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市場調査レポート
商品コード
1690082

中東・北アフリカのデジタル決済市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

MENA Digital Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
中東・北アフリカのデジタル決済市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・北アフリカのデジタル決済市場規模は2025年に2,513億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは10.95%で、2030年には4,225億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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同地域市場の成長を牽引しているのは、スマートフォンの普及、ソーシャルインタラクションの増加、物理的世界とデジタル世界のギャップを埋めるために必要な加盟店によるイネーブルメントプログラムです。

主要ハイライト

  • 中東・北アフリカ(MENA)におけるデジタル決済の導入は、世界の他の地域と比べて比較的遅れています。これは、国民の現金志向の高まりと銀行産業の近代化が徐々に進んでいるためです。しかし、この地域市場の好条件がデジタル決済の普及に拍車をかけ、従来の決済バリューチェーンを破壊する可能性があります。
  • さらに、中東・アフリカの先進諸国と新興諸国の施策立案者は、同地域市場におけるデジタル決済の成長を支援するために必要な規制の枠組みやインフラの整備に取り組んでいます。エジプト、バーレーン、アラブ首長国連邦、サウジアラビアの中央銀行は、デジタル決済サービスの規制緩和に向けた具体的なイニシアティブを採用しています。
  • さらに、アラブ首長国連邦のCareem Payのような決済手段を通じたモバイル金融サービスの変革がこの地域で見られるようになっています。サウジアラビアの通信会社STC Payが最近開始したデジタルウォレットアプリでは、他のユーザーへの送金や、レストランや店舗でのデジタル決済が可能です。
  • デジタル決済の急速な普及にもかかわらず、同市場はデータセキュリティやオンライン決済における不正行為の増加といった課題に直面しています。重要な新興国ではデジタルリテラシーが相対的に不足しているため、中東・北アフリカのデジタル決済市場の成長が阻害される可能性があります。
  • しかし、決済インフラと受入ネットワークの可用性と普及率は、カード決済市場に影響を与える可能性があります。POS(販売時点情報管理)端末、信頼できる決済ゲートウェイ、デジタル決済インフラが普及していないため、特に小規模な加盟店や農村部では、カードの導入や利用が制限される可能性があります。こうした要因が市場の成長に影響を与えています。

MENAデジタル決済市場の動向

スマートフォンの普及とソーシャルインタラクションが市場成長を牽引

  • 中東・北アフリカのデジタル決済市場は、同地域のインターネットとモバイルの高い普及率によって大きく牽引されています。同地域のデジタルエコシステムは最新技術をサポートしており、モバイルとインターネットの普及率が高まったことで、消費者のモバイルウォレットへの移行がさらに進んでいます。
  • さらに、多くの通信事業者がモバイルブロードバンドの利用を促進するため、融資オプション付きの安価なスマートフォンを発売しています。2025年末までに、中東・北アフリカのスマートフォン接続数は5億6,500万台となります。これは5年間で約2億接続の増加と予測され、人口の80%近くがスマートフォンを持っていることになります。
  • サウジアラビアにおけるスマートフォンの著しい普及率は、この地域市場のデジタル革命を推進する重要な要因のひとつです。例えば、Ericsson Mobility Reportによると、中東・北アフリカでは、中東・アフリカの5Gサービスの加入者数は2024年までに6,000万人に達し、これは同地域の全モバイル加入者数の約3%に相当します。GSMAはまた、MENA全体で約5,000万件の5G接続があり、そのうち2,000万件は2025年までにアラブ諸国だけで接続される可能性があると推定しています。このことは、モバイルの急速な普及率が市場の研究を後押ししていることをさらに示しています。
  • さらに、この地域は高速インターネットアクセスが可能なため、デジタル決済による即時送金が可能です。例えば、Ooklaが発表した情報によると、サウジアラビアのインターネットユーザーは今年初め、以下の接続速度を達成すると予測されています。
  • この地域市場のソーシャルメディアプラットフォームは、友人や家族と人々をつなぎ、新しい人々と出会い、関係を強化するという約束のもとに、その巨大なオーディエンスを構築しました。これらのプラットフォームは、ユーザーの現金をソーシャルメディア上の友人と共同で使用できるオンライン購入を可能にし、口座番号の要求が不要になりました。

市場成長を牽引するエジプト

  • エジプトは、ガスや電気といった公共料金の決済を現金で徴収する政府職員が一般的な国として知られているが、徐々にデジタル取引への移行が進んでいます。これに拍車をかけているのが、北アフリカ中央銀行が打ち出した戦略で、国民全員が金融サービスを利用できるようにすることで、デジタル決済やモバイルウォレットに注力することを目的としています。例えば、決済システムやビジネス技術産業はエジプト中央銀行(CBE)に対し、エジプト国内の銀行が発行する電子決済カードの数が2022年12月の5,200万枚から2023年9月時点で6,200万枚に増加したと報告しています。
  • デジタル決済の普及が進むにつれ、同地域の数多くの企業や顧客によるデジタル決済手段の採用増加が予想されます。そのため、同地域ではこうした決済をサポートし、効率化するためのリアルタイムのインフラが必要とされています。例えば、2024年4月、Mashreq EgyptはVisaと提携し、エジプト市民のバンキング体験を向上させるMashreq NEO Visaカードの発売を発表しました。Mashreq NEO Visaカードは、最先端の技術、シームレスなバンキングサービス、消費者の進化するニーズに合わせた独自の特典を融合させたものです。
  • エジプトでは、デジタル決済や銀行産業における世界の変化に対応するため、新中央銀行法における規制の枠組みや、電子決済法の施行規則が公布されるなど、法制度が漸進的に変化しています。
  • さらにエジプト政府は、2023年2月から新行政首都をキャッシュレス都市にする計画を発表しました。これを実現するため、エジプトは現在、世界の決済システムの大手プロバイダであるMastercardと協議を進めています。Mastercardは、エジプト政府の決済・集金インフラへの投資を計画しています。2024年までに、エジプトの人口の半数以上がモバイルインターネットサービスに加入し、2025年までに約7億のモバイル接続が見込まれます。
  • さらに、迅速な決済システムは、消費者と組織の双方にいくつかの利点をもたらします。銀行口座情報ではなく、携帯電話番号で指定した受取人に送金できるモバイルアプリは、こうした決済システムへのアクセスに頻繁に利用されています。オンラインショッピングで迅速でわかりやすい方法を求める顧客や、友人や実店舗での決済にモバイル機器を使用する顧客は、こうしたサービスの恩恵を受けることができます。こうした方法を利用すれば、顧客は現金やクレジットカードを持ち歩く必要がなくなります。

中東・北アフリカのデジタル決済産業概要

中東・北アフリカのデジタル決済市場は、Paypal Holdings Inc.、Alphabet Inc.、ACI Worldwide Inc.、Samsung Electronics Inc.、CIB Bankといった少数の大手企業によって適度に集中・支配されています。かなりの市場シェアを持つこれらの大手企業は、国際的な消費者基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を拡大するために戦略的提携プロジェクトを活用しています。一方、中堅・中小企業は、技術改良や製品革新により新規契約を獲得し、新市場を開拓することで、市場での存在感を高めています。

  • 2024年5月、多国籍銀行のAccess Bank Groupは、決済大手のMastercardと提携し、革新的なソリューションを導入。この提携は、アフリカ大陸を含む国境を越えた決済や送金へのアクセスを強化することを目的としています。Access BankのイニシアチブであるAccess Africaは、Mastercard Move Partner Programmeのネットワークとトレジャリー機能を活用し、デジタル決済に特化した技術イノベーターの世界のコミュニティとして、個人や企業に、即時に、追跡可能で、シームレスかつコスト効率の高い国際取引を提供することを目指しています。
  • 2024年1月、中東・北アフリカ・パキスタン(MENA-P)で金融サービスを展開するPaymobは、Mastercardと提携し、MENA諸国でのデジタル決済の受け入れを拡大。この戦略的提携は、Paymobの強固な決済インフラとMastercardの最先端技術を活用したものです。両社は共に、極めて重要な市場における零細・中小企業(MSME)向けの手頃なソリューションを促進することを目指しています。このパートナーシップのハイライトには、Tap on Phoneの普及促進、eコマースゲートウェイの強化、決済リンクソリューションの導入などが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 市場の促進要因
    • スマートフォンとソーシャルインタラクションの先進的普及
    • 物理的世界とデジタル世界のギャップを埋めるための主要小売企業によるイネーブルメントプログラム
    • 主要GCC諸国と北アフリカ諸国におけるリアルタイム決済システムの立ち上げ
    • 顧客満足度重視の高まりと世界の動向の当地域での融合
  • 市場課題
    • クロスボーダー決済の運用課題
    • 同地域の主要新興国におけるデジタルリテラシーの相対的不足
  • 市場機会
    • 域内の銀行口座を持たない人口の減少
    • 新規参入企業によるイノベーションが普及を促進
  • デジタル決済産業における主要規制と基準
  • 市場に与えるマクロ経済要因の評価
  • 主要指標
    • デジタルリテラシー
    • 人口指数
    • 外国人労働者の強い存在感
  • 主要導入事例と使用例
    • クウェート・ファイナンス・ハウスとマシュレック銀行の参入
    • ドファールのデジタル決済エコシステムへの参入

第5章 中東・北アフリカにおける決済環境の変遷

第6章 市場セグメンテーション

  • 国別
    • サウジアラビア
      • サウジアラビアの決済状況の分析(現金・非現金)
      • デジタル取引額と総ユーザー数(2019~2029年)
      • デジタル取引の市場内訳-mPOSとデジタルコマース
      • サウジアラビアの主要電子ウォレットサービス事業者(BayanPay、HalalaH、STCなど)
      • 市場展望
    • エジプト
      • エジプトにおける決済状況の分析(現金決済と非現金決済)
      • デジタル取引額と総ユーザー数(2019~2029年)
      • デジタル取引の市場内訳-mPOSとデジタルコマース
      • エジプトの主要電子ウォレットサービスプロバイダ(QNB Al-Ahli、CIB、UB、Audi2Payなど)
      • 市場展望
    • アラブ首長国連邦
      • アラブ首長国連邦における決済状況の分析(現金と現金以外)
      • デジタル取引額と総ユーザー数(2019~2029年)
      • デジタル取引の市場内訳-mPOSとデジタルコマース
      • アラブ首長国連邦の主要電子ウォレットサービスプロバイダ(Beam、Etisalat Wallet、Emirates Digital Wallet、Triple、Bridg、Samsung Pay、WePay)
      • 市場展望
    • トルコ
      • トルコの決済状況の分析(現金と現金以外)
      • デジタル取引額と総ユーザー数(2019~2029年)
      • デジタル取引の市場内訳-mPosとデジタルコマース
      • トルコの主要電子ウォレットサービス事業者(BKM Express、MobileExpress、Pay Cellなど)
      • 市場展望
    • モロッコ
      • モロッコの決済情勢分析(現金決済と非現金決済)
      • デジタル取引額と総ユーザー数(2019~2029年)
      • デジタル取引の市場内訳-mPosとデジタルコマース
      • モロッコの主要電子ウォレットサービスプロバイダ
      • 市場展望
    • その他の中東・アフリカ(イラン、バーレーン、カタール、オマーン)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Paypal Holdings Inc.
    • Samsung Corporation
    • ACI Worldwide Inc.
    • CIB Bank
    • Alphabet Inc.(Google Pay)
    • Apple Inc.
    • First Data
    • Fawry
    • Mastercard(MasterPass)
    • ACI Worldwide
    • Saudi Digital Payment Company
    • Denarii Cash

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69797

The MENA Digital Payments Market size is estimated at USD 251.34 billion in 2025, and is expected to reach USD 422.56 billion by 2030, at a CAGR of 10.95% during the forecast period (2025-2030).

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The regional market's growth has been driven by the increasing prevalence of smartphones, social interactions, and enablement programs by necessary merchants to close the gap between the physical and digital worlds.

Key Highlights

  • The adoption of digital payments in MENA has been relatively slow compared to other regions worldwide. This is due to the population's growing inclination to use cash and the banking industry's gradual modernization. However, favorable conditions in the regional market can spur the take-up of digital payments and disrupt the traditional payment value chain.
  • Moreover, policymakers in both developed and developing MENA countries are getting involved in providing the necessary regulatory framework and infrastructure to support the growth of digital payments in the regional market. The central banks of Egypt, Bahrain, the United Arab Emirates, and Saudi Arabia have adopted specific initiatives to deregulate digital payment services.
  • Furthermore, a transformation of mobile financial services has been witnessed in the region through payment methods, such as Careem Pay in the United Arab Emirates. A digital wallet app recently launched by Saudi Arabia's telecommunications company, STC Pay, allows people to send money to other users and digitally pay to restaurants and stores.
  • Despite the rapid rise of digital payments, the market faces challenges related to data security and increased fraud in online payments. A relative lack of digital literacy in crucial emerging countries may hinder the growth of the digital payments market in the Middle East and North Africa.
  • However, the availability and reach of payment infrastructure and acceptance networks can impact the card payments market. A lack of widespread point of sale (POS) terminals, reliable payment gateways, and digital payment infrastructure can limit the adoption and usage of cards, especially in smaller merchants and rural areas. These factors are influencing the growth of the market.

MENA Digital Payments Market Trends

High Proliferation of Smartphones and Social Interactions to Drive Market Growth

  • The Middle East and North African digital payments market is heavily driven by the region's high internet and mobile penetration. This digital ecosystem in the region supports the latest technologies, and increased mobile and internet penetration rates are further encouraging consumers to shift toward mobile wallets as they provide ease and convenience with the best global standards of security.
  • Moreover, many carriers have released inexpensive smartphones with financing options to encourage mobile broadband use. By the end of 2025, there will be 565 million smartphone connections in MENA. This is projected to be an increase of almost 200 million connections over five years, and it would mean that nearly 80% of the population has a smartphone.
  • The remarkable smartphone adoption rate in Saudi Arabia is one significant factor driving the regional market's digital revolution. For instance, according to Ericsson Mobility Report, in the Middle East and North Africa, the number of subscribers to 5G services in the MEA region was to reach 60 million by 2024, representing about 3% of all mobile subscriptions in the region. GSMA also estimates there may be around 50 million 5G connections across MENA, of which 20 million connections could be in the Arab States alone by 2025. This further indicates the fast mobile adoption rates are driving the market studied.
  • Additionally, the area offers fast internet access, allowing instant money transfers via digital payments. For instance, according to information made available by Ookla, internet users in Saudi Arabia were projected to attain the following connection speeds at the beginning of this year: the average fixed internet connection speed was 80.39 Mbps, and the average mobile internet connection speed over cellular networks was 91.06 Mbps.
  • The regional market's social media platforms built their massive audiences on the promise of connecting people with their friends and family, meeting new people, and strengthening relationships. These platforms enable online purchases where a user's cash can be jointly spent with a friend on social media, and they no longer require a request for an account number, which is a revolution in digital payments and driving market growth.

Egypt to Drive Market Growth

  • Egypt, a country commonly known for government employees collecting cash payments for utility bills, such as gas and electricity, is gradually shifting toward more digital transactions. This is spurred by the strategy set up by the North African Central Bank to ensure all citizens of the country focus on digital payments and mobile wallets by having access to financial services. For instance, the payment systems and business technology industry reported to the Central Bank of Egypt (CBE) that the number of e-payment cards issued by banks in Egypt rose to 62 million as of September 2023, up from 52 million in December 2022.
  • The increased adoption of digital payment methods by numerous businesses and customers in the region is anticipated as their popularity continues to rise. Therefore, the area needs real-time infrastructure to support these payments and make them efficient. For instance, in April 2024, Mashreq Egypt, in partnership with Visa, announced the launch of the Mashreq NEO Visa Card to enhance banking experiences for Egyptian citizens. The Mashreq NEO Visa Card represents a fusion of cutting-edge technology, seamless banking services, and exclusive benefits tailored to meet the evolving needs of consumers.
  • The country has witnessed a progressive change in its legislative systems, such as the promulgation of a regulatory framework within the new Central Bank Law and the executive regulations of the E-Payment Law, to keep up with the global changes in the digital payment and banking industries.
  • Additionally, the Egyptian government announced plans to make its New Administrative Capital a cashless city starting in February 2023. In order to implement this, the nation is presently in talks with Mastercard, a leading provider of global payment systems. Mastercard plans to invest in the payment and collection infrastructure of Egypt's government. By 2024, more than half of Egypt's population is expected to subscribe to mobile internet services, and by 2025, there will be about 700 million mobile connections.
  • Additionally, quick payment systems provide both consumers and organizations with several advantages. Mobile apps that enable users to send money to recipients specified by their mobile phone numbers rather than their bank account data are frequently used to access such payment systems. Customers who want quick, straightforward ways to shop online and those who use their mobile devices to pay for friends or brick-and-mortar merchants can benefit from such services. These methods allow customers to avoid carrying cash or credit cards.

MENA Digital Payments Industry Overview

The Middle East and North African digital payments market is moderately concentrated and dominated by a few major players like Paypal Holdings Inc., Alphabet Inc., ACI Worldwide Inc., Samsung Electronics Inc., and CIB Bank. These significant firms, holding a sizable market share, are concentrating on growing their international consumer base. These businesses are utilizing strategic collaboration projects to expand their market share and profitability. Mid-size and smaller businesses are, however, expanding their market presence by gaining new contracts and tapping into new markets due to technical improvements and product innovations.

  • May 2024: Access Bank Group, a multinational bank, partnered with payments giant Mastercard to introduce an innovative solution. This collaboration aims to enhance access to cross-border payments and remittances involving the African continent. Leveraging the Mastercard Move Partner Programme's network and treasury capabilities, which is a global community of technology innovators focused on digital payments, Access Bank's initiative, Access Africa, seeks to provide individuals and businesses with instant, traceable, seamless, and cost-effective international transactions.
  • January 2024: Paymob, a financial services enabler operating in the Middle East, North Africa, and Pakistan (MENA-P), partnered with Mastercard to boost digital payment acceptance in MENA countries. This strategic collaboration capitalizes on Paymob's robust payments infrastructure and Mastercard's cutting-edge technology. Together, they aim to promote affordable solutions for micro, small, and medium-sized enterprises (MSMEs) in pivotal markets. The partnership's highlights include accelerating the adoption of Tap on Phone, enhancing the e-commerce gateway, and introducing payment link solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 High Proliferation of Smartphones & Social Interactions
    • 4.4.2 Enablement Programs by Key Retailers to Bridge the Gap Between Physical and Digital Worlds
    • 4.4.3 Launch of Real-time Payment Systems in Key GCC and North African Countries
    • 4.4.4 Increasing Emphasis on Customer Satisfaction and Convergence of Global Trends in the Region
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Operational Challenges Involving Cross-border Payments
    • 4.5.2 Relative Lack of Digital Literacy in the Key Emerging Countries in the Region
  • 4.6 Market Opportunities
    • 4.6.1 Decline in Unbanked Population in the Region
    • 4.6.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
  • 4.7 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
  • 4.8 Assessment of Macroeconomic Factors on the Market
  • 4.9 Key Base indicators
    • 4.9.1 Digital Literacy
    • 4.9.2 Population Index
    • 4.9.3 Strong Presence of Expatriate Workers
  • 4.10 Major Case Studies and Implementation Use-cases
    • 4.10.1 Entries of Kuwait Finance House and Mashreq Bank
    • 4.10.2 Dhofar's Entry into the Digital Payment Ecosystem

5 EVOLUTION OF THE PAYMENTS LANDSCAPE IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Country
    • 6.1.1 Saudi Arabia
      • 6.1.1.1 Analysis of the Payments Landscape in Saudi Arabia (Cash and Non-cash)
      • 6.1.1.2 Digital Transactions Value and Total User Base (2019-2029)
      • 6.1.1.3 Market Breakdown of Digital Transactions - mPOS and Digital Commerce
      • 6.1.1.4 Major E-wallet Service Providers in Saudi Arabia (BayanPay, HalalaH, STC, etc.)
      • 6.1.1.5 Market Outlook
    • 6.1.2 Egypt
      • 6.1.2.1 Analysis of the Payments Landscape in Egypt (Cash and Non-cash)
      • 6.1.2.2 Digital Transactions Value and Total User Base (2019-2029)
      • 6.1.2.3 Market Breakdown of Digital Transactions - mPOS and Digital Commerce
      • 6.1.2.4 Major E-wallet Service Providers in Egypt - (QNB Al-Ahli, CIB, UB, Audi2Pay, etc.)
      • 6.1.2.5 Market Outlook
    • 6.1.3 United Arab Emirates
      • 6.1.3.1 Analysis of the Payments landscape in the United Arab Emirates (Cash and Non-cash)
      • 6.1.3.2 Digital Transactions Value and Total User Base (2019-2029)
      • 6.1.3.3 Market Breakdown of Digital Transactions - mPOS and Digital Commerce
      • 6.1.3.4 Major E-wallet Service Providers in UAE- (Beam, Etisalat Wallet, Emirates Digital Wallet, Trriple, Bridg, Samsung Pay, and WePay)
      • 6.1.3.5 Market Outlook
    • 6.1.4 Turkey
      • 6.1.4.1 Analysis of the Payments Landscape in Turkey (Cash and Non-cash)
      • 6.1.4.2 Digital Transactions Value and Total User Base (2019-2029)
      • 6.1.4.3 Market Breakdown of Digital Transactions - mPos and Digital Commerce
      • 6.1.4.4 Major E-wallet Service Providers in Turkey - (BKM Express, MobileExpress, Pay Cell, etc.)
      • 6.1.4.5 Market Outlook
    • 6.1.5 Morocco
      • 6.1.5.1 Analysis of the Payments Landscape in Morocco (Cash and Non-cash)
      • 6.1.5.2 Digital Transaction Value and Total User Base (2019-2029)
      • 6.1.5.3 Market Breakdown of Digital Transactions - mPos and Digital Commerce
      • 6.1.5.4 Major E-wallet Service Providers in Morocco
      • 6.1.5.5 Market Outlook
    • 6.1.6 Rest of Middle East and North Africa (Iran, Bahrain, Qatar, Oman)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Paypal Holdings Inc.
    • 7.1.2 Samsung Corporation
    • 7.1.3 ACI Worldwide Inc.
    • 7.1.4 CIB Bank
    • 7.1.5 Alphabet Inc. (Google Pay)
    • 7.1.6 Apple Inc.
    • 7.1.7 First Data
    • 7.1.8 Fawry
    • 7.1.9 Mastercard (MasterPass)
    • 7.1.10 ACI Worldwide
    • 7.1.11 Saudi Digital Payment Company
    • 7.1.12 Denarii Cash

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS