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市場調査レポート
商品コード
1686541

イヌリン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Inulin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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イヌリン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

イヌリンの市場規模は2025年に19億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.55%で、2030年には27億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • イヌリンの世界市場は、乳製品産業や様々な乳製品の処方におけるプレバイオティクス成分の採用の高まりにより、今後数年間で大きな成長を遂げる見通しです。さらに、消費者の健康意識の高まりが栄養補助食品への需要の急増につながり、イヌリンの需要を押し上げています。イヌリン繊維は肥満、糖尿病、コレステロール値の低減に役立つことが分かっており、栄養補助食品における食物繊維の需要拡大に繋がっています。
  • 痛み、けいれん、便秘、鼓腸などの消化器系疾患の有病率は世界的に上昇しており、食物繊維が豊富でプレバイオティクスが豊富な食品・飲料製品の需要急増につながっています。世界の老人人口の増加も、健康食品に対する需要を煽っています。国連経済社会局によると、世界人口に占める高齢者の割合は2020年の9.3%から2050年には16.3%に増加すると予測されています。
  • また、イヌリンは天然の砂糖代替食品としても人気を博しており、その存在によって、企業は自社製品に食物繊維の含有量が強化されていることを表示することができます。植物由来の製品は健康志向の消費者にとって重要なカテゴリーとなっており、チコリ・イヌリンの需要を牽引しています。世界のイヌリン市場の主要企業は、市場の優位性を維持するために、革新的な製品の発売と生産設備の拡大に注力しています。

イヌリン市場の動向

プレバイオティクスに対する消費者の関心の高まり

  • イヌリンはプレバイオティクスであり、腸内健康の重要性に対する意識の高まりにより、世界的に消費者の間で人気を博しています。イヌリンのようなプレバイオティクスの消費の増加は、消化の改善、ストレス反応の低下、ホルモンバランスの改善、心血管疾患の減少を望む消費者の願望によってもたらされています。その結果、メーカーは機能性健康サプリメント、飲食品などを製造するために、イヌリンのような機能性素材に関心を示しています。
  • イヌリンは成人向け製品に広く使用されているほか、乳児や小さな子供の腸内細菌叢を改善するために乳児用調製粉乳やミルクに使用されることも増えています。イヌリンのニュートラルな味は、製品本来の味に影響を与えないため、乳幼児の栄養補給に理想的な素材です。
  • メーカー各社は、新生児にポジティブなプレバイオティクス効果をもたらし、新生児栄養に対応できる可能性のあるオリゴフラクトース強化の乳児用イヌリンフォーミュラ、Beneo Orafti Synergy1イヌリンのような革新的な製品を発売することで、この関心の高まりに乗じています。
  • イヌリンのようなプレバイオティクスの需要も、甘味料や食感の向上など、飲食品業界における幅広い用途での使用により増加しています。肥満、過敏性腸症候群、胃潰瘍、その他の健康問題に対する関心の高まりと相まって、消費者の間で機能的な利点を持つ製品や栄養補助食品に対する需要が世界的に高まっていることが、イヌリンを含むプレバイオティクス市場を牽引しています。その結果、消費者が腸の健康を優先し、機能的な健康上の利点を提供する製品を求めているため、イヌリンの需要は今後も伸び続けると予想されます。

欧州が市場で大きなシェアを占める

  • 欧州のイヌリン市場は、主に脂肪や砂糖の健康的な代用品として飲食品分野でイヌリンが広く使用されていることが牽引しています。英国では、プレバイオティクス成分で食品を強化する需要が市場の拡大を促進すると予想されています。
  • カナダ農業食糧省によると、英国は2020年に焼き菓子の世界第2位の市場となり、輸入額は29億米ドルとなりました。さらに、2016年1月から2021年8月31日までに、英国では8,751種類の新しいベーカリー製品が発売され、同国の市場成長の可能性をさらに検証しています。
  • フランスもまた、欧州における重要な有機食品・飲料市場であり、特に食品業界では過去10年間で天然素材や代替甘味料への需要が高まっています。この動向は、同国におけるイヌリン市場の成長を助けると期待されています。
  • ドイツ市場では、砂糖削減チョコレート製品の開発において、イヌリンがショ糖の代替品として使用されています。増量剤や高強度甘味料と組み合わせることで、イヌリンは美味しくて砂糖無添加のチョコレートを作ることができ、同国での利用を促進しています。さらに、イヌリンとイソマルトで砂糖を完全に置き換えることで、メーカーは欧州連合の表示規制で「砂糖無添加」を謳うことができます。2022年2月に国際糖尿病連合が報告したように、ドイツには619万人以上の糖尿病成人がおり、砂糖代替品としての可能性を考えると、イヌリンの需要は同国で伸びると予想されます。
  • スペインでは、イヌリンの健康上の利点に関する意識の高まりと高齢化により、特に消化と便通を助ける飲食品と栄養補助食品用途でイヌリン市場の拡大が見込まれています。これは、同国のイヌリン製造業者にとって、生産能力を高める好機となります。

イヌリン産業の概要

イヌリン市場は、Cargill Inc.、Sudzucker AG(Beneo Remy NV)、Sensus NV、Cosucra Groupe Warcoing SA、The Tierra Groupなど、国内外のプレーヤーによる激しい競合が特徴です。これらの主要企業は、より大きな市場シェアを獲得し、効率を改善し、ライバルに対する競争上の優位性を得るために、積極的に市場でのプレゼンスを拡大し、新製品を発売しています。

イヌリンの需要が上昇を続ける中、これらの企業は世界的に市場シェアを拡大するために様々な戦略を採用しています。世界のイヌリンセグメントにおける大手企業の経験と専門知識は、進化する顧客ニーズを満たす新製品の開発に注力することを可能にしています。さらに、スケールメリットと顧客からの高いブランドロイヤリティにより、競合他社よりも優位に立っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の想定と調査の成果
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 飲食品
      • ベーカリー・菓子類
      • 乳製品
      • 肉製品
      • 飲料
      • その他飲食品
    • 栄養補助食品
    • 医薬品
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Inc.
    • Sudzucker AG(Beneo Remy NV)
    • Sensus NV
    • Cosucra Groupe Warcoing SA
    • The Ingredient House(TIH)
    • The Tierra Group
    • Nova Green Inc.
    • Adept Impex Private Limited
    • Ciranda Inc.
    • The Green Labs LLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52429

The Inulin Market size is estimated at USD 1.98 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.72 billion by 2030, at a CAGR of 6.55% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The global inulin market is poised to experience significant growth in the coming years, driven by the rising adoption of prebiotic ingredients in the dairy industry and the formulation of various dairy products. Furthermore, the increasing health awareness among consumers has led to a surge in demand for nutraceuticals, thereby boosting the demand for inulin. Inulin fiber has been found to aid in reducing obesity, diabetes, and cholesterol levels, leading to a growing demand for dietary fibers in nutraceutical products.
  • The prevalence of digestive disorders such as pain, cramps, constipation, and bloating has been rising globally, leading to a surge in demand for fiber-rich and prebiotic-rich food and beverage products. The increasing geriatric population worldwide has also fueled the demand for healthy food. According to the United Nations Department of Economic & Social Affairs, the share of older persons in the global population is projected to increase from 9.3% in 2020 to 16.3% in 2050.
  • Inulin has also gained popularity as a natural sugar replacer, with its presence enabling companies to label their products as having enhanced fiber content. Plant-based products have become a significant category for health-conscious consumers, driving the demand for chicory inulin. Key players in the global inulin market are focusing on launching innovative products and expanding production facilities to maintain their market dominance.

Inulin Market Trends

Growing Consumers' Interest in Prebiotics

  • Inulin is a prebiotic that has gained popularity among consumers globally due to the growing awareness of the importance of gut health. The increasing consumption of prebiotics, such as inulin, has been driven by consumers' desire for improved digestion, lower stress response, better hormonal balance, and a decrease in cardiovascular diseases. As a result, manufacturers are showing interest in functional ingredients like inulin to manufacture functional health supplements, food and beverage products, and others.
  • In addition to its widespread use in adult products, inulin is increasingly used in infant formula or milk to improve the intestinal microflora of babies and small children. The neutral taste of inulin ensures that it does not affect the original taste of the product, making it an ideal ingredient for infant and young children's nutrition.
  • Manufacturers are capitalizing on this growing interest by introducing innovative products such as Beneo Orafti Synergy1 inulin, an oligofructose-enriched inulin formula for infants with positive prebiotic effects on newborns and can potentially address neonate nutrition.
  • The demand for prebiotics, such as inulin, has also increased due to their use in a wide variety of applications in the food and beverage industry, including sweetening agents and texture enhancement. The increasing demand for products and dietary supplements with functional benefits among consumers globally, coupled with the rising concern toward obesity, irritable bowel syndrome, gastric ulcer, and other health issues, is driving the market for prebiotics, including inulin. As a result, inulin's demand is expected to continue to grow as consumers prioritize their gut health and seek products that offer functional health benefits.

Europe Holds the Significant Share in the Market

  • The Europe inulin market is primarily driven by the widespread use of inulin in the food and beverage sector as a healthy substitute for fat and sugar. In the United Kingdom, the demand for fortifying food with prebiotic ingredients is expected to fuel market expansion, as the country has seen increased sales of final bakery, dairy, and meat products over the years.
  • According to Agriculture and Agri-Food Canada, the United Kingdom was the second-largest global market for baked goods in 2020, with imports valued at USD 2.9 billion. Additionally, from January 2016 to August 31, 2021, 8,751 new bakery products were launched in the United Kingdom, further validating the potential for market growth in the country.
  • France is also a significant organic food and drinks market in Europe, with increasing demand for natural ingredients and alternative sweeteners over the last decade, especially from the food industry. This trend is expected to aid the growth of the inulin market in the country.
  • In the German market, inulin is being used as an alternative to sucrose in the development of sugar-reduced chocolate products. Combined with bulking agents and high-intensity sweeteners, inulin can produce tasty and no-added-sugar chocolates, driving its use in the country. Moreover, a full sugar replacement with inulin and isomalt allows manufacturers to make a 'no added sugar' claim under the European Union labeling regulations. With more than 6.19 million diabetic adults in Germany, as reported by the International Diabetes Federation in February 2022, the demand for inulin is expected to grow in the country, given its potential as a sugar substitute.
  • In Spain, rising awareness about the health benefits of inulin and an aging population are expected to boost the inulin market, particularly in the food and beverage and dietary supplement applications, where the product aids digestion and bowel movement. This presents an opportunity for inulin manufacturers in the country to increase their production capabilities.

Inulin Industry Overview

The inulin market is characterized by intense competition from both local and international players, including Cargill Inc., Sudzucker AG (Beneo Remy NV), Sensus NV, Cosucra Groupe Warcoing SA, and The Tierra Group. These key players are aggressively expanding their market presence and launching new products to capture a larger market share, improve their efficiency, and gain a competitive advantage over their rivals.

As the demand for inulin continues to rise, these companies are employing various strategies to expand their market share globally. The leading players' experience and expertise in the global inulin segment enable them to focus on developing new products that meet evolving customer needs. Furthermore, their economies of scale and high brand loyalty among customers provide them with an upper hand over their competitors.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Study Deliverables
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Food and Beverage
      • 5.1.1.1 Bakery and Confectionery
      • 5.1.1.2 Dairy Products
      • 5.1.1.3 Meat Products
      • 5.1.1.4 Beverage
      • 5.1.1.5 Other Foods and Beverages
    • 5.1.2 Dietary Supplements
    • 5.1.3 Pharmaceuticals
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kindgom
      • 5.2.2.2 France
      • 5.2.2.3 Germany
      • 5.2.2.4 Spain
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 Australia
      • 5.2.3.4 India
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Inc.
    • 6.3.2 Sudzucker AG (Beneo Remy NV)
    • 6.3.3 Sensus NV
    • 6.3.4 Cosucra Groupe Warcoing SA
    • 6.3.5 The Ingredient House (TIH)
    • 6.3.6 The Tierra Group
    • 6.3.7 Nova Green Inc.
    • 6.3.8 Adept Impex Private Limited
    • 6.3.9 Ciranda Inc.
    • 6.3.10 The Green Labs LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS