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市場調査レポート
商品コード
1683485

ラテンアメリカのトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Latin America Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカのトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

ラテンアメリカのトラベルリテール市場は予測期間中CAGR9%未満を記録すると予想されます。

Latin America Travel Retail-Market-IMG1

COVID-19によると、2020年上半期のトラフィックは51%減少し、旅客数は2019年比で約51%減少し、回復の見込みがすぐには立たないまま年が明けると予想されています。OVID-19の流行とそれに伴う渡航制限のため、いくつかの主要空港では2020年3月、4月、5月以降の国際線旅客数が減少しました。これにより、ラテンアメリカのトラベルリテール市場の売上は、2020年に大きな打撃を受けました。

ラテンアメリカはトラベルリテール市場にとっても重要な市場です。中南米諸国では、旅行・観光業が急成長し、衣料品、化粧品、食料品、電化製品などの需要が高まっているほか、都市化が進み、ライフスタイルが変化し、可処分所得が増加しています。ブラジル、アルゼンチン、コロンビアなどの中南米諸国では、ミレニアル世代の人口が増加しています。したがって、小売手続きのデジタル化に対する注目の高まりと、さまざまな製品の高級品やプレミアムブランドを提供する小売チェーンに対する需要の増加は、ラテンアメリカの今後数年間のトラベルリテール市場の成長を緩和すると推定されます。南米大陸に住む人々は、ラテンアメリカの夏休みや休暇中にドライブ旅行をするのが好きです。国境沿いのお気に入りの場所で買い物をする機会が増え、旅行に出かける理由を見つけようとする人が増えています。ラテンアメリカ地域の免税店やトラベルリテール業界は、アルゼンチン経済が低迷しているため、アルゼンチン人は自宅に引きこもり、国境や空港の免税店には足を運ばないため、不安視してきました。しかし、混沌とした地方市場、政府の厳しいガイドライン、空港でのショッピングに対する消費者の関心の低さが、近い将来、トラベルリテール市場の成長をさらに妨げると予測されています。

ラテンアメリカのトラベルリテール市場動向

北米のトラベルリテール市場はフレグランス・コスメティクスセグメントのシェアが圧倒的

ラテンアメリカのトラベルリテール市場は、フレグランス・コスメティクスセグメントが全体の約3分の1を占めています。中間所得層の可処分所得の増加、経済状況の改善、都市化の進展、ライフスタイルの変化が、ミレニアル世代のフレグランス・コスメティクス購買意欲を高めています。

ラテンアメリカのトラベルリテール市場では、空港での小売が他のチャネルよりも高い収益を生み出しています。

空港では、チェックインや手荷物の預け入れを遠隔操作で行うようになり、航空券以外の収益源を増やすために利用できる物理的なスペースが増えたため、空港小売の世界は盛んなチャネルとなっています。実店舗の増加とともに、空港はパーソナライゼーションとテクノロジーによってサービスを向上させています。空港での小売は、ブランドにとって、市場での販促や商品の認知度向上のための重要なチャネルとなっています。空港は、小売店、レストラン・バー、カフェテリアなど、航空分野以外への多角化を進めています。ラテンアメリカの空港トラベルリテール市場に好影響を与える、空港の規模と旅客数の増加が今後も続くと予想されます。

ラテンアメリカのトラベルリテール業界の概要

本レポートでは、ラテンアメリカのトラベルリテール市場で事業を展開する主要国際企業を取り上げています。市場シェアでは、現在市場を独占している大手企業は少数です。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。大手ブランドは、特別な商品を扱う専売店を開いています。各社はまた、市場での知名度とブランド認知度を高めるために、限定版の販売促進、差別化、販売も行っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターの5フォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • チャネル別旅客輸送動向に関する洞察
  • 市場に影響を与える政府の規制とイニシアチブに関する洞察
  • 市場における技術革新
  • COVIDが市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • リテールアクティビティタイプ
    • ファッションとアクセサリー
    • 宝飾品と時計
    • ワインとスピリッツ
    • 食品・菓子
    • 香水・化粧品
    • タバコ
    • その他(文房具、電化製品など)
  • 流通チャネル
    • 空港
    • 航空会社
    • フェリー
    • その他(駅、国境、繁華街)
  • 地域
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア
    • その他ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Dufry
    • Heinemann Americas.
    • Duty Free Americas, inc
    • 3Sixty
    • Retail Services
    • LURYX
    • Provimex
    • Sineriz
    • Monarq Group
    • BERNABEL TRADING S.A

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 72290

The Latin America Travel Retail Market is expected to register a CAGR of less than 9% during the forecast period.

Latin America Travel Retail - Market - IMG1

Dur to COVID-19, the traffic for the first half of 2020 was down by 51% with expectations that the year would close with passengers numbers down by about 51% on 2019 with no immediate prospect of recovery. Due to OVID-19 pandemic and the resulting travel restrictions, some of the major airports witnessed a drop in international passengers for the months of March, April, May 2020 and onwards. Thereby, travel retail sales in the Latin America Travel Retail Market took a significant hit in the 2020.

Latin America is also a significant market for travel retail. The upsurge in the travel and tourism sector that has increased the demand for apparels, cosmetics, food items, and electronic retail, rise in the urbanization and change in the lifestyle and the growing of the disposable income amongst Latin Americans. The Latin American countries like Brazil, Argentina, Columbia, the millennial population is rising. Thus, the growing attention on the digitalizing of the retailing procedure and the increase in the demand for retail chains that provide luxury and premium brands of different products are estimated to cushion the growth of the travel retail market in the coming years in Latin America. People living in the Southern Cone like to take road trips during the Latin American summer and holiday months. With expanded shopping opportunities at favorite border locations, more people tempted to find a reason to travel. The Latin America regional duty free and travel retail industry has been looking at Argentina with trepidation because the country's flagging economy has kept Argentines at home and out of land border and airport duty free shops. However, the chaotic local markets, the stringent government guidelines and the little consumer interest in shopping at the airports are further projected to impede the growth of the travel retail market in the near future.

Latin America Travel Retail Market Trends

Fragrance & Cosmetics Segment Share is Dominating the Travel Retail Market in North America.

The fragrances and cosmetics segment is dominating in the overall sales in Latin America travel retail which was almost one-third of the total market. The rise in disposable income among the middle-income groups and improvement in economic conditions, increase in urbanization and changes in lifestyle is driving the attraction of millinials towards the buying of fragrance & cosmetics products.

Airport Retailing is Generating Higher Revenues than other Channels in Latin America Travel Retail Market.

As airports continue to implement tasks such as check-in and bag-drop remotely, there is more physical space which can be used to increase non-aviation revenue streams, the world of airport retail is flourishing channel. Alongside increasing brick and mortar stores, airports are improving services through personalization and technology. Airport retailing has become an important channel for brands to promote and create awareness about products in the market. Airports are diversifying to nom- aeronautical segments such as retail, restaurant bars, cafeterias. It is expected that the airport size and passenger footfall will continue to rise which will positively impact the airport travel retail market in Latin America.

Latin America Travel Retail Industry Overview

The report covers major international players operating in the Latin America Travel Retail Market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. The leading brands are opening exclusive stores for special products. The companies are also promoting, differentiating and selling limited editions to increase their visibility and brand awareness in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porters 5 Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Trends in Passenger Traffic by Channels
  • 4.7 Insights on Government Regulations and Initiatives Effecting the Market
  • 4.8 Technology Innovations in the Market
  • 4.9 Impact of Covid 19 on market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Retail Activity Type
    • 5.1.1 Fashion and Accessories
    • 5.1.2 Jewellery and Watches
    • 5.1.3 Wine & Spirits
    • 5.1.4 Food & Confectionary
    • 5.1.5 Fragnances and Cosmetics
    • 5.1.6 Tobacco
    • 5.1.7 Others (Stationery, Electronics, etc.)
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Airports
    • 5.2.2 Airlines
    • 5.2.3 Ferries
    • 5.2.4 Other(Railway Stations, Border, Downtown)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Brazil
    • 5.3.2 Argentina
    • 5.3.3 Colombia
    • 5.3.4 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Dufry
    • 6.1.2 Heinemann Americas.
    • 6.1.3 Duty Free Americas, inc
    • 6.1.4 3Sixty
    • 6.1.5 Retail Services
    • 6.1.6 LURYX
    • 6.1.7 Provimex
    • 6.1.8 Sineriz
    • 6.1.9 Monarq Group
    • 6.1.10 BERNABEL TRADING S.A

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER