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市場調査レポート
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1690116

インドのLED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

India LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 241 Pages
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2~3営業日
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インドのLED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 241 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのLED照明市場規模は、2025年に49億3,000万米ドルと推定され、2030年には67億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは6.55%で成長します。

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産業セグメントの開発と住宅数の増加がLED照明市場の成長を牽引

  • 金額シェアでは、2023年には産業・倉庫セグメントが最大シェア(58%)を占め、住宅(24.4%)、商業(15.2%)、農業用照明(2%)が続くと予測されています。インドは、2030年までに1兆米ドル相当の商品を輸出することを目指しており、世界の主要な製造拠点になろうとしています。さらに、2025年までにGDPに占める製造業の割合を25%に引き上げることを目指す国家製造業施策など、さまざまなプログラムや施策の実施も、市場を促進する可能性があります。この取り組みは、中核製造業の開発を加速させることを目的としています。産業用照明の需要は、倉庫、物流、産業作業において着実に伸びています。例えば、倉庫・産業・物流(WIL)カテゴリーは、2025年度までに5兆米ドルの経済規模になるというインドのビジョンを実現する上で極めて重要であると予想されています。これらの要因により、国内の倉庫や産業におけるLED照明の販売が増加しています。
  • 数量シェアでは、2023年には住宅用照明が最大シェア(68%)を占め、次いで業務用(28.4%)、産業用・倉庫用照明(2%)、農業用照明(2%)が続くと予想されています。2022年の全国の登録者を含む平均世帯人数は1世帯あたり4.4人で、個人世帯と持ち家の増加につながります。インドでは50%以上の人が自分の家に住み、30%近くが借家に住み、13%が親の家に住んでいます。また、インドの不動産業は、オフィスや住宅スペースの需要増加により、最近著しい成長を遂げています。インド7都市における2021年度第4四半期の住宅販売は29%増加し、新規物件数は2020年度第4四半期と比較して51%増加しました。

インドのLED照明市場動向

インド政府の制度により手頃な価格の住宅が供給され、国内のLED照明普及を後押し

  • 2023年、インドの人口は14億人を超えました。インドでは2021年に人口1,000人当たりの出生数が約16.42人となり、1人の母親から約2.03人の幼児が生まれました。国の野心的なプラダン・マントリ・アワス・ヨジャナ(PMAY)計画は、2022年までに全国の大都市圏に2,000万戸の手頃な価格の住宅を建設することを目標とし、住宅セクタを牽引しました。都市部の住宅戸数の拡大が予想されるほか、商業施設や小売オフィスのスペースも拡大するため、エネルギー効率の向上が必要となります。これは、エネルギー効率の高いLED照明の需要を促進すると予測されています。2023年7月の乗用車、三輪車、二輪車、四輪二輪車の総生産台数は208万台でした。2030年、インドはシェアードモビリティのリーダー的存在となり、エネルギー自動車と自律走行車のビジネス機会を提供すると予想されます。インド政府は、2030年までにインドで販売される新車の30%をエネルギー効率の高いものにするという目標を掲げています。LEDライトを使った照明は非常に重要で、LEDの売上を押し上げると考えられます。
  • インドでは、自動車産業が大幅に拡大しています。2021年4月から2022年3月までの自動車生産台数2,304万66台に対し、2022年4月から2023年3月までの自動車生産台数は2,593万1,867台です。2023年の乗用車販売台数は、2022年の146万7,039台から174万7,376台に増加しました。インド人の自動車保有率は7%を超えました。乗用車の需要は大きく、予測期間中も拡大傾向が続くと予想されます。信頼性が高く輝きのある自動車用照明、特にエネルギー効率が高いLEDの需要は、道路を走る自動車の数が増えるにつれてさらに高まると考えられます。

核家族化、都市化、一人当たり所得の増加が住宅セクタの成長を促進

  • 2014年のインドの平均世帯人数は1世帯あたり4.8人でした。多くの州や連邦直轄領では、都市部の世帯よりも農村部の世帯に住む人の方が多いです。全登録世帯を含む平均世帯人数は2022年までに4.4人となり、その結果、個人世帯/持家所有が増加しました。インドでは50%以上の人が自分の家に住んでいるが、30%近くが賃貸で、13%が親の家に住んでいます。都市部の総人口に占める移民の割合は大きいです。移住者の増加により、照明のニーズを満たすLEDの普及が見込まれています。
  • インドでは可処分所得が増加しており、その結果個人の消費力が高まり、新しい居住空間への支出が増加しています。インドの一人当たり所得は、2021年3月の1,971.6米ドルに対し、2022年3月には2,301.4米ドルに達しました。いくつかの開発途上国と比べると、インドの一人当たり所得は少ないです。例えば、2022年の日本の一人当たり所得は3万3,911.2米ドル、ベトナムは3,716.8米ドル、中国は1万2,732.5米ドルです。これは、インドの個人の購買力が他国より低い可能性を示唆しています。
  • インドの不動産セクタは最近、住宅だけでなくオフィスの需要も高まり、高い成長を遂げています。21年度第4四半期のインド7都市における住宅販売戸数は、20年度第4四半期比で29%増加し、新規発売戸数は51%増加しました。政府はいくつかの省エネ制度を導入しました。電力省は、UJALA(Unnat Jyoti by Affordable LEDs for All)プログラムの下、7年間で3,678億個のLED照明を配布し、年間477億7,800万個の電力を節約しました。このプログラムは2015年1月5日に開始されました。このような事例により、国内のLED照明の需要がさらに高まると期待されています。

インドのLED照明産業概要

インドのLED照明市場は細分化されており、上位5社で13.91%を占めています。同市場の主要企業は、Crompton Greaves Consumer Electricals Limited、Havells India Ltd.、OSRAM GmbH.、Surya Roshni Limited、Wipro Lighting Limited(Wipro Enterprises Ltd.)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自動車生産台数
  • 人口
  • 一人当たり所得
  • 自動車ローン金利
  • 充電ステーション数
  • 自動車走行台数
  • LED総輸入量
  • 照明消費電力
  • #世帯数
  • 道路網
  • LED普及率
  • #スタジアム数
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • 屋内照明
      • インド
    • 屋外照明
      • インド
    • 自動車用照明
      • インド
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅照明
  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路
    • その他
  • 自動車用公益事業照明
    • デイタイム・ランニング・ライト(DRL)
    • 方向指示器
    • ヘッドライト
    • リバースライト
    • ストップライト
    • テールライト
    • その他
  • 自動車用照明
    • 2輪車
    • 商用車
    • 乗用車

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
    • Fiem Industries Ltd.
    • Havells India Ltd.
    • Lumax Industries
    • Marelli Holdings Co., Ltd.
    • Orient Electric Limited
    • OSRAM GmbH
    • Signify Holding(Philips)
    • Surya Roshni Limited
    • Wipro Lighting Limited(Wipro Enterprises Ltd.)

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 69998

The India LED Lighting Market size is estimated at 4.93 billion USD in 2025, and is expected to reach 6.77 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.55% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing developments in the industrial category and increase in the number of residential houses to drive the growth of the LED lighting market

  • In terms of value share, the industrial and warehouse segment was expected to have the largest share (58%) in 2023, followed by residential (24.4%), commercial (15.2%), and agricultural lighting (2%). India is on track to become a major manufacturing hub in the world with its aim to export USD 1 trillion worth of goods by 2030. Furthermore, the implementation of various programs and policies, such as the National Manufacturing Policy, which aims to increase the manufacturing share of GDP to 25% by 2025, may also facilitate the market. The effort is aimed at accelerating the development of the core manufacturing industry. Demand for industrial lighting has grown steadily in warehousing, logistics, and industrial operations. For example, the Warehousing, Industry, and Logistics (WIL) category is expected to be crucial to realizing India's vision of becoming a USD 5 trillion economy by FY 2025. These factors are increasing sales of LED lighting in domestic warehouses and industries.
  • In terms of volume share, residential lighting is expected to have the largest share (68%) in 2023, followed by commercial (28.4%), industrial and warehouse lighting (2%), and agricultural lighting (2%). The average household size, including all registrants nationwide, in 2022 was 4.4 people per household, leading to an increase in private households and homeowners. Over 50% of people in India live in their own homes, nearly 30% live in rented houses, and 13% live in their parents' homes. In addition, the Indian real estate industry has recently experienced significant growth due to increased demand for office and residential spaces. Home sales in seven Indian cities increased by 29% in Q4 FY 2021, with new listings up by 51% compared to Q4 FY 2020.

India LED Lighting Market Trends

Indian government schemes are providing affordable residential homes, boosting the LED light penetration in the country

  • In 2023, India had a population of over 1.40 billion. In India, there were roughly 16.42 live births per 1,000 people in 2021, with approximately 2.03 children born to each mother. The national government's ambitious Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) scheme, which aimed to construct 20 million affordable residences in metropolitan areas all across the nation by 2022, drove the residential sector. The anticipated expansion in urban housing units, along with the rising commercial and retail office space, necessitates greater energy efficiency. This is projected to drive the demand for energy-efficient LED lighting. In July 2023, the total production of passenger vehicles, three-wheelers, two-wheelers, and quad bikes was 2.08 million units. In 2030, India is expected to be a leader in shared mobility, providing opportunities for energy and autonomous vehicles. The Indian government has set a target to have 30% of new cars sold in India be energy-efficient by 2030. Lighting using LED lights will be very important, boosting LED sales.
  • In India, the automotive industry has experienced significant expansion. In comparison to 23,040,066 automobiles produced from April 2021 to March 2022, the industry produced 25,931,867 vehicles from April 2022 to March 2023. The sales of passenger cars in 2023 increased from 14,67,039 in 2022 to 17,47,376. The percentage of Indians who own an automobile exceeded 7%. With a sizable demand for passenger vehicles, the expanding trend is anticipated to continue during the forecast period. The demand for dependable and brilliant car lighting, particularly LEDs due to their energy efficiency, will increase more as the number of vehicles on the road rises.

Increasing nuclear families, urbanization, and increasing per capita income are driving the growth of the housing sector

  • The average household size in India in 2014 was 4.8 people per household. In many states and union territories, more people live in rural households than in urban households. The average household size, including all registered households, was 4.4 by 2022, which resulted in increased private household/own housing ownership. More than 50% of people in India live in their own houses, while almost 30% live on a rental basis and 13% in their parents' houses. A large share of the total urban population are migrants. The increase in the number of migrants is expected to create LED penetration in the country to meet the need for illumination.
  • In India, disposable income is growing, resulting in the rising spending power of individuals and spending on new residential spaces. India's per capita income reached USD 2,301.4 in March 2022, compared to 1,971.6 USD in March 2021. Compared to some developing nations, India's per capita income is less. For instance, in 2022, Japan's per capita income was USD 33,911.2, Vietnam's was USD 3,716.8, and China's was USD 12,732.5. This suggests that the purchasing power of individuals in India may be lower than those of other nations.
  • The Indian real estate sector has witnessed high growth in recent times with a rise in demand for office as well as residential spaces. Housing sales in seven Indian cities increased by 29% and new launches by 51% in Q4 FY21 over Q4 FY20. The government introduced a few energy-saving schemes. The Power Ministry distributed 36.78 crore LED lights under the Unnat Jyoti by Affordable LEDs for All (UJALA) program in seven years, which saved 47,778 million units of electricity per annum. The program was launched on January 05, 2015. Such instances are further expected to raise the demand for LED lighting in the country.

India LED Lighting Industry Overview

The India LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 13.91%. The major players in this market are Crompton Greaves Consumer Electricals Limited, Havells India Ltd., OSRAM GmbH., Surya Roshni Limited and Wipro Lighting Limited (Wipro Enterprises Ltd.) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 Lighting Electricity Consumption
  • 4.9 # Of Households
  • 4.10 Road Networks
  • 4.11 Led Penetration
  • 4.12 # Of Stadiums
  • 4.13 Horticulture Area
  • 4.14 Regulatory Framework
    • 4.14.1 Indoor Lighting
      • 4.14.1.1 India
    • 4.14.2 Outdoor Lighting
      • 4.14.2.1 India
    • 4.14.3 Automotive Lighting
      • 4.14.3.1 India
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Outdoor Lighting
    • 5.2.1 Public Places
    • 5.2.2 Streets and Roadways
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Automotive Utility Lighting
    • 5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.3.2 Directional Signal Lights
    • 5.3.3 Headlights
    • 5.3.4 Reverse Light
    • 5.3.5 Stop Light
    • 5.3.6 Tail Light
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.4.1 2 Wheelers
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
    • 5.4.3 Passenger Cars

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
    • 6.4.2 Fiem Industries Ltd.
    • 6.4.3 Havells India Ltd.
    • 6.4.4 Lumax Industries
    • 6.4.5 Marelli Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.6 Orient Electric Limited
    • 6.4.7 OSRAM GmbH.
    • 6.4.8 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.9 Surya Roshni Limited
    • 6.4.10 Wipro Lighting Limited (Wipro Enterprises Ltd.)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms