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市場調査レポート
商品コード
1694012

北米の3ピース金属缶:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America 3 Piece Metal Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格
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北米の3ピース金属缶:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の3ピース金属缶市場規模は2025年に63億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.08%で、2030年には81億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 3ピース缶は、飲食品に利用される金属製包装の一形態で、円筒形の胴体、上蓋、下蓋で構成されます。胴体は一般的にスチールまたはアルミ製で円筒形に成形され、蓋もスチールまたはアルミ製でシーム加工により胴体に密封されます。
  • これらの缶は、野菜、果物、スープ、肉、エアロゾルスプレー、塗料などの包装によく使われます。耐久性、耐衝撃性、高圧への耐性、製品の鮮度を保つ密閉性、リサイクル性で知られています。しかし、イージーオープン缶やパウチ缶に比べ開封が不便で、特殊な缶製造プロセスを必要とするため、製造コストが高くなる可能性があります。
  • 米国は飲料市場が確立しており、アルコール飲料とノンアルコール飲料の両方を網羅しています。2021年、米国のビール市場全体は1,002億米ドルと評価され、クラフトビールは268億米ドル(21.0%)を占めました。ビール酒造組合は、クラフトビールの売上が7.9%増加し、約2,450万バレルに相当すると指摘しています。その結果、米国市場では金属缶の需要が顕著に急増しています。
  • さらに、戦略的提携と新市場の出現が市場成長の原動力となると考えられます。しかし、COVID-19の大流行により、リサイクル活動、ボーキサイト採掘、原料の輸送が制限され、産業のサプライチェーンと製造部門に混乱が生じた。その結果、塗料産業向けの3ピース缶の供給が鈍化しました。一方、消費者の購買パターンが変化したため、パンデミック期間中に飲料製品の需要が増加し、封鎖期間中に飲食品製品の消費が増加したことが、3ピース缶市場の回復に役立ちました。

北米3ピース缶市場の動向

調理済み製品と調理済み食品に対する消費者の需要の増加

  • すぐに調理でき、レディトゥイート食品に対する消費者の需要の高まりが、先進経済諸国と新興経済諸国の両方で缶市場の成長に寄与しています。労働人口の増加や調理に使える時間が限られていることなどの要因が、市場の成長にプラスの影響を与えています。
  • さらに、ミレニアル世代の人口が増加し、惣菜が広く受け入れられるようになったことで、調理のしやすさと時間節約の利点から缶製品が好まれるようになりました。
  • 主要メーカーは、消費者により良いサービスを提供するため、新製品の発売や生産能力の拡大など、新たな戦略を採用することでこの需要に対応しています。市場は主に、便利な食品を好む都市人口の増加と、タンパク質、機能性繊維、ビタミン、オメガ3脂肪酸を豊富に含む健康的な選択肢への需要によって牽引されています。
  • こうした特性を持つ製品に少し多めに投資しようという消費者の意欲と、小型で調理が簡単な肉や魚介類、有機野菜・果物の缶に対する需要が、市場の売上を牽引しています。

カナダの成長市場

  • 缶食品は、市場で便利に入手できることからますます好まれるようになり、多くの人々の食生活に欠かせないものとなっています。カナダ地域では、こうした食品の消費量の増加が需要の拡大を牽引しており、缶食品市場の押し上げに重要な役割を果たしています。さらに、主要企業による投資と新製品の発売が、今後数年間の市場成長をさらに促進すると予想されます。
  • 団塊世代の高齢化、一般人口(特にミレニアル世代)の購買力の増加、民族的多様性の高まりといった要因に影響された国内の人口動態の変化が、食品の嗜好の変化に寄与しています。こうした要因は、栄養価の高い食品、倫理的な食品の選択、環境的にサステイナブル食生活、斬新な味覚や風味の組み合わせを求める動向を後押ししています。
  • カナダ農業・農業食品省(AAFC)によると、消費者は手早く調理できる食品やすぐに消費できる食品を好むようになっており、これによってカナダ国内の缶食品市場が活性化すると予想されます。
  • 情勢の変化はまた、生産プラクティスや食品の栄養成分を含む食品に関する情報に対する欲求の高まりを反映しています。消費者は、栄養成分だけでなく、食品がどのように自分のパフォーマンスを高めたり健康を増進したりするかを理解しようとしています。このような消費者の健康意識の高まりは、市場をさらに牽引すると予想されます。

北米の3ピース金属缶産業概要

本レポートでは、北米の3ピース金属缶市場で事業を展開する主要企業を取り上げています。市場シェアの面では、中小規模の参入企業が主に市場を占めているため、各社は大きなシェアを持たずに激しく競争しています。したがって、市場は競争が激しく、細分化されています。

主要な地域参入企業が新たな地域に進出していることが確認されており、これによって各社は地理的なリーチを広げています。北米の3ピース金属缶市場には、カスタマイズ型産業固有のサービスを提供する新たな競合企業が参入しています。主要参入企業には、Crown、Ball Corporation、Silgan Containers、Metal Container Corporation、Mauser Packaging Solutionsなどがあります。

北米の3ピース金属缶市場の参入企業は、コスト削減と相互競争上の優位性を活用するために他の参入企業と提携する意欲を見せています。さらに、技術の採用も運用コストの削減と効率の向上に役立っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場の促進要因
    • 包装食品の需要拡大
    • 塗料産業における需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 原料コストの上昇
  • 市場機会
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • 政府の規制と主要取り組み
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • アルミニウム
    • スチール
    • その他
  • 内圧度別
    • 加圧缶
    • 真空缶
  • 用途別
    • 飲料
    • 食品缶
    • 塗料
    • その他
  • 国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第6章 競合情勢

  • 市場競合概要
  • 企業プロファイル
    • Crown
    • Ball Corporation
    • Silgan Containers
    • Metal Container Corporation
    • Mauser Packaging Solutions
    • Elemental Container Inc.
    • Hudson Technologies
    • ZERO Manufacturing
    • Envases Universales
    • Ardagh Metal Packaging*
  • その他の企業

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 付録

目次
Product Code: 50001762

The North America 3 Piece Metal Cans Market size is estimated at USD 6.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.17 billion by 2030, at a CAGR of 5.08% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Three-piece cans are a form of metal packaging utilized for food and beverage items, consisting of a cylindrical body, a top lid, and a bottom lid. The body is typically made of steel or aluminum and shaped into a cylinder, while the lids are also made of steel or aluminum and sealed to the body through a seaming process.
  • These cans are commonly used for packaging vegetables, fruits, soups, meats, aerosol sprays, and paint. They are known for their durability, resistance to impact, ability to withstand high pressure, airtight sealing for preserving product freshness, and recyclability. However, they are less convenient to open compared to easy-open cans or pouches and require a specialized canning process, which can increase production costs.
  • The United States has a well-established beverage market, encompassing both alcoholic and non-alcoholic drinks. In 2021, the total beer market in the United States was valued at USD 100.2 billion, with craft beer accounting for USD 26.8 billion (21.0%). The Brewers Association noted a 7.9% increase in craft beer sales, equivalent to approximately 24.5 million barrels. Consequently, there is a notable surge in demand for metal cans in the United States market.
  • Additionally, strategic collaborations and the emergence of new markets will drive market growth. However, the COVID-19 pandemic led to disruptions in the industry's supply chain and manufacturing units due to restrictions on recycling activities, bauxite mining, and transportation of raw materials. This resulted in a slowdown in the supply of three-piece cans for the paint industry. On the other hand, the demand for beverage products increased during the pandemic as consumer buying patterns shifted, and increased consumption of food and beverage products during the lockdown helped in the recovery of the three-piece cans market.

North America 3 Piece Metal Cans Market Trends

Increasing Demand From Consumers For Ready-To-Cook And Ready-To-Eat Products

  • The rise in consumer demand for ready-to-cook and ready-to-eat food products has contributed to the growth of the canned food market in both developed and emerging economies. Factors such as the increasing working population and the limited time available for cooking have positively influenced market growth.
  • Additionally, the rise in the millennial population, with their widespread acceptance of ready meals, has led to a preference for canned products due to their ease of preparation and time-saving benefits.
  • Major manufacturers are responding to this demand by adopting new strategies, including launching new products and expanding production capacity to better serve consumers. The market is primarily driven by the growing urban population's preference for convenient food and the demand for healthy options rich in protein, functional fibers, vitamins, and omega-3 fatty acids.
  • Consumers willing to invest a little more in products with these properties, along with the demand for small, easy-to-cook meat and seafood, as well as organic canned fruits and vegetables, are driving market sales.

Growing Market In Canada

  • Canned foods are increasingly preferred due to their convenient availability in the market, making them an integral part of many people's diets. In the Canadian region, the rising consumption of such foods is driving a growing demand, thereby playing a crucial role in boosting the market for canned foods. Moreover, investments and new product launches by key players are anticipated to further propel market growth in the coming years.
  • Shifting demographics in the country, influenced by factors such as aging baby boomers, the increasing purchasing power of the general population-especially millennials-and heightened ethnic diversity, contribute to changing food preferences. These factors drive trends toward food products with enhanced nutrition, ethical food choices, environmentally sustainable diets, and novel taste profiles and flavor combinations.
  • According to Agriculture and Agri-Food Canada (AAFC), consumers are increasingly favoring foods that are quick to cook or ready for immediate consumption, thereby expected to boost the canned foods market in the country.
  • The changing landscape also reflects a growing desire for information about food, encompassing production practices and the nutritious contents of the food. Beyond nutritional composition, consumers seek to understand how foods can enhance their performance or improve their health. This escalating health awareness among consumers is anticipated to further drive the market.

North America 3 Piece Metal Cans Industry Overview

The report covers the major players operating in the North America 3 piece metal can market. In terms of market share, the companies compete heavily with no major share as small and medium-sized players majorly occupy the market. Hence, the market is highly competitive and fragmented.

Major regional players have been observed to venture into new regions, allowing the companies to improve their geographic reach. New competitors are entering the North American three-piece metal can market with customized and industry-specific services. Some major players include Crown, Ball Corporation, Silgan Containers, Metal Container Corporation, and Mauser Packaging Solutions.

The North American three-piece metal can market players have been showing a willingness to partner with other players to reduce cost and leverage on mutual competitive advantage. Additionally, technology adoption has also helped reduce operational costs and improve efficiency.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand of Packed Food
    • 4.2.2 Rising Demand in Paint Industry
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Cost of Raw Materials
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Technological Snapshot
  • 4.8 Government Regulations & Key Initiatives
  • 4.9 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Aluminum
    • 5.1.2 Steel
    • 5.1.3 Other Materials
  • 5.2 By Degree of Internal Pressure
    • 5.2.1 Pressurized Cans
    • 5.2.2 Vacuum Cans
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Beverage
    • 5.3.2 Canned Food
    • 5.3.3 Paints
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United States
    • 5.4.2 Canada
    • 5.4.3 Mexico

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competition Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Crown
    • 6.2.2 Ball Corporation
    • 6.2.3 Silgan Containers
    • 6.2.4 Metal Container Corporation
    • 6.2.5 Mauser Packaging Solutions
    • 6.2.6 Elemental Container Inc.
    • 6.2.7 Hudson Technologies
    • 6.2.8 ZERO Manufacturing
    • 6.2.9 Envases Universales
    • 6.2.10 Ardagh Metal Packaging*
  • 6.3 Other Companies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX