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市場調査レポート
商品コード
1689845
欧州の保険仲介市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Europe Insurance Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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欧州の保険仲介市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州の保険仲介市場規模(総保険料ベース)は、2025年の2,801億8,000万ユーロから2030年には3,979億5,000万ユーロに成長し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.27%と予測されます。
保険仲介は現在、先進国の保険業務の約80%にサービスを提供している活動の一種です。保険市場、商品、価格、プロバイダを熟知し、保険顧客のニーズを理解する保険仲介は、独自の役割を得ることになります。保険仲介を持たない欧州数カ国のプラクティスを調べたところ、保険契約の締結件数は非常に少なかりました。
COVID-19の大流行は、保険会社にメガ動向への早急な対応を迫っており、りわけ重要なのは気候変動とデジタル化です。保険産業は、物理的な移行と気候変動による賠償リスクをより正確に理解し始め、保険引受と投資を見直そうとしています。
仲介会社の重要性を考えると、保険産業のデジタル化は流通チャネルにも影響を与えます。アグリゲーター、すなわちオンライン仲介は、過去20年間、欧州でその地位を確立してきました。技術の進歩は最終的に、仲介という重要な役割を担う欧州の仲介会社の将来を形作る。
ブレグジットは欧州連合(EU)と英国のありとあらゆる産業に永遠の影響を与えます。EUと英国で事業を展開する仲介会社も、この影響を免れることはできないです。登録から事業の収益性に至るまで、保険仲介はより慎重に仕事をしなければならないです。
ベビーブーマーとミレニアル世代の人口拡大により、医療保険、生命保険、傷害保険の成長機会が生まれています。保険仲介は、顧客に最大限のメリットを提供する保険契約に注力しています。顧客に安心感を与え、個々人に合わせた金融サービスを提供することで、保険商品に対する需要が高まっています。保険会社はまた、保険市場における潜在力を引き出すため、革新的な保険施策やサービスに投資しています。このように、保険契約のメリットに関する意識の高まりが、予測期間中の欧州の保険仲介市場の成長を促進すると考えられます。
欧州のアグリゲーターはデジタル仲介であり、専門アドバイザーはここ数年で大きく進化しました。推定によると、欧州のオンライン保険のほぼ50%はアグリゲーター経由で販売されています。多くの国で、アグリゲーターは顧客と接する側のビジネスを行っています。このビジネスは、アグリゲーターが高い利益率を獲得し、潜在的な買収者からM&Aへの関心が高まるなど、相互にメリットがあります。保険会社は、アグリゲーターのビジネスモデルの長所と短所を理解することで、大規模な顧客ベースに対応することができます。
アグリゲーターは一般的に、ある商品のスペシャリストとしてスタートし、より多くの業種を取り込むことでその幅を広げていきます。欧州の主要市場の多くでは、アグリゲーターの総収入の75%以上を保険商品が占めています。
本レポートでは、調査対象市場で事業を展開する大手保険仲介とオンラインアグリゲーター概要を掲載しています。一部の主要企業が市場シェアで調査対象市場を独占する寡占市場について詳しく取り上げています。本レポートでは、Marsh & McLennan Co.、Willis Towers Watson PLc、Arthur J. Gallagher & Co.、BGL Groupなどの主要企業の企業プロファイルを掲載しています。
The Europe Insurance Brokerage Market size in terms of gross written premiums value is expected to grow from EUR 280.18 billion in 2025 to EUR 397.95 billion by 2030, at a CAGR of 7.27% during the forecast period (2025-2030).
Insurance brokerage is a type of activity currently serving about 80% of insurance operations in the developed world. Insurance brokers who know the insurance market, its products, prices, and providers and understand the needs of insurance customers will gain a unique role. After looking at the practice of several European countries without insurance brokers, a very small number of insurance contracts were concluded.
The COVID-19 pandemic is pressing insurance companies to respond urgently to megatrends, most importantly, climate change and digitalization. The industry is starting to understand the physical transition more precisely and the liability risks of climate change and is revising underwriting and investments.
Given the importance of brokerage companies, the digitalization of the insurance industry also impacts the distribution channels. Aggregators, i.e., online brokers, have had their place in Europe for the past 20 years. The technological advancements ultimately shape the future of brokerage firms in Europe in the critical roles of brokers.
Brexit has an everlasting impact on every possible industry in the European Union and the United Kingdom. Brokerage firms with EU and UK operations are not exempt from this. From registration to business profitability, insurance brokers have to work more cautiously.
The expanding population of baby boomers and millennials generates growth opportunities for medical, life, and accidental insurance. Insurance brokers are focusing on insurance policies that provide maximum benefits for customers. Providing customers with security and personalized financial services has increased the demand for insurance products. Insurance firms are also investing in innovative insurance policies and services to tap their potential in insurance markets. Thus, increased awareness about the benefits of insurance policies is likely to drive the growth of the European insurance brokerage market during the forecast period.
European aggregators are digital brokers, and expert advisers have evolved significantly in the past few years. As per an estimate, almost 50% of the online insurance in Europe is sold via aggregators. In many countries, aggregators have been the customer-facing side of their business. This business is mutually beneficial, as aggregators get good profit margins and a surge in M&A interest from potential acquirers. Insurers can cater to a large customer base by understanding the pros and cons of aggregators' business models.
Aggregators generally begin as specialists in any one product and broaden their reach by incorporating more verticals. Insurance products in many major European markets still account for 75% or more of aggregators' total revenue.
The report includes an overview of the largest insurance brokers and online aggregators operating in the market studied. An oligopoly market with some of the major players dominating the market studied in terms of market share is covered in detail. The report covers company profiles of major players including, Marsh & McLennan Co., Willis Towers Watson PLc, Arthur J. Gallagher & Co., BGL Group, and others.