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市場調査レポート
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1687123

欧州のバイオスティミュラント:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Biostimulants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 176 Pages
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2~3営業日
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欧州のバイオスティミュラント:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 176 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のバイオスティミュラント市場規模は、2025年に17億1,000万米ドルと推定され、2030年には25億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは8.17%で成長すると予測されます。

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  • バイオスティミュラントとは、植物の成長と開発を改善するために利用される物質や微生物を指します。欧州では、バイオスティミュラント市場は2023~2030年の間に53.3%と推定される大きな成長を遂げると予測されています。フミン酸、フルボ酸、アミノ酸、タンパク質加水分解物、海藻抽出物、その他植物や動物由来のバイオスティミュラントは、欧州で最も一般的に使用されているバイオスティミュラントです。
  • アミノ酸は欧州の生物刺激剤市場で最大の市場シェアを占めており、2022年には56.7%を占めます。これは、植物の健康とストレス耐性を強化する能力と、植物を重金属から保護し微量栄養素の移動性と吸収に貢献するキレート効果に起因します。
  • バイオスティミュラントの葉面散布は、クチクラと表皮細胞を介した中葉細胞による吸収によって効果を発揮します。土壌から供給される場合は、根の表皮細胞から吸収され、木部を経由して再分配されます。
  • 連作作物用のバイオスティミュラント市場が圧倒的で、2022年には78.1%のシェアを占め、2023~2029年には62.0%の成長が見込まれます。これは、連作作物の栽培面積が大きく、2022年にはこの地域の有機作物総栽培面積の82.3%を占めるためです。
  • 生物学的と生物学的ストレスに対する作物の耐性を強化し、栄養吸収を改善し、有機と非有機農場の両方で適用されるという生物刺激剤の利点に対する農業従事者の意識の高まりが、2023~2029年の間に市場を牽引すると予想されます。
  • 欧州のバイオスティミュラント市場はフランスが支配的で、2022年の市場シェアは18.0%でした。フランスの農業従事者は、集約的な化学投入の代替としてバイオスティミュラントを採用しており、農業における化学品使用を削減するという公共施策の目的に合致しています。
  • イタリアは第2位の市場規模であり、最も急速に成長しています。2023~2029年のCAGRは7.0%と予測されています。イタリアでは有機農業の導入率が高く、農地の15.0%が有機農業に使われていることが市場成長に寄与しています。ドイツは市場シェア12.4%で第3位の市場であり、規制機関による明確な規制の形成が市場をさらに強化する可能性があります。
  • 規制機関による明確な規制の形成は、同国におけるバイオスティミュラント市場のさらなる強化に役立つ可能性があります。2020年5月、欧州委員会のFarms to Fork戦略は、オーガニックは欧州グリーンディールの食品野望を達成するための主要セクターであると述べました。同戦略はまた、有機食品の市場は今後も継続するとし、したがって有機農業をさらに推進する必要があるとしています。EUは有機農業を奨励し、生態系の安全性を高めるために厳しい基準を策定しており、バイオスティミュラント市場の拡大に貢献しています。
  • 化学的に生産された農薬や肥料が人間の健康に及ぼす悪影響に対する人々の意識が高まるにつれ、バイオスティミュラントはより広く採用されるようになっています。また、バイオスティミュラントは毒性がなく、土壌を汚染しないため、欧州での採用が拡大しています。

欧州バイオスティミュラント市場動向

欧州のグリーンディールは、この地域全体で有機栽培の増加に大きく貢献しています。

  • 欧州諸国では有機農業の推進が進んでおり、有機農業の土地面積は過去10年間で大幅に増加しています。2021年3月、欧州委員会は、2030年までに農地の25%を有機栽培にするという欧州グリーンディール目標を達成するための有機行動計画を発表しました。オーストリア、イタリア、スペイン、ドイツは、欧州の主要国のひとつです。2022年現在、イタリアは農業面積の15.0%を有機農法で栽培しており、これはEUの平均(7.5%)よりも高いです。
  • 2021年には、欧州連合(EU)の有機農地は1,470万haとなりました。農業生産面積は、耕地作物(主に穀物、根菜類、生鮮野菜)、永続的な草地、永続的な作物(果樹・ベリー類、オリーブ畑、ブドウ畑)の3つの主要利用タイプに分けられます。2021年の有機耕地面積は650万haで、EU全体の有機農地面積の46%でした。
  • EUにおける穀類、油糧種子、蛋白質作物、豆類の有機栽培面積は、2017~2021年の間に32.6%増加し、160万ha以上に達しました。多年生作物の生産面積は130万haで、2020年には有機栽培地の15%を占めます。オリーブ、ブドウ、アーモンド、柑橘類はこのグループに属する作物の数例です。2022年現在、スペイン、イタリア、ギリシャが有機オリーブの主要生産国で、それぞれ19万7,000ha、17万9,000ha、4万7,000haを生産しています。オリーブもブドウも、国内外で需要のある特産品に加工できるため、欧州の農業にとって極めて重要です。この地域における有機栽培面積の増加動向は、欧州の有機セクターをさらに強化すると予想されます。

同地域における有機製品に対する需要の増大と1人当たり支出の増加

  • 欧州の消費者は、天然材料と製法で作られた商品をより多く購入しています。オーガニック食品がEUの農業生産に占める割合はごくわずかもはやニッチセグメントではないです。欧州連合(EU)は、オーガニック商品の単一市場としては国際的に2番目に大きく、1人当たりの年間平均支出額は74.8米ドルです。欧州の1人当たりのオーガニック食品への支出は、過去10年間で倍増しました。2020年には、スイスとデンマークの消費者が有機食品に最も多く支出した(それぞれ1人当たり494.09米ドルと453.90米ドル)。
  • ドイツは欧州最大の有機食品市場であり、米国に次いで世界第2位の市場規模を誇り、2021年の市場規模は63億米ドル、1人当たり消費額は75.6米ドルです。同国は世界の有機食品需要の10.0%を占め、さらに2021~2026年にかけて2.7%のCAGRで推移すると推定されています。
  • フランスの有機食品市場は力強い成長を示し、2021年の小売売上高は12.6%増加しました。Global Organic Tradeによると、同国の1人当たりのオーガニック食品への支出は2021年に88.8米ドルでした。2018年、Agence BIO/Spirit Insight Barometerが記録したように、フランス人の88%がオーガニック製品を消費しています。健康、環境、動物福祉の保護が、フランスでオーガニック食品を消費する主要理由です。オーガニック市場は、スペイン、オランダ、スウェーデンを含む他のいくつかの国でも、オーガニックストアの開店とともに成長し始めています。有機食品の売上が伸びたのは、COVID-19の大流行後で、消費者が健康問題に関心を寄せ、従来の方法で栽培された食品の悪影響を知るようになったことがきっかけでした。

欧州のバイオスティミュラント産業概要

欧州のバイオスティミュラント市場はセグメント化されており、上位5社で5.76%を占めています。この市場の主要企業は、 Agronutrition、BioAtlantis Ltd、Biolchim SPA、Trade Corporation International、Valagroなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ロシア
    • スペイン
    • トルコ
    • 英国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • アミノ酸
    • フルボ酸
    • フミン酸
    • タンパク質加水分解物
    • 海藻エキス
    • その他のバイオスティミュラント
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 畑作物
  • 生産国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ロシア
    • スペイン
    • トルコ
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • AGLUKON Spezialduenger GmbH & Co.
    • Agronutrition
    • Atlantica Agricola
    • BioAtlantis Ltd
    • Biolchim SPA
    • Bionema
    • Ficosterra
    • Green Has Italia S.p.A
    • Trade Corporation International
    • Valagro

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 55372

The Europe Biostimulants Market size is estimated at 1.71 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.53 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 8.17% during the forecast period (2025-2030).

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  • Biostimulants refer to substances and microorganisms utilized to improve plant growth and development. In Europe, the biostimulant market is projected to experience significant growth, estimated at 53.3%, between 2023 and 2029 Humic acid, fulvic acid, amino acids, protein hydrolysates, seaweed extracts, and other biostimulants, such as plant and animal derivatives, are Europe's most commonly used biostimulants.
  • Amino acids hold the largest market share in the European biostimulant market, accounting for 56.7% in 2022. This is attributed to their ability to enhance plant health and tolerance to stress and their chelating effects that protect plants from heavy metals and contribute to micronutrient mobility and acquisition.
  • Foliar application of biostimulants is effective through absorption by mesophyll cells via the cuticle and epidermal cells. When supplied via soil, absorption occurs through root epidermal cells and is redistributed via the xylem.
  • The biostimulant market for row crops is dominant, holding a share of 78.1% in 2022, and is expected to grow by 62.0% between 2023-2029. This is due to the significant area under cultivation for row crops, occupying 82.3% of the total organic crop area in the region in 2022.
  • The growing awareness of the benefits of biostimulants among farmers in enhancing crop resistance to biotic and abiotic stress, improving nutrient absorption, and their application in both organic and non-organic farms are expected to drive the market between 2023-2029.
  • The biostimulants market in Europe is dominated by France, which held an 18.0% market share in 2022. French farmers are adopting biostimulants as an alternative to intensive chemical inputs, aligning with public policy objectives to reduce chemical use in agriculture.
  • Italy is the second-largest and the fastest-growing market. It is projected to have a 7.0% CAGR between 2023 and 2029. Italy's high adoption of organic farming, with 15.0% of agricultural land under organic farming, is contributing to the market growth. Germany is the third-largest market, with a 12.4% market share, and the formation of clear regulations by regulatory bodies may further strengthen the market.
  • The formation of clear regulations by the regulatory bodies may further help in strengthening the biostimulants market in the country. In May 2020, the European Commission's Farms to Fork Strategy stated that organic is a key sector to achieve the European Green Deal's food ambitions. The strategy also stated that the market for organic food is set to continue and, therefore, organic farming needs to be further promoted. The EU has developed strict standards to encourage organic farming and advance ecological safety, contributing to the growth of the biostimulants market.
  • Biostimulants are becoming more widely adopted as people become more aware of the negative effects of chemically produced pesticides and fertilizers on human health. Biostimulants are also non-toxic and do not contaminate the soil, further contributing to their growing adoption throughout Europe.

Europe Biostimulants Market Trends

European Green Deal is majorly contributing for increasing organic cultivation across the region

  • European countries are increasingly promoting organic farming, and the amount of land under organic farming has significantly increased over the last ten years. In March 2021, the European Commission launched an organic action plan to achieve the European Green Deal target of reaching 25% of agricultural land under organic farming by 2030. Austria, Italy, Spain, and Germany are among the leading countries in the European region. As of 2022, Italy has 15.0% of the agriculture area under organic farming, which is higher than the average of the European Union (7.5%).
  • In 2021, there were 14.7 million ha of organic land in the European Union (EU). The agricultural production area is divided into three main types of use: arable land crops (mainly cereals, root crops, and fresh vegetables), permanent grassland, and permanent crops (fruit trees and berries, olive groves, and vineyards). The area of organic arable land was 6.5 million ha in 2021, 46% of the EU's total organic agricultural area.
  • The organic areas of cereals, oilseeds, protein crops, and pulses in the EU increased by 32.6% between 2017 and 2021, amounting to more than 1.6 million ha. With 1.3 million ha in production, perennial crops accounted for 15% of the organic land in 2020. Olives, grapes, almonds, and citrus fruits are a few examples of crops in this group. As of 2022, Spain, Italy, and Greece are major growers of organic olive trees, with 197,000, 179,000, and 47,000 ha in production, respectively. Both olives and grapes are crucial for Europe's agricultural industry because they can be turned into specialty products that are in demand locally and internationally. The increasing trend in organic acreage in the region is expected to strengthen the organic sector in Europe further.

Growing demand and rising the per capita spending on organic products in the region

  • Consumers in Europe are purchasing more goods that are made using natural materials and methods. Even though organic food only makes up a small fraction of the EU's agricultural production, it is no longer a niche sector. The European Union represents the second-largest single market for organic goods internationally, with an average per capita spending of USD 74.8 annually. Europe's per capita spending on organic food doubled in the last decade. In 2020, Swiss and Danish consumers spent the most on organic food (USD 494.09 and USD 453.90 per capita, respectively).
  • Germany is the largest organic food market in the European region and the second-largest market in the world after the United States, accounting for a market size of USD 6.3 billion in 2021, with a per capita consumption of USD 75.6. The country accounted for 10.0% of the global organic food demand and is further estimated to register a CAGR of 2.7% between 2021 and 2026.
  • The organic food market in France witnessed strong growth, with a 12.6% rise in retail sales in 2021. According to Global Organic Trade, the country's per capita spending on organic food was USD 88.8 in 2021. In 2018, as recorded by the Agence BIO/Spirit Insight Barometer, 88% of French people consumed organic products. The preservation of health, environment, and animal welfare are the primary justifications for consuming organic foods in France. The organic market has begun to grow in several other nations, including Spain, the Netherlands, and Sweden, with the opening of organic stores. The growth in organic sales was triggered post-COVID-19 pandemic, with consumers paying more attention to health issues and knowing the negative effects of conventionally grown food.

Europe Biostimulants Industry Overview

The Europe Biostimulants Market is fragmented, with the top five companies occupying 5.76%. The major players in this market are Agronutrition, BioAtlantis Ltd, Biolchim SPA, Trade Corporation International and Valagro (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 France
    • 4.3.2 Germany
    • 4.3.3 Italy
    • 4.3.4 Netherlands
    • 4.3.5 Russia
    • 4.3.6 Spain
    • 4.3.7 Turkey
    • 4.3.8 United Kingdom
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Amino Acids
    • 5.1.2 Fulvic Acid
    • 5.1.3 Humic Acid
    • 5.1.4 Protein Hydrolysates
    • 5.1.5 Seaweed Extracts
    • 5.1.6 Other Biostimulants
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 France
    • 5.3.2 Germany
    • 5.3.3 Italy
    • 5.3.4 Netherlands
    • 5.3.5 Russia
    • 5.3.6 Spain
    • 5.3.7 Turkey
    • 5.3.8 United Kingdom
    • 5.3.9 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 AGLUKON Spezialduenger GmbH & Co.
    • 6.4.2 Agronutrition
    • 6.4.3 Atlantica Agricola
    • 6.4.4 BioAtlantis Ltd
    • 6.4.5 Biolchim SPA
    • 6.4.6 Bionema
    • 6.4.7 Ficosterra
    • 6.4.8 Green Has Italia S.p.A
    • 6.4.9 Trade Corporation International
    • 6.4.10 Valagro

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms