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市場調査レポート
商品コード
1687206

北米の民間航空機客室インテリア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Commercial Aircraft Cabin Interior - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 176 Pages
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2~3営業日
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北米の民間航空機客室インテリア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 176 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の民間航空機客室インテリア市場規模は2025年に16億2,000万米ドルと推定され、2030年には19億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.03%で成長する見込みです。

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北米の航空会社は乗客の体験を向上させるために先進的な客室機能を採用しており、これが客室内装製品の需要を促進する可能性があります。

  • 同地域の航空会社は、製品の実用性を高め、乗客の全体的な快適さと体験を向上させることに注力しています。エコノミークラスの座席よりも開発スペースが広い強化された座席構造は、ビジネスクラスの旅行者の嗜好が高まっているため、非常に不可欠なものとなっています。北米の航空会社とOEMは、ゼロ・エミッション2050の目標に沿った、軽量化とサステイナブル航空産業の経営方法の開発への取り組みを強化しています。
  • 北米の航空会社は、乗客体験を向上させるため、先進的室内照明を備えた客室の近代化に力を入れています。次世代航空機にLED環境照明技術が広く採用されたことで、機内で一貫したサービス品質を維持するための客室近代化活動が可能になりました。米国では、United Airlines、American Airlines、Southwest Airlines、Delta Air Linesが、現役の民間航空機に機内エンターテインメント(IFE)スクリーンを導入しています。同様に、カナダのエア・カナダ、ウェストジェット、エア・トランザットも、運航中の民間航空機にIFEスクリーンを導入しています。
  • 北米の民間航空機は、2017~2022年の間に世界の民間航空機全体の約30%を占めています。多数の旅客機の存在は、老朽化した機材のフリート交換とともに、予測期間中に北米の旅客航空セクターの民間航空機客室インテリアの需要を1.41%押し上げると予想されます。

乗客の全体的な旅行体験を向上させるために航空機を近代化する航空会社が、北米の航空機客室インテリアの需要を牽引しています。

  • 民間航空機セグメントは、北米の国内旅客数の増加によるナローボディ機の需要が主因となり、予測期間中に大きな成長が見込まれます。航空機のフリート開発、燃費効率の高い航空機に対する需要の増加、航空旅客数の増加、航空産業によるゼロエミッション2050年目標の検討が民間航空機の需要を促進している要因です。2023年8月現在、同地域にはBoeing製航空機1,474機とAirbus社製航空機986機の受注残があります。これらの航空機のうち、米国だけで2,405機の受注残があります。したがって、同国はより大きな成長を遂げることが予想されます。
  • 旅客はパーソナライズされた旅行体験を求めるため、客室インテリアの需要を牽引しています。そのため、航空会社は様々な乗客の好みに応えるカスタマイズ可能な座席、照明、IFEオプションに投資することで対応しています。例えば、同地域の航空会社は、足元スペースの拡大やライフラットベッドなど、様々な乗客の嗜好に応えるカスタマイズ可能な座席オプションに投資しています。さらに、米国では、Alaska Airlines、Frontier Airlines、Southwest Airlines、Spirit Airlinesなどの航空会社がIFEシステムを提供していないことが確認されました。これらの航空会社は、機内Wi-Fiを利用するために多少の追加料金を支払って、乗客自身のデバイスでエンターテイメントをストリーミングするオプションを選択しているからです。
  • 北米の航空会社は、次世代航空機にLEDアンビエント照明技術を採用し、機内のサービス品質を一定に保つための客室近代化活動を可能にしています。このような開発により、市場は2023~2030年に1.27%の成長が見込まれています。

北米民間航空機客室インテリア市場動向

経済成長、観光産業の増加、規制の緩和が北米の安定した航空旅客輸送量増加の原動力

  • 北米の広大な国土と多様な目的地は、国内線と国際線を利用する何百万人もの旅客にとって人気の高い選択肢となっています。経済の成長、航空券の値ごろ感、中産階級の台頭といった要因が、航空旅客数の大幅な増加に寄与しています。米国の2022年の航空旅客数は10億4,000万人に達し、2021年比で7%、2019年比で12%増加しました。2022年の1月から12月までに米国の航空会社が運んだ旅客数は8億5,300万人で、2021年の6億5,800万人、2020年の3億8,800万人を上回りました。カナダの航空会社が運んだ旅客数は2022年に1億700万人に達し、2021年の水準を6%上回りました。2022年のメキシコの航空旅客数は1億人で、2021年の水準と比較して7%の伸びを示しました。北米は、他の多くの国や地域よりも渡航制限が少なく、その期間も短いという恩恵を受けています。これは、大規模な自国市場の国内旅行と海外旅行を後押ししています。同地域の純利益は、2022年の99億米ドルから2023年には114億米ドルに増加すると予想されます。
  • 航空旅客輸送量による需要に対応するため、この地域のさまざまな航空会社が新しい航空機の調達を計画しています。例えば、2023年に納入される世界の航空機の約3分の1は北米の航空会社が受領すると予想されています。同地域の航空機納入数は2022年にはすでに2019年の水準を上回っていたが、2023年にはさらに72機の増加が見込まれています。全体として、安定した航空旅行により、同地域の航空旅客数は2022年の12億人に比べ、2030年には17億人増加すると予想されます。

米国を中心とする経済の安定性が高まり、北米の一人当たりGDPの伸びを支えることが予想されます。

  • 米国は先進国であり、世界最大の名目GDPと純資産を有します。実質GDPは2021年の5.9%増に対し、2022年は2.1%増となります。2022年の実質GDPの増加は主に個人消費、輸出、民間在庫投資、非住宅固定投資の増加を反映しているが、住宅固定投資と連邦政府支出の減少で一部相殺されました。ほとんどのセグメントでの上昇は、最終的にこの地域の1人当たりGDPを押し上げ、ひいては航空輸送産業を支えることになると予想されます。北米大陸の1人当たりGDPは、名目GDPでも購買力平価でも世界最高です。2022年には、米国の1人当たりGDPが7万6,350米ドルと、この地域で最も高くなります。
  • 2022年、カナダの実質国内総生産(GDP)は3.8%増加しました。12月の石油・ガス採掘量(オイルサンドを除く)は1.6%減少したが、これは主に、オフショアでの生産が好調であった後、同月の石油採掘量が季節的な伸びを下回ったためです。冬の嵐は12月の航空・鉄道輸送に大きな影響を与えました。同月の航空輸送は2.3%減少し、これは2022年1月以来の減少でした。
  • メキシコは堅実なマクロ経済制度を有し、貿易に開放的で、世界のバリューチェーンにつながる多様な製造基盤を有しています。メキシコ経済は、2021年に4.7%、2020年にCOVID-19の流行により8.0%の落ち込みを見せたもの、2022年には3.1%成長しました。雇用と国内総生産(GDP)はパンデミック以前の水準を回復しました。メキシコの安定したマクロ経済の枠組み、米国のダイナミズム、強固な製造業基盤が経済成長を支えると考えられます。

北米の民間航空機客室インテリア産業概要

北米の民間航空機客室インテリア市場はかなり統合されており、上位5社で70.57%を占めています。この市場の主要企業は、 Collins Aerospace、Jamco Corporation、Panasonic Avionics Corporation、Recaro Group、Safranなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新規航空機納入数
  • 一人当たりGDP(現行価格)
  • 航空機メーカーの売上高
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • キャビンライト
    • 機内窓
    • 機内エンターテインメントシステム
    • 乗客シート
    • その他
  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 客室クラス
    • ビジネスクラスとファーストクラス
    • エコノミークラスとプレミアムエコノミークラス
  • 国名
    • カナダ
    • 米国
    • その他の北米地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Adient Aerospace
    • Astronics Corporation
    • Collins Aerospace
    • Diehl Aerospace GmbH
    • Expliseat
    • FACC AG
    • GKN Aerospace Service Limited
    • Jamco Corporation
    • Luminator Technology Group
    • Panasonic Avionics Corporation
    • Recaro Group
    • Safran
    • SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • STG Aerospace
    • Thales Group
    • Thompson Aero Seating

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 56545

The North America Commercial Aircraft Cabin Interior Market size is estimated at 1.62 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.97 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.03% during the forecast period (2025-2030).

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North American airlines are adopting advanced cabin features to enhance passenger experience, which may drive the demand for cabin interior products

  • The airline companies in the region are focusing on increasing the utility of the products and improving the overall passenger comfort and experience. An enhanced seating structure with more developed space than economy-class seats is becoming highly essential due to rising preferences from business-class travelers. North American airline operators and OEMs are increasing their efforts to reduce weight and develop a sustainable way to manage the airline industry, which is in line with the Zero-Emission 2050 goal.
  • North American airline companies are focusing on modernized cabins with advanced interior lighting to improve the passenger experience. The widespread adoption of LED ambient lighting technology on next-generation aircraft has enabled cabin modernization activities to maintain a consistent service quality on board. In the United States, United Airlines, American Airlines, Southwest Airlines, and Delta Airlines have in-flight entertainment (IFE) screens in their active fleets of commercial aircraft. Similarly, Air Canada, WestJet, and Air Transat in Canada also have IFE screens in their active fleet of commercial aircraft.
  • North America's commercial aircraft accounted for around 30% of the total commercial aircraft worldwide during 2017-2022. The presence of a large number of passenger aircraft, along with fleet replacement of aging fleets, is expected to boost the demand for commercial aircraft cabin interior products in the North American passenger aviation sector by 1.41% during the forecast period.

Airlines modernizing their fleet to enhance passengers' overall travel experiences is driving the demand for aircraft cabin interiors in North America

  • The commercial aircraft segment is expected to experience significant growth during the forecast period, primarily driven by the demand for narrowbody aircraft due to the growing number of domestic passengers in North America. Fleet development of the aircraft, increased demand for fuel-efficient aircraft, growth in the number of airline passengers, and the airline industry's consideration of the zero-emission 2050 goal are the factors fueling the demand for commercial aircraft. As of August 2023, the region had a backlog of 1,474 Boeing and 986 Airbus aircraft. Of these total aircraft, the United States alone had 2,405 aircraft in backlog. Hence, the country is expected to witness more significant growth.
  • Passengers drive the demand for aircraft cabin interiors segment as they seek personalized travel experiences. Hence, airlines are responding by investing in customizable seating, lighting, and IFE options that cater to various passenger preferences. For instance, airlines in the region are investing in customizable seating options that cater to various passenger preferences, such as extra legroom and lie-flat beds. Additionally, it was observed that in the United States, airlines such as Alaska Airlines, Frontier Airlines, Southwest Airlines, and Spirit Airlines do not provide any IFE system because these airlines have opted for the option of streaming entertainment on the passenger's own device with some additional cost to use their in-flight Wi-Fi.
  • North American airlines are opting for LED ambient lighting technology on next-generation aircraft, enabling cabin modernization activities to maintain a consistent service quality on board. With such developments, the market is expected to grow by 1.27% during 2023-2030.

North America Commercial Aircraft Cabin Interior Market Trends

Rising economy, increase in tourism industry and ease of restrictions are the driving factors for a consistent air passenger traffic growth in North America

  • North America's vast landmass and diverse destinations make it a popular choice for millions of passengers who choose to fly both domestically and internationally. Factors such as a growing economy, increased affordability of air travel, and a rising middle class have contributed to a significant uptick in air passenger traffic. Air passenger traffic in the United States reached 1.04 billion in 2022, up by 7% compared to 2021 and 12% compared to 2019. In 2022, from January through December, US airlines carried 853 million passengers, up from 658 million in 2021 and 388 million in 2020. The total number of passengers carried by airlines in Canada reached 107 million in 2022, surpassing the levels in 2021 by 6%. In 2022, Mexico had 100 million air passenger traffic, representing a 7% growth compared to its 2021 traffic levels. North America has benefitted from fewer and shorter-lasting travel restrictions than many other countries and regions. This has boosted domestic travel in the large home market, as well as international travel. Net profits in the region are expected to rise from USD 9.9 billion in 2022 to USD 11.4 billion in 2023.
  • To cater to the demand driven by air passenger traffic, various airlines in the region are planning to procure new aircraft. For instance, around one-third of global aircraft deliveries in 2023 were anticipated to be received by various carriers in North America. Although the region's aircraft deliveries were already above 2019 levels in 2022, they were expected to grow by an additional 72 units in 2023. Overall, with consistent air travel, the region's air passenger traffic is expected to increase by 1.7 billion in 2030 compared to 1.2 billion recorded in 2022.

Rising economic stability, particularly in the United States, is expected to support North America's GDP per capita growth

  • The United States is a developed country and has the world's largest nominal GDP and net wealth. Real GDP increased by 2.1% in 2022, compared to 5.9% in 2021. The increase in real GDP in 2022 primarily reflected increases in consumer spending, exports, private inventory investment, and non-residential fixed investment that were partly offset by decreases in residential fixed investment and federal government spending. The rise in most sectors is expected to eventually boost the region's GDP per capita and, hence, support the air transport industry. North America has the highest continental GDP per capita by both GDP Nominal and PPP in the world. In 2022, the United States had the highest GDP per capita in the region at USD 76,350.
  • In 2022, Canada's real gross domestic product (GDP) grew by 3.8%. Oil and gas extraction (except oil sands) decreased by 1.6% in December, primarily due to lower-than-seasonal growth in oil extraction in the month after strong offshore production. Winter storms had a significant impact on air and railway transportation in December. The month saw a 2.3% decrease in air transportation, the first such decrease since January 2022.
  • Mexico has solid macroeconomic institutions, is open to trade, and has a diversified manufacturing base connected to global value chains. The Mexican economy grew by 3.1% in 2022, after a bounce-back of 4.7% in 2021 and an 8.0% fall in 2020 due to the COVID-19 pandemic. The economy has recovered its employment and Gross Domestic Product (GDP) pre-pandemic levels. Mexico's stable macroeconomic framework, the US dynamism, and solid manufacturing base will support economic growth.

North America Commercial Aircraft Cabin Interior Industry Overview

The North America Commercial Aircraft Cabin Interior Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 70.57%. The major players in this market are Collins Aerospace, Jamco Corporation, Panasonic Avionics Corporation, Recaro Group and Safran (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cabin Lights
    • 5.1.2 Cabin Windows
    • 5.1.3 In-Flight Entertainment System
    • 5.1.4 Passenger Seats
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Aircraft Type
    • 5.2.1 Narrowbody
    • 5.2.2 Widebody
  • 5.3 Cabin Class
    • 5.3.1 Business and First Class
    • 5.3.2 Economy and Premium Economy Class
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Canada
    • 5.4.2 United States
    • 5.4.3 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Adient Aerospace
    • 6.4.2 Astronics Corporation
    • 6.4.3 Collins Aerospace
    • 6.4.4 Diehl Aerospace GmbH
    • 6.4.5 Expliseat
    • 6.4.6 FACC AG
    • 6.4.7 GKN Aerospace Service Limited
    • 6.4.8 Jamco Corporation
    • 6.4.9 Luminator Technology Group
    • 6.4.10 Panasonic Avionics Corporation
    • 6.4.11 Recaro Group
    • 6.4.12 Safran
    • 6.4.13 SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • 6.4.14 STG Aerospace
    • 6.4.15 Thales Group
    • 6.4.16 Thompson Aero Seating

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms