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市場調査レポート
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1685962

アジア太平洋地域の商用航空機キャビンインテリア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Interior - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 179 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域の商用航空機キャビンインテリア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 179 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域の商用航空機キャビンインテリア市場規模は、2025年に25億6,000万米ドルと推定され、2030年には40億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは9.67%で成長すると予測されます。

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ギャレー、化粧室などで構成されるその他の製品タイプセグメントは大きな成長が見込まれる

  • アジア太平洋地域の商用航空機キャビンインテリア市場は、製品タイプ別にシート、客室照明、機内エンターテインメントシステム、窓、ギャレー、化粧室、その他の製品タイプに区分されています。同地域の航空会社は、これらの製品の実用性を高めると同時に、乗客の全体的な快適性と体験を向上させることに注力しています。
  • ビジネスクラス利用者の嗜好が高まっているため、エコノミークラスよりも開発スペースの広い座席構造が必要不可欠となっています。アジア太平洋地域の航空会社およびOEMは、2050年までにゼロ・エミッションを達成するという目標に沿い、航空機の軽量化と航空産業の持続可能な経営方法の開発に向けた取り組みを強化しています。
  • 同地域の航空会社は、LED照明によって効率、信頼性、耐久性、重量の面で既存の機内照明のさまざまな欠点を解消できたことから、先進的なLED照明に移行しつつあります。従って、様々なOEMによるLED照明の進歩は、従来の航空機客室照明よりも市場成長を促進すると予想されます。
  • エア・インディア、シンガポール航空、中国南方航空などの大手航空会社は、画面の品質や機能の面で機内エンターテインメント・スクリーンの製品改良に取り組んでいます。この地域では、2022年から2028年にかけて4,000機以上の旅客機が納入される見込みです。航空機調達数の急増は、予測期間中、旅客航空業界における商用航空機キャビンインテリアの需要を押し上げると予想されます。

中国が商用航空機キャビンインテリア市場を牽引し、同地域の市場シェアは48%に達する

  • 経済・インフラ開発の進展による人口一人当たり所得の増加が航空旅客数の増加に寄与し、国内航空会社や地域航空会社の機体拡大計画を後押ししています。
  • 過去数年間、中国、インド、日本のようなこの地域の主要国は、旅客輸送量の急激な増加を目の当たりにし、その結果、この地域で運航する航空会社から新型航空機の大量発注を受けました。
  • 中国はこの地域の民間航空分野を牽引しており、世界最大の航空市場です。同国は国産航空機COMAC C919を開発し、航空機の納入は2022年に開始される見込みです。
  • 新しい民間旅客機の納入が増加していることが、客室内装品市場の成長を積極的に後押ししています。大手航空機メーカーのエアバスは、アジア太平洋地域の航空機需要は2040年までに17,000機以上になると予測しています。2021年にボーイングがアジア太平洋で納入した航空機は91機で、エアバスの同年納入航空機の30%はアジア太平洋で納入されました。
  • エア・インディア、シンガポール航空、中国南方航空などの大手航空会社は、スクリーンの品質や機能の面で機内エンターテインメント・スクリーンの製品改良に取り組んでいます。この地域の航空会社は先進的なLED照明に移行しています。LED照明は、効率、信頼性、耐久性、重量の面で、既存の機内照明のさまざまな欠点を解消するのに役立っているからです。

アジア太平洋地域の商用航空機キャビンインテリア市場動向

COVID-19パンデミック後の国際旅客輸送量の増加が市場需要を牽引

  • COVID-19パンデミック後の2022年に国境を越えた旅行が徐々に回復するにつれて、アジア太平洋の航空会社は、人々の旅行願望と2年間の隔離期間に蓄積された貯蓄の現金化に刺激されて、暴走する需要に対応するために増便を急いです。その結果、2022年には、同地域の航空旅客輸送量は他の地域よりも急速にパンデミックから回復しました。例えば、2022年のアジア太平洋全体の航空旅客数は19億人を記録し、2021年比で6%、2020年比で151%の伸びとなりました。この地域の航空会社は、主要国における航空旅客輸送量の増加に対応するため、機材の拡張計画を実施しています。中国、インド、日本、インドネシアは同地域の航空旅客輸送量全体の70%を占めており、他のアジア太平洋諸国と比較して新造航空機に対する高い需要を生み出しています。
  • アジア太平洋地域の航空会社はまた、世界的に経済状況が厳しさを増しているにもかかわらず、旅行需要が成長を促進し続けたため、国際航空旅客市場の順調な回復を目の当たりにしました。例えば、2022年8月の国際線旅客数は1,310万人を記録し、140万人であった2021年8月と比較すると836%の伸びとなりました。年初来の8ヵ月間における国際線旅客数の健全な伸びは、ビジネスおよびレジャー消費者からの強い旅行需要を示しています。同地域における航空旅客輸送量の急増は、今後の航空輸送業界を牽引するものと期待されます。

製造業や建設業など主要産業の需要がGDPを押し上げる

  • アジア太平洋地域の2022年のGDPは約36兆米ドルでした。GDP全体のうち、中国の航空輸送産業は年間約800億米ドルの貢献をしています。インドと韓国では、航空産業がそれぞれ約130億米ドルと300億米ドルのGDPに貢献しています。同地域の1人当たりGDPでは、中国が2017~2022年の間に61%の最高成長率を記録しました。対照的に、インドや韓国といった他の主要国はそれぞれ27%、11%でした。
  • COVID-19の流行は地域諸国の1人当たりGDPに深刻な影響を与え、主要経済国では製造業や建設業などの主要産業の需要減退が見られ、多くの雇用喪失につながりました。2020年のアジア太平洋地域全体の1人当たりGDPは1%減少しました。アジア太平洋諸国がパンデミックの影響を軽減する上で支えになったのは、国内財・サービスの供給でした。
  • 国別では、日本の一人当たりGDPは2020年に1.3%減少し、インドのGDPは6%減少しました。2022年には、これらの国々からの商品やサービスに対する需要が急増し、経済活動が回復したことが、この地域の1人当たりGDPに反映され、2021年と比較して7%以上増加しました。航空旅行の普及率は、一人当たりGDPと相関関係にあります。一人当たりGDPが高い国ほど、航空旅客数が多い傾向にあります。アジア太平洋の一人当たりGDPは2017年から2022年の間に約30%急増し、これは将来的に旅客航空産業全体を助けると予想されます。

アジア太平洋地域の商用航空機キャビンインテリア産業の概要

アジア太平洋地域の商用航空機キャビンインテリア市場はかなり統合されており、上位5社で66.30%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Collins Aerospace, Jamco Corporation, Panasonic Avionics Corporation, Recaro Group and Safran(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新規航空機納入数
  • 一人当たりGDP(現行価格)
  • 航空機メーカーの売上高
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • キャビンライト
    • 機内窓
    • 機内エンターテインメントシステム
    • 乗客シート
    • その他の製品タイプ
  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • キャビンクラス
    • ビジネスクラスおよびファーストクラス
    • エコノミークラスおよびプレミアムエコノミークラス
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • シンガポール
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Astronics Corporation
    • Collins Aerospace
    • Diehl Aerospace GmbH
    • Expliseat
    • FACC AG
    • GKN Aerospace Service Limited
    • Jamco Corporation
    • Luminator Technology Group
    • Panasonic Avionics Corporation
    • Recaro Group
    • Safran
    • SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • STG Aerospace
    • Thales Group
    • Thompson Aero Seating

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 49986

The Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Interior Market size is estimated at 2.56 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.06 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 9.67% during the forecast period (2025-2030).

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The other product types segment, comprising galleys, lavatories, etc., is expected to witness significant growth

  • The Asia-Pacific commercial aircraft cabin interior market has been segmented by product type into seats, cabin lighting, in-flight entertainment systems, windows, galley and lavatories, and other product types. The airline companies in the region are focusing on increasing the utility of these products while improving overall passenger comfort and experience.
  • An enhanced seating structure with more developed space than economy-class seats has become highly essential due to the rising preferences of business-class travelers. Asia-Pacific airline operators and OEMs are increasing their efforts to reduce aircraft weight and develop a sustainable way to manage the airline industry in line with the goal of reaching zero emissions by 2050.
  • The airlines in the region are moving toward advanced LED lighting as LED lighting has helped the airlines eliminate various drawbacks of existing interior cabin lights in terms of efficiency, reliability, durability, and weight. Therefore, the advancement in LED lighting by various OEMs over conventional aircraft cabin lights is expected to drive market growth.
  • Major carriers, such as Air India, Singapore Airlines, and China Southern Airlines, are working on product improvisation of in-flight entertainment screens in terms of screen quality and features. Over 4,000 passenger aircraft are expected to be delivered in the region during 2022-2028. The surge in aircraft procurement numbers is expected to boost the demand for commercial aircraft cabin interior products in the passenger aviation industry during the forecast period.

China is driving the commercial aircraft cabin interior market with a market share of 48% in the region

  • The rise in the per capita income of the population due to increased economic and infrastructure development has aided the growth of the number of air passengers and has supported the fleet expansion plans of domestic and regional airlines.
  • During the past few years, major countries in the region, like China, India, and Japan, have witnessed a rapid increase in their passenger traffic, resulting in large orders for new aircraft from airlines operating in the region.
  • China is driving the commercial aviation space in this region and is the largest aviation market globally. The country developed the indigenous aircraft COMAC C919, and aircraft deliveries were expected to start in 2022.
  • The rise in the delivery of new commercial passenger aircraft has positively driven the growth of the cabin interior market. Leading aircraft manufacturer Airbus has estimated that the demand for aircraft in Asia-Pacific is expected to be 17,000+ aircraft by 2040. In 2021, Boeing delivered 91 aircraft in Asia-Pacific, while 30% of the aircraft deliveries of Airbus were in Asia-Pacific in the same year.
  • Major carriers, such as Air India, Singapore Airlines, and China Southern Airlines, are working on product improvisation of in-flight entertainment screens in terms of screen quality and features. The airlines in the region are moving toward advanced LED lighting as LED lighting has helped the airlines eliminate various drawbacks of existing interior cabin lights in terms of efficiency, reliability, durability, and weight.

Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Interior Market Trends

An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand

  • As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.

Demand in major industries, such as manufacturing and construction, boosting the GDP

  • The Asia-Pacific region had a GDP of around USD 36 trillion in 2022. Of the total GDP, the air transport industry in China contributes around USD 80 billion annually. In India and South Korea, the aviation industry contributed around USD 13 billion and USD 30 billion, respectively, to the GDP. In terms of GDP per capita in the region, China recorded the highest growth rate of 61% during 2017-2022. In contrast, other major countries, such as India and South Korea, accounted for 27% and 11%, respectively.
  • The COVID-19 pandemic severely impacted the GDP per capita of regional countries, with major economies witnessing a decline in demand in major industries, such as manufacturing and construction, leading to many job losses. The GDP per capita income of the overall Asia-Pacific region declined by 1% in 2020. The supply of domestic goods and services supported the Asia-Pacific countries in mitigating the impact of the pandemic.
  • By country, Japan's GDP per capita declined by 1.3% in 2020, while India's GDP declined by 6%. In 2022, the recovery in economic activities, with surging demand for goods and services from these countries, was reflected in the region's GDP per capita, which increased by over 7% compared to 2021. The penetration of air travel is correlated with GDP per capita. Countries with higher GDP per capita tend to have higher numbers of air passengers. Asia-Pacific's GDP per capita income surged by around 30% during 2017-2022, which is expected to aid the overall passenger aviation industry in the future.

Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Interior Industry Overview

The Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Interior Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 66.30%. The major players in this market are Collins Aerospace, Jamco Corporation, Panasonic Avionics Corporation, Recaro Group and Safran (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cabin Lights
    • 5.1.2 Cabin Windows
    • 5.1.3 In-Flight Entertainment System
    • 5.1.4 Passenger Seats
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Aircraft Type
    • 5.2.1 Narrowbody
    • 5.2.2 Widebody
  • 5.3 Cabin Class
    • 5.3.1 Business and First Class
    • 5.3.2 Economy and Premium Economy Class
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 India
    • 5.4.3 Indonesia
    • 5.4.4 Japan
    • 5.4.5 Singapore
    • 5.4.6 South Korea
    • 5.4.7 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Astronics Corporation
    • 6.4.2 Collins Aerospace
    • 6.4.3 Diehl Aerospace GmbH
    • 6.4.4 Expliseat
    • 6.4.5 FACC AG
    • 6.4.6 GKN Aerospace Service Limited
    • 6.4.7 Jamco Corporation
    • 6.4.8 Luminator Technology Group
    • 6.4.9 Panasonic Avionics Corporation
    • 6.4.10 Recaro Group
    • 6.4.11 Safran
    • 6.4.12 SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • 6.4.13 STG Aerospace
    • 6.4.14 Thales Group
    • 6.4.15 Thompson Aero Seating

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms