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市場調査レポート
商品コード
1685749

フランスの貨物輸送およびロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

France Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 350 Pages
納期
2~3営業日
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フランスの貨物輸送およびロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 350 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスの貨物輸送およびロジスティクス市場規模は2025年に1,648億米ドルと推定・予測され、2030年には1,955億米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.48%で成長すると予測されます。

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物流セクターへの投資には波があり、2025年まで多くの建設プロジェクトが予定されています。

  • 2024年6月、フランス政府はフランス南西部に位置するオクシタニー地方と2023年から2027年にわたる協定を結びました。この協定は、貨物輸送に特化した1億7,658万米ドルの投資パッケージを特徴としています。さらに、SNCF Reseau Occitanieは、同地域の基幹鉄道網を若返らせるため、3億3,109万米ドルを拠出します。国およびオクシタニー地域の政府関係者は、インフラ強化の重要性についてのコンセンサスに達しており、強固な鉄道ハブの極めて重要な役割を強調しています。主要な場所として、セテ港、ペルピニャン・サン・シャルル港、ル・ブールー港、ポルト・ラ・ヌーヴェル港が挙げられています。
  • 2028年までのインフラ支出構想の一環として、フランス政府は高速道路の整備と建設に51億ユーロ(54億4,000万米ドル)を指定しました。フランス2030投資計画では、政府は2030年までに約200万台の電気自動車とハイブリッド車の生産を強化するため、25億ユーロ(26億6,000万米ドル)の拠出を約束しました。さらに2022年には、電気自動車用の高出力充電ステーションの普及を促進するプロジェクトの募集を開始しました。フランス政府によるこれらの戦略的動きは、同国における短距離トラック輸送の状況を強化することになります。

フランスの貨物輸送およびロジスティクス市場の動向

フランスは道路近代化に10億6,000万米ドル、鉄道インフラに1,060億米ドルを投資し、物流産業を後押ししています。

  • 2023年、フランスは2040年までに完了予定の1,067億4,000万米ドルの投資戦略を発表しました。政府が主導するこのイニシアティブは、国の鉄道インフラの強化と近代化に重点を置いています。この計画の中心は、パリの有名なRERシステムを模した高速通勤列車を主要都市に導入することです。この計画には、フランスの国有鉄道会社SNCF、欧州連合(EU)、地方行政当局が協力しています。
  • 2024年7月、ソラリスはフランス北部のTADAO交通網の一部であるArtois Mobilitesから、12メートルのUrbino水素バス4台を受注しました。これらのバスは2025年初頭に納入される予定で、特にランスとベスーヌ地方におけるアルトワ・モビリテの二酸化炭素排出削減の取り組みを強化します。ソラリス・ウルビーノ12水素バスは、屋根に70kWの燃料電池を搭載し、ソラリス・ハイパワー・トラクション・バッテリーによって補完され、電力需要のピーク時にさらなるサポートを提供します。

ロシア・ウクライナ戦争による燃料不足に対応するため、ロシアからフランスへのLNG供給が増加

  • 2024年7月12日に終わる週、フランスのディーゼル燃料とスーパー無鉛燃料の価格は小幅に上昇しました。ディーゼルの価格は税込みで1リットルあたり1.84米ドルでした。2024年の最初の3ヶ月間、ロシアからフランスへのLNG供給量は、2023年と比較してEUのどの国よりも増加しました。パリは2024年に入ってからロシアに6億4,049万米ドルを超えるガス供給料を支払っており、フランスに購入量を減らすよう求めています。ロシアとのガス取引が拡大しているのは、ロシアによるウクライナ侵攻から2年が経過し、マクロン大統領がキエフを支持するためにより厳しい姿勢を取ることを目指しているためです。
  • 2027年、EUは新たな炭素価格制度、排出量取引制度2(ETS2)を導入する予定です。当初2023年に合意され、EU議員団は、CO2トン当たり48.03米ドルを上限とし、ディーゼルやガソリンの1リットル当たり推定10セントの課徴金を課すことを確約しました。

フランス貨物輸送およびロジスティクス業界の概要

フランスの貨物輸送およびロジスティクス市場は断片化されており、CMA CGM Group(CEVA Logisticsを含む)、Deutsche Bahn AG(DB Schenkerを含む)、GEODIS、Kuehne+Nagel、STEF Group(アルファベット順)が主要5社です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 物流実績
  • 主要トラックサプライヤー
  • モーダルシェア
  • 海上貨物輸送能力
  • 定期船の接続性
  • 寄港地とパフォーマンス
  • 運賃動向
  • 貨物トン数の動向
  • インフラ
  • 規制の枠組み(道路と鉄道)
    • フランス
  • 規制の枠組み(海上・航空)
    • フランス
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 物流機能
    • クーリエ、エクスプレス、パーセル(CEP)
      • 仕向地別
      • 国内
      • 国際
    • 貨物輸送
      • 輸送モード別
      • 航空
      • 海上・内水道
      • その他
    • 貨物輸送
      • 輸送手段別
      • 航空
      • パイプライン
      • 鉄道
      • 道路
      • 海上・内陸水路
    • 倉庫保管
      • 温度管理別
      • 温度管理なし
      • 温度管理
    • その他のサービス

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Balguerie Group
    • CLASQUIN
    • CMA CGM Group(including CEVA Logistics)
    • Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
    • DHL Group
    • DIMOTRANS Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • FedEx
    • GEODIS
    • Kuehne+Nagel
    • Savino Del Bene SpA
    • SEKO Bansard
    • STEF Group

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 46912

The France Freight and Logistics Market size is estimated at 164.8 billion USD in 2025, and is expected to reach 195.5 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.48% during the forecast period (2025-2030).

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A wave pattern has been followed in investments for the logistics sector, with many construction projects lined up till 2025

  • In June 2024, the French State inked a deal with the Occitanie region, located in the southwest of France, spanning the years 2023 to 2027. The agreement featured a dedicated investment package of USD 176.58 million, exclusively earmarked for freight. Additionally, SNCF Reseau Occitanie is contributing a substantial USD 331.09 million to rejuvenate the core rail network of the region. Officials from the State and the Occitanie region have reached a consensus on the importance of bolstering infrastructures, emphasizing the pivotal role of robust rail hubs. Key locations identified include the port of Sete, Perpignan Saint-Charles, Le Boulou, and Port-la-Nouvelle.
  • As part of its infrastructure spending initiatives through 2028, the French government designated EUR 5.1 billion (USD 5.44 billion) for highway maintenance and construction. Under the France 2030 investment plan, the government committed EUR 2.5 billion (USD 2.66 billion) to bolster the production of nearly two million electric and hybrid vehicles by 2030. Additionally, in 2022, the government issued a call for projects to facilitate the rollout of high-power charging stations for electric vehicles. These strategic moves by the French government are set to fortify the landscape of short-haul trucking in the country.

France Freight and Logistics Market Trends

France is boosting its logistics industry with USD 1.06 billion investments toward road modernization and USD 106 billion towards rail infrastructure

  • In 2023, France unveiled a USD 106.74 billion investment strategy slated for completion by 2040, aligning with its commitment to slash carbon emissions. The initiative, spearheaded by the government, focuses on bolstering and modernizing the nation's rail infrastructure. Central to the plan is the introduction of high-speed commuter trains, mirroring Paris's renowned RER system, in key urban centers. Collaborating on this endeavor are France's national rail entity, SNCF, alongside the European Union and regional administrations.
  • In July 2024, Solaris secured an order from Artois Mobilites, part of the TADAO transport network in northern France, for four 12-meter Urbino hydrogen buses. These buses, slated for delivery in early 2025, will bolster Artois Mobilites' efforts to reduce carbon emissions, particularly in the Lens and Bethune regions. The Solaris Urbino 12 hydrogen buses will boast 70 kW fuel cells on their roofs and will be complemented by Solaris High Power traction batteries, providing additional support during peak electricity demand.

Increase in Russian LNG deliveries to France catering to fuel shortages caused by Russia-Ukraine war

  • For the week ending July 12, 2024, diesel and super unleaded motor fuel prices in France saw a modest uptick. Diesel was priced at USD 1.84 per liter, inclusive of all taxes. In the first three months of 2024, Russian LNG deliveries to France increased more than to any other EU country compared to 2023. Paris has paid over USD 640.49 million to Russia for gas supplies since the start of 2024, prompting calls for France to reduce its purchases. This growing gas trade with Russia occurs as Macron aims to take a tougher stance in support of Kyiv, two years after Russia's full-scale invasion of Ukraine.
  • In 2027, the EU is set to implement a new carbon pricing scheme, the Emissions Trading System 2 (ETS2), targeting CO2 emissions from buildings and road transport. Initially agreed upon in 2023, EU legislators assured that the pricing would cap at USD 48.03 per tonne of CO2, translating to an estimated 10-cent surcharge on each liter of diesel or petrol.

France Freight and Logistics Industry Overview

The France Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being CMA CGM Group (including CEVA Logistics), Deutsche Bahn AG (including DB Schenker), GEODIS, Kuehne+Nagel and STEF Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Logistics Performance
  • 4.13 Major Truck Suppliers
  • 4.14 Modal Share
  • 4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
  • 4.16 Liner Shipping Connectivity
  • 4.17 Port Calls And Performance
  • 4.18 Freight Pricing Trends
  • 4.19 Freight Tonnage Trends
  • 4.20 Infrastructure
  • 4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
    • 4.21.1 France
  • 4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
    • 4.22.1 France
  • 4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Logistics Function
    • 5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
      • 5.2.1.1 By Destination Type
      • 5.2.1.1.1 Domestic
      • 5.2.1.1.2 International
    • 5.2.2 Freight Forwarding
      • 5.2.2.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.2.1.1 Air
      • 5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
      • 5.2.2.1.3 Others
    • 5.2.3 Freight Transport
      • 5.2.3.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.3.1.1 Air
      • 5.2.3.1.2 Pipelines
      • 5.2.3.1.3 Rail
      • 5.2.3.1.4 Road
      • 5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
    • 5.2.4 Warehousing and Storage
      • 5.2.4.1 By Temperature Control
      • 5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
      • 5.2.4.1.2 Temperature Controlled
    • 5.2.5 Other Services

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Balguerie Group
    • 6.4.2 CLASQUIN
    • 6.4.3 CMA CGM Group (including CEVA Logistics)
    • 6.4.4 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
    • 6.4.5 DHL Group
    • 6.4.6 DIMOTRANS Group
    • 6.4.7 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.8 FedEx
    • 6.4.9 GEODIS
    • 6.4.10 Kuehne+Nagel
    • 6.4.11 Savino Del Bene SpA
    • 6.4.12 SEKO Bansard
    • 6.4.13 STEF Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate