デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1686307

保険テレマティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Insurance Telematics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 121 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
保険テレマティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

保険テレマティクスの市場規模は、2025年のアクティブ保険料が2億1,607万件と推計され、2030年には7億8,998万件に達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは29.6%です。

Insurance Telematics-Market-IMG1

保険テレマティクスは、人々の運転状況を追跡するために最も頻繁に使用されます。テレマティクスには、GPSやセンサーなどの技術が含まれ、個人の運転行動をモニターしてデータを収集します。保険会社はこのデータを使ってリスクを評価し、個人に合った保険料を正確に設定します。自動車に搭載されたテレマティクス・デバイスは、速度、距離、運転習慣などさまざまなパラメーターの追跡に役立ち、保険会社は実際の使用パターンに基づいて安全運転への報奨や保険料の調整を行うことができます。

主なハイライト

  • 渋滞と道路交通量の増加により、人々の安全が最優先事項となっています。先進的な車両機能の向上は、車両保険テレマティクスの需要拡大を後押しする重要な要因です。.
  • 同様に、欧州連合では2023年に約20,400人が交通事故で死亡しています。欧州委員会の報告書によると、この数は2022年に比べて1%わずかに減少しました。EUでは2022年に2,000人以上の自転車利用者が死亡しました。自転車利用者の死は、同国において深刻な懸念となっています。2022年、自動車運転手と同乗者が死亡者全体の45%を占め、歩行者が18%、二輪車、バイク、原付利用者が19%、自転車利用者が10%でした。
  • インド道路省によると、全国で4,61,312件の交通事故が発生しています。WHOによると、交通事故死の90%以上は中低所得地域で発生しています。交通事故死率はアフリカ地域で最も高く、欧州地域で最も低いです。高所得国であっても、社会経済的背景が低い人ほど交通事故に巻き込まれる可能性が高いです。このような交通事故の増加は、市場の需要を押し上げると思われます。
  • このような交通事故の増加は、この地域で保険テレマティクスの需要を生み出す可能性があります。テレマティクス機器は、事故時のドライバーの行動を追跡し、緊急対応や盗難車の回収を容易にすることでセキュリティを強化します。また、ドライバーの運転行動にリアルタイムで対応することで、ドライバーが運転行動を修正し、より安全な運転方法を採用できるよう支援します。
  • テレマティクス標準を採用する際の大きな障壁は、テレマティクス・システムとデバイスの技術的な複雑さと多様性です。車載診断(OBD)、全地球測位システム(GPS)、セルラー、衛星、Bluetooth、Wi-Fiなど、多くの種類のテレマティクス・ハードウェア、ソフトウェア、プロトコルが存在します。これらの技術にはそれぞれ異なる機能、制限、互換性の問題があり、統合や通信を難しくしています。
  • GDP成長率、失業率、可処分所得水準などの経済状況は、保険購入を含む消費者の消費行動に影響を与えます。経済が発展している時期には、消費者は保険テレマティクスのようなオプションサービスへの投資に積極的になるかもしれないです。逆に、景気後退期には、消費者は必要不可欠な出費を優先する可能性があり、保険テレマティクス市場の成長が鈍化する可能性があります。

保険テレマティクス市場の動向

とPHYD(運転行動連動型)セグメンテーションが大きな市場シェアを占める

  • とPHYD(運転行動連動型)は、最近この地域で商業化が始まった新しい革新的コンセプトです。その主な考え方は、ドライバーは固定価格ではなく、運転行動や露出度に基づいて保険料を支払うというものです。導入されてからまだ数年しか経っていないにもかかわらず、交通安全に大きな影響を与える可能性のある新進気鋭の手法であることが証明されています。
  • これは、ドライバーに金銭的インセンティブを与えることで、急ブレーキや急加速を減らすなど運転行動を改善したり、年間走行距離や走行時間帯などの露出度を減らしたりして、交通リスクを減らすことで達成されます。また、交通渋滞や汚染物質の排出削減など、他の社会的目的にも有益です。
  • とPHYD(運転行動連動型)保険は、利用者の運転方法を考慮するタイプの自動車保険です。つまり、スピード違反、ブレーキ、駐車、位置決め、停車など利用者の運転習慣によって保険料が決まるのです。
  • PHYD(運転行動連動型)保険では、保険料を設定する際、運転技術が第一の要素とみなされます。利用者が注意深いドライバーで、徐行ブレーキを踏んだり、制限速度を守ったりしていれば、熟練ドライバーとみなされ、保険料が安くなります。
  • 保険会社は、テレマティクス追跡装置を設置して運転情報(速度、ブレーキ、急停車/徐行、加速、集中力など)を記録することで、運転技術を評価することができます。その情報は保険会社に送られます。多くの保険会社は、顧客がこのデータにオンラインでアクセスできるようにしており、個人の運転監視に役立っています。
  • 電気自動車の登場は、保険テレマティクス業界に道を開くと予想されます。これは、電気自動車を支援するいくつかの政府規制と、自動車会社による急速な発売によるものです。電気自動車の出現は保険テレマティクス業界に道を開くと予想されます。その背景には、電気自動車を支援するいくつかの政府規制と、自動車会社による急速な発売があります。IEAの報告書によると、電気自動車の販売台数は、2022年には中国で600万台、欧州で270万台、米国で100万台であったのに対し、2023年には中国で800万台、欧州で340万台、米国で160万台に達します。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 開発・技術コストの低下、消費者行動の変化、政府の厳しい規制が、同国市場の成長を後押ししています。米国では、消費者は利用ベースの保険(UBI)スナップショット・プログラムを好みます。他の地域では、自動車保険のテレマティクス保険が好まれています。
  • 保険テレマティクスの導入は、保険会社にとっても消費者にとってもいくつかの利点があり、市場成長を促進すると予想されます。消費者にとっては、安全運転が促進され、事故の深刻度と頻度が減少します。予測期間中、保険会社の保険金請求処理費用は少なくとも半減し、市場の成長に寄与すると思われます。
  • 米国では、運転量が減ったにもかかわらず保険料が上昇したため、さまざまな消費者が保険会社を乗り換えています。パンデミック(世界的大流行)時の封鎖措置により、消費者の自動車運転が減少し、通常、習慣の変化に保険料を適応させない従来の保険の柔軟性の低さが露呈しました。このため、より多くの保険契約者が行動ベースの価格設定を求めるようになりました。自動車の使用状況や行動データを分析し、走行距離ベースの保険をパーソナライズすることで、保険料を安くすることができます。
  • ロイズ・オブ・ロンドンによると、米国の自動車保険セクターの2015年の市場規模は約2,247億米ドルに達すると予想されています。2025年には約3,585億1,000万米ドルに成長すると予測されています。
  • さらに、ADAS(先進運転支援システム)技術を搭載したモバイルアプリは、カナダの車両管理にとって重要な前進です。従って、上記のような側面から、北米地域全体のテレマティクス保険市場には、予測期間中、大きな収益機会が見込まれます。
  • 例えば、2024年4月、Aviva Canadaは、自動車運転者の運転を向上させ、更新時に費用を節約できる可能性を支援する新たな取り組みを開始しました。この新提案「MyDrive」は、スマートフォンを通じて運転者の運転習慣をモニターし、安全運転を支援するよう指導するものです。テレマティクス技術を用いて、アクセル、ブレーキ、スピード、コーナリング、電話の使用状況を評価します。

保険テレマティクス市場の概要

保険テレマティクス市場は、世界プレーヤーと中小企業が存在するため、非常に断片化されています。市場の主なプレーヤーとしては、GEICO(Berkshire Hathaway Inc.)、UnipolTech SpA(UNIPOL GRUPPO SpA)、Octo Telematics SpA、DriveQuant、Imertik Global Inc.などが挙げられます。市場のプレーヤーは、製品提供を強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

2024年2月、起亜自動車は、同社のTelematics Exchange(「LexisNexis」)を通じて、米国内の自動車保険会社が起亜自動車のコネクテッド・ビークル(CIV)データを利用できるようにするため、同社と戦略的パートナーシップを締結したと発表しました。

2023年12月、Green InsurerはCambridge Mobile Telematicsと提携し、責任ある運転に報いる自動車保険を発売しました。グリーン保険会社は、運転データを分析し、車両情報と融合させることで、ドライバーのカーボンフットプリントを算出します。Cambridge Mobile Telematics(CMT)は、スマートフォンのセンサーから取得した運転データを使ってサービスを提供し、人工知能によって運転と持続可能性に関する洞察に変換します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度
  • COVID-19の影響をカバーする市場のマクロ経済要因の評価
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 保険会社による利用ベース保険の採用増加
    • 自動車産業におけるイノベーションの増加が市場成長を促進
  • 市場の課題
    • データ品質と互換性の問題

第6章 市場セグメンテーション

  • 利用タイプ別
    • PAYD(走行距離連動型)
    • PHYD(運転行動連動型)
    • MHYD(運転行動管理型)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリアとニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • GEICO(Berkshire Hathaway Inc.)
    • UnipolTech SpA(UNIPOL GRUPPO SpA)
    • Octo Telematics SpA
    • DriveQuant
    • Imertik Global Inc
    • Axa SA
    • The Floow Limited
    • LexisNexis Risks Solutions(Relx Group)
    • Vodafone Automotive SpA(Vodafone Group PLC)
    • Viasat Group
    • Targa Telematics SpA
    • Cambridge Mobile Telematics
    • AllState Insurance Co.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51993

The Insurance Telematics Market size is estimated at 216.07 million active premiums in 2025, and is expected to reach 789.98 million active premiums by 2030, at a CAGR of 29.6% during the forecast period (2025-2030).

Insurance Telematics - Market - IMG1

Insurance telematics is most frequently used to track how people drive. It involves technology, such as GPS and sensors, to monitor and collect data on an individual's driving behavior. Insurance organizations use this data to assess risk and set personalized premiums accurately. Telematics devices installed in a vehicle help to track various parameters, such as speed, distance, and driving habits, which allows insurers to reward safe driving or adjust premiums based on actual usage patterns.

Key Highlights

  • Rising congestion and road traffic have made people's safety a top priority. Improving advanced vehicle features is a significant factor aiding the growth of the demand for vehicle insurance telematics. .
  • Similarly, in the European Union, around 20,400 people were killed in road crashes in 2023. As per the European Commission report, the number declined by a small 1% compared to 2022. More than 2,000 cyclists were killed in 2022 in the EU. The deaths of cyclists are a severe concern in the country. In 2022, car drivers and passengers accounted for 45% of all fatalities, while pedestrians registered 18%, two-wheelers, motorbikes, and mopeds users accounted for 19%, and cyclists 10% of all fatalities.
  • According to the Ministry of Road (India), There were 4,61,312 road accidents across the country. According to WHO, more than 90% of road traffic deaths occur in low- and middle-income regions. Road traffic injury death rates are highest in the African area and lowest in the European area. Even within high-income countries, individuals from lower socioeconomic backgrounds are more likely to be involved in road traffic crashes. Such a rise in road accidents would drive the demand for the market.
  • Such increases in road accidents may create demand for insurance telematics in the region. Telematics devices provide enhanced security by tracking driver activity during accidents and facilitating emergency response and retrieval of the stolen vehicle. It also delivers real-time responses to drivers' driving behaviors that assist drivers in modifying their driving behavior and adopting safer practices.
  • A significant barrier to adopting telematics standards is the technical complexity and diversity of telematics systems and devices. Many types of telematics hardware, software, and protocols exist, such as onboard diagnostics (OBD), global positioning systems (GPS), cellular, satellite, Bluetooth, and Wi-Fi. These technologies have different capabilities, limitations, and compatibility issues, making it difficult to integrate and communicate.
  • Economic conditions such as GDP growth, unemployment rates, and disposable income levels influence consumer spending behavior, including insurance purchases. During periods of economic development, consumers may be more willing to invest in optional services like insurance telematics. Conversely, during economic downturns, consumers may prioritize essential expenses, potentially slowing the growth of the insurance telematics market.

Insurance Telematics Market Trends

Pay-How-You-Drive Segment to Hold Significant Market Share

  • Pay-how-you-drive (PHYD) is a new innovative concept that has recently started to be commercialized in the region. The main idea is that drivers pay a premium based on their driving behavior and degree of exposure instead of a fixed price. Even though it has been implemented only for a few years, it is proven to be an up-and-coming practice with a significant potential impact on traffic safety.
  • This is achieved by the financial incentive given to drivers to improve driving behavior, such as reducing harsh braking and acceleration events or reducing the degree of exposure, such as annual mileage, the time of the day traveling, etc., reducing traffic risk. It can also be beneficial toward other social objectives such as traffic congestion and pollution emission reduction.
  • Pay-how-you-drive insurance is a type of motor vehicle insurance that considers how users drive. This means users driving habits dictate their premiums, i.e., speeding, braking, parking, positioning, stops, etc.
  • In pay-how-you-drive insurance policies, driving skills are considered the primary factor when setting premiums. If users are careful drivers who brake gradually and observe speed limits, among other rules, they are considered skilled drivers, which translates to lower premiums.
  • Insurers can assess their driving skills by installing telematics tracking devices to record driving information, i.e., speed, braking, sudden/gradual stops, acceleration, concentration, etc. The information is then relayed to the insurer. Many insurers offer clients online access to this data, helping individuals monitor their driving.
  • The advent of electric vehicles is expected to pave the way in the insurance telematics industry. This is because of several government regulations supporting electric vehicles and rapid launches by auto companies. The advent of electric vehicles is expected to pave the way in the insurance telematics industry. This is because of several government regulations supporting electric vehicles and rapid launches by auto companies. According to the IEA report, the sales of electric vehicles reached 8 million in China, 3.4 million in Europe, and 1.6 million in the United States in 2023, compared to 6 million in China, 2.7 million in Europe, and 1 million in the United States in 2022.

North America Holds Largest Market Share

  • Decreasing the cost of development and technology, altering consumer behavior, and stringent government regulations drive the growth of the country's market. In the United States, consumers prefer usage-based insurance (UBI) snapshot programs. In other regions, motor insurance telematics policies are preferred.
  • Introducing insurance telematics has several advantages for insurers and consumers, which are expected to fuel market growth. For consumers, it will promote safe driving, resulting in the reduction of accident severity and frequency. Over the forecast period, the insurers' claim-handling expenses will likely decrease by at least half, contributing to the market's growth.
  • Various US consumers are switching insurers because their premiums have increased despite driving less. Lockdown measures during the pandemic resulted in consumers driving less, laying bare the inflexibility of traditional coverage that doesn't typically adapt its premiums to changing habits. This pushed more policyholders to demand behavior-based pricing. It can offer lower premiums by analyzing auto usage and behavioral data to personalize mileage-based policies.
  • According to Lloyd's of London, the value of the motor vehicle insurance sector in the United States is expected to amount to approximately USD 224.7 billion in 2015. It was projected to grow to about USD 358.51 billion by 2025.
  • Furthermore, mobile apps with ADAS (advanced driver assistance systems) technologies are a crucial headway for fleet management in Canada since it has faced a few challenges over the past few years. Hence, the above-cited aspects project remunerative opportunities for the telematics insurance market across the North American region over the forecast years.
  • For instance, in April 2024, Aviva Canada launched a new initiative to help motorists enhance their driving and potentially save money at renewal. The new proposition, MyDrive, will monitor motorists' driving habits through their smartphones and guide them to help them drive safely. It will use telematics technology to evaluate accelerating, braking, speed, cornering, and phone usage.

Insurance Telematics Market Overview

The insurance telematics market is highly fragmented due to the presence of global players and small and medium-sized enterprises. Some of the major players in the market are GEICO (Berkshire Hathaway Inc.), UnipolTech SpA (UNIPOL GRUPPO SpA), Octo Telematics SpA, DriveQuant, and Imertik Global Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In February 2024, Kia announced that it entered into a strategic partnership with the company to make Kia connected vehicle (CIV) data available to auto insurers in the United States through the company's Telematics Exchange ("LexisNexis").

In December 2023, the Green Insurer partnered with Cambridge Mobile Telematics to launch car insurance that rewards responsible driving. The Green Insurer calculates a driver's carbon footprint by analyzing driving data and fusing it with information about the vehicle. Cambridge Mobile Telematics (CMT) powers the service with driving data captured from smartphone sensors, transforming into driving and sustainability insights with artificial intelligence.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Degree of Competition
  • 4.3 Assessment of Macroeconomics Factors on the Market Covering COVID-19 Impact
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Usage-Based Insurance by Insurance Companies
    • 5.1.2 Increase in Innovation in the Automotive Industry Drive the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Data Quality and Compatibility Issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Usage Type
    • 6.1.1 Pay-as-you-drive
    • 6.1.2 Pay-how-you-drive
    • 6.1.3 Manage-how-you-drive
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia
    • 6.2.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.5 Latin America
    • 6.2.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 GEICO (Berkshire Hathaway Inc.)
    • 7.1.2 UnipolTech SpA (UNIPOL GRUPPO SpA)
    • 7.1.3 Octo Telematics SpA
    • 7.1.4 DriveQuant
    • 7.1.5 Imertik Global Inc
    • 7.1.6 Axa SA
    • 7.1.7 The Floow Limited
    • 7.1.8 LexisNexis Risks Solutions (Relx Group)
    • 7.1.9 Vodafone Automotive SpA (Vodafone Group PLC)
    • 7.1.10 Viasat Group
    • 7.1.11 Targa Telematics SpA
    • 7.1.12 Cambridge Mobile Telematics
    • 7.1.13 AllState Insurance Co.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS