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市場調査レポート
商品コード
1690092

中東・北アフリカのDOOH:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Middle East And North Africa DOOH - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
納期
2~3営業日
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中東・北アフリカのDOOH:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・北アフリカのDOOH市場規模は2025年に3億9,066万米ドルと推定され、2030年には8億3,512万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは16.41%です。

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オンライン広告の複雑化に伴い、広告ブロッカー、マーケティング、広告に課される割高な価格設定も相まって、企業は広告やメッセージの表示を可能にする代替ソリューションを模索しています。これはDOOH市場に有利な機会をもたらし、予測期間中の普及を後押しする可能性があります。

主要ハイライト

  • デジタルアウト・オブ・ホーム(DOOH)マーケティングは中東・アフリカ市場に大きな影響を与えており、企業はこの産業セグメントで大きな成長を遂げています。数多くの広告主が、ブランドや製品の認知度を高めるためにこの市場に参入しており、全く新しい方法で対象となる視聴者を魅了することでそれを実現しています。今日、小さなスクリーン上に存在するだけでは不十分であり、メッセージを広く伝えることがこれまで以上に重要になっています。そのためには、「IRL」(実生活における)存在感を特徴とする360度広告を作成する必要があります。
  • サウジアラビアの市場には、新しい技術に対応し、それを新たな場面で導入することで、王国の2030年ビジョンに沿ってマーケティングのこの側面を前進させる機会があります。これは、環境保護のために、印刷ベースの看板をデジタル看板に切り替えることを意味します。その結果、既存の産業は、都市や社会に自然に溶け込み、より環境に優しく、観客の美的感覚に訴える活気あるメディア部門へと発展すると考えられます。
  • 自動化とプログラマティックプラットフォームの台頭は、キャンペーン購入の摩擦を減らすことで、OOHウォレットシェアの成長を促進するためです。これらは、RFP、人間による交渉、手作業による発注といった非効率的な購入手順に取って代わる。将来的には、人工知能ベースのアルゴリズムが「スマート広告」を可能にし、時間の経過とともに対象オーディエンスの嗜好に合わせて適応・改善できるようになると予想されます。また、デジタルスクリーンは購買行動を追跡し、センサ技術を活用して通行人の人口統計学的特徴を検出し、顔の表情を追跡し、これらの情報源を人工知能広告のインプットとして使用します。
  • 様々な交通環境の中でも、空港は広告、特に一流ブランドや高級ブランドにとって理想的な環境であることが証明されています。空港は、より多くの収益を生み出す方法を考え出す必要に迫られています。ポスターのような静的ディスプレイをデジタルディスプレイに変えることで、空港は同じスペースを活用して、1社だけでなく複数の広告主に販売することができます。そのため、収益額は指数関数的に増加します。また、空港は広告パートナーを迎えることで、新しい広告技術へのアップグレードのコスト負担を分担することができます。Airport Adsは、シャルジャ(アラブ首長国連邦)やケネス・カウンダ(ザンビア)など、さまざまな国際空港で、革新的なアイデアと実行力を統合したDOOHソリューションや体験の開発に多大な投資を行ってきました。
  • 各地域でのプレゼンスを拡大し、製品ポートフォリオを充実させるため、両社は協力関係を築いています。例えば、2022年5月には、コーカサス、北アフリカ、西アフリカ、レバントでアウトオブホーム広告(OOH)を提供するPikassoと、イタリアのデジタルアウトオブホーム(DOOH)プログラマティック主要企業であるPladwayの間で、商業技術協力が成立しました。
  • 組織やデジタルマーケティング企業は、突然デジタルの動向に追随せざるを得なくなりました。そのため、デジタルマーケティング企業は顧客のアイデアを試す余地が増えました。例えば、パンデミックは企業の働き方を変えました。より多くの企業がデジタルワークの仕組みを採用しています。暗い環境にもかかわらず、デジタルマーケティングビジネスは機能するために必要なエッジを持っています。ロックアウトは、代理店に、物理的なオフィスがない中で、様々なデジタル業務について確認し、再考する機会を与えています。

中東・北アフリカのDOOH市場動向

トランジット広告が急成長

  • 交通広告とは、バス、タクシー、電車、路面電車など、あらゆる輸送の車内や車内に広告を掲載することです。
  • この地域では、公共輸送(タクシー、バス、地下鉄など)、空港、バス停留所、鉄道駅、バス停留所などで、主にトランジット広告が利用されています。市民の公共輸送の利用が増加しているため、市場関係者は、必要不可欠な設置場所として特定された輸送エリアにDOOHトランジットを組み込もうとしています。
  • 例えば、道路交通局(RTA)の報告によると、ドバイでは2022年に公共輸送、共有モビリティ、タクシーの利用者数が約6億2,140万人を記録し、前年比35%増となりました。公共輸送、シェアモビリティ、タクシーの1日平均利用者数は、2021年の130万人から2022年には170万人に増加しました。公共輸送の利用率と乗車率がこのように大幅に伸びていることは、様々な公共輸送にデジタル広告画面を設置する輸送向けDOOH企業に大きな利益をもたらし、潜在的な市場成長をもたらす可能性があります。
  • さらに、さまざまな企業がトランジットDOOHソリューションの重要な利点を認識し、実質的に市場の成長を推進しています。例えば、運転手、乗客、歩行者を含むユーザーがコンテンツを読むことができる、車両の上部に表示されるポータブルデジタル広告から利益を得る機会があります。KSAを拠点とするデジタルビルボードビジネスのOverrideは、データとハイパー対象・ジオフェンス広告というさらに重要な機能を提供することで、この可能性に踏み切ろうとしています。
  • さらに、政府のさまざまな取り組みが公共輸送へのデジタル看板設置を大きく後押ししており、市場成長に大きく貢献しています。例えば、2022年10月には、RTAが新機能を導入したため、ドバイのタクシーがデジタル化される見込みです。RTAのドバイ・タクシー・コーポレーションによると、今回の展開は、最新技術に対応し、タクシー部門の包装・イニシアチブ導入の問題に取り組む一環となります。タクシー広告は一歩前進します。従来の自動車ステッカーはデジタル広告に置き換えられます。デジタル掲示板は、おそらく車両の後部フロントガラスに取り付けられ、道路を行き交う通勤客の目に触れることになると考えられます。
  • 全体として、この1年間、市場はかなりの普及率を示し、デジタルディスプレイに投資した企業はかなりの収益を上げています。さらに、従来のディスプレイを搭載した車両は、ブランドプロモーションを強化するためにデジタルディスプレイに置き換えられると予想されます。

サウジアラビアが大きな市場シェアを占める

  • テレビやインターネットなどの代替メディアが存在するにもかかわらず、サウジアラビアの屋外広告セクタは、自社製品の広告を求める広告会社や組織にとって最も重要かつ主要なセクタの1つです。他のチャネルやビデオでコマーシャルが作れない場合、屋外広告が最も重要な媒体であり続けます。さらに、屋外広告は、他の広告媒体と比較してはるかに短い期間で膨大な数の視聴者へのアクセスを確保し、公衆にインタラクティブなデジタルソリューションの本格的なセットを提供するため、市場における理想的かつ最初の選択肢です。ビジョン2030」によってあらゆる場所で大きな変化が起きているが、経済的にも社会的にも活況を呈しているサウジアラビアでも大きな変化が起きています。
  • 世界銀行の報告書によると、2022年には3,036万人が都市部に住むと予想されています。都市定住者のほとんどは、リヤド、ダンマーム、メッカ、ジッダといったサウジアラビアの著名な都市に定住しています。UNDPとUN DESAによると、2030年までにリヤドとジッダの都市には、それぞれ790万人と500万人が住むようになると予想されています。
  • さらに、2022年にはサウジアラビアの一人当たり所得は2万7,941米ドルを記録し、2021年には2万3,186米ドルでした。都市部の人口と一人当たりGDPの増加に伴い、全国のショッピング複合施設やモールも右肩上がりとなっています。都市部の人々は、ビジネスゾーン、娯楽センター、映画館、国際色豊かなダイニングで買い物をしたり余暇を過ごしたりすることを好むからです。この要因は、広告代理店がデジタル看板やストリートファニチャーで自社の製品やサービスを販売する機会を生み出します。さらに、サウジアラビアの大手OOHプロバイダの1つであるSaudi Signs Media(SSM)のような組織により、サウジアラビアのOOHメディア市場は現在、発展を続けており、強い立場にあります。
  • 新しい会社の導入や競合の増加により、サウジアラビアの堅調な経済が民間セクタの台頭に道を開いた。また、公的機関からのコミュニケーションも活発に前進しています。例年に比べて屋外での支出が増加しているのも、新しくエキサイティングな社会活動、地域イベント、デスティネーションツーリズムなどに対する認識が高まり、プロモーションが盛んになったためと考えられます。
  • フォーマットのデジタル化とその利点は、ハード面では極めて重要です。その大きさ、位置づけ、ネットワーク配信、観客への視線露出などから、無視することは難しいです。また、永続的で実用的な印象を残し、高い需要があります。
  • サウジアラビアのOOH産業と数多くのフォーマットは、広告主にとって非常に有利です。例えば、純粋なオンライン参入企業(国内外を問わず)のような企業は、自分たちのビジネスにとってOOHが有利であることを見抜いているため、OOHに積極的に投資しています。OOHが認知度を高め、売上を伸ばすために引き続き重要であることを強調しています。

中東・北アフリカのDOOH産業概要

中東・北アフリカのデジタルアウト・オブ・ホーム(DOOH)市場はセグメント化されており、ELAN Group、EyeMedia、HyperMedia FZ LLC、Backlite Media、Abu Dhabi Mediaといった大手企業が存在します。同市場の参入企業は、製品ラインナップを強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

2023年4月、Backlite MediaはAl Qanaと提携し、アブダビ中心部にあるこのユニークで有名なウォーターフロント施設の独占広告権を獲得しました。Al Qanaの経営陣と協力し、この戦略的関係を記念して、アブダビ最大級で最もインパクトのあるデジタルスクリーン「ザ・カーブ」を建設しました。

2022年7月、JCDecaux SAは、デジタル屋外広告(DOOH)の調達と最適化を専門とするDSP(デマンド・サイドプラットフォーム)の産業参入企業であるDisplayceとの戦略的パートナーシップの締結を発表しました。JCDecauxとの契約は、Displayceの開発を大幅に加速させ、屋外広告市場における産業標準のDSPとなることを目指すとともに、広告主や媒体社にすべてのDOOHメディアへの完全かつ直接的なアクセスを提供し続けることを目的としています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品・代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • デジタル広告へのシフトの進行
    • 公共交通インフラの増加
    • プログラマティック広告など世界の手がかりの採用
  • 市場抑制要因
    • 中東における厳しい規制がベンダーにとっての課題となっている
    • 一部の国では伝統的広告形態が引き続き支配的

第6章 市場セグメンテーション

  • 場所別
    • 屋内
    • 屋外
  • 用途別
    • ビルボード
    • トランジット
    • ストリートファニチャー
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 商業施設
    • 施設
    • インフラ
  • 国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • クウェート
    • カタール
    • モロッコ
    • エジプト
    • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ELAN Group
    • EyeMedia
    • HyperMedia FZ LLC
    • Backlite Media
    • Abu Dhabi Media
    • Dooha Media(Madaeen Al Doha Group)
    • Lemma Technologies Ltd
    • JCDecaux Group
  • Company Ranking

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 69870

The Middle East And North Africa DOOH Market size is estimated at USD 390.66 million in 2025, and is expected to reach USD 835.12 million by 2030, at a CAGR of 16.41% during the forecast period (2025-2030).

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With the increasing complexity of online advertising, coupled with the premium pricing charged for ad blockers, marketing, and advertising, companies are looking for alternative solutions that will enable them to display their advertisements or messages. This presents the DOOH market with a lucrative opportunity, which may boost its adoption over the forecast period.

Key Highlights

  • Digital out-of-home (DOOH) marketing hugely impacts the Middle East and Africa markets, and companies are experiencing considerable growth in this industry sector. Numerous advertisers are entering this market to increase awareness of their brands and products, and they are doing it by enticing their target audience in brand-new ways. Being present on a little screen is insufficient today; spreading messages far and wide is more crucial than ever. It entails creating 360-degree ads featuring a presence "IRL" ( in real life).
  • The Saudi market has the chance to advance this facet of marketing in line with the kingdom's 2030 Vision by keeping up with emerging technologies and implementing them in new settings. This entails switching out print-based billboards for digital ones to protect the environment. As a result, the existing industry will develop into a vibrant media sector that blends in naturally with cities and society, is more ecologically friendly, and appeals to the audience's sense of aesthetics.
  • One of the top market trends is the rise of automation and programmatic platforms since they drive growth in OOH wallet share by reducing campaign purchasing friction. They replace the inefficient buying procedure of RFPs, human negotiation, and manual orders. In the future, artificial intelligence-based algorithms are expected to enable "smart advertisements," which can adapt and improve according to the preferences of target audiences over time. Also, digital screens will track purchase behavior and leverage sensor technology to detect passersby demographic features and track facial expressions and use these sources as inputs for artificially intelligent advertisements.
  • Among various transit environments, airports have proven to be an ideal environment for advertising, particularly for top-tier and luxury brands. Airports are under pressure to figure out ways to generate more and more revenue. Converting static displays like posters to digital displays allow airports to utilize the same space to sell to multiple advertisers instead of just one. That multiplies the amount of revenue exponentially. Also, airports can share the cost burden of upgrading to new advertising technologies by bringing in advertising partners. Airport Ads has significantly invested in various international airports, including Sharjah (UAE) and Kenneth Kaunda (Zambia), in developing DOOH solutions and experiences that integrate innovative ideas and executions.
  • To expand their presence in the different regions and enhance their product portfolio, the companies are collaborating. For instance, in May 2022, Commercial and technological cooperation was established between Pikasso, the provider of out-of-home advertising (OOH) in the Caucasus, North and West Africa, and the Levant, and Pladway, the top digital out-of-home (DOOH) programmatic company in Italy.
  • Organizations and digital marketing companies were forced to follow the digital trend suddenly. This has given digital marketing companies more room to test customer ideas. The pandemic, for example, has changed the way firms work. More and more businesses are adopting a digital work structure. Despite the bleak environment, digital marketing businesses have the required edge to function. The lockout has given agencies the chance to identify and rethink their various digital job tasks in the absence of a physical office.

Middle East And North Africa DOOH Market Trends

Transit to be Fastest Growing Application

  • Transit advertising, often known as "advertising on transportation," is the placement of commercials on or within any form of transportation, including buses, taxis, trains, trams, etc.
  • The region mostly finds its transit applications across public transportation vehicles (such as taxis, buses, and underground trains), airports, bus stops, train stations, and bus stops. The citizens' growing utilization of public transit drives the market players to incorporate DooH transit along the transit areas identified as essential installation sites.
  • For instance, the Roads and Transport Authority (RTA) reported that in Dubai, ridership of public transportation, shared mobility, and taxis recorded around 621.4 million in 2022, a 35% rise year-on-year. The average daily ridership of public transportation, shared mobility, and taxis was 1.7 million in 2022, up from 1.3 million in 2021. Such considerable growth in utilization and ridership in public transit may significantly benefit transit DOOH firms installing digital advertising screens across various public transit modes, thereby gaining potential market growth.
  • Moreover, various firms recognize the significant benefits of transit DOOH solutions, substantially driving market growth. For instance, there is a chance to profit from portable digital advertisements displayed on the top of cars, where users, including drivers, passengers, and pedestrians, can read the content. Override, a KSA-based digital billboard business, is taking the plunge into this possibility by offering an even more important feature: data and hyper-targeted geofenced ads.
  • Moreover, various government initiatives are significantly supporting the installation of digital billboards on public transport, thereby considerably contributing to market growth. For instance, in October 2022, Dubai cabs were expected to be digitalized as the RTA introduced new features. According to Dubai Taxi Corporation in RTA, the recent rollout would be part of keeping up with the latest technology and tackling the issues of the taxi sector's introduction of package initiatives. Taxi advertisements will be a step forward. Traditional automobile stickers will be replaced with digital advertisements. A digital billboard will likely be mounted on the vehicle's back windshield, which will be visible to commuters on the road.
  • Overall, the market had considerable adoption rates during the year, with firms invested in digital displays significantly generating profitable earnings. Further, vehicles with traditional displays are anticipated to be replaced by digital displays to enhance brand promotion.

Saudi Arabia to Hold Significant Market Share

  • Despite the existence of alternative media, such as TV, the Internet, etc., the outdoor advertising sector in Saudi Arabia is one of the most significant and primary sectors for advertising firms and organizations looking to advertise their products. When commercials cannot be made on other channels or videos, outdoor advertisements remain the most significant medium. Moreover, outdoor advertising is the ideal and first choice in the market, as it delivers a full-fledged set of interactive digital solutions to the public, ensuring access to a vast number of viewers in a much shorter period compared to other advertising mediums. A significant shift has occurred everywhere due to Vision 2030, and Saudi Arabia, which is booming economically and socially, has made significant changes.
  • According to a report by the World Bank, in 2022, 30.36 million people were expected to live in urban areas. Most urban settlers settled in prominent Saudi Arabian cities like Riyadh, Dammam, Mecca, and Jeddah. According to the UNDP and UN DESA, by 2030, the cities of Riyadh and Jeddah are expected to be populated by 7.9 million and 5 million people, respectively.
  • Further, in 2022, Saudi Arabia recorded a per capita income of USD 27,941, which was USD 23,186 in 2021. With the rise in urban population and GDP per capita, shopping complexes and malls across the country are also rising steadily, as urban people prefer to shop and spend leisure time in business zones, entertainment centers, cinemas, and international dining experiences. This factor creates opportunities for advertising agencies to market their products and services on digital billboards and street furniture. Further, due to organizations like Saudi Signs Media (SSM), one of the leading OOH providers in Saudi Arabia, the OOH media market in the country is currently in a strong position as it continues to develop.
  • With the introduction of new companies and increased competition, Saudi Arabia's robust economy has paved the way for the rise of the private sector. The nation has also seen an active forward movement in communication from official agencies. The increase in outdoor spending compared to prior years has also been attributed to increased awareness of and promotion of new and exciting social activities, regional events, and destination tourism, among other factors.
  • The digitalization of formats and their advantages have been crucial in terms of hardware. They are difficult to ignore because of their dimensions, positioning, network distribution, and line-of-sight exposure to audiences. They also leave a lasting, actionable impression that is in high demand.
  • The Saudi Arabian OOH industry and the numerous formats are quite advantageous for advertisers. For instance, companies like pure online players (both local and foreign) heavily invest in the media since they have seen its advantages for their businesses. There is no shortage of interest and repeat queries, highlighting that OOH continues to be crucial for raising awareness and boosting sales.

Middle East And North Africa DOOH Industry Overview

The Middle East and North Africa digital out-of-home (DOOH) market is fragmented, with the presence of major players like ELAN Group, EyeMedia, HyperMedia FZ LLC, Backlite Media, and Abu Dhabi Media. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain a sustainable competitive advantage.

In April 2023, Backlite Media partnered with Al Qana to gain exclusive advertising rights to this unique and renowned waterfront venue in the heart of Abu Dhabi. In collaboration with Al Qana's management, the company built "The Curve," one of Abu Dhabi's largest and most impactful digital screens, to commemorate this strategic relationship.

In July 2022, JCDecaux SA announced the signing of a strategic partnership with Displayce, the industry player in DSP (Demand Side Platform), which specializes in procuring and optimizing digital outdoor advertising (DOOH). The agreement with JCDecaux aimed to considerably speed up Displayce's development so that it became the industry standard DSP in the outdoor advertising market while continuing to provide full and direct access for advertisers and media agencies to all DOOH media.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products and Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Ongoing Shift Toward Digital Advertising
    • 5.1.2 Increase in Public Transit Infrastructure
    • 5.1.3 Adoption of Global Cues such as Programmatic Advertising
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Regulations in the Middle East Have Been a Challenge for Vendors
    • 5.2.2 Traditional Forms of Advertising Continue to Dominate in a Few Countries

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Location
    • 6.1.1 Indoor
    • 6.1.2 Outdoor
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Billboard
    • 6.2.2 Transit
    • 6.2.3 Street Furniture
    • 6.2.4 Other Applications
  • 6.3 By End-User
    • 6.3.1 Commercial
    • 6.3.2 Institutional
    • 6.3.3 Infrastructural
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Saudi Arabia
    • 6.4.2 United Arab Emirates
    • 6.4.3 Kuwait
    • 6.4.4 Qatar
    • 6.4.5 Morocco
    • 6.4.6 Egypt
    • 6.4.7 Rest of Middle East and North Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 ELAN Group
    • 7.1.2 EyeMedia
    • 7.1.3 HyperMedia FZ LLC
    • 7.1.4 Backlite Media
    • 7.1.5 Abu Dhabi Media
    • 7.1.6 Dooha Media (Madaeen Al Doha Group)
    • 7.1.7 Lemma Technologies Ltd
    • 7.1.8 JCDecaux Group
  • 7.2 Company Ranking

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET