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市場調査レポート
商品コード
1683194

ヘアジェル市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Hair Gel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ヘアジェル市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ヘアジェル市場は予測期間中にCAGR 5.2%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • ヘアジェルは髪のメンテナンスに欠かせない製品であり、世界の消費者に常に購入されているため、市場成長を牽引しています。これらのジェルには様々な成分、香り、包装があり、製品の革新や発売の機会を開き、市場の成長をさらに促進しています。
  • スマートフォン、パソコン、インターネット、eコマース、ソーシャルメディア、コミュニケーション戦略、マーケティング・キャンペーンなどの新技術の登場は、広告・宣伝の風景を一変させました。ソーシャルメディア上のインフルエンサーマーケティングは、ブランドが消費者に影響を与えるための一般的な戦術となっており、広告主やマーケティング実務者がデジタル環境におけるブランドエンゲージメントを修正する動機となっています。
  • World Population Reviewによると、インドは全人口の43%の普及率を誇り、2022年1月時点で6億5,800万人と、最もインターネット利用者が多い国のひとつです。このため、メーカーにとっては、ソーシャルメディアマーケティングなどのオンライン広告を通じて製品を販売できる可能性が高いです。L'Oreal、Unilever、Procter & Gambleなどの主要ヘアジェル企業は、InstagramやYouTubeなどのソーシャルメディアプラットフォームを利用して新製品を発表し、チュートリアルやマーケティング・イニシアチブを通じて消費者と関わっています。
  • L'Orealは2020年の86億5,000万ユーロ(96億4,000万米ドル)から2021年には約105億9,000万ユーロ(117億9,000万米ドル)を広告・販促に投じ、Unileverは2021年に68億4,000万ユーロ(76億1,000万米ドル)をブランドマーケティングに投じるなど、ブランドはより幅広い消費者層を惹きつけるために広告・マーケティング・プロモーションに多額の投資を行っています。
  • 調査期間中、世界のヘアジェル市場では欧州と北米が支配的な地位を占めています。グルーミング文化の増加、さまざまなスタイリングパターン、特に若い年齢層における長時間美を保つことへの熱意の高まりなど、さまざまな要因が予測期間中の市場成長にプラスの影響を与えると予測されます。

ヘアジェル市場の動向

クリーンラベルに対するアピールの高まりが市場の成長を促進する可能性が高い

  • 今日の消費者は、髪に使用する製品の成分に関する知識を深めています。彼らは、ヘアケア製品に含まれるパラベン、硫酸塩、鉱物油、アルコール、アルミニウムといった成分の潜在的な悪影響を意識しています。その結果、ヘアジェルの世界市場では、クリーンラベル製品に対する需要が急増しています。多くのバイヤーが、クリーンラベルの成分であることを理由に、他のブランドよりもあるブランドを好むようになり、オーガニックで天然なヘアジェル製品への欲求が高まっている
  • この動向は、ヘアジェルのようなヘアケア製品への需要の高まりにつながり、その結果、ヘアケア市場、特に認証ヘアジェル製品への支出パターンが強化されています。2021年にDSM Personal Car、Aroma HQ、Baselが2,100人の消費者を対象に実施した調査によると、消費者の56%が、購入を決定する際にはブランドや包装、香りよりも有効成分が重要だと考えています。
  • また、特定の成分に敏感な消費者は、無香料やクリーンラベルの製品を求めるようになっています。各企業は、植物由来成分や高級植物成分を配合したクリーンラベル製品を発売し、市場におけるクリーンラベル成分への高い需要に応えています。例えば、ブルックリンを拠点とするDTCビューティ・テック・ブランドのProseは、2022年8月にカールとコイル専用に設計されたカスタムスタイリング・ジェルを発売しました。このジェルは、アロエベラ、オクラ、シーモスといった三ツ星成分を含む97%以上の天然成分を燃料としています。アルコールとパラベンは不使用で、クリーンな配合を損なうことなく優れた効果を発揮します。
  • 概要をまとめると、ヘアジェル市場では、オーガニックや天然成分を使用したクリーンラベル製品に対する需要が急増しています。各社は、植物由来成分や高級植物成分を利用することで、この需要に応える製品を発売しています。消費者が成分に精通するようになるにつれて、クリーンラベルのヘアジェルの需要は今後も高まり続けると予想されます。

欧州が最大のシェアを占める

  • 同地域では、健康な髪を維持し、身だしなみを整えることへの関心が高まっているため、ヘアジェルの人気が急上昇しています。顧客は髪に有害な人工的な色や染料を使用する傾向があるため、髪の補修トリートメントを追加した製品の需要が高いです。そのため、顧客はヘアトリートメントに高級ブランドのヘアジェル製品を使用することで、このダメージを補う。
  • この地域の様々なチャネルにわたる強固な小売インフラも、ヘアジェル市場の成長に寄与しています。スペインでは、2021年に販売された化粧品とフレグランスの約46%は、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストアなどの小売店を含む大衆市場チャネルによるものでした。薬局はランキング2位でした。さらに、定期的なヘアケアを日課に取り入れる人が増えています。
  • 2021年にオアシスデンタルケアが主催した調査によると、英国人女性は毎年平均95.94英ポンドを化粧品に費やし、さらに162.52英ポンドをヘアケア製品に費やしており、合計で年間100億英ポンドを費やしています。男性はヘアケアに年間平均85.99英ポンドを費やしています。その結果、この地域の消費者は、縮れ毛、ダメージ、くすみ、まとまりのなさといった一般的な髪の悩みにプロフェッショナルな結果をもたらす、家庭でのヘアケアやグルーミング製品を求めています。
  • ヘアジェルは、使い方が簡単で経験がなくても使えるため、消費者に人気があります。そのため、生産者は欧州全土にこれらの商品を供給する可能性が高いです。さらに、消費者の美容とヘアスタイリング製品への傾倒は、ヘアジェル市場の参入企業に機会を作り出しています。

ヘアジェル産業概要

世界のヘアジェル市場は熾烈な競争を繰り広げており、市場各社はシェア拡大に努めています。現在、市場シェアはLoreal SA, Unilever PLC, Henkel AG & Co. KG Aa, and Mandom Corporationなどの主要企業が独占しています。これらの主要企業は、製品革新、事業拡大、合併、買収などの戦略を実施し、市場での地位を維持しています。

市場での地位を維持するため、企業は研究開発(R&D)やマーケティング活動への投資を増やす一方、流通チャネルを拡大しています。持続可能でエコフレンドリー製品に対する需要の高まりに対応するため、天然成分やオーガニック成分を取り入れることを重視する企業にとって、製品革新は重要な注力セグメントです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装
    • チューブ
  • カテゴリー
    • 合成
    • フリーフロム(天然、オーガニック、ヴィーガン)
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • 専門小売店
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mandom Corporation
    • Unilever PLC
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Coty Inc.
    • L'Oreal S.A.
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Johnny B. Hair Care
    • Vaughn

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62414

The Hair Gel Market is expected to register a CAGR of 5.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Hair gel is an essential product for hair maintenance and has consistently been purchased by consumers globally, driving the market growth. These gels come in varying ingredients, fragrances, and packaging, opening up opportunities for product innovations and launches and further augmenting market growth.
  • The advent of new technologies, such as smartphones, personal computers, the internet, e-commerce, social media, communication strategies, and marketing campaigns, has transformed the landscape of advertising and promotion. Influencer marketing on social media has become a popular tactic for brands to influence consumers, and motivate advertisers and marketing practitioners to modify their brand engagements in the digital environment.
  • According to the World Population Review, India, with a penetration rate of 43% of the country's total population, has one of the highest numbers of Internet users, with 658 million as of January 2022. This presents a high potential for manufacturers to market their products through online advertising, such as social media marketing. Leading hair gel companies like L'Oreal, Unilever, and Procter & Gamble use social media platforms like Instagram and YouTube to launch new products and engage with consumers through tutorials and marketing initiatives.
  • Brands are heavily investing in advertising and marketing promotions to attract a broader consumer base, such as L'Oreal, which spent around EUR 10.59 billion (USD 11.79 billion) on advertising and promotion in 2021, up from EUR 8.65 billion (USD 9.64 billion) in 2020, and Unilever, which invested EUR 6.84 billion (USD 7.61 billion in brand marketing in 2021.
  • Europe and North America hold dominant positions in the global hair gel market during the study period. Various factors, such as the increase in grooming culture, different styling patterns, and growing enthusiasm to look good for longer hours, especially among younger age groups, are projected to positively impact market growth during the forecast period.

Hair Gel Market Trends

Burgeoning Appeal for Clean Lable Likely to Foster the Growth of the Market

  • Consumers today are increasingly knowledgeable about the ingredients in the products they use on their hair. They are conscious of the potential adverse effects of components like parabens, sulfates, mineral oil, alcohol, and aluminum in haircare products. As a result, the demand for clean-label products has surged in the global market for hair gel. Many buyers now prefer one brand over another because of its clean-label ingredients, leading to an increased desire for organic and natural hair gel products.
  • This trend has led to an escalating demand for hair care products like hair gel, resulting in an enhanced spending pattern in the hair care market, particularly for certified hair gel products. According to a study of 2,100 consumers by DSM Personal Care and Aroma HQ, Basel, conducted in 2021, 56% of consumers believed that active ingredient is more important than brand, package, or fragrance when making purchasing decisions.
  • Sensitivity to certain ingredients has also led consumers to seek out fragrance-free and clean-label products. Companies have responded by launching clean-label products with plant-based and premium botanical ingredients, meeting the high demand for clean-label ingredients in the market. For example, Prose, a Brooklyn-based DTC beauty-tech brand, launched Custom Styling Gel in August 2022, exclusively designed for curls and coils. This gel is fueled by over 97% natural ingredients, including three-star components like Aloe Vera, Okra, and sea moss. The gel is free of alcohol and parabens, delivering excellent results without compromising its clean formula.
  • In summary, the market for hair gel is experiencing a surge in demand for clean-label products with organic and natural ingredients. Companies are launching products that meet this demand by utilizing plant-based and premium botanical ingredients. As consumers become more ingredient-savvy, the demand for clean-label hair gel is expected to continue to rise in the future.

Europe Holds the Largest Share

  • The popularity of hair gel has surged in the region due to the growing interest in maintaining healthy hair and a presentable appearance. Products containing additional hair repair treatments are in high demand as customers tend to use artificial colors and dyes, which can be harmful to the hair. Therefore, customers compensate for this damage by using premium branded hair gel products for hair treatment.
  • The region's robust retail infrastructure across various channels has also contributed to the growth of the hair gel market. In Spain, approximately 46% of cosmetic and fragrance items sold in 2021 came from the mass market channel, including retail outlets such as hypermarkets, supermarkets, and convenience stores. Pharmacies ranked second in the ranking. Additionally, more people are incorporating regular hair care regimes into their well-being routines.
  • According to a survey sponsored by Oasis Dental Care in 2021, British women spend an average of GBP 95.94 on cosmetics each year and an additional GBP 162.52 on hair products, totaling GBP 10 billion annually. Men spend an average of GBP 85.99 annually on hair care. As a result, consumers in the region are seeking at-home hair care and grooming products that provide professional results for common hair issues such as frizz, damage, dullness, and unruliness.
  • Hair gels are popular among consumers as they are simple to use and require no prior experience. Consequently, producers are likely to supply these items across Europe. Furthermore, the consumer's inclination towards beauty and hair styling products has created opportunities for hair gel market players.

Hair Gel Industry Overview

The global hair gel market is fiercely competitive, with market players striving to increase their share in the market. Currently, the market share is dominated by key players such as Loreal SA, Unilever PLC, Henkel AG & Co. KG Aa, and Mandom Corporation, among others. These major players implement strategies such as product innovation, expansion, mergers, and acquisitions to maintain their market position.

To sustain themselves in the market, companies are increasing their investments in research and development (R&D) and marketing activities while expanding their distribution channels. Product innovation is a key focus area for companies, emphasizing incorporating natural and organic ingredients to cater to the increasing demand for sustainable and eco-friendly products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Packaging
    • 5.1.1 Tubes
    • 5.1.2 Jars
  • 5.2 Category
    • 5.2.1 Synthetic
    • 5.2.2 Free-from (Natural, Organic, and Vegan)
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores/Grocery Stores
    • 5.3.3 Specialist Retail Stores
    • 5.3.4 Online Retail Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channel
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mandom Corporation
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 The Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.4 Coty Inc.
    • 6.3.5 L'Oreal S.A.
    • 6.3.6 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.7 Johnny B. Hair Care
    • 6.3.8 Vaughn

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS