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市場調査レポート
商品コード
1686257

アフリカの油脂:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Africa Fats and Oil - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 90 Pages
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2~3営業日
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アフリカの油脂:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アフリカの油脂市場は予測期間中にCAGR 4.49%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 市場は主に飲食品業界における油脂の幅広い用途によって牽引されています。油脂は、菓子類、ベーカリー、アイスクリーム、エマルジョン、ソース、ショートニング、マーガリンなど、様々な食品に欠かせない原材料であり、機能性原料でもあります。人口増加と所得水準の上昇により、この地域では加工食品の消費が増加しており、市場の成長を後押ししています。さらに、油脂は塗料、潤滑油、紙、石鹸、ろうそく、パーソナルケアアイテム、化粧品の製造にも使用されるため、この地域における市場シェア拡大の好機となっています。加えて、企業は主要な市場浸透戦略として、生産施設の拡大と国内メーカーとの提携に注力しています。
  • 例えば、2022年7月、Eniはケニアでバイオリファイニング用植物油の最初の生産を開始しました。エニはケニアのマクエニに油糧種子の集荷・圧搾工場(アグリハブ)の建設を完了し、バイオ精製用の最初の植物油の生産を開始しました。アグリハブの設備能力は15,000トンで、2022年には2,500トンの生産が見込まれています。このほか、各国政府がイニシアティブをとり、この地域の油脂需要を押し上げています。例えば、2023年1月、エチオピア財務省は、国民に手頃な価格で食用油を提供するため、ジブチのゴールデン・アフリカ社から43,37,412トン以上のパーム食用油を購入しました。

アフリカの油脂市場動向

様々な最終用途産業における油脂の幅広い用途

  • 市場成長を促進する主な要因は、様々な最終用途産業における油脂の幅広い用途です。例えば、油は2サイクルエンジン、チェーンソー、油圧機器、離型剤、オープンギアなどの自動車部品に幅広く使用されています。南アフリカ自動車工業会(NAAMSA)によると、乗用車の総販売台数は2021年9月の29,537台から2022年9月には32,392台となり、前年同月比で約21.3%の伸びを記録しました。
  • したがって、この地域における乗用車の販売台数の増加は、産業用および輸送用潤滑油の製造において市場シェアを拡大する有利な機会をメーカーに提供しています。このほか、市場はパーソナルケアと化粧品分野からの需要が加速しています。油脂は、保湿剤、クリーム、美容液、アイクリーム、ヘアオイルなどの製品に使用されています。
  • さらに、化粧品メーカーは、オーガニック製品を使用した製品に対する顧客の需要に応えるため、健康的で自然な成分をベースにした製品を発売しています。例えば、2021年4月、南アフリカを拠点とするBio Oil社は、ダイズ、ヒマワリ、ベニバナ、チアシード、ホホバ種子油を使用したスキンケアオイルを発売しました。

現在、油脂よりも油の消費量が多い

  • あらゆる種類の油の中で、現在需要が高いのはパーム油です。国内外の需要を満たすため、ナイジェリアやガーナなどではパーム油生産への投資が増加しています。さらに、多くのアフリカ諸国では、パーム油は地元で生産されることが多く、地元経済を支え、安定した油の供給を可能にしています。例えば、米国農務省によると、ナイジェリアのパーム油生産量は2022年に140万トン、2021年に140万トン、2020年に127万5,000トンを占めています。
  • さらに、アフリカのパーム油生産者は世界市場における輸出機会を活用し、需要に応えるために生産を拡大しています。例えば、国際ビジネス開発のためのITC Trade Map貿易統計によると、2022年、南アフリカの粗パーム油の輸出額は308万2,000米ドルでした。このような要因は、大手企業に有利な成長機会を提供し、ひいては市場全体の成長を促進します。

アフリカの油脂産業の概要

アフリカの油脂市場は、世界企業や地域企業の存在により競争が激しいです。アフリカの油脂市場を独占している主要企業には、Wilmar International Ltd.、Archer Daniels Midland Company(ADM)、Cargill Incorporated、Bunge Limited、Olam Internationalなどがあります。各社は、M&A、事業拡大、製品革新、提携などの市場浸透戦略を採用し、地域全体でのブランドプレゼンスを高め、エンドユーザーからの認知度を向上させています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 様々な最終用途産業における油脂の幅広い用途
    • 革新的な市場拡大戦略を採用する政府のイニシアティブと主要企業
  • 市場抑制要因
    • 油脂の輸入とサプライチェーンの不安定性
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 油脂
      • 大豆油
      • パーム油
      • ココナッツオイル
      • オリーブ油
      • カノーラ油
      • ヒマワリ種子油
      • その他の油脂
    • 脂肪
      • バター
      • ラード
      • その他の脂肪
  • 用途
    • 食品・飲料
      • ベーカリー・菓子類
      • 乳製品
      • スナック菓子
    • 飼料
    • 工業用製品
      • 化粧品
      • 塗料
      • バイオ燃料
      • 潤滑油とグリース
  • 地域
    • エジプト
    • 南アフリカ
    • その他のアフリカ

第6章 競争情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Wilmar International Ltd
    • Archer Daniels Midland Company(ADM)
    • Bunge Limited
    • Fuji Vegetable Oil Inc.
    • Cargill Incorporated
    • Olam International
    • Africa Palm Products(pty)Ltd
    • CEOCO(Pty)Ltd
    • Supa Oils
    • Sime Darby Berhad

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51237

The Africa Fats and Oil Market is expected to register a CAGR of 4.49% during the forecast period.

Africa Fats and Oil - Market - IMG1

Key Highlights

  • The market is primarily driven by wide applications of oils and fats in the food and beverage industry. Fats and oils are essential raw materials and functional ingredients for several food products such as confectionery, bakery, ice creams, emulsions, sauces, shortenings, and margarine. The increasing consumption of processed food products in the region due to the rising population and inflating income levels propels market growth. Moreover, oils and fats are used to make paints, lubricants, paper, soaps, candles, personal care items, and cosmetic products, thus providing lucrative opportunities for players to expand their market share in the region. In addition, players are focusing on production facility expansion and partnerships with domestic manufacturers as key market penetration strategies.
  • For instance, in July 2022, Eni launched its first production of vegetable oils for biorefining in Kenya. Eni completed the construction of the oilseed collection and pressing plant (agri-hub) in Makueni, Kenya, and started production of the first vegetable oils for bio-refineries. The agri-hub installed capacity of 15,000 tons, with an expected output of 2,500 tons in 2022. Besides this, governments of various countries are undertaking initiatives, boosting the demand for fats and oils in the region. For instance, in January 2023, Ethiopia's Ministry of Finance purchased more than 43,37,412 palm cooking oils from the Golden Africa Company in Djibouti to provide the public with edible oils at affordable prices.

Africa Fats and Oil Market Trends

Wide Applications of Oils and Fats in Different End-Use Industries

  • The primary factor driving the market growth is the broad applications of oils and fats in various end-use industries. For instance, oils are extensively used in automobile parts, such as two-stroke engines, chainsaws, hydraulics, mold releases, and open gears. According to the National Association of Automobile Manufacturers of South Africa (NAAMSA), the total passenger car sales stood at 32,392 units in September 2022, up from 29,537 units in September 2021, registering a Y-o-Y growth of around 21.3%.
  • Therefore, the increasing sales of passenger cars in the region provide lucrative opportunities for manufacturers to expand their market share in producing lubricants for industrial and transportation applications. Besides this, the market is experiencing an accelerating demand from the personal care and cosmetic segment. Oils and fats are used in products such as moisturizers, creams, serums, eye creams, hair oils, and others.
  • Moreover, cosmetic manufacturers are launching healthy and natural ingredient-based products to cater to the customers' demand for products with organic products. For instance, in April 2021, a South Africa-based company, Bio Oil, launched skincare oil made with soybean, sunflower, safflower, chia seed, and jojoba seed oil.

Oils Are Currently Consumed More Than Fats

  • Among all types of oils, palm oil is currently in high demand. To meet domestic and international demand, there has been an increase in investments in palm oil production in countries such as Nigeria and Ghana. Further, palm oil is often produced locally in many African countries, supporting local economies and providing a stable oil supply. For instance, according to the US Department of Agriculture, palm oil production in Nigeria accounted for 1.4 million metric tons, 1.4 million metric tons, and 1.275 million metric tons in 2022, 2021, and 2020, respectively.
  • Moreover, African palm oil producers are leveraging export opportunities in the global market and are expanding their production to meet the demand. For instance, according to the ITC Trade Map Trade statistics for international business development, in 2022, the export value of crude palm oil in South Africa accounted for USD 3.082 million. Such factors provide lucrative growth opportunities for leading players and, in turn, drive the overall market growth.

Africa Fats and Oil Industry Overview

The African fats and oils market is highly competitive due to the presence of global and regional players. Key players dominating the African fats and oils market include Wilmar International Ltd., Archer Daniels Midland Company (ADM), Cargill Incorporated, Bunge Limited, and Olam International. The players adopt market penetration strategies, such as mergers and acquisitions, expansions, product innovations, and partnerships, to boost their brand presence across the region and improve their visibility among end-users.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Wide Applications of Oils and Fats in Different End-Use Industries
    • 4.1.2 Government Initiatives and Key Players Adopting Innovative Market Expansion Strategies
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Volatility in Imports and Supply Chain of Oils
  • 4.3 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Oils
      • 5.1.1.1 Soybean Oil
      • 5.1.1.2 Palm Oil
      • 5.1.1.3 Coconut Oil
      • 5.1.1.4 Olive Oil
      • 5.1.1.5 Canola Oil
      • 5.1.1.6 Sunflower Seed Oil
      • 5.1.1.7 Other Oils
    • 5.1.2 Fats
      • 5.1.2.1 Butter
      • 5.1.2.2 Lard
      • 5.1.2.3 Other Fats
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Foods and Beverages
      • 5.2.1.1 Bakery and Confectionery
      • 5.2.1.2 Dairy Products
      • 5.2.1.3 Snacks and Savories
    • 5.2.2 Animal Feed
    • 5.2.3 Industrial
      • 5.2.3.1 Cosmetics
      • 5.2.3.2 Paints
      • 5.2.3.3 Biofuel
      • 5.2.3.4 Lubricants and Greases
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Egypt
    • 5.3.2 South Africa
    • 5.3.3 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Wilmar International Ltd
    • 6.3.2 Archer Daniels Midland Company (ADM)
    • 6.3.3 Bunge Limited
    • 6.3.4 Fuji Vegetable Oil Inc.
    • 6.3.5 Cargill Incorporated
    • 6.3.6 Olam International
    • 6.3.7 Africa Palm Products (pty) Ltd
    • 6.3.8 CEOCO (Pty) Ltd
    • 6.3.9 Supa Oils
    • 6.3.10 Sime Darby Berhad

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS