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市場調査レポート
商品コード
1683943

フランスのLED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

France LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 248 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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フランスのLED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 248 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスのLED照明市場規模は、2025年に21億1,000万米ドルと推定され、2030年には30億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは7.78%で成長します。

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産業・住宅分野の発展と商業オフィス分野へのFDI流入が市場成長を牽引

  • 金額シェアでは、2023年、産業用と倉庫が室内照明セグメントの中で大半のシェアを占める。COVID-19の大流行は、フランスが工業生産能力を国内に戻す努力を加速させているようです。フランスの鉱工業生産は、2022年11月の2%増に続き、12月には1ヵ月で1.1%増加しました。製造業生産高は、2022年11月の2.4%増の後、2022年12月には前月比0.3%増となりました。このセグメントの市場は、LED需要に関しては飽和状態にあるが、倉庫数の増加に伴うセグメントの成長が需要を引き続き押し上げると予想されます。
  • 数量ベースでは、2023年には住宅が最も高いシェアを占める。住宅建設活動は近年、さまざまな結果を示しています。2022年1~11月のフランス(マヨットを除く)の新築許可戸数は前年同期比5.6%増の44万8,416戸で、2021年の同18.5%増に続いています。2023年、フランスの住宅価格はやや安定し(おそらく成長率は5%を下回る)、年間不動産販売件数は100万件をわずかに上回る程度にとどまると予想されました。COVID-19パンデミックによる閉じ込め以来、フランスでは多くの人々が大都市から地方に移り住んでいます。住宅用室内照明の市場は、今後数年間はより安定すると予想されます。
  • オフィス分野は、パンデミック時にWFHの状況や開発・販売の低迷により減少した後、2023年からシェアが上昇すると予想されます。COVID-19の大流行により減少したフランスへのFDIフローは、2021年には回復したが(191.4%増)、依然として金融危機前の水準を下回っています。2022年、フランスへのFDIプロジェクトは3%増加した(1,259件)。オフィス分野での販売回復により、LED需要の増加が期待されます。

フランスのLED照明市場動向

乗用車とバッテリー電気自家用車・実用車の登録台数増加がLED市場の成長を牽引

  • フランスの総人口は年々増加しており、2021年には6,764万人に達します。フランスの出生率は女性1人につき1.83人です。フランスの平均寿命は、2021年には82.32歳になると予想されています。この数年、フランスの平均寿命は安定しています。フランスの死亡率は、2020年と比較して2021年には人口1,000人当たり0.2人減少した(-2.02%)。全体として死亡率は減少し、2021年には人口1,000人当たり9.7人となりました。このデータによると、人口が増えるということは、それだけ居住スペースが必要になるということであり、市場の拡大につながります。
  • フランスでは、2021年には約3,100万世帯になります。フランスでは、2018年現在、1世帯平均2.19人が暮らしています。フランスでは、2021年第4四半期の時点で、販売済みまたは販売予約済みの新築住宅が29,712戸以上ありました。2020年第4四半期には、約27,918戸の住宅販売が完了または予定されていました。販売戸数の増加により、より多くのLED使用が可能になります。
  • 2022年1月現在、フランスの乗用車保有台数は3,870万台を超え、2011年の3,580万台超から増加します。2022年まで、乗用車の保有台数は増加の一途をたどる。さらに、フランスの自動車市場に電気自動車の登録が登場して以来、その数は劇的に増加しています。2022年にフランスで新たに登録されたバッテリー駆動の電気自家用車と電気実用車は21万9,800台近くです。これは前年から26.1%近く増加しました。フランスでのLED販売は、自動車販売台数の増加から恩恵を受けると思われます。

高い一人当たり所得と省エネ制度がLED照明の使用を促進

  • 2022年のフランスの平均世帯人数は2.2人です。フランスの現在の人口は、2023年6月時点で6,570万人であり、毎年0.2%前後のゆっくりとしたペースで増加しています。人口の81.5%は都市人口である(2020年には5,320万人)。したがって、人口の増加によりLEDの普及が進み、国内の照明ニーズが高まると予想されます。
  • 2017年から2020年にかけて、ドイツの住宅所有率はわずかに減少しました。2021年には人口の約64.7%が持ち家に住み、2022年には63.4%に達しました。これにより、フランスは持ち家率が最も高い国のひとつとなったが、今後数年間は緩やかに減少し、同国では最も低い賃貸住宅不動産市場がさらに成長すると予想されます。こうした事例から、LEDの普及は進んでいるが、住宅セグメントでは以前に比べて普及が進んでいないことがうかがえます。
  • フランスでは可処分所得が高く、その結果、個人の消費力が高まり、新しい住宅スペースにより多くの資金を投じることができます。フランスの1人当たり所得は、2021年12月の27,184.2米ドルに対し、2022年12月には25,337.71米ドルに達しました。いくつかの先進国に比べ、フランスの購買力は高いです。例えば、ブラジルは2021年時点で7732.4米ドル、イタリアは2017年時点で15321.9米ドルであり、それより低いです。
  • 2017年6月、フランス政府は省エネ証明書制度を発表し、世帯主の所得に応じてLED電球の価格の最大100%をカバーできる補助金を得ることができるようになりました。このような事例により、同国におけるLED照明の需要がさらに急増すると予想されます。

フランスのLED照明産業概要

フランスのLED照明市場は細分化されており、上位5社で27.85%を占めています。同市場の主要企業は以下の通り。 LEDVANCE GmbH(MLS), Marelli Holdings, OSRAM GmbH., Signify(Philips)and Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自動車生産台数
  • 人口
  • 一人当たり所得
  • 自動車ローン金利
  • 充電ステーション数
  • 自動車走行台数
  • LED総輸入量
  • 照明消費電力
  • #世帯数
  • 道路網
  • LED普及率
  • #スタジアム数
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • 屋内照明
      • フランス
    • 屋外照明
      • フランス
    • 自動車用照明
      • フランス
  • バリューチェーンと流通経路分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅照明
  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路
    • その他
  • 自動車用ユーティリティ照明
    • デイタイム・ランニング・ライト(DRL)
    • 方向指示器
    • ヘッドライト
    • リバースライト
    • ストップライト
    • テールライト
    • その他
  • 自動車用照明
    • 2輪車
    • 商用車
    • 乗用車

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A.
    • HELLA GmbH & Co. KGaA
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Marelli Holdings Co., Ltd.
    • OSRAM GmbH.
    • Signify(Philips)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
    • TRILUX GmbH & Co. KG
    • Valeo
    • VIGNAL GROUP

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001641

The France LED Lighting Market size is estimated at 2.11 billion USD in 2025, and is expected to reach 3.07 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.78% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing developments in the industrial and residential segments, along with FDI flows in the commercial office segment, driving the market's growth

  • In terms of value share, in 2023, industrial and warehouse accounted for the majority share among indoor lighting segments. The COVID-19 pandemic seems to have accelerated France's efforts to return industrial production capacities to the country. French industrial production increased by 1.1% over one month in December 2022, after +2% in November 2022. Manufacturing output rose by 0.3% M-o-M in December 2022, after +2.4% in November 2022. While the market in this segment is saturating in terms of LED demand, the growth in the segment with an increasing number of warehouses is expected to continue boosting the demand.
  • In terms of volume, in 2023, residential accounted for the highest share. Residential construction activity has been showing mixed results in recent years. In the first 11 months of 2022, new dwellings authorized in France, excluding Mayotte, rose by 5.6% Y-o-Y to 448,416 units, following an 18.5% Y-o-Y increase in 2021. During 2023, house prices in France were expected to stabilize a bit (perhaps growth would drop below 5%), and the number of property sales would remain just above 1 million during the year. Since the COVID-19 pandemic-induced confinements, many people have moved from the major cities to the provinces in France. The market in the residential indoor lighting segment is expected to get more stable over the coming years.
  • The office segment's share was expected to increase from 2023 after declining during the pandemic due to WFH conditions and low development and sales. After dropping due to the COVID-19 pandemic, FDI flows to France rebounded in 2021 (+191.4%) but remained below pre-crisis levels. In 2022, FDI projects increased by 3% (1,259 projects) in France. Rebound sales in the office segment are expected to increase demand for LEDs.

France LED Lighting Market Trends

Increasing passenger car and battery electric private and utility car registrations to drive the growth of the LED market

  • France's total population has been growing for years, which reached 67.64 million in 2021. The fertility rate in France looks to be 1.83 children for every woman. The overall life expectancy at birth in France was expected to be 82.32 years in 2021. Over the years, the nation's rate has remained consistent. The death rate in France fell by 0.2 per 1,000 people (-2.02%) in 2021 compared to 2020. Overall, the death rate decreased, falling to 9.7 deaths per 1,000 people in 2021. According to the data, there are more people, which means that they will need more space to live in, which will help the market to expand.
  • In France, there will be about 31 million households in 2021. In France, there are 2.19 individuals in each family on average as of 2018. In France, as of the fourth quarter of 2021, there were over 29,712 new dwelling units that had been sold or reserved for sale. There were around 27,918 completed or scheduled house sales in the fourth quarter of 2020. More LED usage will be made possible by the rise in the number of homes sold.
  • As of January 2022, there will be more than 38.7 million passenger vehicles in the French fleet, up from over 35.8 million in 2011. Up to 2022, the number of passenger vehicles on the road increased continuously. Additionally, since electric passenger car registrations first appeared on the French automobile market, they have dramatically increased. Nearly 219,800 new battery-powered electric private and utility cars were registered in France in 2022. This was an increase of almost 26.1% from the previous year. The sale of LEDs in France will benefit from the rise in automotive vehicle sales.

High per capita income and energy saving scheme to promote the use of LED lights

  • The average household size is 2.2 people per household in France in 2022. The current population of France is 65.7 million as of June 2023, increasing at a slow pace of around 0.2% yearly. 81.5 % of the population is urban (53.2 million people in 2020). Thus, the increase in population is expected to create more LED penetration and increase the need for illumination in the country.
  • Between 2017 and 2020, the homeownership rate in Germany decreased slightly. In 2021, about 64.7% of the population lived in an owner-occupied dwelling, and in 2022, it reached 63.4%. This makes France one of the countries with the highest homeownership rate, but in coming years, it is expected to decline slowly, and the lowest rental residential real estate market is expected to grow further in the country. These instances suggest that LED penetration is there, but the penetration is less compared to previous years in the residential segment.
  • In France, disposable income is high, which results in the rising spending power of individuals and affording more money on new residential spaces. France's per Capita income reached USD 25,337.71 in December 2022, compared to USD 27,184.2 in December 2021. Compared to some developed nations, it has high purchasing power. For instance, Brazil had USD 7732.4 as of 2021, and Italy had USD 15,321.9 as of 2017, which is lower.
  • In June 2017, the French government announced the Energy Savings Certificate scheme, which allows people to get subsidies that can cover up to 100% of the price of LED bulbs based on the householder's income. Such instances are further expected to surge the demand for LED lighting in the country.

France LED Lighting Industry Overview

The France LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 27.85%. The major players in this market are LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Marelli Holdings Co., Ltd., OSRAM GmbH., Signify (Philips) and Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 Lighting Electricity Consumption
  • 4.9 # Of Households
  • 4.10 Road Networks
  • 4.11 Led Penetration
  • 4.12 # Of Stadiums
  • 4.13 Horticulture Area
  • 4.14 Regulatory Framework
    • 4.14.1 Indoor Lighting
      • 4.14.1.1 France
    • 4.14.2 Outdoor Lighting
      • 4.14.2.1 France
    • 4.14.3 Automotive Lighting
      • 4.14.3.1 France
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Outdoor Lighting
    • 5.2.1 Public Places
    • 5.2.2 Streets and Roadways
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Automotive Utility Lighting
    • 5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.3.2 Directional Signal Lights
    • 5.3.3 Headlights
    • 5.3.4 Reverse Light
    • 5.3.5 Stop Light
    • 5.3.6 Tail Light
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.4.1 2 Wheelers
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
    • 5.4.3 Passenger Cars

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A.
    • 6.4.2 HELLA GmbH & Co. KGaA
    • 6.4.3 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.4 Marelli Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.5 OSRAM GmbH.
    • 6.4.6 Signify (Philips)
    • 6.4.7 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)
    • 6.4.8 TRILUX GmbH & Co. KG
    • 6.4.9 Valeo
    • 6.4.10 VIGNAL GROUP

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms