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市場調査レポート
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1686313

アジア太平洋のヘアケア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Hair Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋のヘアケア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋のヘアケア市場は予測期間中にCAGR 5.7%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 高級ヘアケア製品の使用はアジア太平洋諸国の大都市で最も普及しています。中間層の増加と消費財の消費に伴い、この傾向はさらに強まると思われます。インターネットの普及が進み、eコマース企業が消費者誘致に力を入れているため、アジア太平洋地域ではeコマースによる売上が伸びています。対照的に、物理的な小売チャネルからの売上は引き続き市場を独占しています。
  • 消費者動向の変化とこの地域の主要都市における公害の増加は、製品認知度の向上と相まって、市場の主な促進要因として認識されています。例えば、IQAirによると、ビワディは2021年にインドで最も汚染された地方都市であり、平均PM2.5濃度は大気1立方メートル当たり106.2マイクログラム(μg/m3)でした。このレベルのPM2.5濃度は不健康とみなされ、一般市民に重大な健康リスクをもたらします。
  • さらに、ミレニアル世代の消費者の増加、都市部への移住、女性の雇用の増加が、市場の需要をさらに増大させています。特に都市部の人口増加は、専門店、eコマース・ウェブサイト、サロンを通じたヘアケア製品の販売を直接促進しています。アジア太平洋のヘアケア市場では、ヘアケア製品に含まれるパラベンやアルミニウムなどの特定の化合物の有害な影響に対する消費者の意識の高まりにより、天然素材やオーガニック製品に対する需要が増加しています。
  • インド、中国、日本など、消費文化に熱心な国々が、オーガニック/ハーブ・ヘアケア事業の繁栄の道を開いた。過去半世紀の間に、これらの国々の大きな人口と有利なネットワーク外部性が、オーガニック・ヘアケア産業で目覚ましい発展を遂げるのに役立ちました。このような要因により、予測期間中、同地域のヘアケア製品の成長は増大すると予想されます。

アジア太平洋のヘアケア市場動向

オーガニック/ハーブヘアケア製品への需要の増加

アジア太平洋地域のヘアケア市場では、ヘアケア製品に含まれるパラベンやアルミニウムなどの特定の化合物の有害な影響に対する消費者の意識の高まりにより、天然製品やオーガニック製品に対する需要が増加しています。さらに、敏感な消費者は天然で無香料の製品を求める傾向があります。この需要により、ほとんどの企業が植物由来成分や高級植物成分など、天然にインスパイアされた製品を発売するようになりました。例えば、2022年8月、植物由来のスキンケア・ヘアケアブランドであるOrgaGloは、傘下に18製品を擁し、インドのパーソナルケア・化粧品業界に参入しました。同社は、有害な化学物質を含まない植物由来成分を使用して製品を処方したと主張しています。

インド、中国、日本など、消費文化が旺盛な国々は、オーガニック/ハーブヘアケアビジネスの繁栄の道を開いた。過去半世紀の間に、これらの国々の大きな人口と有利なネットワーク外部性は、オーガニック・ヘアケア産業で多大な発展を遂げるのに役立ちました。また、オンライン販売チャネルを通じたオーガニック製品の浸透が進み、eコマース・ウェブサイトを通じてオーガニック製品を提供する企業が増えることで、消費者を惹きつけ、オーガニック・ヘアケア製品の売上を牽引すると予想されます。

この地域で最も急成長している市場はインドです。

消費者動向の変化は、製品認知度の向上と相まって、市場の主要促進要因として認識されています。こうした変化は、ミレニアル世代の人口の増加、都市部への移住、女性の雇用の増加、消費能力の増加によるものです。都市への移住は、従来のヘアケア製品市場に直接影響を与えています。頭皮の問題に対する消費者の意識の高まりは、頭皮ケア製品に対する大量のニーズを反映しています。基本的な生活必需品とヘアオイル市場の需要は、予測期間を通じて増加すると予想されます。

インドでは、天然成分を使用した商品を好む消費者が増えています。サルフェートやパラベンがくせ毛や頭皮のかさつき、枝毛につながることから、これらの成分を含む製品を避け、天然成分やハーブを使用した製品が好まれるようになっています。このことが、オーガニックメーカーがヘアケア事業に参入する道筋と青写真を作りました。

例えば、2022年5月、AVAグループの主力ブランドであるメディミックスは、新しいヘアケア・ラインであるトータル・ケア・シャンプーの発売を発表しました。メディミックスのトータルケアシャンプーは、9種類の天然ハーブと、ニーム、ローズマリーオイル、甘草、ティーツリーオイル、ダチュラ、ワイルドジンジャー、小麦プロテイン、バクチ、リンゴ酢などの必須成分でできています。したがって、このような開発により、人々は合成製品よりもオーガニックやハーブのヘアケア製品を求めるようになり、オーガニック・ヘアケアの利害関係者に十分な機会が生まれると予想されます。

アジア太平洋のヘアケア産業の概要

大小多数のベンダーが存在するため、市場は非常に細分化されています。企業はまた、ユーザーの間で製品の認知度を高めるため、広告に多額の投資を始めています。主な企業は、ニッチ製品を開発するための絶え間ない製品革新と研究開発への投資を通じて、より大きな市場シェアを獲得することに積極的に注力しています。企業はまた、ブランドを構築し、顧客満足度を向上させ、顧客のニーズにより傾斜した製品を提供するために、この戦略を利用しています。上記の基準に照らし合わせると、この業界にはかなりのレベルの競争企業間の敵対関係があると考えられます。世界の美容業界がプラスチック廃棄物への取り組みを加速させるため、市場企業は環境と人の健康問題を考慮し、新製品開拓やM&Aとともに持続可能な取り組みを取り入れています。同市場の主要企業には、Dabur India Ltd、Procter &Gamble、Unilever PLC、L'Oreal SA、花王株式会社などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • カラー剤
    • ヘアスプレー
    • コンディショナー
    • スタイリングジェル
    • ヘアオイル
    • シャンプー
    • その他の製品
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • 薬局・ドラッグストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • L'Oreal SA
    • Hoyu Co. Ltd
    • Unilever PLC
    • Mandom Corporation
    • Marico Limited
    • The Procter & Gamble Company
    • Dabur India Ltd
    • Bajaj Consumer Care Ltd
    • Kao Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52038

The Asia Pacific Hair Care Market is expected to register a CAGR of 5.7% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The usage of premium hair care products is most prevalent in the megacities of Asia-Pacific countries. This is likely to increase further with the growing middle class and consumption of consumer products. The increasing internet penetration and push of e-commerce companies to attract consumers are driving sales from e-commerce in the Asia-Pacific region. In contrast, sales from physical retail channels continue to dominate the market.
  • Changing consumer dynamics and increasing pollution in the region's major cities, coupled with increasing product awareness, have been identified as the primary drivers of the market. For instance, according to IQAir, Bhiwadi was the most polluted regional city in India in 2021, with an average PM2.5 concentration of 106.2 micrograms per cubic meter of air (μg/m3). PM2.5 concentrations at this level are regarded as unhealthy and pose significant health risks to the general public.
  • Furthermore, increasing millennial consumers, migration toward cities, and rising women's employment further augment the market demand. The increasing population of cities is directly driving sales of haircare products through specialty stores, e-commerce websites, and salons in particular. The Asia-Pacific hair care market witnessed an increasing demand for natural and organic products due to the rise in consumer awareness about the harmful effects of certain compounds, such as paraben and aluminum, in haircare products.
  • Countries with zestful consumer cultures, such as India, China, and Japan, have opened the way for the organic/herbal hair care business to thrive. Over the last half-decade, these countries' large populations and favorable network externalities have helped them achieve tremendous development in the organic hair care industry. Such factors are expected to augment the growth of haircare products in the region during the forecast period.

APAC Hair Care Market Trends

Increasing Demand for Organic/Herbal Hair Care Products

The Asia-Pacific hair care market witnessed an increasing demand for natural and organic products due to the rise in consumer awareness about the harmful effects of certain compounds, such as parabens and aluminum, in hair care products. Additionally, consumers with sensitivity tend to look for natural and fragrance-free products. This demand led most companies to launch natural-inspired products, such as plant-based and premium botanical ingredients. For instance, in August 2022, OrgaGlo, a plant-based skin and hair care brand, entered the Indian personal care and cosmetic industry with 18 products under its umbrella. The company claimed that its products had been formulated using plant-derived ingredients free from harmful chemicals.

Countries with zestful consumer cultures, such as India, China, and Japan, have opened the way for the organic/herbal hair care business to thrive. Over the last half-decade, these countries' large populations and favorable network externalities have helped them achieve tremendous development in the organic hair care industry. Also, increasing penetration of organic products through online sales channels and more players offering them through e-commerce websites are expected to attract consumers, thus driving the sales of organic hair care products.

India Accounts as the Fastest-growing Market in the Region

Changing consumer dynamics, coupled with increasing product awareness, has been identified as the primary driver of the market. These changes are due to the high millennial population, migration toward cities, rising women's employment, and increasing spending capacity. The migration to cities has directly impacted the traditional hair care products market. Growing awareness among consumers about scalp issues reflects a massive need for scalp care products. The demand for basic essential commodities and the hair oil market is expected to rise throughout the forecast period.

In India, consumers increasingly prefer items made with natural components. As a result of linking sulfates and parabens to frizzy hair, flaky scalps, and split ends, customers are avoiding products containing these compounds in favor of natural or herbal alternatives. This factor, in turn, has created a pathway and a blueprint for organic manufacturers to enter the hair care business.

For instance, in May 2022, Medimix, the flagship brand of the AVA Group, announced the launch of its new hair care line, Total Care Shampoo. Medimix total care shampoo is made of nine natural herbs and other essential ingredients, which include neem, rosemary oil, licorice, tea tree oil, Datura, wild ginger, wheat protein, Bakuchi, and apple cider vinegar. Hence, such developments are expected to drive people toward organic and herbal hair care products over synthetic products, creating ample opportunities for organic hair care stakeholders.

APAC Hair Care Industry Overview

The market is highly fragmented due to numerous small and large vendors. Companies have also begun to invest considerably in advertising to increase product awareness among users. The key players actively focus on gaining larger market shares through constant product innovation and investments in R&D to develop niche products. Companies are also using this strategy to build their brands and improve customer satisfaction, providing products more inclined to the customers' needs. The industry is considered to have significant levels of competitive rivalry in light of the abovementioned criteria. To speed up the global beauty industry's progress in tackling plastic waste, market players are considering environmental and human health issues and embracing sustainable initiatives, along with new product developments and mergers and acquisitions. Some of the major players in the market include Dabur India Ltd, Procter & Gamble, Unilever PLC, L'Oreal SA, and Kao Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Colorant
    • 5.1.2 Hair Spray
    • 5.1.3 Conditioner
    • 5.1.4 Styling Gel
    • 5.1.5 Hair Oil
    • 5.1.6 Shampoo
    • 5.1.7 Other Products
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Speciality Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Pharmacy and Drug Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Japan
    • 5.3.2 China
    • 5.3.3 India
    • 5.3.4 Australia
    • 5.3.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.2 L'Oreal SA
    • 6.3.3 Hoyu Co. Ltd
    • 6.3.4 Unilever PLC
    • 6.3.5 Mandom Corporation
    • 6.3.6 Marico Limited
    • 6.3.7 The Procter & Gamble Company
    • 6.3.8 Dabur India Ltd
    • 6.3.9 Bajaj Consumer Care Ltd
    • 6.3.10 Kao Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS