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市場調査レポート
商品コード
1683170

民間航空機キャビン内装市場-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Commercial Aircraft Cabin Interior - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 245 Pages
納期
2~3営業日
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民間航空機キャビン内装市場-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 245 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

民間航空機キャビン内装の市場規模は2025年に64億4,000万米ドルと推定され、2030年には88億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.50%で成長する見込みです。

Commercial Aircraft Cabin Interior-Market-IMG1

最大の市場シェアである31億米ドルの旅客シートセグメントは、他の製品タイプよりも高い成長が見込まれます。

  • 世界の民間航空機キャビン内装市場は、製品タイプ別にシート、客室照明、機内エンターテインメントシステム、窓、ギャレー、化粧室、その他の製品タイプに区分されています。全地域の航空会社は、乗客の全体的な快適性と体験を向上させながら、これらの製品の実用性を高めることを重視しています。
  • ビジネスクラス利用者の嗜好が高まっているため、エコノミークラスの座席よりも開発スペースが広い座席構造の強化が不可欠となっています。いくつかの大手航空会社は、機材を標準化するための近代化計画に取り組んでいます。その中には、メインキャビン内装のエコノミーシートを取り払い、より広く足元の広いプレミアムエコノミーシートに置き換えることも含まれています。
  • 航空会社は、効率、信頼性、耐久性、重量の面で既存の客室内照明のさまざまな欠点を解消するのに役立つため、先進的なLED照明に移行しています。従って、様々なOEMによるLED照明の進歩は、従来の航空機客室照明よりも市場の成長を促進すると予想されます。さらに、大手航空会社は機内エンターテインメント・スクリーンに4K技術を採用し、乗客の体験を向上させようとしています。航空会社による長距離路線へのナローボディ機の採用が増加し、ナローボディ機へのIFEシステムの導入を後押ししています。
  • 2023~2030年にかけて、約1万3,000機の航空機が納入される見込みです。航空機の調達数の急増と機体拡大計画は、2023~2030年にかけて民間航空機のキャビン内装の世界需要を積極的に押し上げると予想されます。

航空機の更新計画の一環として世界的に様々な航空会社による膨大な航空機の発注が増加していること、また、航空会社が乗客の旅行体験の向上に注力していることが、キャビン内装市場の需要を牽引しています。

  • 航空会社にとって、顧客体験は常に最優先事項です。乗客は旅行するたびにポジティブな体験をしなければなりません。最高の体験を提供するために、航空会社は新しい近代化されたキャビン内装の提供に注力しています。キャビン内装は航空機の重要な要素であり、旅客に安全で快適な、より美しい環境を旅の間中記載しています。
  • 航空機のキャビン内装の需要は、世界的に様々な航空会社が発注する様々な航空機によって牽引されています。2022年12月、BoeingはUnited Airlinesが787-9ssを100機発注したと発表しました。この取引はBoeing史上最大の787ドリームライナーの発注です。また、United Airlinesは737 MAXを100機購入する予定です。2023年6月、IndigoはAirbusとA320neoジェット機500機の巨額契約を結びました。航空機は2030~2035年の間に引き渡される予定です。同様に2023年2月、Air IndiaはB737 Max 190機、A320neo 140機、A321neo 70機、A350 34機、777X 10機、787-9 20機の計464機を発注しました。さらに、莫大な保有機数が市場の成長をさらに促進すると予想されます。2023年8月末までに、Airbusは7,967機の受注残を計上し、うち85%はA320ceo/neoファミリーのナローボディ機でした。Boeingは5,579機の受注残を計上し、うち78%が737 MAXのナローボディ機でした。
  • さらに、2023~2030年の間に約1万3,812機が納入される予定です。様々な世界の航空会社の航空機増備計画は、旅客機の調達を助け、したがって、2022年の42億に対し、2030年には88億の民間航空機キャビン内装市場の成長を促進すると予想されます。

世界の民間航空機キャビン内装市場の動向

COVID-19パンデミック後の国際旅客輸送量の増加が市場需要を牽引

  • COVID-19パンデミック後の2022年に国境を越えた旅行が徐々に回復するにつれて、アジア太平洋の航空会社は、人々の旅行願望と2年間の隔離期間に蓄積された貯蓄を現金化することに刺激されて、暴走する需要に応えるために増便を急いです。その結果、2022年には、同地域の航空旅客輸送量は他の地域よりも急速にパンデミックから回復しました。例えば、2022年のアジア太平洋全体の航空旅客数は19億人を記録し、2021年比で6%、2020年比で151%の伸びとなりました。この地域の航空会社は、主要国における航空旅客輸送量の増加に対応するため、機材の拡大計画を実施しています。中国、インド、日本、インドネシアは同地域の航空旅客輸送量全体の70%を占めており、他のアジア太平洋諸国と比較して新造航空機に対する高い需要を生み出しています。
  • アジア太平洋の航空会社はまた、世界的に経済状況が厳しさを増しているにもかかわらず、旅行需要が成長を促進し続けたため、国際航空旅客市場の順調な回復を目の当たりにしました。例えば、2022年8月の国際線旅客数は1,310万人を記録し、140万人であった2021年8月と比較すると836%の伸びとなりました。年初来の8ヵ月間における国際線旅客数の健全な伸びは、ビジネスとレジャー消費者からの強い旅行需要を示しています。同地域における航空旅客輸送量の急増は、今後の航空輸送産業を牽引するものと期待されます。

製造業や建設業など主要産業の需要がGDPを押し上げる

  • アジア太平洋の2022年のGDPは約36兆米ドルでした。GDP全体のうち、中国の航空輸送産業は年間約800億米ドルの貢献をしています。インドと韓国では、航空産業がそれぞれ約130億米ドルと300億米ドルのGDPに貢献しています。同地域の1人当たりGDPでは、中国が2017~2022年の間に61%の最高成長率を記録しました。対照的に、インドや韓国といった他の主要国はそれぞれ27%、11%でした。
  • COVID-19パンデミックは地域諸国の1人当たりGDPに深刻な影響を与え、主要経済国では製造業や建設業などの主要産業の需要減退が見られ、多くの雇用喪失につながりました。2020年のアジア太平洋全体の1人当たりGDPは1%減少しました。アジア太平洋諸国がパンデミックの影響を軽減する上で支えになったのは、国内財サービスの供給でした。
  • 国別では、日本の一人当たりGDPは2020年に1.3%減少し、インドのGDPは6%減少しました。2022年には、これらの国々からの商品やサービスに対する需要が急増し、経済活動が回復したことが、この地域の1人当たりGDPに反映され、2021年と比較して7%以上増加しました。航空旅行の普及率は、一人当たりGDPと相関関係にあります。一人当たりGDPが高い国ほど、航空旅客数が多い傾向にあります。アジア太平洋の一人当たりGDPは2017~2022年の間に約30%急増し、これは将来的に旅客航空産業全体を助けると予想されます。

民間航空機キャビン内装産業概要

民間航空機キャビン内装市場はかなり統合されており、上位5社で68.63%を占めています。この市場の主要企業は、Collins Aerospace、Jamco Corporation、Panasonic Avionics Corporation、Recaro Group、Safranです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
  • 新規航空機納入数
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
    • 南米
  • 一人当たりGDP(現在価格)
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
  • 航空機メーカーの収入
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(100万米ドル)、2030年までの予測、成長展望分析を含む)

  • 製品タイプ
    • キャビン内装ライト
    • 機内窓
    • 機内エンターテインメントシステム
    • 乗客シート
    • その他
  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 客室クラス
    • ビジネスクラスとファーストクラス
    • エコノミークラスとプレミアムエコノミークラス
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 国別
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • シンガポール
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東
      • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • 米国
      • 北米のその他
    • その他

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Astronics Corporation
    • Collins Aerospace
    • Diehl Aerospace GmbH
    • Expliseat
    • FACC AG
    • GKN Aerospace Service Limited
    • Jamco Corporation
    • Luminator Technology Group
    • Panasonic Avionics Corporation
    • Recaro Group
    • Safran
    • SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • STG Aerospace
    • Thales Group
    • Thompson Aero Seating

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 56884

The Commercial Aircraft Cabin Interior Market size is estimated at 6.44 billion USD in 2025, and is expected to reach 8.83 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.50% during the forecast period (2025-2030).

Commercial Aircraft Cabin Interior - Market - IMG1

With the largest market share of USD 3.1 billion, the passenger seats segment is expected to register higher growth than other product types

  • The global commercial aircraft cabin interior market has been segmented by product type into seats, cabin lighting, in-flight entertainment systems, windows, galleys, lavatories, and other product types. Airline companies across all regions are emphasizing increasing the utility of these products while improving overall passenger comfort and experience.
  • An enhanced seating structure with more developed space than economy-class seats is becoming highly essential due to the rising preferences of business-class travelers. Several leading airlines are engaged in modernization plans to standardize their fleets. These include stripping out the main cabin's economy seats and replacing them with premium economy seats that are wider and offer more legroom.
  • Airlines are moving toward advanced LED lighting as it helps them eliminate various drawbacks of the existing interior cabin lights in terms of efficiency, reliability, durability, and weight. Therefore, advancements in LED lighting by various OEMs over conventional aircraft cabin lights are expected to drive the market's growth. Moreover, major airlines are adopting 4K technology in their in-flight entertainment screens to enhance passenger experience. The adoption of narrowbody aircraft in longer haul routes by airlines has increased, aiding the deployment of IFE systems in narrowbody aircraft.
  • Around 13,000 aircraft are expected to be delivered between 2023 and 2030. The surge in aircraft procurement numbers and fleet expansion plans are expected to boost the global demand for commercial aircraft cabin interiors positively during 2023-2030.

Increasing huge aircraft orders by various airlines globally as part of fleet renewal plans and airlines focusing on enhancing passengers' travel experiences are driving the demand for cabin interiors in the market

  • Customer experience is always at the top of the priority list for airlines. Passengers must have a positive experience every time they travel. To provide the best experience, airline companies are focusing on delivering new modernized cabin interiors as the interior is an important aspect of any aircraft, providing passengers with a secure, comfortable, and more aesthetically pleasing environment throughout the journey.
  • The demand for aircraft cabin interiors is driven by various aircraft orders that are placed by various airlines globally. In December 2022, Boeing announced that United Airlines had placed an order for 100 787-9ss, with the option to purchase 100 more. The transaction is the largest 787 Dreamliner order in Boeing's history. Also, United Airlines plans to purchase 100 737 MAX. In June 2023, Indigo placed a huge contract with Airbus for 500 A320neo jets. The aircraft will be delivered between 2030 and 2035. Similarly, in February 2023, Air India ordered 464 aircraft that comprised 190 B737 Max, 140 A320neo, 70 A321neo, 34 A350s, 10 777Xs, and 20 787-9s. Additionally, it is expected that the huge aircraft backlog will also further drive market growth. By the end of August 2023, Airbus reported a backlog of 7,967 jets, of which 85% were the A320ceo/neo family of narrowbodies. Boeing reported a backlog of 5,579 aircraft, of which 78% were 737 MAX narrowbody jets.
  • Furthermore, around 13,812 aircraft are expected to be delivered between 2023 and 2030. The fleet expansion plans of various global airlines are expected to aid the procurement of passenger aircraft and, thus, drive the growth of the commercial aircraft cabin interior market by 8.8 billion in 2030 compared to 4.2 billion in 2022.

Global Commercial Aircraft Cabin Interior Market Trends

An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand

  • As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.

Demand in major industries, such as manufacturing and construction, boosting the GDP

  • The Asia-Pacific region had a GDP of around USD 36 trillion in 2022. Of the total GDP, the air transport industry in China contributes around USD 80 billion annually. In India and South Korea, the aviation industry contributed around USD 13 billion and USD 30 billion, respectively, to the GDP. In terms of GDP per capita in the region, China recorded the highest growth rate of 61% during 2017-2022. In contrast, other major countries, such as India and South Korea, accounted for 27% and 11%, respectively.
  • The COVID-19 pandemic severely impacted the GDP per capita of regional countries, with major economies witnessing a decline in demand in major industries, such as manufacturing and construction, leading to many job losses. The GDP per capita income of the overall Asia-Pacific region declined by 1% in 2020. The supply of domestic goods and services supported the Asia-Pacific countries in mitigating the impact of the pandemic.
  • By country, Japan's GDP per capita declined by 1.3% in 2020, while India's GDP declined by 6%. In 2022, the recovery in economic activities, with surging demand for goods and services from these countries, was reflected in the region's GDP per capita, which increased by over 7% compared to 2021. The penetration of air travel is correlated with GDP per capita. Countries with higher GDP per capita tend to have higher numbers of air passengers. Asia-Pacific's GDP per capita income surged by around 30% during 2017-2022, which is expected to aid the overall passenger aviation industry in the future.

Commercial Aircraft Cabin Interior Industry Overview

The Commercial Aircraft Cabin Interior Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 68.63%. The major players in this market are Collins Aerospace, Jamco Corporation, Panasonic Avionics Corporation, Recaro Group and Safran (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
    • 4.1.1 Asia-Pacific
    • 4.1.2 Europe
    • 4.1.3 Middle East
    • 4.1.4 North America
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
    • 4.2.1 Africa
    • 4.2.2 Asia-Pacific
    • 4.2.3 Europe
    • 4.2.4 Middle East
    • 4.2.5 North America
    • 4.2.6 South America
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
    • 4.3.1 Asia-Pacific
    • 4.3.2 Europe
    • 4.3.3 Middle East
    • 4.3.4 North America
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cabin Lights
    • 5.1.2 Cabin Windows
    • 5.1.3 In-Flight Entertainment System
    • 5.1.4 Passenger Seats
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Aircraft Type
    • 5.2.1 Narrowbody
    • 5.2.2 Widebody
  • 5.3 Cabin Class
    • 5.3.1 Business and First Class
    • 5.3.2 Economy and Premium Economy Class
  • 5.4 Region
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 By Country
      • 5.4.1.1.1 China
      • 5.4.1.1.2 India
      • 5.4.1.1.3 Indonesia
      • 5.4.1.1.4 Japan
      • 5.4.1.1.5 Singapore
      • 5.4.1.1.6 South Korea
      • 5.4.1.1.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 By Country
      • 5.4.2.1.1 France
      • 5.4.2.1.2 Germany
      • 5.4.2.1.3 Spain
      • 5.4.2.1.4 Turkey
      • 5.4.2.1.5 United Kingdom
      • 5.4.2.1.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Middle East
      • 5.4.3.1 By Country
      • 5.4.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.4.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.4.3.1.3 Rest of Middle East
    • 5.4.4 North America
      • 5.4.4.1 By Country
      • 5.4.4.1.1 Canada
      • 5.4.4.1.2 United States
      • 5.4.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.5 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Astronics Corporation
    • 6.4.2 Collins Aerospace
    • 6.4.3 Diehl Aerospace GmbH
    • 6.4.4 Expliseat
    • 6.4.5 FACC AG
    • 6.4.6 GKN Aerospace Service Limited
    • 6.4.7 Jamco Corporation
    • 6.4.8 Luminator Technology Group
    • 6.4.9 Panasonic Avionics Corporation
    • 6.4.10 Recaro Group
    • 6.4.11 Safran
    • 6.4.12 SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • 6.4.13 STG Aerospace
    • 6.4.14 Thales Group
    • 6.4.15 Thompson Aero Seating

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms