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市場調査レポート
商品コード
1683080

南米の油脂市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

South America Fats and Oil - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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南米の油脂市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

南米の油脂市場は予測期間中にCAGR 4.59%を記録する見込み。

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COVID-19の大流行により、全国の飲食品のサプライチェーンが混乱しています。さらに、パンデミックによる社会・経済への影響は、世界各地での封鎖の結果として確認されています。労働力の移動制限、旅行禁止、航空会社の運行停止、経済の減速は、世界中の飲食品産業のサプライチェーンの持続可能性に影響を与えました。消費者の消費習慣は、COVID-19に関連するリスクに対する認識によって変化しました。感染リスクを軽減するため、消費者は食料品や食品を購入する際に宅配サービスを利用しました。さらに、潜在的な食品原料不足への恐怖が、消費者の買いだめ傾向に拍車をかけています。原料の入手不能は、市場関係者に新たな懸念を抱かせています。

同市場は主に、ベーカリー、菓子類、乳製品、その他の製品を製造するための食品産業における広範な用途と、バイオディーゼル、脂肪酸、動物飼料、塗料・コーティング、プラスチック添加物、石鹸、潤滑油・グリース、化粧品、医薬品などの製造における工業的用途によって牽引されています。

また、植物由来の食品材料に対する需要の高まりが、食品への油の応用を後押ししています。Good Food Institute(GFI)によると、2020年には、ラテンアメリカの植物性食品市場は約8億米ドル規模になるといいます。部分水素添加植物油脂とその製品別に関連するいくつかの心臓リスクのため、各国政府は施策を見直し、その使用を制限するための法規制を導入しています。これは、近い将来の市場成長の妨げを反映しています。

南米油脂市場の動向

パーム油が同地域の市場成長を促進する可能性が高い

サステイナブルパーム油に関する円卓会議(Roundtable on Sustainable Palm Oil)の認証を取得することで、パーム油が南米の他の地域でその支配力を強めるにつれて、コロンビアやエクアドルなどの国々はサステイナブルパーム油生産に傾斜しています。パーム油はこの地域で広く利用されているため、より多くのメーカーが地元ビジネスを拡大し、パーム油の海外取引に関与しようとしています。パーム油はトランス脂肪酸の含有量が少なく、価格も安いことから人気を集めています。さらに、パーム油は菜種油、大豆油、ひまわり油に比べて価格競合が高いです。パーム油とパーム核油は、幼い家畜に与える代用乳のバター脂肪の代替としても使用され、精製パーム油はマーガリン、菓子類、チョコレート、アイスクリームなど様々な製品に食感と味を記載しています。ほとんどの先進工業地域では、バイオ燃料の需要が増加しており、それがパーム油の需要を押し上げています。

最大のシェアを占めるブラジル

ブラジルは世界有数の大豆油糧生産国であり、輸出国でもあります。世界最大の大豆消費国である中国への主要な大豆供給国であり、中国が購入する大豆の85%を占めます。2020年には世界第2位の大豆油輸出国となり、141万4,500トンをインド、中国、バングラデシュをはじめとする世界市場に出荷しました。さらに、化粧品用途の進歩が、同国の植物油需要増加の道を開いた。例えば、2020年、Cargillはウルトラオイルの原料カテゴリーを発表しました。この製品群は、植物油の自然な特性と、同社の脂質技術と理解を組み合わせることによって作り出されました。海外市場に加え、ブラジル国内での消費拡大も大豆農業の拡大を後押ししています。工業セグメントでの大豆油の使用量は、バイオディーゼル合成の主原料として使用されているため、過去10年間で着実に増加しています。

南米油脂産業概要

この地域の油脂メーカーは、従来よりも多くの用途に使用できる製品を提供することで、それほど統合されていない市場において優位性を証明しようとしています。同市場における主要参入企業には、Cargill Inc.、Bunge Limited、Olam International Limited、Fuji Oil Holding Inc.、Aceitera General Deheza、AAK、Sime Darby Plantation Berhad、Agropalma、Archer Daniels Midland Company、Wilmar Internationalなどがいます。これを達成するために、酸化防止剤の使用による油脂の安定性、臭いの低減、化学的改質が主要管理要素となります。油脂の純度は、原料を大量に調達する際に産業が求める要素の一つです。そのため、関係メーカーは、強力な消費者基盤を確立するための要件を遵守しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 油脂
      • バター
      • タロウ
      • ラード
    • 特殊油脂
      • ココアバター
      • ココアバター代替品
      • ココアバター代替品
      • ココアバター改良剤
      • 乳脂肪代替品
      • その他特殊油脂
    • 油脂
      • 大豆油
      • パーム油
      • ココナッツオイル
      • オリーブ油
      • ひまわり種子油
      • その他の油
  • 用途別
    • 食品
      • 菓子
      • ベーカリー製品
      • 乳製品
      • その他食品
    • 工業用製品
    • 飼料
  • 地域
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • チリ
    • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • AAK
    • Cargill Inc.
    • Bunge Limited
    • Olam International Limited
    • Fuji Oil Holding Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • Sime Darby Plantation Berhad
    • Agropalma
    • Aceitera General Deheza
    • Wilmar International

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 46368

The South America Fats and Oil Market is expected to register a CAGR of 4.59% during the forecast period.

South America Fats and Oil - Market - IMG1

The COVID-19 outbreak has disrupted the food & beverage supply chain all across the country. Furthermore, the impact of the pandemic on society and the economy has been witnessed as a result of lockdowns across the globe. Labor mobility restrictions, travel bans, airline suspensions, and a slowdown in the economy affected the sustainability of supply chains of the food and beverage industry all across the globe. Consumers' consumption habits have been changed by their perception of the risk associated with COVID-19. To reduce the risk of infection, consumers used delivery services to buy groceries and food products. Furthermore, fear of potential food ingredient shortages has fueled the hoarding trend in consumers. The unavailability of raw materials has raised new concerns for market players.

The market is primarily being driven by its extensive applications in the food industry for making bakery, confectionery, dairy, and other products, along with its industrial use in the production of biodiesel, fatty acids, animal feeds, paints and coatings, plastics additives, soaps, lubricants and greases, cosmetics, pharmaceuticals, etc.

Also, the growing demand for plant-based food ingredients has propelled the application of oils in food products. In 2020, according to Good Food Institute (GFI), the plant-based food products market in the Latin American region was worth around USD 800 million.Due to several heart risks associated with partially-hydrogenated vegetable fats and their by-products, governments are repositioning their policies and rolling outlaws to limit their usage. This reflects the hindered growth of the market in the near future.

South America Fats and Oils Market Trends

Palm Oil is Likely to Foster the Growth of the Market in the Region

Countries such as Colombia and Ecuador are inclining toward sustainable palm oil production as palm oil tightens its grip on the rest of South America by taking certification from Roundtable on Sustainable Palm Oil. Since palm oil is extensively utilized in the region, more manufacturers are trying to expand their local business and get involved in the overseas trade of palm oil. Palm oil is gaining popularity due to its reduced trans fat content and low pricing. Furthermore, palm oil is very competitive in terms of pricing compared to rapeseed, soybean, and sunflower oils. Palm oil and palm kernel oil are also used to swap butterfat from milk replacers for feeding young animals, while refined palm oil provides texture and taste for a variety of products, like margarine, and confectionery products, chocolates, and ice cream. In most industrialized regions, the demand for biofuel is increasing, which has boosted the demand for palm oil.

Brazil Holds the Largest segment

Brazil is the world's leading soybean oilseed producer and exporter. It is the primary soybean supplier to China, the world's largest soy consumer, accounting for 85% of its total soybean purchases. In 2020, the country was the world's second-largest exporter of soybean oil, shipping 1,414.5 thousand tons to India, China, Bangladesh, and other worldwide markets. Furthermore, advancements in cosmetics applications paved the way for the country's rising demand for vegetable oils. For instance, in 2020, Cargill introduced the Ultra Oils ingredient category, representing a unique purity level for oils and oil products. This range was curated by combining the natural characteristics of vegetable oils with the company's lipid technology and understanding. In addition to the overseas market, increased local consumption has aided the expansion of soybean agriculture in Brazil. Soybean oil usage in the industrial sector has risen steadily over the last decade, owing to its use as the primary feedstock for biodiesel synthesis.

South America Fats and Oils Industry Overview

The manufacturers of fats and oils in the region are ultimately striving to prove their superiority in the not-so-consolidated market by offering products that can be made a part of more applications than the conventional ones. Some of the Major Players in the markets are Cargill Inc., Bunge Limited, Olam International Limited, Fuji Oil Holding Inc., Aceitera General Deheza, AAK, Sime Darby Plantation Berhad, Agropalma, Archer Daniels Midland Company, Wilmar International. To achieve this, the main factors to be controlled are the stability of the oils/ fats through the use of antioxidants, reduced odor, and chemical modification. The purity of oils is one of the demanded factors by the industries while procuring the raw ingredients in bulk. Therefore, the concerned manufacturers abide by the requirements to establish a strong consumer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Fats
      • 5.1.1.1 Butter
      • 5.1.1.2 Tallow
      • 5.1.1.3 Lard
    • 5.1.2 Specialty Fats
      • 5.1.2.1 Cocoa Butter Equivalents
      • 5.1.2.2 Cocoa Butter Replacers
      • 5.1.2.3 Cocoa Butter Substitutes
      • 5.1.2.4 Cocoa Butter Improver
      • 5.1.2.5 Milk Fat Replacer
      • 5.1.2.6 Other Specialty Fats
    • 5.1.3 Oils
      • 5.1.3.1 Soybean Oil
      • 5.1.3.2 Palm Oil
      • 5.1.3.3 Coconut Oil
      • 5.1.3.4 Olive Oil
      • 5.1.3.5 Sunflower Seed Oil
      • 5.1.3.6 Other Oils
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food
      • 5.2.1.1 Confectionary
      • 5.2.1.2 Bakery Products
      • 5.2.1.3 Dairy Products
      • 5.2.1.4 Other Foods
    • 5.2.2 Industrial
    • 5.2.3 Animal Feed
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Brazil
    • 5.3.2 Argentina
    • 5.3.3 Chile
    • 5.3.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 AAK
    • 6.4.2 Cargill Inc.
    • 6.4.3 Bunge Limited
    • 6.4.4 Olam International Limited
    • 6.4.5 Fuji Oil Holding Inc.
    • 6.4.6 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.7 Sime Darby Plantation Berhad
    • 6.4.8 Agropalma
    • 6.4.9 Aceitera General Deheza
    • 6.4.10 Wilmar International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET