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市場調査レポート
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1685970

スポーツニュートリション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Sports Nutrition - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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スポーツニュートリション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スポーツニュートリション場は予測期間中に12.5%のCAGRで推移する見込みです。

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市場を促進する主な要因の1つは、健康的で活動的なライフスタイルを求める消費者の増加です。さらに、若い消費者がフィットネスをライフスタイルの主要な側面にしていることや、消費者がプロテイン・サプリメントを受け入れ始めていることも、市場拡大に拍車をかけていると予想されます。スポーツ・ニュートリション・ソリューションは、運動中に失われた栄養素を回復させ、フィットネス目標を達成しやすくするために作られます。スポーツ飲料、エナジー・バー、プロテイン・パウダーは、スポーツニュートリション製品のトップ製品の一部です。特に、脂肪、タンパク質、炭水化物は、体のエネルギーレベルを維持するのに役立ちます。炭水化物は筋肉を動かすための主なエネルギー源であるため、筋肉疲労を避けるためには十分な量を摂取することが重要です。同様に、タンパク質は新しい筋肉組織を構築するために不可欠であり、エネルギー源として利用することができます。

一方、脂肪からの脂肪酸は、特にトレーニングが1時間以上かかる場合、エネルギー源として利用することができます。さらに、脂肪はホルモンや細胞膜を生成するための構成要素として機能します。そのため、健康意識の高まりや消費者の可処分所得水準の上昇により、消費者の間でスポーツニュートリション製品の消費が増加しています。したがって、スポーツニュートリション場の成長率は上昇しています。購入への耽溺と製品知識が成長率を促進する主な要因です。スポーツサプリメント分野は、スポーツ選手がサプリメントの形でスポーツニュートリション製品を常用するようになったため、大きなシェアを占めています。消費者が自分のニーズや好みに応じて製品を使用できるように、さまざまな体型に対応する製品の種類が増加していることも、市場の成長を刺激する要因の1つです。

スポーツニュートリション場の動向

フィットネスクラブにおける消費者の関与の高まり

最近の消費者は健康に対する意識が高まっており、例えばドイツの人口の大半はフィットネス・クラブの会員です。スポーツニュートリション製品は、主にアスリートや激しい運動をする人々の間で、ますます人気を集めています。健康維持と体型維持が重視されるようになり、スポーツ、ヘルスクラブ、スポーツクラブ、ジムへの参加者が増加しています。これらは、スポーツニュートリション業界の成長に寄与する主な要因の一部です。米国は世界で最も多くのフィットネスクラブを持っているのに対し、ブラジルはジムの最大数を持っている第二位の国であり、メキシコが続いています。健康に対する消費者の関心が高まっているため、フィットネスクラブの普及率も上昇しており、例えば、米国では全人口の18.6%が様々なフィットネスクラブの会員であることが様々な調査で明らかになっています。世界では20億人の成人が太り過ぎと考えられています。例えば、Global Health Service Monitor 2021によると、30カ国の市民が直面する最大の健康問題は、肥満がCOVID-19、がん、メンタルヘルス、ストレスに次いで5位でした。

アジア太平洋が急成長市場

アジア太平洋地域、特にインドや中国のような国々における消費者のライフスタイルの変化は、スポーツや運動後の空腹感を満たし、栄養を補給するための便利な食品の選択肢として、スポーツニュートリション食品に道を開いています。このように、消費者のスポーツへの関与は、スポーツニュートリション食品市場を牽引する主な要因のひとつです。健康志向の高い消費者の間で間食傾向が高まっていることが、スポーツ食品、特にエネルギー・バーやプロテイン・バーの需要を促進しています。これらの製品はRTE食品に直結しているため、最終的には消費者にとって時間の節約になります。この地域のフィットネス愛好家も、筋肉の開拓、スタミナの強化、体脂肪の減少など、多様な需要で市場を牽引しているため、スポーツニュートリション場への参入が可能になり、他のさまざまな年代の消費者も引き付けられるため、この地域でスポーツニュートリションの需要が大幅に高まっています。

スポーツニュートリション業界の概要

スポーツニュートリション場は競争が激しく、国内外の様々なプレーヤーが存在します。世界市場の大手企業は、最も採用されている戦略として製品革新に徐々に依存しています。過去数年間、研究開発への大規模な投資が見られ、その結果、市場に数多くの新製品が導入されました。さらに、プレーヤーはまた、機能的な利点を含みながら、革新的な製品を消費者に提供することに広く焦点を当てています。スポーツニュートリション場の主要企業は、Glanbia PLC、PepsiCo Inc.、MusclePharm Corporation、The Coca-Cola Company、Clif Bar &Company、Multipowerなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • スポーツ食品
    • スポーツ飲料
    • スポーツサプリメント
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Glanbia PLC
    • PepsiCo Inc.
    • Lovate Health Sciences
    • The Coca-Cola Company
    • Clif Bar & Company
    • GNC Holdings Inc.
    • Bulk Powders
    • Abbott Laboratories Inc.
    • The Coca-Cola Company
    • BioTech USA Kft.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50042

The Sports Nutrition Market is expected to register a CAGR of 12.5% during the forecast period.

Sports Nutrition - Market - IMG1

One of the main drivers propelling the market is an increase in consumer inclination for a healthy, active lifestyle. Additionally, it is anticipated that the rise would be fueled by young consumers making fitness a major aspect of their lifestyle and by consumers' rising acceptance of protein supplements. While Sports nutrition solutions are created to restore nutrients lost during exercise and to make it simpler to achieve fitness goals. Sports beverages, energy bars, and protein powder are a few of the top sports nutrition products. It's crucial to fuel the body properly for athletic performance, especially when it comes to fats, proteins, and carbohydrates that help keep the body's energy levels up. Since carbohydrates are the main source of energy for working muscles, it's critical to consume enough of them to avoid muscular tiredness. Similarly, Protein is essential for constructing new muscle tissue and can be utilized as an energy source.

Whereas, Fatty acids from fats can be used as an energy source, especially if the workouts take longer than an hour. Additionally, fats serve as the building blocks for the production of hormones and cell membranes. Therefore, The consumption of sports nutrition products has increased among consumers, because of increased health awareness and rising disposable income levels of consumers. Thus, the growth rate of the sports nutrition market is rising. Indulgence in buying and product knowledge are the key factors driving the growth rate. The sports supplement segment occupied a major share due to the increased regularized usage of sports nutrition products by sportspersons in the form of supplements. The growing variety for different body types, where the consumers get to use the products depending upon their needs and taste is one such factor that stimulates the market growth.

Sports Nutrition Market Trends

Rising Consumer Engagements in Fitness Clubs

Consumers these days are more conscious about their health, for instance, the majority of the German population is a member of fitness clubs. Sports nutrition products have increasingly gained popularity, mainly among athletes and individuals involved in vigorous physical activities. The growing emphasis on staying healthy and in shape and rising participation in sports, health clubs, sports clubs, and gyms. These are some of the key drivers contributing to the growth of the sports nutrition industry. The United States has the most fitness clubs in the world, whereas, Brazil is the second-largest country to have a maximum number of gyms which is followed by Mexico. Due to the rising concerns of consumers regarding their health the fitness club penetration rate is also rising, for example, various studies have depicted that in the United States, 18.6% of the whole population are members of various fitness clubs. Two billion adults globally are considered to be overweight. For instance, According to Global Health Service Monitor 2021, the biggest health problem faced by citizens from 30 different countries stated that obesity came in fifth place, trailing COVID-19, cancer, mental health, and stress.

Asia-Pacific is the Fastest-growing Market

The changing lifestyles of consumers in the Asia-Pacific region, particularly in countries like India and China, are paving the way for sports nutrition food as a convenient food choice to satiate hunger and provide nutrition after sports or exercise. Thus, the involvement of consumers in sports is one of the major reasons for driving the sports nutrition market. The rising snacking trend among the health-conscious consumers of the country drives the demand for sports food, especially energy and protein bars. As these products directly relate to RTE foods, it eventually saves time for consumers. Fitness enthusiasts in the region are also driving the market with their varied demands, such as muscle development, stamina enhancement, and body-fat reduction, among others, thus enabling players to enter the sports nutrition market, which also attracts other consumers of different ages, thus the demand for sports nutrition is significantly rising in this region.

Sports Nutrition Industry Overview

The sports nutrition market is highly competitive, with the presence of various international and domestic players. The giants of the global market are progressively relying on product innovation as the most adopted strategy. Extensive investments in R&D have been witnessed in the past years, which led to the introduction of numerous new products in the market. Moreover, the players are also extensively focusing on providing consumers with innovative offerings while including functional benefits. The major players in the sports nutrition market are Glanbia PLC, PepsiCo Inc., MusclePharm Corporation, The Coca-Cola Company, Clif Bar & Company, Multipower, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Sports Food
    • 5.1.2 Sports Drinks
    • 5.1.3 Sports Supplements
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Glanbia PLC
    • 6.3.2 PepsiCo Inc.
    • 6.3.3 Lovate Health Sciences
    • 6.3.4 The Coca-Cola Company
    • 6.3.5 Clif Bar & Company
    • 6.3.6 GNC Holdings Inc.
    • 6.3.7 Bulk Powders
    • 6.3.8 Abbott Laboratories Inc.
    • 6.3.9 The Coca-Cola Company
    • 6.3.10 BioTech USA Kft.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS