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市場調査レポート
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1683475

米国の当日配送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Same Day Delivery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 251 Pages
納期
2~3営業日
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米国の当日配送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 251 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の当日配送市場規模は2025年に98億6,000万米ドルと推定・予測され、2030年には131億5,000万米ドルに達し、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5.94%で成長すると予測されます。

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生活必需品と食料品の配送が、国内における当日配送需要を大きく牽引

  • 2024年4月、GLS米国は親会社の欧州ネットワークと合併し、米国と欧州間の直接小包配送が可能になりました。月曜日にカリフォルニアで集荷された小包は、GLSグループの強力な地上ネットワークにより、木曜日までに英国、ドイツ、オランダに到着します。
  • 同日配達を促進する手段として陸路や空路を利用している小売業者は、環境的に持続可能な配達を望む消費者の嗜好に応えるプレッシャーにも直面しています。約45%の消費者は、小売業者がカーボンフットプリント削減の取り組みを行っているのであれば、追加料金を支払っても構わないと考えています。企業がこれを達成し、排出量を削減できるよう、バイデン=ハリス政権は、2030年までに米国で販売される自動車(小型車と大型車の両方を含む)の50%をゼロ・エミッション車にするという目標を設定しました。また、2030年までに30億ガロンのSAFを生産する目標を定めた「持続可能な航空燃料(SAF)グランド・チャレンジ」は、航空貨物の排出量削減を目指しています。こうした取り組みが市場を牽引すると期待されています。

米国の当日配送市場動向

米国はインフラとサプライチェーン投資が牽引し、地域のGDPに86%の貢献でリード

  • 2024年9月、米国運輸省傘下のFAAは、519のプロジェクトに19億米ドルの補助金を割り当てた。これらのプロジェクトは48州、グアム、プエルトリコ、その他の領土にまたがり、すべて空港改善プログラム(AIP)の一部です。さらに、2023年の追加裁量補助金として2億6,900万米ドルが、米国内の56の空港で62のプロジェクトを支援します。この競合イニシアチブは、米国の空港システムを強化するために、空港の所有者や運営者を支援するものです。これまでで最大の規模となる第5回AIP補助金サイクルは、空港の安全性や持続可能性の向上から騒音軽減まで、多様なプロジェクトに資金を提供します。助成金は、規模に関係なく、全米の空港を対象としています。
  • インフラ開発とeコマースブームにより、運輸・倉庫部門は雇用の急増が見込まれています。労働統計局(BLS)は、2022年から2032年までの年間成長率を0.8%と予測しており、これは約57万人の新規雇用に相当します。注目すべきは、倉庫・保管業と並んで、宅配便・メッセンジャー業がこの雇用増加の約80%を牽引すると予想されていることです。

米国は2022年も原油の純輸入国であり、80カ国から約628万B/Dの原油を輸入します。

  • 米国のガソリン価格は、大統領選挙直前の2024年10月までに、3年以上ぶりに1ガロン当たり3米ドルを下回ると予想されます。燃料価格の低下は主に需要の減退と原油価格の下落によるもので、インフレを煽る高コストに直面していた消費者に安堵感を与えます。これはまた、カマラ・ハリス副大統領や他の民主党議員が、ガソリン価格の高さに対する共和党の批判に対抗する助けにもなると思われます。2024年9月、レギュラーガソリンの平均価格は1ガロン3.25米ドルで、先月より19セント、昨年より58セント下がりました。
  • 米国エネルギー情報局(EIA)によると、2024年の原油価格は2023年に比べ横ばいで推移し、2025年には下落します。米国は2023年に新たな精製設備を導入するため、稼働能力が向上し、2024年と2025年の石油製品価格へのひずみが緩和されます。さらに、中東、特にクウェートが新たな国際精製能力を追加し、ガソリンとディーゼルの世界の価格圧力を緩和するのに役立つと思われます。また、2024年のクラック・スプレッドの縮小は、2024年と2025年の両方で米国の平均小売燃料価格の低下につながると予想されます。ガソリン価格は、2024年には3.36米ドル/ガロン、2025年には3.24米ドル/ガロンになると予測されます。

米国の当日配送産業の概要

米国の当日配送市場はかなり統合されており、この市場の主要企業はDHLグループ、フェデックス、オントラック、ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ(UPS)、USPSの5社である(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • 物流実績
  • インフラ
  • 規制の枠組み
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 輸送モード
    • 航空
    • 道路
    • その他
  • 輸送重量
    • 重量貨物
    • 軽量貨物
    • 中量貨物
  • 仕向地
    • 国内
    • 海外
  • エンドユーザー
    • eコマース
    • 金融サービス(BFSI)
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 第一次産業
    • 卸売・小売業(オフライン)
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Aramex
    • DHL Group
    • Dropoff Inc.
    • FedEx
    • International Distributions Services(including GLS)
    • OnTrac
    • Spee-Dee Delivery Service, Inc.
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • USA Couriers
    • USPS

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 72046

The United States Same Day Delivery Market size is estimated at 9.86 billion USD in 2025, and is expected to reach 13.15 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.94% during the forecast period (2025-2030).

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Delivery of essential goods and groceries majorly driving same day delivery demand in the country

  • In April 2024, GLS US merged with its parent company's European network, enabling direct parcel deliveries between the U.S. and Europe. GLS US now ships about 5,000 parcels daily to Europe, with faster transit times-parcels picked up in California on Monday can reach the U.K., Germany, or the Netherlands by Thursday, thanks to GLS Group's strong ground network.
  • Retailers using road and air as means to facilitate same day deliveries also face pressure to cater to consumers' preferences for environmentally sustainable deliveries. About 45% of consumers are willing to pay an extra charge, provided the retailers have carbon footprint reduction initiatives in place. To help companies potentially achieve this and reduce emissions, the Biden-Harris Administration set a target of 50% of vehicles (including both light and heavy duty vehicles) sold in the United States by 2030 to be zero-emissions vehicles. Also, the Sustainable Aviation Fuel (SAF) Grand Challenge, which sets targets to produce 3 billion gallons of SAF by 2030, aims to reduce air cargo emissions. Such initiatives are expected to drive the market.

United States Same Day Delivery Market Trends

United States leads regional GDP with 86% contribution, driven by infrastructure and supply chain investments

  • In September 2024, the FAA, under the US Department of Transportation, allocated USD 1.9 billion in grants for 519 projects. These projects span 48 states, Guam, Puerto Rico, and other territories, all part of the Airport Improvement Program (AIP). Additionally, USD 269 million in Supplemental Discretionary Grants for 2023 will back 62 projects at 56 U.S. airports. This competitive initiative aids airport owners and operators in enhancing the U.S. airport system. Marking its largest round yet, this fifth AIP grant cycle funds diverse projects, from airport safety and sustainability upgrades to noise reduction. The grants cater to airports nationwide, regardless of size.
  • With infrastructure development and the e-commerce boom, the transportation and storage sector is set for a job surge. The Bureau of Labor Statistics (BLS) projects a 0.8% annual growth rate from 2022 to 2032, translating to nearly 570,000 new jobs. Notably, the couriers and messengers industry, alongside warehousing and storage, is expected to drive about 80% of this job growth.

The United States remained a net crude oil importer in 2022, importing about 6.28 million bpd of crude oil from 80 countries

  • Gasoline prices in the US are expected to drop below USD 3 a gallon for the first time in over three years by October 2024, just before the presidential election. Lower fuel prices are mainly due to weaker demand and falling oil prices, providing relief to consumers who have faced high costs that fueled inflation. This could also help Vice President Kamala Harris and other Democrats counter Republican criticism over high gas prices. In September 2024, the average price for regular gas was USD 3.25 a gallon, down 19 cents from last month and 58 cents from last year.
  • According to US Energy Information Administration (EIA), crude oil prices will stay steady in 2024 compared to 2023, then decrease in 2025. The US' introduction of new refining capacities in 2023 will boost its operable capacity, alleviating price strain on oil products in 2024 and 2025. Furthermore, the Middle East, particularly Kuwait, will add new international refining capacities, which will help ease global price pressure on gasoline and diesel. Also, it is expected, narrowing crack spreads in 2024 are likely to lead to lower average US retail fuel prices in both 2024 and 2025. Gasoline prices are projected to USD 3.36/gal in 2024 and USD 3.24/gal in 2025.

United States Same Day Delivery Industry Overview

The United States Same Day Delivery Market is fairly consolidated, with the major five players in this market being DHL Group, FedEx, OnTrac, United Parcel Service of America, Inc. (UPS) and USPS (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 United States
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Mode Of Transport
    • 5.1.1 Air
    • 5.1.2 Road
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Shipment Weight
    • 5.2.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.2.2 Light Weight Shipments
    • 5.2.3 Medium Weight Shipments
  • 5.3 Destination
    • 5.3.1 Domestic
    • 5.3.2 International
  • 5.4 End User Industry
    • 5.4.1 E-Commerce
    • 5.4.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.4.3 Healthcare
    • 5.4.4 Manufacturing
    • 5.4.5 Primary Industry
    • 5.4.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.4.7 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aramex
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 Dropoff Inc.
    • 6.4.4 FedEx
    • 6.4.5 International Distributions Services (including GLS)
    • 6.4.6 OnTrac
    • 6.4.7 Spee-Dee Delivery Service, Inc.
    • 6.4.8 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.9 USA Couriers
    • 6.4.10 USPS

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms