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市場調査レポート
商品コード
1687136
米国のヘアケア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)United States Hair Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国のヘアケア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
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米国のヘアケア市場規模は2025年に173億1,000万米ドルと推計され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.49%で、2030年には205億5,000万米ドルに達すると予測されています。
International Journal of Dermatologyと米国国立医学図書館の2021年のデータによると、米国のCOVID-19生存者の33%がTelogen effluvium脱毛を経験しています。COVID-19生存者は、病気による体の衰弱のために、この種の急性脱毛を経験します。また、パンデミックは状況の不確実性からストレスによる脱毛を引き起こしました。この要因は、予測期間中に脱毛防止剤や増毛剤への道を開く可能性があります。COVID後は、仕事のストレス、ヘアスタイリングの頻繁な変更、髪への化学薬品の過度の使用も髪の傷みの原因となっています。そのため、2021年にvirtue LabsはFlourishの女性向け脱毛ラインを発売しました。
米国のヘアケア市場は、過去10年間に様々なヘアスタイリング剤、発毛剤、ヘアカラー剤が登場し、いくつかの変化が見られました。シャンプー分野は市場の優位性を維持すると予想されるが、ヘアカラー剤分野とコンディショナー分野は予測期間中に急速な普及率を記録する可能性があります。同地域のヘアケア製品に対する需要は、持続可能で化学薬品を使用しない、環境に優しい製品に対する消費者の需要の高まりと、現代の市場ポテンシャルに基づく製品開発の急増が主な要因となっています。流行に敏感な若者は、自分の個性を表現するために、ヘアスタイリング剤やカラー剤など、さまざまなヘアケア製品を常に意識しています。このような消費者の習慣が市場を牽引しています。
シャンプー、コンディショナー、オイル、ヘアスプレーなどのヘアケア製品が手頃な価格で入手できるようになったことで、ヘアケア市場の支出パターンが拡大し、市場が成長しています。ミレニアル世代では、ライフスタイルの変化による抜け毛やフケなどの髪の悩みを抱える人が増えており、特に労働者階級の女性層ではストレスレベルが上昇しているため、予測期間中にヘアケア製品の需要が高まる可能性があります。消費者の嗜好のさらなる変化と、ヘアケア製品への裁量的支出は、メーカーが市場需要を押し上げるためにパッケージの面で製品革新をもたらすことを促します。
抜け毛防止、輝き付与、縮れ毛減少のためのトリートメントオイルなどの製品は、適切な用量と正確な塗布のためにスポイト包装で提供されています。各社はまた、利便性と携帯性のために、サシェ、デラックスサンプル、ミニボトルなどのトラベルサイズのパッケージングを提供し始めており、これが調査された市場の促進要因となっています。ヘアケア製品への支出が増加していることを受けて、同市場で事業を展開する企業は、市場シェアを獲得するために、製品の革新、事業拡大、販促投資など、さまざまな戦略を実施しています。例えば、2022年9月、Epres社は熱で傷んだ髪の結合修復のための新製品Olaplexを発売しました。
フケ、抜け毛、脂性毛、かゆみなどの髪の悩みの増加によりシャンプーの需要が高まっており、予測期間中にシャンプーの売上を押し上げる可能性があります。米国では過去5年間、ドライシャンプーが脚光を浴びています。毎日シャンプーをすることの利点は疑問視されており、頻繁に洗髪することで髪から天然の油分を奪ってしまうという意見が多いため、ドライシャンプーの機会が生まれています。さらに、消費者にとって利便性は購買に決定的な役割を果たすため、説得力のある属性です。各社は、消費者の嗜好に合わせ、ドライシャンプー製品に便利な特性を取り入れ始めました。
ハーブシャンプーの需要は、化粧品シャンプー、ドライシャンプー、フケ防止シャンプーよりも優れたペースで伸びています。米国ではヘアケア製品の天然成分や植物成分が好調で、ハーブシャンプー市場を後押ししています。製品のイノベーション、男性用グルーミング部門の台頭、オーガニックシャンプーの需要増加が、予測期間中のシャンプー市場を牽引するとみられます。例えば、2022年8月、HankelはTHE UNSEENと協力し、自然なヘアカラー、i.Color Alchemy、温度に反応する世界初のプリズムホログラフィックヘアカラーを製造しました。
米国のヘアケア市場は競争が激しいです。市場で最も活発な企業は、プロクター・アンド・ギャンブル社、ユニリーバPLC、ガルニエ社、ロレアルSA、ヘンケルAG &Co.KgaAです。これらの企業は、自社の製品を統合し最適化するために、M&Aを重要な戦略としています。これらの企業は、地元市場で優位に立つために地元企業と合併します。プロクター・アンド・ギャンブルは、ヘアケア製品を幅広く提供する数多くのブランドを擁し、市場で最も活発な企業のひとつです。同社は、機能性、成分、サイズ、パッケージの面で、製品の品質向上と製品革新にかなりの費用を費やしてきました。例えば、2021年11月、プロクター・アンド・ギャンブルは素材のスペシャリストであるイーストマンと提携し、ハーバルエッセンス・ブランドのパッケージにイーストマン・リニュー分子再生プラスチックを使用しました。
The United States Hair Care Market size is estimated at USD 17.31 billion in 2025, and is expected to reach USD 20.55 billion by 2030, at a CAGR of 3.49% during the forecast period (2025-2030).
According to the 2021 data from the International Journal of Dermatology and the United States National Library of Medicine, 33% of COVID-19 survivors in the United States experienced Telogen effluvium hair loss. A COVID-19 survivor experiences this type of acute hair loss due to the body's weakness from the illness. Also, the pandemic gave rise to stress-induced hair loss due to the uncertainty of the situation. This factor could pave the way for anti-hair loss or hair-thickening products during the forecast period. Post-COVID, work stress, frequent change in hair styling, and excessive use of chemicals on hair are also causing hair damage. Thus, in 2021, virtue Labs launched Flourish female-focused hair loss lines.
The US haircare market witnessed several changes in the past decade, with the emergence of various hairstyling, hair regrowth, and hair colorant products. The shampoo segment is expected to maintain its dominance in the market, while the hair colorant and conditioner segments may witness rapid adoption rates over the forecast period. The demand for hair care products across the region is primarily boosted by the increased consumer demand for sustainable, chemical-free, and eco-friendly products, along with a surge in product developments based on contemporary market potentials. The fashion-conscious youth is constantly aware of various hair care offerings, such as hair styling and colorant products, to express their individuality. Thus, such consumer habits are driving the market.
The market is experiencing growth due to the availability and affordability of hair care products, such as shampoo, conditioner, oil, and hair spray, leading to enhanced spending patterns in the hair care market. An increasing number of millennials are experiencing hair problems like hair fall and dandruff due to changing lifestyle patterns, along with an increase in stress levels, especially among the working-class women population, which may boost the demand for hair care products during the forecast period. A further shift in consumer preferences and discretionary spending on hair care products encourages manufacturers to bring product innovations in terms of packaging to boost the market demand.
Products such as treatment oils for hair loss protection, imparting shine, and decreasing frizz are available in dropper packaging for proper dosing and precise application. Companies have also started offering travel-size packaging, such as sachets, deluxe samples, and mini bottles, for convenience and portability, which are acting as driving factors for the market studied. In response to the rising expenditure on hair care products, the players operating in the market are implementing various strategies, like product innovations, expansions, and promotional investments, to gain market share. For instance, in September 2022, Epres launched a new product, Olaplex, for bond repair for heat-damaged hair.
There is a growing demand for shampoos due to the rising prevalence of hair problems, such as dandruff, hair fall, oily hair, and itchiness, which may boost shampoo sales during the forecast period. Dry shampoo has gained prominence in the United States over the last five years. The benefit of daily shampooing is questioned as many argue that frequent washing can strip the hair from its natural oils, creating an opportunity for dry shampoos. Further, convenience is a compelling attribute for consumers, as it plays a definite part in purchases. Companies started incorporating convenient attributes to their dry shampoo products, keeping in line with consumer preferences.
The demand for herbal shampoos is growing at a more excellent pace than cosmetic shampoos, dry shampoos, and anti-dandruff shampoos. Natural ingredients and botanicals for hair care products are performing well in the United States, thus boosting the herbal shampoo market. Product innovations, the emerging men's grooming sector, and increasing demand for organic shampoos are likely to drive the shampoo market during the forecast period. For instance, in August 2022, Hankel collaborated with THE UNSEEN to produce natural hair color, i.e., Color Alchemy, the world's first prismatic holographic hair color reactive to temperature.
The US hair care market is highly competitive. The most active companies in the market are Procter & Gamble Co., Unilever PLC, Garnier, L'Oreal SA, and Henkel AG & Co. KgaA. They consider mergers and acquisitions as their key strategies to consolidate and optimize their offerings. These players merge with local players to gain dominance in the local markets. Procter & Gamble is one of the most active companies in the market, with numerous brands offering a broad range of hair care products. The company has spent considerably on improving the quality of products and product innovation in terms of functionality, ingredients, size, and packaging. For instance, in November 2021, Procter & Gamble partnered with materials specialist Eastman to use Eastman Renew molecular-recycled plastic in packaging for its Herbal Essences brand.