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市場調査レポート
商品コード
1536814
ヘアケア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Hair Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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ヘアケア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 206 Pages
納期: 2~3営業日
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ヘアケア市場規模は2024年に908億米ドルと推計され、2029年には1,073億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは3.40%で成長する見込みです。
予測期間を通じて市場拡大を後押しすると予測される要因には、生活の質の向上、美容・パーソナルケアが自尊心や社会とのつながりに与える影響、プレミアム・高級ヘアケアブランドへの着実な消費者シフトなどがあります。技術的な飛躍的進歩の成長がこれらの製品の人気にさらに拍車をかけ、ヘアスタイルに対する有利な需要を生み出しています。新規抗菌素材、ボリュームアップ、活性剤の制御放出・カプセル化、安定性向上、繊維強化・増毛など、さまざまな技術改良がヘアケア市場の拡大を後押しすると思われます。髪の健康に対する意識が高まり、髪の豊かさと滑らかさのために自然で伝統的な手段を取り入れたいと考える消費者が増えていることから、ヘアケア市場は世界的に成長するとみられます。さらに、シャンプー、コンディショナー、オイル、スプレーなどのヘアケア製品が入手しやすく、価格も手ごろであることから、市場の牽引力が高まっています。パサつき、縮れ、ダメージなど、さまざまな髪の悩みに対応する多機能ヘアケア製品が人気を集めています。消費者は、1つの製品で複数の悩みに対応できる利便性を高く評価し、ヘアケアのルーチンを合理化しています。消費者は今、効率と効果を望み、複数の製品を必要とせず、特定のニーズに応えるソリューションを求めています。また、ヒートスタイリングツールの過度の使用、環境ストレス要因への暴露、化学治療は、髪のダメージの一因となっています。こうした要因に対する消費者の意識が高まるにつれ、傷んだ髪を補修し、栄養を与えるように設計された多機能製品に対するニーズが高まっています。
さらに、有名人の支持の増加や、化学物質や合成成分の有害な影響に対する意識の高まりが、天然/オーガニック/ビーガンヘアケア製品の需要を高めています。その結果、メーカーは研究開発に多額の投資を行い、シャンプー、コンディショナー、ヘアカラー剤、スタイリング剤などのヘアケア製品の処方にオーガニック/ナチュラル成分やクリーンラベル成分を取り入れることで、製品ポートフォリオを拡大しています。これらの企業は、オーガニック・ナチュラル分野で市場での地位を確立し、大きなシェアを獲得するために、消費者の需要の増加に対応することに注力しています。例えば、AVAグループの主力ブランドであるメディミックスは、2022年5月に新しいヘアケア製品「トータルケアシャンプー」を発売しました。同社によると、Medimix Total Care Shampooは天然成分を豊富に含み、あらゆる髪質に適しているといいます。こうした新興国市場の開発は、今後数年間の市場成長を支えるものと期待されます。
世界市場では、ヘアケア製品に含まれるパラベンやアルミニウムなどの特定の化合物の有害な影響に対する消費者の意識の高まりにより、天然素材やオーガニック製品に対する需要が増加しています。効果的なマーケティングや広告キャンペーンは、様々なシャンプー製品に対する認識を高め、需要を喚起するのに役立っています。また、消費者がパーソナルケア製品に使用される成分に対する意識を高めていることから、オーガニックやナチュラル製品への動向もシャンプー市場の成長を後押ししています。フケ、抜け毛、脂性毛、毛髪の乾燥、かゆみ、枝毛といった毛髪障害の有病率の増加により、様々な毛髪関連問題に対する様々なタイプのシャンプーに対する需要がシャンプー市場を牽引すると予想されます。天然・有機・ビーガンヘアケア製品への需要は、有名人の支持の高まりや、合成・化学製品の有害性に対する認識、使いやすさ、旅行用サイズの小型パックの入手可能性などの結果として高まっており、これらは世界のシャンプー市場で観察される重要な動向として作用しています。
ヒマラヤ・ウェルネス・カンパニー、プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー(P&G)、ユニリーバPLC、ロレアルSAなどのメーカーは、オーガニック/ナチュラル成分やクリーンラベル成分を配合したシャンプーの研究開発に多額の投資を行い、消費者需要の高まりを受けて製品ポートフォリオを拡大しています。例えば、2022年にKloraneは、オーガニック亜麻配合のボリューマイジングドライシャンプーをドライシャンプーコレクションに加えました。オーガニック亜麻と7種類の植物由来のクレンジングパウダーが配合され、ボリュームを与え、ブローを伸ばし、髪をフレッシュにする効果が最大8時間持続するとしています。また、ボリューマイジングドライシャンプーは、シリコン、パラベン、防腐剤、硫酸塩、シリカ不使用で、100%リサイクル可能なパッケージを採用しています。
アジア太平洋地域は、世界ヘアケア市場において最大の地域市場となっています。さまざまなブランドと有名人のコラボレーションが、市場の成長をさらに後押ししています。例えば、2023年8月、無害で自然なパーソナルケア製品で知られるインドの大手D2Cブランド、The Moms Co.は、Neha Dhupiaを起用したデジタルビデオ・キャンペーンを開始し、Natural Protein Hair Careシリーズのプロモーションを行った。この発売はまた、ザ・マムズ・カンパニーがヘアケア・カテゴリーでセレブリティのネーハ・ドゥーピアとパートナーシップを結んだことを示すものでもあります。シャンプーとコンディショナーは、ヘアケアにこだわるアジアの消費者に最も好まれるヘアケア製品のひとつです。さらに、ライフスタイルの変化、パーソナルケア製品への出費の増加、欧米地域からの影響の拡大などの主な要因によって、ヘアカラー剤の需要増加が観察されています。髪の美観を損なわないため、あるいはスタイルを主張するために、あらゆる年齢層と性別の間でヘアカラー剤に対する要望が高まっており、この地域全体でヘアカラー剤の売上を押し上げています。経済産業省によると、2022年の日本におけるヘアカラー剤の販売額は7億6,000万米ドルでした。
強い日差しや極端な気象条件などの要因は、髪の寿命の低下につながります。したがって、顧客は抜け毛、薄毛、頭皮の問題など、髪の問題の解決策を探しています。その結果、オーストラリアやインドなどの国々でヘアケア製品の需要が高まっています。韓国は世界で最もエキサイティングで変化の激しい美容市場のひとつであり、ヘアケア市場において業界をリードするイノベーションを導入しています。韓国の美容新興企業は、Kビューティ製品への大きな需要によって世界市場に参入することができました。クルーエルティーフリーやエコフレンドリーなど、よりクリーンなラベルの製品や謳い文句が市場で脚光を浴びています。例えば、2022年6月、韓国の化粧品大手であるアモーレパシフィックとLGハウスホールド&ヘルスケア(LG H&H)が共同で、白髪をある程度隠すことができるシャンプーを発売し、アンチエイジング・ヘアケア製品の巨大な需要を示唆しました。この地域のメーカーは、最小限の成分で、消費者の要望に沿った特定の悩みに対応する製品の発売に注力しています。例えば、2023年8月、Dercos by Vichy Laboratoriesは、実証済みの処方でフケの根本原因に対処するよう処方された、皮膚科学的フケ防止シャンプー・ラインをオーストラリアで発売しました。
ヘアケア市場は断片化されており、複数の企業がシェア拡大を競っています。業界リーダーには、Henkel AG &Co.KGaA、Johnson &Johnson Services Inc.、Unilever PLC、L'oreal SA、Procter and Gambleなどです。主な企業は、ニッチ製品を開発するための絶え間ない製品革新と研究開発への投資を通じて、より大きな市場シェアを獲得することに積極的に注力しています。製品革新、合併、買収とは別に、市場企業は環境問題や人々の健康問題を考慮し、環境に配慮した信頼性とブランドイメージを高めるために持続可能な取り組みを採用しています。上記の要因を考慮すると、業界内の競争企業間の敵対関係は高いと評価されます。
The Hair Care Market size is estimated at USD 90.80 billion in 2024, and is expected to reach USD 107.31 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.40% during the forecast period (2024-2029).
Factors that are projected to push market expansion throughout the forecast period include the improved quality of life, the impact of beauty and personal care on self-esteem and social connection, and the steady consumer shift toward premium and luxury hair care brands. The growth of technological breakthroughs has further fueled these products' popularity, creating a lucrative demand for hairstyles. Various technological improvements will boost the expansion of the hair care market, including novel antibacterial materials, volume enhancement, controlled release and encapsulation of actives, stability enhancement, and fiber strengthening and thickening. With more consumers becoming conscious about their hair health and wanting to adopt natural and traditional measures for hair enrichment and smoothening, the hair care market is set to grow worldwide. Additionally, the market is experiencing an escalating pull by the availability and affordability of hair care products, such as shampoo, conditioner, oil, and spray. Multifunctional hair care products that target various hair concerns, such as addressing issues like dryness, frizz, or damage, are gaining popularity. Consumers appreciate the convenience of addressing multiple concerns with a single product, streamlining their hair care routines. Consumers now desire efficiency and effectiveness and seek solutions that cater to their specific needs without the need for multiple products. Also, the excessive use of heat styling tools, exposure to environmental stressors, and chemical treatments contribute to hair damage. As consumers are becoming more aware of these factors, there is a rising need for multifunctional products designed to repair and nourish damaged hair.
Furthermore, increasing celebrity endorsements and rising awareness about the harmful effects of chemicals and synthetic ingredients augment the demand for natural/organic and vegan hair care products. As a result, manufacturers are expanding their product portfolios by investing heavily in research and development to incorporate organic/natural and clean-label ingredients in the formulation of their hair care products, including shampoos, conditioners, hair colorants, and styling products. They are focused on catering to the increasing consumer demand to establish their market position and garner significant shares in organic and natural segments. For instance, in May 2022, Medimix, AVA Group's flagship brand, launched its new hair care product, Total Care Shampoo. According to the company, Medimix Total Care Shampoo is enriched with natural ingredients and suitable for all hair types. Such developments are expected to support the market growth over the coming years.
The global market is witnessing increasing demand for natural and organic products due to growing consumer awareness about the harmful effects of certain compounds, such as paraben and aluminum, in hair care products. Effective marketing and advertising campaigns are helping create awareness and generate demand for various shampoo products. The trend toward organic and natural products is also driving the growth of the shampoo market, as consumers are becoming more conscious about the ingredients used in their personal care products. The demand for different types of shampoos for various hair-related problems is expected to drive the shampoo market owing to the increasing prevalence of hair disorders such as dandruff, hair fall, oily hair, dryness of hair, itchiness, and split ends. The demand for natural/organic, vegan hair care products is growing as a result of rising celebrity endorsements and awareness of the harmful effects of synthetic and chemical products, along with ease of usage and availability of small travel-size packs, which act as significant trends observed in the global shampoo market.
Manufacturers like The Himalaya Wellness Company, Procter & Gamble Company (P&G), Unilever PLC, and L'Oreal SA, among others, are expanding their product portfolios as a result of the increased consumer demand by heavily investing in research and development to formulate shampoos with organic/natural and clean label ingredients. For instance, in 2022, Klorane added the Volumizing Dry Shampoo with Organic Flax to its dry shampoo collection. The company claims it is formulated with organic flax and seven plant-based cleansing powders to add volume, extend blowout, or freshen up hair for up to eight hours. The Volumizing Dry Shampoo is also formulated without silicones, parabens, preservatives, sulfates, and silica and utilizes 100% recyclable packaging.
Asia-Pacific stands as the largest regional market for global hair care, driven by a significant population shift to urban areas and a heightened awareness of hair care practices. Collaborations between various brands and celebrities further bolster market growth. For instance, in August 2023, The Moms Co., a leading D2C brand in India known for its toxin-free and natural personal care products, launched a digital video campaign featuring Neha Dhupia to promote its Natural Protein Hair Care Range. This launch also marked The Moms Co.'s partnership with celebrity Neha Dhupia for its haircare category. Shampoos and conditioners are some of the most preferred hair care products among Asian consumers, as they are very particular about their hair care practices. Moreover, rising demand for hair colorants has been observed owing to key factors such as changing lifestyles, higher spending on personal care products, and greater influence from the Western part of the world. The growing desirability of hair colorants among all age groups and genders to either redeem lost aesthetics of the hair or make a style statement has been boosting the sales of hair colorant products across the region. According to the Ministry of Economy, Trade, and Industry, in 2022, the sales value of hair colorants in Japan amounted to USD 0.76 billion.
Factors such as high sun exposure and extreme weather conditions lead to a decrease in hair longevity. Hence, customers are looking for a solution for their hair problems, including hair loss, hair thinning, and scalp problems. This, in turn, increases the demand for hair care products across countries like Australia and India. South Korea is one of the world's most exciting and fastest-changing beauty markets, introducing industry-leading innovations in the hair care market. Korean beauty startups have been able to break into the global market owing to the huge demand for K-beauty products. Cleaner label products and claims, such as cruelty-free and eco-friendly, among others, have been gaining more prominence in the market. For instance, in June 2022, South Korean cosmetic titans Amorepacific and LG Household & Healthcare (LG H&H) together launched shampoos that can conceal grey hairs to an extent, signaling a huge demand for anti-aging hair care products. Manufacturers in the region are focusing on launching products with minimal ingredients and addressing specific concerns in line with consumer demands. For example, in August 2023, Dercos by Vichy Laboratories introduced its dermatological anti-dandruff shampoo line in Australia, formulated to address the root causes of dandruff with a proven formula.
The hair care market is fragmented, with several players competing to increase their share. The industry leaders include Henkel AG & Co. KGaA, Johnson & Johnson Services Inc., Unilever PLC, L'oreal SA, and Procter and Gamble. The key players are actively focusing on gaining larger market shares through constant product innovation and investments in R&D to develop niche products. Apart from product innovations, mergers, and acquisitions, market players are considering environmental and human health issues and adopting sustainable initiatives to enhance their green credibility and brand image. Considering the factors mentioned above, the competitive rivalry in the industry is assessed to be high.