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市場調査レポート
商品コード
1686586

ベーカリー製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Bakery Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ベーカリー製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ベーカリー製品の市場規模は2025年に6,554億6,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.45%で、2030年には8,546億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 便利な食品への嗜好の高まり、外国人人口の増加、ライフスタイルの変化により、ベーカリー製品の需要は世界的に拡大しています。市場では幅広いベーカリー製品が販売されており、さまざまな消費者層の需要に合ったベーカリー製品群におけるさまざまなイノベーションが市場調査を後押ししています。例えば、ビスケットのようなベーカリー製品は、消費者のライフスタイルや需要の変化に対応するために革新され、特別に生産されています。
  • さらに、ベーカリー製品(特にパン)は、何世紀にもわたって世界中の人々の主食となってきました。ベーカリー製品に関連する利便性、入手のしやすさ、栄養プロファイルが、現代市場においてベーカリー製品を支えている重要な要因です。さらに、「自然栄養」、「健康的な生活」、「オーガニック製品」の動向の高まりが、全粒粉、ライト(低カロリー)、ナチュラル、無添加のベーカリー製品に対する需要を大幅に高めています。さらに、健康的な食品への需要が、全粒粉、グルテンフリー、多穀物のベーカリー製品の必要性を高めています。そのため、メーカーは顧客の需要を活用して市場シェアを拡大しています。例えば、2022年2月、グルテンフリーメーカーのDr.Schar UK Ltd.は、グラスゴーを拠点とするベーカリーGDR Food Technology Ltd.の買収を発表した:グルテンフリーベーカリー。GDRはパン、ロールケーキ、ティーケーキ、フラットブレッドなどのグルテンフリーの焼き菓子を専門としています。このような要因が、予測期間中の同市場の成長を押し上げると予想されます。

ベーカリー製品市場の動向

フリーフロム食品の需要急増

  • セリアック病の患者や一般的な健康志向の人々は、フリーフロム食品(主にグルテンフリー)を好みます。グルテンフリー製品の需要は、グルテンフリーや砂糖不使用の食品が、腹部膨満感、消化不良、肥満、糖尿病などに関する問題の克服に役立つという信念から生じています。そのため、脂肪、砂糖、グルテンフリーを謳ったベーカリー製品は、健康志向の消費者の間で人気を集めています。
  • また、セリアック病は、セリアックスプルーやグルテン過敏性腸症と呼ばれることもあり、様々なベーカリー製品の原料である小麦、大麦、ライ麦に含まれるタンパク質であるグルテンを食べることに対する免疫反応です。セリアック病の場合、グルテンを食べると小腸で免疫反応が起こる。
  • セリアック病財団によると、2021年には世界で約100人に1人がセリアック病に罹患しています。同様に、ビヨンド・セリアックによると、2021年にはアメリカ人の推定133人に1人、つまり人口の約1%がセリアック病に罹患しています。したがって、この要因もグルテンフリー製品の需要を後押ししています。
  • さらに、消費者は自然食品、菜食主義者、人工添加物不使用の製品の摂取を好むため、様々なフリーフロム製品が世界的に発売されています。例えば、2022年5月、英国を拠点とする自然菓子類会社Prodigyは、植物由来のチョコレート・ビスケットの「Phenomenons」ラインを発表しました。この植物性ビスケットは小麦不使用で、砂糖は標準的なチョコレート・ビスケットの半分です。また、プレバイオティクス食物繊維、パーム油ゼロ、精製糖も含まれていないです。プロディジー・フェノメノム・チョコレート・ダイジェスティブ」と「プロディジー・フェノメノム・チョコレート・オーティス」の2種類があります。

欧州がベーカリー市場を独占

  • 消費者のライフスタイルの変化に伴い、パン、クッキー、ビスケット、冷凍食品、ケーキなど、便利ですぐに食べられる食品を選ぶようになっています。欧州のベーカリー市場における新製品の開拓は、健康と福祉の動向に影響され続けています。最近の顧客は、より栄養価が高く、クリーンラベルの原材料を使用した、より健康的な代替品を求めています。
  • 欧州のベーカリー製品市場は、サプライチェーン、製品配列、流通チャネル、消費者の嗜好の面で確立されています。ケーキ、ペストリー、クッキーのような嗜好品カテゴリーでは、イノベーションと新製品開発がますます見られるようになっています。食物繊維を含むパン、全粒粉、グルテンフリーのベーカリー製品などへの需要が市場の成長を支えています。
  • 例えば、2022年4月、英国のベーカリー企業であるWarburtons社は、リサイクル可能な紙パッケージで提供されるスライスローブの新シリーズ「Seeds &Grains」のデビューを発表しました。ビッグ21は21種類の種子と穀物、プラント・パワーは豆類、穀物、種子のブレンド、メイク・イット・グレインはマリス・オッター大麦麦芽の3種類の700gの新しいパンです。これらのパンは、全粒粉のみで作られており、食物繊維とタンパク質が豊富で、飽和脂肪と糖分が少ないです。

ベーカリー製品業界の概要

世界のベーカリー製品市場は競争が激しく、特に世界的・地域的なプレーヤーが数多く存在します。Finsbury Food Group Plc、Mondelez International、General Mills Inc.、Associated British Foods Plc、Grupo Bimboが市場をリードするプレーヤーです。市場のプレーヤーは、市場に浸透するために買収や拡張などの戦略を採用しています。例えば、2023年1月、Mondelez India社は、チョコチップクッキー分野に進出し、新しいCadbury Choco Bakes Choc Chip Cookiesを発売しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • フリーフロム食品に対する需要の急増
    • 便利で健康的な外出先での間食オプションへの需要
  • 市場抑制要因
    • 特定の原材料による健康リスク
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ケーキとペストリー
    • ビスケット
    • パン
    • モーニンググッズ
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Finsbury Food Group Plc
    • Grupo Bimbo SAB de CV
    • Associated British Foods Plc
    • Mondelez International Inc.
    • General Mills Inc.
    • Kellogg Company
    • Britannia Industries Ltd
    • Walker's Shortbread Ltd
    • YIldIz Holding
    • McKee Foods Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52968

The Bakery Products Market size is estimated at USD 655.46 billion in 2025, and is expected to reach USD 854.63 billion by 2030, at a CAGR of 5.45% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Growing preference toward convenient foods, the rising ex-pat population, and changing lifestyles are escalating the demand for bakery products globally. A wide range of bakery products are being sold in the market, and the various innovations in the bakery products range suiting the demand of different segments of consumers are driving the market studied. For instance, bakery products like biscuits are being innovated and specifically produced to meet consumers' changing lifestyles and demands.
  • Furthermore, bakery products (especially bread) have been a staple diet for people worldwide for centuries. The convenience, accessibility, and nutrition profile associated with them are the significant factors that have sustained these products in the modern market. Additionally, the rising trends of "natural nutrition," "healthy living," and "organic products" have significantly increased the demand for whole wheat, light (low calorie), natural, and additive-free bakery products. Furthermore, the demand for healthy food drives the need for whole grain, gluten-free, and multigrain bakery products. Therefore, manufacturers capitalize on customers' demand to increase their market share. For instance, in February 2022, Dr Schar UK Ltd., a gluten-free manufacturer, announced the acquisition of Glasgow-based bakery GDR Food Technology Ltd., t/a Just: Gluten Free Bakery. GDR specializes in gluten-free baked goods such as bread, rolls, teacakes, and flatbread. These factors are expected to boost the growth of this market over the forecast period.

Bakery Products Market Trends

Surge in Demand for 'Free-from' Food Products

  • People with celiac disease and the general health-conscious population prefer free-from-food products (mainly gluten-free). The demand for gluten-free products arises from the belief that gluten-free and sugar-free edibles help overcome problems related to bloating, indigestion, obesity, diabetes, etc. Thus, bakery products, which claim to be fat-, sugar-, and gluten-free, are gaining popularity among health-conscious consumers.
  • Additionally, celiac disease, sometimes called celiac sprue or gluten-sensitive enteropathy, is an immune reaction to eating gluten, a protein found in wheat, barley, and rye, used in making various bakery products. If one has celiac disease, eating gluten triggers an immune response in the small intestine.
  • According to the Celiac Disease Foundation, in 2021, around 1 in 100 people worldwide were affected with celiac disease. Similarly, according to Beyond Celiac, in 2021, an estimated 1 in 133 Americans, or about 1% of the population, had celiac disease. Hence, this factor also drives the demand for gluten-free products.
  • Furthermore, consumers prefer to consume natural, vegan, and free from artificial additives products, which has led to the launch of various free-from products globally. For instance, in May 2022, the United Kingdom-based natural confectionery company Prodigy introduced the "Phenomenons" line of plant-based chocolate biscuits. The plant-based biscuits are wheat-free and contain half the sugar of a standard chocolate biscuit. It also contains prebiotic fiber, zero palm oil, and no refined sugars. The biscuits are made in a "thins" format and are available in two variants, namely Prodigy Phenomenoms Chocolate Digestives and Prodigy Phenomenoms Chocolate Oaties.

Europe Dominates the Bakery Market

  • Consumers' changing lifestyles induce them to opt for convenient and ready-to-eat food products such as bread, cookies, biscuits, frozen food products, and cakes. The development of new products in the European bakery market continues to be influenced by trends in health and well-being. Customers nowadays are demanding healthier alternatives with additional nutrition and clean-label ingredients.
  • The European bakery products market is well-established in terms of the supply chain, product array, distribution channels, and consumer preferences. Innovations and new product developments are increasingly observed in the indulgence categories, like cakes, pastries, and cookies. The demand for bread containing fiber, whole grain, gluten-free bakery products, etc., supports the market growth.
  • For instance, in April 2022, Warburtons, a United Kingdom bakery company, announced the debut of a new range of sliced loaves called Seeds & Grains, available in recyclable paper packaging. Big 21 contains 21 varieties of seeds and grains; Plant Power, a blend of pulses, grains, and seeds; and Make It Grain, which has Maris Otter barley malt grain, are the three new 700g loaves. The loaves are made entirely of wholemeal flour, are high in fiber and protein, and are low in saturated fat and sugar.

Bakery Products Industry Overview

The global bakery products market is highly competitive, particularly with the significant presence of numerous global and regional players. Finsbury Food Group Plc, Mondelez International, General Mills Inc., Associated British Foods Plc, and Grupo Bimbo are leading market players. The players in the market adopt strategies like acquisitions and expansions to penetrate the market. For instance, in January 2023, Mondelez India launched a new Cadbury Choco Bakes Choc Chip Cookies by expanding into the choco-chip cookie space.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Surge in Demand for 'Free-from' Food Products
    • 4.1.2 Demand For Convenient And Healthy On-the-go Snacking Options
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Health Risk Associated with Certain Ingredients
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Cakes and Pastries
    • 5.1.2 Biscuits
    • 5.1.3 Bread
    • 5.1.4 Morning Goods
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Speciality Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Finsbury Food Group Plc
    • 6.3.2 Grupo Bimbo SAB de CV
    • 6.3.3 Associated British Foods Plc
    • 6.3.4 Mondelez International Inc.
    • 6.3.5 General Mills Inc.
    • 6.3.6 Kellogg Company
    • 6.3.7 Britannia Industries Ltd
    • 6.3.8 Walker's Shortbread Ltd
    • 6.3.9 YIldIz Holding
    • 6.3.10 McKee Foods Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS