める

  • アルミは、缶の包装ソリューションとして最も人気のある金属のひとつです。広告印刷用の金属キャンバスの提供、急速冷却、飲料の風味の保護、100%リサイクル可能、化学薬品や飲食品に含まれるいくつかの成分に対する不活性などの特徴により、飲料缶として最も好まれる選択肢となっています。
  • アルミ缶は、その持続可能性とリサイクル性により、ソーダ、ビール、エナジードリンクのパッケージとして最も好まれています。過去10年間だけでも、いくつかの包装目的で使用されるアルミ缶の重量は大幅に減少しています。
  • このため、金属缶メーカーのほとんどがスチール缶からアルミ缶に移行しています。輸送コストの削減と二酸化炭素排出量の削減につながる貨物重量の大幅な減少が、アルミ缶の使用を後押ししています。
  • 環境政策が強化され、リサイクルへの関心が高まっていることが、アルミ缶の必要性を高めている一方、環境に優しいブランドイメージの向上に企業が注力していることが、アルミ缶市場の成長をさらに拡大しています。製造技術の大幅な進歩と消費者ニーズの変化は、予測期間中にアルミ市場に新たな機会をもたらすと予想されます。
  • アルミ缶はリサイクル可能で、印刷が容易という利点があります。さらに、軽量で、ガスに対する優れた障壁として機能します。このような要因により、飲料業界では他の金属缶に比べてアルミ缶の普及率が高いです。予測期間中、ノンアルコール飲料セクターからの持続的な需要がアルミ缶市場の成長を促進すると予想されます。
  • さらに、ベンダーはこの地域におけるアルミ金属缶の需要の増加に伴い、設備拡張に投資しています。例えば、アンベバルソは、COVID-19の蔓延による遅延にもかかわらず、2020年にブラジルで飲料缶工場の建設を完了しました。同社は1億7,500万米ドルを投資し、ビールの貯蔵用に毎年15億個のアルミ缶を生産するまでに拡大しました。このため、Ardagh社、Ball社、Canpack社などのメーカーが、それぞれの生産能力を年間400億缶に拡大しようと競い合っており、企業間の競争が激化しています。

市場を牽引する飲食品

  • 多忙なライフスタイルや仕事のスケジュールにより、パッケージ食品やコンビニエンスフードは多くの消費者にとって主食となっています。そのため、組織化された大手小売業者は、缶詰食品と飲料を大量に積み上げるようになった。現在では、オフライン小売業者もオンライン小売業者も、さまざまなブランドのパッケージ食品を店頭に並べています。
  • 金属缶の使用に対する飲料会社の積極的なマーケティング戦略も、調査した市場に影響を与えています。缶飲料は若者の間で流行していると考えられており、また、すぐに食べられる缶詰や半加工の缶詰食品は、いくつかの世界のユーザーの間で便利で経済的であると考えられているため、缶詰製品の普及は急速に進んでいます。
  • ラテンアメリカにおけるエナジードリンクや缶入りコールドコーヒーの需要の高まりも、市場の成長を後押しすると予想されます。従って、ラテンアメリカの飲食品産業は、調査された市場に機会を提供すると期待されています。例えば、Associacao Brasileira das Industrias da Alimentacaoによると、飲食品産業はブラジルの製造業の中で最も重要な部門であり、2019年の6,999億BRLに対し、2020年には7,892億BRLの売上を占める。
  • CONCACAF Champions League、Copa Libertadores、Big League World Seriesなど数多くのスポーツ大会における缶飲料の高い消費量は、食品の取り扱いにおける利便性の高まりに起因しており、予測期間にわたって調査された市場での需要を押し上げると予想されます。
  • ラテンアメリカ市場では、ブラジルが889の登録醸造所の存在を通じて金属缶の成長に貢献しており、同国では16,968の製品が生産されています。さらに、オーガニック飲料産業の消費の増加も調査対象市場の成長に寄与しています。オーガニック・トレード・アソシエーションによると、ブラジルのオーガニック飲料消費による純収入は、2019年の4,280万米ドルに対し、2020年には4,420万米ドルを占める。

ラテンアメリカの金属缶産業の概要

ラテンアメリカの金属缶市場は適度に断片化されており、圧倒的な市場シェアを持つ企業は少なく、新規参入企業も少ないです。各社は市場シェアを維持するために技術革新を続け、戦略的パートナーシップを結んでいます。

  • 2020年8月-Ball Corporationは、ブラジルのItupevaの製造工場を含む衝撃押出アルミニウムエアゾールパッケージング事業であるTubex Industria E Comercio de Embalagens Ltdaの買収を完了。Itupeva工場には8つの押出アルミニウムエアゾール缶ラインがあり、ブラジルの世界およびローカル顧客向けにパーソナルケアパッケージングを生産しています。
  • 2020年2月- マウザー・パッケージング・ソリューションズは、テネシー州メンフィスの施設において、クォートサイズとガロンサイズのFスタイルメタル缶の生産能力を合わせて2倍にするため、設備に大規模な投資を行った。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場促進要因
    • 金属包装の高いリサイクル率
    • 缶詰が提供する利便性と低価格
  • 市場抑制要因
    • 代替包装ソリューションの存在

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • アルミニウム
    • スチール
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • その他のエンドユーザー産業
  • 国名
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ
    • その他の国

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ball Corporation
    • Ardagh Group
    • Mauser Packaging Solutions
    • Crown Holdings Inc.
    • CCL Container, Mexico
    • Can Pack SA
    • Ambev SA

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 55717

The LA Metal Cans Market is expected to register a CAGR of 2.13% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Of all the different kinds of metal packages, such as cans, drums, bottles, caps, and closures, can have been the most popular. Ease of use and availability aided in the adoption of metal cans in several packaging applications over the last century. Additionally, consumer trends, such as a preference for small-size and multi-pack packaging formats, are supporting the volume growth of the metal cans market in the studied market.
  • Increasing demand for mini-cans has been observed, especially in the Latin American markets, such as Brazil and Mexico. Therefore, most beverage companies in the region are offering mini-cans, which generally contain smaller volumes of products and cost less than the traditional canned products.
  • This trend is resulting in more substantial unit consumption. Furthermore, with the increasing environmental concerns, consumers are demanding metal cans, owing to their low environmental impact. The high recyclability of metal cans is one of the significant drivers for the market studied in some regions, while in other regions, economic conditions and low price of canned goods remain, key drivers for the market studied.
  • Beverage Can Vendors like Crown holding planned to expand their can facility in Brazil amid the increased demand in 2021. The company has aims to produce two-piece aluminum cans at an annual capacity of 2.4 billion with all types of sizes by the end of the second quarter of 2022.
  • Also, with the growing middle-income group population, changing lifestyle, and evolving consumer preferences, the consumption rates among the Latin American countries are also rising steadily. According to the World Bank, the gross national income per capita in the Latin American region accounts for USD 8775.3.

Latin America Metal Cans Market Trends

Aluminum Cans to Hold Major Market Share

  • Aluminum is one of the most popular metals for can packaging solutions. Traits, such as the provision of metal canvas for ad printing, fast cooling, protection of flavors of beverages, 100% recyclability, and inertness to chemicals and several ingredients in the food and beverage products, make it the most preferred choice for beverage cans.
  • Aluminum cans are the most preferred type of packaging for soda, brew beers, and energy drinks, owing to their sustainability and recycling properties. In the last decade alone, there has been a significant reduction in the weight of aluminum cans used for several packaging purposes.
  • This has pushed most of the manufacturers of metal cans to shift from steel to aluminum cans. A considerable reduction in freight weight, resulting in low transportation costs and reduced carbon emission, is encouraging the use of aluminum cans.
  • Increasing environmental policies and growing focus on recycling is augmenting the need for the material, while the focus of companies on improving the eco-friendly brand image is further expanding the growth of the aluminum segment of the market studied. Considerable advancements in manufacturing techniques and changing consumer needs are expected to open new opportunities to the aluminum segment of the market studied during the forecast period.
  • Aluminum cans offer the advantages of recyclability and ease of printing. Additionally, they are lightweight and act as excellent barriers to gases. Such factors allow a higher penetration of aluminum variants in the beverages industry compared to other metal cans. Over the forecast period, sustained demand from the non-alcoholic beverage sector is expected to drive the growth of the aluminum cans market.
  • Further, Vendors are investing in facility expansion with an increase in demands for aluminum metal cans in the region. For instance, Ambevalso completed the construction of a beverage can plant in Brazil in 2020 despite the delays caused by the spread of the COVID-19. The company invested USD 175 million and expanded the production to 1.5 billion aluminum cans every year for the storage of beer. This has increased competition among players as manufacturers like Ardagh, Ball, Canpack are competing to grow their respective production capacity to 40 billion cans a year.

Canned Food and Beverages to Drive the Market

  • Packaged and convenience food has become a staple food for many consumers, owing to their hectic lifestyles and work schedules. Therefore, large organized retailers have started to stack huge amounts of canned food and beverages. Nowadays, offline and online retailers stock a wide range of brands of packaged food items in their stores.
  • Aggressive marketing strategies of beverage companies toward the usage of metal cans have also had an impact on the studied market. As canned beverages are being considered trendy among the youth, and ready-to-eat or semi-processed canned foods are considered convenient and economical among several global users, the penetration of canned products is increasing rapidly.
  • The rising demand for energy drinks and canned cold coffee in Latin America is also expected to boost market growth. Hence, the food and beverage industry in Latin America is expected to offer opportunities for the market studied. For instance, according to the Associacao Brasileira das Industrias da Alimentacao, the food and beverage industry is the most significant sector of Brazilian manufacturing, accounting for revenue of BRL 789.2 billion in 2020 compared to BRL 699.9 billion in 2019.
  • High consumption of canned beverages in numerous sports tournaments, including CONCACAF Champions League, Copa Libertadores, and Big League World Series, among others, owing to the growing convenience in handling the food items, is expected to boost the demand in the market studied over the forecast period.
  • In the Latin American market, Brazil contributes to the growth of metal cans through the presence of 889 registered breweries, with the country producing 16,968 products. Further, the increasing consumption of the organic beverage industry also contributes to the studied market's growth. According to Organic Trade Association, the net revenue on the consumption of organic beverages in Brazil accounted for USD 44.2 million in 2020 compared to USD 42.8 million in 2019.

Latin America Metal Cans Industry Overview

The Latin America Metal Cans Market is moderately fragmented, with few companies having a dominant market share and few new entrants in the market. The companies keep on innovating and entering into strategic partnerships to retain their market share.

  • August 2020 - Ball Corporation completed the acquisition of Tubex Industria E Comercio de Embalagens Ltda, an impact extruded aluminum aerosol packaging business that includes a manufacturing plant in Itupeva, Brazil. The Itupeva plant includes eight extruded aluminum aerosol can lines and produces personal care packaging for global and local customers in Brazil.
  • February 2020 - Mauser Packaging Solutions made significant investments in its facility on pieces of equipment to double the combined production capacity of quart and gallon-sized F- Style Metal Cans at its Memphis, Tennessee facility.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 High Recyclability Rates of Metal Packaging
    • 4.5.2 Convenience and Lower Price Offered by Canned Food
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Presence of Alternate Packaging Solutions

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material Type
    • 5.1.1 Aluminum
    • 5.1.2 Steel
  • 5.2 End-User Industry
    • 5.2.1 Food
    • 5.2.2 Beverage
    • 5.2.3 Other End-user Industries
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Brazil
    • 5.3.2 Argentina
    • 5.3.3 Mexico
    • 5.3.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ball Corporation
    • 6.1.2 Ardagh Group
    • 6.1.3 Mauser Packaging Solutions
    • 6.1.4 Crown Holdings Inc.
    • 6.1.5 CCL Container, Mexico
    • 6.1.6 Can Pack SA
    • 6.1.7 Ambev SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET