デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1693763

中国のバイオスティミュラント:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)

China Biostimulants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 136 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.03円
中国のバイオスティミュラント:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中国のバイオスティミュラント市場規模は、2025年には2億4,260万米ドルと推定され、2030年には4億3,070万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは12.16%で成長する見込みです。

China Biostimulants-Market-IMG1
  • 中国のバイオスティミュラント市場は、腐植酸やフルボ酸、アミノ酸、タンパク質加水分解物、海藻抽出物、有機植物や動物由来のその他のバイオスティミュラントなど、多くの有効成分で構成されています。
  • 2022年には、腐植酸が中国の生物刺激剤市場を独占し、金額と数量でそれぞれ市場全体の約25.2%と28.9%を占めました。腐植酸は、大豆、小麦、米、トウモロコシなどの作物、ジャガイモ、トマト、キュウリ、ピーマンなどの野菜作物、柑橘類(Citrus limon)やブドウ(Vitis vinifera)などの果実作物の根系を改善するのに役立ちます。腐植酸は、キュウリ、トマト、ネギ、エンドウ豆、小麦、トウモロコシ、ピーマンなどの作物の新芽の成長を促進します。
  • 中国では、2022年にアミノ酸がバイオスティミュラント市場全体の24.2%を占めました。アミノ酸系バイオスティミュラントの消費量は、2022年の1万4,200トンから2029年には2万1,900トンと、49.1%増加する見込みです。これは主に、国内でサステイナブル農業や有機農業を採用する傾向が強まっているためです。
  • 海藻抽出物は2022年に中国の生物刺激剤市場の11.3%を占めました。海藻エキスの生物刺激剤は、循環的かつサステイナブル方法で調製することができ、肥料の一部として他の成分と混合することができるため、他タイプの生物刺激剤と比較して最も速い成長率を示すことが期待されています。また、作物の収量を向上させる特異的な作用があります。
  • 様々な作物に対する潜在的なプラスの効果にもかかわらず、柑橘類やイチゴのような商業的に栽培されている作物や、トマトやトウガラシのような野菜に対するバイオスティミュラントの影響に関する知識はほとんどないです。

中国のバイオスティミュラント市場動向

農薬の使用量がゼロになり、有機製品の輸出が増加し、有機栽培が推進されています。

  • FiBLとIFOAMの最新報告によると、中国の有機食品市場は年率25.0%で成長しています。プラクティス農法から有機農法への移行は、中国から毎年29億1,000万米ドルの農産食品が輸出されていることを考えると、中国国内におけるよりサステイナブル食糧システムへの変革です。
  • 中国で有機農地の面積が急増したのは、所得の増加と食品安全の重要性の高まりにより、より多くの人々が有機製品を購入するようになったためです。過去3年間で、中国の有機栽培面積は10%増加し、2020年には240万haに達します。さらに、有機生産を促進するための国家施策が採択され、「清冽な水と緑豊かな山はかけがえのない資産である」「グリーン開発」というスローガンが提唱されています。
  • 中国の有機農業は主に輸出志向です。輸出品目も輸入品目も穀物、大豆、果物、野菜などです。中国の東北3省(遼寧省、吉林省、黒龍江省)は、生産量、数量、面積の面で全国最大の有機生産を支えています。中国北部(山東省や遼寧省など)にある有機農園のほとんどは、有機野菜や果物を近隣の都市に供給しています。さらに、日本、韓国、欧州、米国に輸出する製品もあります。
  • 土壌汚染につながる合成肥料や農薬の過剰使用による土壌毒性への懸念が高まるなか、中国ではサステイナブル農業プラクティスや有機食品生産への需要が高まっています。このような栽培方法の変化は緩やかではあるが増加傾向にあり、農作物の栄養・保護製品に対する需要も増加しています。

有機製品に対する需要の高まりにより、中国の消費者の約73%が有機食品を希望しています。

  • 中国の有機食品市場は急速に開拓されており、中国の消費者の有機食品に対する潜在需要は莫大です。その背景には、より裕福な中間層の増加と、健康への影響に対する意識の高まりがあります。2021年には、中国の有機食品の売上高は約775億4,000万米ドルに達しました。
  • 食品の安全性よりも有機食品を優遇する政府の様々な法律や、従来の食品よりも有機食品を好む顧客の嗜好により、有機食品の需要はかなり拡大しています。中国の有機野菜の価格はプラクティス農産物の3倍から15倍であるのに対し、有機野菜の価格は一般にプラクティス農産物の5倍から10倍です。しかし、価格要因が障壁となっているにもかかわらず、裕福な家庭や健康に問題のある個人は予算を増やしたがっており、中国の消費者の約73%が有機食品に追加料金を支払うことを望んでいます。
  • 中国政府は、有機食品セグメントでの自立を徐々に目指しています。例えば、農業従事者が化学肥料の使用を減らし、バイオベースの代替品に切り替えるよう奨励することで、経済は徐々にグリーン農業へと向かっています。2020年に行われた中国チェーンストア・フランチャイズ協会(CCFA)の調査では、サステイナブル食品生産の概念を理解している先進都市の中国人の有機意識は83%に達していると発表されました。中国の有機食品部門はまだ非常に小さく、国内外の消費者の需要を満たすには程遠いもの、2021年の国内売上が4.01%増加することを考えると、中国の有機食品は国内市場でも海外市場でも大きな可能性を秘めていると言えます。

中国のバイオスティミュラント産業概要

中国のバイオスティミュラント市場はセグメント化されており、上位5社で7.87%を占めています。この市場の主要企業は、Atlantica Agricola、Biolchim SpA、Humic Growth Solutions Inc.、Trade Corporation International、Valagroなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • 中国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • アミノ酸
    • フルボ酸
    • フミン酸
    • タンパク質加水分解物
    • 海藻エキス
    • その他のバイオスティミュラント
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 畑作物

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Agrinos
    • Atlantica Agricola
    • Binzhou Jingyang Biological Fertilizer Co. Ltd
    • Biolchim SpA
    • Corteva Agriscience
    • Haifa Group
    • Humic Growth Solutions Inc.
    • Plant Response BIoTech Inc.
    • Trade Corporation International
    • Valagro

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 500023

The China Biostimulants Market size is estimated at 242.6 million USD in 2025, and is expected to reach 430.7 million USD by 2030, growing at a CAGR of 12.16% during the forecast period (2025-2030).

China Biostimulants - Market - IMG1
  • The biostimulant market in China consists of many active ingredients such as humic acid and fulvic acid, amino acids, protein hydrolysates, seaweed extracts, and other biostimulants like organic plants and animal derivatives.
  • In 2022, humic acid dominated the Chinese biostimulants market, accounting for about 25.2% and 28.9% of the total market by value and volume, respectively. Humic acid helps improve the root system of crops such as soybean, wheat, rice, and maize; vegetable crops such as potato, tomato, cucumber, and pepper; fruit crops such as citrus (Citrus limon) and grape (Vitis vinifera). Humic acid promotes shoot growth in crops like cucumber, tomato, leeks, peas, wheat, maize, and pepper.
  • In China, amino acids accounted for 24.2% of the total biostimulants market value in 2022. The consumption volume of amino acid biostimulants is expected to increase by 49.1%, from 14.2 thousand metric tons in 2022 to 21.9 thousand metric tons in 2029. This is mainly due to the increasing trend in adopting sustainable or organic agriculture in the country.
  • Seaweed extracts accounted for 11.3% of the Chinese biostimulants market in 2022. Seaweed extracts biostimulants are expected to witness the fastest growth rate compared to other types of biostimulants as seaweed biostimulants can be prepared in a circular and sustainable way and can be mixed with other ingredients as a part of fertilizer. They offer specificity of action to improve the yield of crops.
  • Despite the potential positive effects on different crops, there is little knowledge of the impacts of biostimulants on commercially grown crops like citrus and strawberry and vegetables like tomato and capsicum.

China Biostimulants Market Trends

Country's zero growth in pesticides use and increasing exports under organic products driving the organic cultivation.

  • According to the latest reports by FiBL and the IFOAM, the market for organic food in China is growing at an annual rate of 25.0%. The shift from conventional to organic is a transformation toward a more sustainable food system within China, given the USD 2.91 billion of agri-food commodities exported from China each year.
  • The size of organic farmland increased rapidly in China because more people started buying organic products due to increased incomes and the increasing importance of food safety. In the last three years, China's organic planting area increased by 10%, reaching 2.4 million ha in 2020. In addition, national policies have been adopted to promote organic production, advocating the slogans that state, "lucid waters and lush mountains are invaluable assets" and "green development".
  • Organic farming in China is majorly export-oriented. The products that are both exported and imported include cereals, soybeans, fruits, and vegetables. China's three northeastern provinces (Liaoning, Jilin, and Heilongjiang) support the largest organic production nationally in terms of output, volume, and area. Most organic farms located in the northern part of China (e.g., Shandong and Liaoning) supply organic vegetables and fruits to nearby cities. In addition, they export some products to Japan, South Korea, Europe, and the United States.
  • With the increasing concerns of soil toxicity due to the overuse of synthetic fertilizers and pesticides that lead to soil contamination, the demand for sustainable agriculture practices and organic food production is on the rise in China. This moderately slow yet increasing shift in cultivation practices has also subsequently increased the demand for crop nutrition and protection products.

The growing demand for organic products, approximately 73% of Chinese consumers are willing to have organic food

  • China's organic food market is developing rapidly, and the potential demand for organic food among Chinese consumers is enormous. This is due to the growth of the wealthier middle classes and a greater awareness of the health implications. In 2021, organic food sales in China amounted to about USD 77.54 billion.
  • Due to various government laws that favor organic food over food safety and customer preferences for organic food over conventional food, the demand for organic food items has considerably expanded. While prices of organic vegetables in China range from 3 to 15 times the cost of conventional produce, prices for organic vegetables are generally between 5 and 10 times that of their conventional counterparts. However, despite the price factor being a barrier, wealthy families and individuals with health problems are eager to increase their budget, with approximately 73% of Chinese consumers willing to pay extra for organic foods.
  • The Chinese government is slowly aiming to become self-reliant in the organic food sector. For instance, the economy is slowly moving toward a green agriculture practice by encouraging farmers to scale back the use of chemical fertilizers and switch to bio-based alternatives. The China Chain Store and Franchise Association (CCFA) research in 2020 declared that organic awareness among the Chinese population in developed cities was at 83% when it came to an understanding of the concept of sustainable food production. Although China's organic food sector is still quite small and falls far short of satisfying domestic and international consumer demand, it can be stated that organic food in China has enormous potential in both the domestic and foreign markets, considering the rise in domestic sales by 4.01% in 2021.

China Biostimulants Industry Overview

The China Biostimulants Market is fragmented, with the top five companies occupying 7.87%. The major players in this market are Atlantica Agricola, Biolchim SpA, Humic Growth Solutions Inc., Trade Corporation International and Valagro (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 China
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Amino Acids
    • 5.1.2 Fulvic Acid
    • 5.1.3 Humic Acid
    • 5.1.4 Protein Hydrolysates
    • 5.1.5 Seaweed Extracts
    • 5.1.6 Other Biostimulants
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Agrinos
    • 6.4.2 Atlantica Agricola
    • 6.4.3 Binzhou Jingyang Biological Fertilizer Co. Ltd
    • 6.4.4 Biolchim SpA
    • 6.4.5 Corteva Agriscience
    • 6.4.6 Haifa Group
    • 6.4.7 Humic Growth Solutions Inc.
    • 6.4.8 Plant Response Biotech Inc.
    • 6.4.9 Trade Corporation International
    • 6.4.10 Valagro

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms